poster

Fimfárum – Do třetice všeho dobrého 3D

  • slovenský

    Fimfárum

  • anglický

    Fimfarum – The Third Time Lucky

Animovaný / Loutkový / Pohádka / Povídkový

Česko, 2011, 72 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • fmash
    ***

    Poměrně podrobně popsal švary i nešvary třetího Fimfára uživatel Savel (až na ty hrubky...), takže si spíš jen přisadím. Po výtvarné stránce je film povedený a je vidět, že u nás nějakou tu tradici loutkových animovaných filmů máme. Snad jen, že použitý výtvarný styl se už pomalu stává manýrou, i když u pokračující série se to snad snese. A zvlášť u třetí epizody mě rušily švy odlévaných latexových loutek — dřevo je dřevo. O 3D pomlčím, já si na to nepotrpím, jiní ano, osobně bych raději viděl ty loutky, než pochybný efekt, ale proti gustu... Horší to bylo s pohádkami. První, o obrech, byla opravdu zmatená, podivně dutá a doslova okamžitě jsem zapomněl, co v ní bylo. Později (ihned po promítání) jsem zjistil, že jsem nebyl sám a nebýt závěrečných titulků, nevzpomněl bych si asi dodnes. Nerozumím rovněž tomu, proč se hudební doprovod neustále uchyloval k jakési „klezmerovitosti“, proč byla princezna (snad pro to jméno?) ve třetí pohádce evidentně „jižanka“ a vůbec, nebýt neustálých a vlezlých narážek na produkty plzeňského pivovaru, těžko šlo usoudit, že jde o české pohádky. Hippie Štěstí mě už ani nezarazil. Atd., abych to shrnul a abych jen nehaněl: výtvarně nadprůměrný a hezký film, jakých se točí málo, příběhově to bylo slabší a atmosféra se pomalu poroučí. Abych nezapomněl, tuze to na mě působilo, že už těch méně recyklovaných werichovských výškrabků mají ve zvukových archivech opravdu málo a má to jediné důstojné řešení — už toho Fimfára nechme, než se to zprasí úplně.(14.2.2011)

  • pm
    ****

    Z všude vychvalovaného třetího příběhu tolik nadšená nejsem, osobně se mi nejvíc líbil prostřední "O kloboučku s pérkem sojčím..", v globálu potom tento, vážně "plastický", film určitě převyšuje předchozí temnou dvojku a to mne 3D projekce obtěžují. Možná by ale už bylo na čase, aby čeští tvůrci sáhli po něčem vlastním a netěžili pořád ze zažitých značek a kvalit: vždyť Werichovo vyprávění obstojí samo o sobě i bez všelijakých otravných efektů a barev.(19.2.2011)

  • Lisabellla
    **

    Rozhodně zdaleka nejhorší z werichovské trilogie. Příběhy nudné, fádní, šedé, nevýrazné .. postavičky jakbysmet a o vyprávění ani nemluvě. Proč se rozhodli podkreslit právě takovými nelíbivými tóny je pro mne záhadou .. Byla jsem smutná, zklamaná, rozmrzelá, znuděná. Dvě hvězdičky snad jen za to, že samotné příběhy z knihy doopravdy znám a jako takové se mi líbí. Velmi mne mrzí, že z nich udělali ... právě tohle ..(26.11.2011)

  • Savel
    ***

    Co se mého vztahu k Werichovým pohádkám týče, takřka jsem na nich vyrůstal. Jsou to nostalgické střípky vzpomínek, ve kterých jsem v době VHSek chodil na půdu na chalupě poslouchat stará LP. Z těch, co jsem znal, byla většina obsažena v prvím díle, který spolu s výtvarnem Martina Velíška pro mě zůstává naprostou jedničkou. Musím proto konstatovat, že, stejně jako u Fimfára 2, pro mě výber pohádek byl úplnou novinkou, což ho znevýhodňuje o tuto nostalgickou protekci, která mi umí zamhouřit obě oči. Fimfarum 3 to naštěstí nepotřebuje a i když serie má to nejlepší už za sebou, hrdě své sourozence následuje. A ti i přes slaboučké chvíle, které se týkaly především první pohádky Jak na Šumavě obři vyhynuli. Osobité pojetí tvůrců zazdilo pohádku pana Wericha a člověk se nestačil orientovat mezi nabytou akcí loutkových herců a klidným hlasem vypravěče, jehož vyprávění nemělo s vizuální podívanou nic společného. Obry (velice pěkně udělané) zde záhlédnem pouze parkrát a to většinou jen nakresleně. O klobouku s pérkem sojčím je poměrně přesně odvyprávěná pohádka s hezkým, ale pro mě jinak nevýrazným, výtvarnem Petra Poše. Její nejsilnější stránkou je druhá polovina děje, kde se velice originálním způsobem kombinuje loutková animace s archivními záběry. No a nakonec hlavní tahák a nejdelší příběh Fimfára 3 je Rozum a štěstí. Ten patří pravděpodobně k nejlépe zpracovaným fimfárovským příběhům vůbec a to nejen díky vynikajícímu burtonovskému výtvarnému doprovodu Patricie Ortiz Martinéz. Kino se smálo a bylo opravdu čemu, protože chytrých vtipů v animovaných filmech člověk moc nenachází. Co mi také příliš nesedlo byla hudba, především absence jakékoli české tradice (přeci jenom je to ryze české dílko) a to nemyslím lidovky, ale například u jedné povídky se rozezní poměrně známá irská písnička. Ale vzhledem k mezinárodnímu obsahu, Rozumu ve stylu hippie a nebo španělské výtvarnici, je to asi jedno. K dabingu Oty Jiráka (nebo lépe řečeno k šumům) přibily i další hlasy, což je z mého hlediska spíše na škodu a musím říct, že jsem byl zaskočen. Teprve když se až po 5ti minutach po začátku rozmluvil Werich, tak jsem se uklidnil. No a co dodat k 3D? To co vždycky, máte to rádi, budete nadšeni, protože tradiční česká loutková animace v 3D se jen tak nevidí....nelíbí? Bude vás to štvát jako mě. Nevím jak to bude technicky vyřešeno v multikinech, ale v Lucerně prostorové zobrazení místy zlobilo, a tak se stalo, že fotka na zdi (v hospodě v druhé pohádce) se zobrazovala nelogicky 3D jako holografický snímek. Nehledě na čistě osobní připomínky je to krásná tradičně-moderní pohádka a zavděčí se jak dětem tak dospělím. Doporučuji!(9.2.2011)

  • Slarque
    ***

    Sestupná tendence pokračuje. Obři na Šumavě se nejen nepotkali s Werichovou poetikou, ale dokonce jdou obrazem proti jeho textu. Klobouček sice znamená kvalitativní vzestup, ale stále je vhodný maximálně do televize. Rozum a štěstí tedy osamoceně tento povídkový film zachraňují od úplného pádu do zapomnění. Snad se český loutkový film zase vzepne k něčemu vlastnímu, Werichovy pohádky už rozhodně stačily.(24.12.2013)

  • - Pro všechny pohádky je společný filmový motiv. Nejprve filmový týdeník, poté staré filmové archivy, ke konci pak loutkové citace ze slavných filmů. (Dodmund)

  • - Stejně jako tomu bylo druhého dílu, film se nenatáčí na kameru, nýbrž se jednotlivé sekvence snímají digitálním fotoaparátem. Výhodou je rychlost a cena. (hippyman)

  • - V novém Fimfáru jsou vedle tradičních fimfárovských tvůrců (tandem Vlasty Pospíšilové a Petra Poše) úplně mladí, začínající tvůrci, pro které je to příležitost prokázat svůj talent a ukázat poprvé svoje nadání divákům ve všech českých kinech i v zahraničí. [Zdroj: MAUR Film] (Bart)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace