Reklama

Reklama

Epizody(13)

Recenze (2)

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

"Děj" - Bylo nebylo (já bych raději kdyby nebylo)... Jednoho večera v jedné koupelně otevřely se dveře a jimi vstoupila Hadzuki. Tu popatřila na nahé tělo své překrásné němé sestry Hatsumi a zahořela k ní láskou, již jenom lháři mohou zváti sesterskou. Nenašla však v sobě odvahu odhalit, co skrývá její srdce a pak bylo již pozdě. Hatsumi zmizela v sloupu světla. Za pár minut zjevila se malá žlutá zrůda. "Jmenuji se Ken, jsem kanárek, kde je Eva?" uvedla se malá žlutá zrůda. Jaké to překvapení! Hatsumi je Eva! A je teď v jiném světě! Hadzuki poslušna volání svého srdce a žláz s vnitřní sekrecí vyrazí na dobrodružnou výpravu za svou sestrou. Náhle se ocitáme ve vlaku, ve kterém je bomba, pár tajných agentů a Hadzuki s třetiřadou konkubínou jménem Lilith. Zmateni? Nevadí, zdržíme se jen krátce, musíme ještě do pevnosti, na kosmickou loď a kdo ví kam ještě... O co jde? - Asi jste pochopili, že Hadzuki hledá Hatsumi. Kvůli tomu se s pomocí Lilith přesouvá mezi různými světy knih, ve kterých zažívá všeliká dobrodružství. Přesněji řečeno: zažívá v nich části dobrodružství. Hadzuki je vždy vržena kamsi doprostřed jakéhosi neznámého příběhu, který pak záhy opustí, leckdy na jeho konci, občas také uprostřed. Katastrofální pro seriál je, že tohle hopsání po světech knih nemá logiku a je nepodstatné pro rozuzlení. Abych nezapomněl, je tam také Gargantua (bez Pentagriela) - popsal bych ho nejspíš jako uchýlného narcise v legínách, který s oblibou baletí. Balet v anime? Proč ne, ale raději v podání Princess Tutu. Krom tohohle směšného panáka, který má být záporákem, se v Yami to Boushi to Hon no Tabibito setkáme ještě s různými necudnými cuchtičkami, jejichž garderóba je, slušně řečeno, velmi vyzývavá. Jedna dáma dokonce hrdě vystrkuje své pohlaví (a uznejte, že na ženu je to výkon) - kreslíř jej naštěstí milosrdně přikryl hnědým flekem. V různých výtkách vůči logice příběhu by se dalo veleúspěšně pokračovat. Ale zkritizujme raději dětinské škvrkání postav. Nebudu to moc rozebírat - je to zkrátka hnus. A humor - to je taky hnus. Malá poznámka úplně mimo - v tomhle anime zazní klasická věta:"Říkáš ne, ale tvoje tělo říká ano." Krom toho tu je k vidění polibek, který na okamžik spojí dvě ústa velmi dlouhou slinou, jež pak odkápne. Kdo mi teď bude věřit, že to není hentai? Ale ano, je to hentai, akorát v něm není žádný sex. No, dobře, ne hentai, shoujo-ai. Hlavně kvůli tomuhle seriálu nezatraťte celý žánr. Třebas Utena je fajn.Verdikt - Před velmi špatným hodnocením (téměř odpadem) zachraňuje seriál vlaková epizodka, která v sobě měla cosi jako "trochu napětí". Možná v nějakém úplně jiném seriálu by i potěšila. Na tohoto kočkokozlokoňoovcoprasopsa je jí škoda. Lepší *. ()

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Je jen málo anime titulů, které jsem ochoten zkouknout znova. Jedním z nich bylo právě YamiBou, které jsem viděl ve svých začátcích s touto japonskou animovanou kinematografií. Pamatoval jsem si to jako velký zážitek, jenž jsem slupl během jedné jediné noci, nicméně poté, kolik toho člověk už viděl a jak se naučil kriticky myslet, musím tentokrát o dost změnit názor (z původního 5bodového hodnocení). Anime nám představuje hrdinku Hazuki, která je bezhlavě zamilovaná do své sestry Hatsumi. Co se ale nestane, jedné noci Hatsumi zmizí v zelené záři. Hazuki, odhodlané svou milovanou najít za každou cenu, naštěstí přichází na pomoc tajemná Lilith a výstřední kuře Ken, kteří jako jediní ví, proč zmizela. Svět, ve kterém Hazuki dosud žila, není totiž jediný, ale existuje v rámci nepřeberného množství realit ve formě knih, do kterých lze díky patřičným schopnostem cestovat. Uspěje hrdinka na své cestě napříč časem i prostorem? A co všechno na ní objeví? Popravdě, cestování skrz světy je na celém anime asi tím největším lákadlem. Ještě větším, než ústřední shoujo-ai romance, která je bohužel dost upozaděna a posléze jen trochu oplzlým stylem propagována ulítlou Lilith. Co se týče témat, dostaneme se zde jak do vzdálené minulosti, tak i budoucnosti. A to mluví o zajímavé variabilitě, no ne? Upřímně, každý z příběhů byl podaný až příliš plytce, začínal v druhé půlce jednoho dílu a končil v první půlce toho dalšího. Ze všech příhod mohu vyzdvihnout akorát úvodní napínavou detektivku ve vlaku, příběh z vesmírné lodi na cestě za vhodnou planetou pro život, nebo minulost hlavního „záporáka“ Gargantuy. Ten sám o sobě do příběhu nepřispěl ničím zvláštním, ale na rozdíl třeba od nesympatické Hazuki, která akorát máchala mečem a neměla problém se vypořádat úplně se vším, byl asi tou nejzajímavější postavou celého 13dílného seriálu. Kromě něj jsem si ještě oblíbil uvřískanou Lilith a dost upozaděný side-kick ve formě kuřete Kena, které dokázalo kdykoliv děj patřičně odlehčit. Ale jinak mě osudy postav vesměs nezajímaly, zmizení Hatsumi nemělo úplně tu správnou váhu a strádalo to na nedobře zpracovaných emocích. Jednotlivé příběhy nedostaly moc prostoru, celá situace okoro Evy a světů v knihách byla příliš zmateně podaná a cestování po všech čertech bez vysvětlení zrovna nenahrálo i tak dost uspokojivému konci. Na druhou stranu chápu, že spíš než o regulérní seriál jde o takové rozpohybované umělecké dílo. Však už jen fakt, že design postav má na svědomí Carnelian, o lecčems vypovídá. A na závěr musím říct - zbožňuju opening! Ten je navzdory všemu jak hudebně, tak i kompozičně, strašně super. ()

Reklama

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Některé postavy, konkrétně Hazuki, Hatsumi, Lilith a Ken, se objeví i ve 14. epizodě anime Tóka Gettan (od r. 2007). (Ryuuhei)

Reklama

Reklama