Reklama

Reklama

VOD (1)

Ve snímku Únos vlaku 1 2 3 si Denzel Washington zahrál dispečera newyorského metra Waltera Garbera, jehož rutinní pracovní den je neočekávaně narušen odvážným zločinem – únosem jednoho z vlaků. Ten má na svědomí John Travolta coby Ryder, zločinec, který hrozí popravováním cestujících vlaku, pokud nedojde do hodiny k zaplacení vysokého výkupného. Garber se za pomoci svých dokonalých znalostí systémů podzemní dopravy pokusí o nemožné – vyzrát nad Ryderem a zachránit rukojmí. Hlavou mu ale stále vrtá jedna nevyřešitelná otázka: jak se zločinci hodlají s výkupným z metra dostat? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (712)

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

I GOT 99 PROBLEMS BUT A BITCH AIN'T ONE." ----------- Oproti predchádzajúcim Tonyho filmom, čo sa akcie, ako aj celkového dojmu týka, podstatne slabšie. Nebolo zrejme z toho všedného scenára čo vyťahať. Herecké duo veľmi dobré, Denzel po dlhej dobe zatienený výkonom svojho kolegu. Travoltovi tá naštvaná, psychopatická, ale zároveň inteligentná rola pekne sadla. O fúzikoch nehovoriac. Hudba slušná. 1 2 3 nič nové neponúkne. Nenadchne, ale ani neurazí. Čistý priemer. ---------- https://imgur.com/bbbfa15 ()

imf 

všechny recenze uživatele

Tony Scott v nenapravitelné škatulce videoklipového exhibicionisty letí s nešetrným remakem po kolejích rychlostí, která si koleduje o pořádnou srážku. Denzel Washington hraje zbytečně velkého dobráka, Travolta příliš fuckuje a ve většině scén by se samoúčelnost dala ždímat a na pokračování prodávat českým filmům. Kouká se na to celkem dobře, zapomíná ještě líp. Než přijede další metro, zapomenete, že si tu James Gandolfini střihnul starostu a John Torturro federála. Povrchnější akčňák, abychom letos pohledali (při ohlížení zpátky se ovšem velmi rychle vynoří jeho jednovaječné dvojče - Swordfish: Operace Hacker). ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Po televizním filmu z 90. let již druhý remake nestárnoucího Sargentova thrilleru (původně knižní adaptace). Důvod je zřejmý, tahle látka má obrovský divácký potenciál a Tony Scott jej vytěžuje do posledního zaskřípění vlakových brzd. Excelentně nakládá zejména s deadlinem. Když už propadáte dojmu, že vše jakž takž vychází, zmrazí obraz a pocit iluzorního bezpečí (rukojmích) naruší vizualizací počtu zbývajících minut. Drží nás v šachu stejně jako Travolta, jenž si padoušskou roli zjevně užívá, drží v šachu nepřemožitelného nepřítele, město New York. Svým aktem vystupuje proti policistům, úředníkům, politikům, ale zároveň nepopírá, že to hlavní, oč mu běží, jsou peníze, což jej zároveň pojí s Washingtonem. Rozdělení rolí na zločince a hrdiny je z hlediska práva problematické. Ovšem teprve (zlo)čin jednoho dokáže přimět k nějaké aktivitě druhého – vzájemně se potřebují, tahle žánrová konstanta zůstala zachována. Film reflektuje „posteleven“ přístup veřejnosti k lidem, kteří ohrožují životy jiných lidí: všichni takoví jsou automaticky považováni za teroristy a původ jejich nebezpečnosti nikdo nehledá na americkém kontinentu. Přišli přeci „odjinud“ a jejich likvidací bude problém vyřešen. Další inovace oproti předloze spočívá v zapojení mocné zbraně jménem internet. Už ani zlosynové se neobejdou bez „googlení“. Jak smutné, jak málo vznešené, ale časy se mění a jedná ze závěrečných scén, jako vystřižená z Bonnieho a Clydea, působí hodně nostalgicky. Jinak je Scott stylem pochopitelně úplně jinde než Arthur Penn před dvaačtyřiceti lety. Po většinu času na místě stopnutý thriller drží v neustálém pohybu. I bez zběsilého „padni komu padni“ střihu á la Domino je vizuální stránka velice, odpusťte mi to nadužívané slůvko, cool. Každá scéna, kdy kamera třeba jen krouží okolo herců pronášejících šťavnaté věty (Brian Helgeland během tříletá pauzy po režisérském sestřihu Odplaty psát nezapomněl) má správný náboj a nedá vám příležitost se nudit. Ani v případě, že jste viděli originál, kterého se scénář celkem věrně drží. V případě, že jste neviděli, potěší vás dojnásob některé nečekané (ale realistické) chyby postav v momentech, kdy je ve většině žánrových spřízněnců chybovat zakázáno. Nejslabší částí Pelhamu je paradoxně ta nejakčnější, dojezd. Washington činí jedno osudové rozhodnutí za druhým a Harry Gregson-Williams to neopomíjí patřičně zdůraznit. Navíc do ryze mužské hry, kdy se o ženách jenom mluvilo (ne vždy příliš lichotivě), vstupuje žena reálná, potažmo rodina a je těžké necítit ten těžký hollywoodský odér. Ale když už někdo natáčí s hvězdným obsazením a nemalým rozpočtem remake libovolného filmu, patří tohle k věci a třebaže Tony Scott tentokrát mířil kousek od středu terče, s jistou rukou předvádí, jak remakovat, aby si z vás režiséři původních filmů sami neudělali terč na šipky. Apendix: Zpětně jsem si uvědomil jeden fakt. Spouštěčem všeho zabíjení – protože předpokládám, že po prvním mrtvém únosci ztratí zábrany – byl policista. Rovněž následující tři mrtví byli bývalí nebo stávající státní zaměstnanci (onen prsten značil příslušníka amerických vzdušných sil). Státní oběti, nebo oběti státu? 80% Zajímavé komentáře: imf, Cervenak, castor () (méně) (více)

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

videno vcera, takze muzu lip posoudit, jak rychle se tohle vykouri z hlavy. Reknu na rovinu: Deja Vu byl o dost lepsi. Tony Scott vsadil na velmi, velmi videoklipove zpracovani ale zadny wow efekt se nekona. Spis je to kvuli tomu jeste horsi. Film je sice thriller, ale jelikoz je to prumerny thriller, potreboval vice akce a vice hlaskujiciho Travolty. Ten je mozna myslen jako hlavni opora filmu, ale ty jeho neustale zmeny nalad po chvilce zacnou lezt na nervy a celkove tu roli nezvadl jak by mel. Takze opravdova opora filmu je jako vzdy skvely Denzel, ktery sice jemne pribral, ale ma stale poradne charisma, jeho pocity mu verite a takovej hrdina jako on byste chteli byt. Takze asi tak. Jelikoz mam thrillery Scotta rad, davam lepsi 3. Ale doufam ze pristi film se vyrovna Deja Vu a Man on Fire dohromady :-) ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Uvedomelá, a zároveň ničím extra ozvláštňujúca, resp. ozvláštnená žánrovka. To, že sa tu zrkadlia a variujú udalosti po 9/11, komentuje sa multimediálny priestor čo by (žiaľ) novonadobudnutý primárny nástroj komunikácie a umne sa tu pracuje s deadlinom, určite za pozornosť stojí, ale pokiaľ beriem do úvahy Helgelandov nevýživný scenár a ono nešťastné "pravicové" finále, tak si proste toto Scottyho žánrové skotačenie - ktoré je mimochodom na rozdiel od tých predošlých odmeranejšie a nie-až-tak napadité - nedokážem užiť zrovna tak, ako by som chcel. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (24)

  • Rooseveltův tunel, který Ryder (John Travolta) využil k útěku z metra, je součástí mýtycké tajné dráhy 61 (track 61). Dráha spojuje vlakové nádraží Grand Central Terminal a pětihvězdičkový hotel Waldorf Astoria a zařizuje tak přejezd mezi oběma budovami. Nejprve jej údajně využíval generál John J. Pershing a později prezident Franklin Delano Roosevelt, aby skryl fakt, že je na invalidním vozíku. Stanice pod hotelem Waldorf ale není nijak vyzdobená, jak tomu je ve filmu. Je zde provizorní nástupiště, ke kterému přijel vlak s obrněným vagonem a výtahem se poté dostalo do iteriéru hotelu. Touto cestou Roosvelt do hotelu alespoň jednou opravdu cestoval, jinak ale o trati 61 panuje více mýtů než faktů. Původně totiž tato trať sloužila parní elektrárně, která stávala na 49. ulici, poté se k jejímu užívání přidal i hotel Waldorf Astoria. Také se mnělo za to, že dlouhá léta na koleji pod hotelem stál i „ten“ obrněný vagón, který ovšem po jeho vyvezení z podzemí a odvezení do muzea neskrývá nic jeného než pouhý fakt, že je to nástrojový vůz (MNCX #002) pro železniční jeřáb (GCT-1). (Maulincio)
  • Nakrúcanie v metre trvalo štyri týždne. Jedná sa o rekord v dĺžke nakrúcania v newyorskom metre za celé obdobie jeho existencie. (drake31)

Související novinky

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

R.I.P. Tony Scott (1944 – 2012)

20.08.2012

V neděli 19. srpna zhruba ve 12:30 režisér Tony Scott „bez zaváhání“ skočil z mostu Vincenta Thomase v San Pedru. Skok byl smrtelný. V Scottově kanceláři byl posléze nalezen dopis na rozloučenou,… (více)

Hvězdné nábory i útěky

Hvězdné nábory i útěky

19.07.2009

Máme pro vás spoustu castingových novinek, tak se nezdržujme úvodními řečmi a přejděme rovnou k věci. Robert De Niro si prý zahraje v Rodriguezově krváku Machete, jehož natáčení startuje už 29.… (více)

Tony Scott chce opravdové gangstery

Tony Scott chce opravdové gangstery

07.06.2009

Kam? K sobě domů asi ne. Ale do svého remaku drsňárny Waltera Hilla The Warriors rozhodně ano. Na filmu už prý intenzivně pracuje a v rámci příprav se osobně setkal s představiteli všech… (více)

Nezastavitelný Tony Scott

Nezastavitelný Tony Scott

31.03.2009

Tentokrát doslova. Ridleyho mladší brácha a pořád jeden z nejlepších akčních režisérů na planetě natočí pro 20th Century Fox thriller Unstoppable. Možná si vzpomenete, že film původně dostal na… (více)

Reklama

Reklama