poster

Česká RAPublika

  • Slovensko

    Česká RAPublika

Dokumentární / Hudební

Česko, 2008, 90 min

Režie:

Pavel Abrahám

Kamera:

Vladan Vála
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 666teen

    Já se tedy zdržím bodování, neb ten rap mám rád asi jako Pavel Vítek kundy. Ale toto? No toto! Jsem fakt hustej přednašeč, protože dokážu vytočit bábu na úřadě. Moji debilní rodiče mi dali debilní jméno a já se chci jmenovat Jeffrey Dahmer, protože to byl bytelnej gurmán a jel v hustejch jedech. Protivná úřada nechce! No to mi poser prsa! A jsem rebel jako kráva, což se projevuje tím, že si na férovku zapálím špeka v žižkovském parku s partičkou místních niggas. A navíc na hulváta přiznám, že budu tRAPlovat, dokud to posype.Věru pecka lajfstajl. Wow. Kde byl Řezník? Na jatkách? Porcoval Hegerovou?(2.11.2016)

  • InJo
    ***

    Je to poměrně zábavné i přesto, že tvůrci de facto nijak nedávají najevo svůj názor na danou tematiku. Proto budou zastánci rapu a hip hopové kultury patrně zcela nadšeni a možná až dojati k slzám, zatímco ostatní (zejména odpůrci, samozřejmě) to mohou brát jako ironický výsměch, který nemá daleko k parodii. Osobně jsem se smál docela často (snaha některých nepříliš inteligentních lidí být 'cool nigga' je nejednou prostě k popukání), ale ta neujasněnost a nedotaženost konceptu to přece jen táhne kvalitativně dolů. Kdyby se tvůrci jednoznačně vymezili, mohlo to být ještě výživnější... 60 - 70 %(12.10.2011)

  • Superpero
    *****

    Nejzábavnější dokument, co jsem kdy viděl. Beatboxující Marek Eben si podle mě menší hodnocení nezaslouží. A i řemeslná stránka filmu byla hodně dobrá. Hrátky s obrazem, hudbou a hlavně fakt zajímavý situace do kterejch (neviditelnej) režisér ty rappery posílá. Vysoká hladina zábavnosti neklesá po celou dobu čemuž fakt tleskám. U každýho dokumetu jsem se totiž vždy aspoň chvíli nudil. A hardcore fanoušek českýho rapu opravdu nejsem (nevadí mi a něco se mi líbí).(2.12.2008)

  • Asgy
    ***

    Je docela těžké se vyjádřit, když má člověk z filmu resp. dokumentu tak rozporuplné pocity, jako já z Rapubliky. Hip hop (resp. rap) mám rád, ale docela si vybírám. Rovnou se přiznám, že interprety, kteří zde vystupují moc nemusím. Chápu sice, že jejich průpovídky a dost ujeté chování je třeba brát s rezervou, ale třeba zrovna texty, které se zde objevují rozhodně nepatří mezi českou špičku. Zrovna tenhle fakt českému hip hopu reklamu asi neudělá a to je podle mě škoda. Člověk, který český hip hop neposlouchá si ho po tomto dokumentu podle mě neposlechnu už vůbec. Po technické stránce se jedná o docela kvalitní dokument, ale díky výše uvedeným postřehům u mě Rapublika dost ztrácí.(23.1.2011)

  • Hwaelos
    ***

    Lehce zeširoka a lehce mimofilmově. Ale začnu u vkladu tvůrců. "Na dřeň" to rozhodně nebylo. Spíš zajímavé klouzání na povrchu. Celkově je Rapublika dobře sestavený dokument. Prolínání se skladbami, které v plejlistu vidíme už na začátku filmu, je výborný nápad, který dává snímku určitou sevřenost. Zařazení jednotlivých vstupů už trochu pokulhává. Na začátku se dozvíme, že gesta už nefrčí a hip-hop má být bližší životu toho, kdo ho dělá. Což je v zápětí jak v rovině posturiky, tak v samotné rétorice důsledně popíráno. Zároveň to ale naznačuje, že dokument se bude zajímat o to, jak vidí rap Češi, kteří ho v současnosti tvoří. Což je nakonec to, co ve filmu nejvíc absentuje. Zčásti je to vypovídací neschopností protagonistů, zčásti režisérským vedením. Konfrontace s různými druhy prostředí a skutečnosti slouží spíš jako zábavné vsuvky. A to dokonce i scény, které měly určitý potenciál (setkání s jazykovědkyní). Scény jako "přejmenování Jamese Colea" působí zcela samoúčelně a jen dokládají, že hip-hop je pro české interprety z větší části póza. Co ale pro mě mělo největší vypovídající hodnotu, byly generační střety. Mám z toho pocit, že česká společnost prošla za uplynulých dvacet let tak výraznou proměnou hodnot, že dorozumění není fakticky možné. Nejlíp se to ukázalo při setkání s filharmonisty, kde to vypadalo, že jedna strana vůbec neposlouchá druhou. Obě hledaly argumenty, aniž by poslouchali, co druzí říkají. Přesto, když se obě hudební složky spojily, vznikl z toho nejlepší kus, který ve filmu zazněl. To je asi ten největší paradox.(10.4.2010)

  • - Jedná seo první celovečerní film o českém hip hopu. (chelseaman22)

  • - Filmový koncert se odehrává v pražském klubu Roxy. (chelseaman22)

  • - Film byl uveden v soutěži Česká radost na MFDF Jihlava 2008. (chelseaman22)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace