poster

Fimfárum – Do třetice všeho dobrého 3D

  • slovenský

    Fimfárum

  • anglický

    Fimfarum – The Third Time Lucky

Animovaný / Loutkový / Pohádka / Povídkový

Česko, 2011, 72 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Parisée
    ***

    Mísí se ve mně rozporuplné pocity. Na jedné straně mám moc rád a ctím Werichovu moudrost a vtip, které propůjčil i svým pohádkám, na straně druhé se při sledování nemohu ubránit dojmu, že se tvůrci spoléhali právě a jen na kouzlo Werichovy osobnosti. Animace mi přijde zbytečně jednoduchá, v některých místech až odfláknutá.(21.10.2011)

  • tomtomtoma
    ****

    Jan Werich byl renesančně přemýšlivým člověkem. Zajímal se o člověka a svým uměním se stále snažil na něj zapůsobit po stránce lidskosti. Snad ho při počínání přepadala marnost, ale nikdy se neodmlčel na delší dobu. Jeho kniha Fimfárum se vyznačuje důvtipem, hravostí a dobrosrdečně výchovným důrazem. U třetího animovaného výběru Werichových příběhů se nezajímám o technické vymoženosti, nýbrž o ducha sdělení a rozvernou náladu. S výsledkem jsem spokojen. Film neoslní a neuchvátí tak, jako jeho předchůdci, přesto je Werich zachován a hravé provedení potěší. Kristina Dufková s výtvarnicí Denisou Grimmovou Abrhámovou si důstojně poradili s méně atraktivním kusem Jak na Šumavě obři vyhynuli. Výchovný rys je zde nejpřímější a předem neodsuzujícího diváka překvapí neustálým mumrajem. Vlasta Pospíšilová s výtvarníkem Petrem Pošem neslevili ze svého standardu v díle O kloboučku s pérkem sojčím aneb Král měl tři syny. Ilustrační záběry přináší vůni Radoka a uvědoměním si zbytečné uhoněnosti reflektuje i současnost. Největší prostor dostal David Súkup s výtvarnicí Patricií Ortiz Martínez. Rozum a Štěstí se zdá být nejpropracovanější. Sarkasmus nepálí, nýbrž rozveseluje. Rozum je pedantský poctivec bez možnosti odpočinku. Štěstí je bezstarostnost lennonovského šíření lásky. Humorný nadhled je všudypřítomný, pointy úderně laskavé a osvobozující. Zdánlivá obyčejnost modernímu divákovi vadí a přemítat nad věcí se mu nechce. Třetí Fimfárum si dokázalo udržet svou charakteristickou tvář. Pobaví a potěší, nic více od Fimfára neočekávám.(19.2.2018)

  • Hopkins
    ***

    Ne Ne a ještě jedno NE. První fimfárum bylo nejlepší druhé se drželo ale už bylo slabší a třetí mě neoslovilo vůbec. Netvrdím špatné to nebylo oproti jiným příšernostem kterých je habakuk tohle špatné úplně není . ale pokud srovnám první fimfárum a toto jednoznačně je to někde jinde. Prostě a jasně všechny fimfára jsou koukatelná a vřele doporučuji ale kvalitně je to 1 STo procent druhé 75 procent a třetí už jen 50 % 4 už raději nedělat :o)(7.8.2012)

  • ABLABLABLA
    **

    Tak tohle už byly přemoderně zpracované příběhy, ale na druhou stranu asi nejvtipnější ze všech tří Fimfár/Fimfárumů nebo jak se to páduje. Od fotek Gotta a Matušky v hospodě u paroháče, přes www.budtekralem.cz a gůgl až po Ticho, mučí se. Ale už mi to přišlo jak slátanina všeho možného do kupy, prostě z toho ještě vytřískat aspoň ten 3. díl.(3.5.2012)

  • fmash
    ***

    Poměrně podrobně popsal švary i nešvary třetího Fimfára uživatel Savel (až na ty hrubky...), takže si spíš jen přisadím. Po výtvarné stránce je film povedený a je vidět, že u nás nějakou tu tradici loutkových animovaných filmů máme. Snad jen, že použitý výtvarný styl se už pomalu stává manýrou, i když u pokračující série se to snad snese. A zvlášť u třetí epizody mě rušily švy odlévaných latexových loutek — dřevo je dřevo. O 3D pomlčím, já si na to nepotrpím, jiní ano, osobně bych raději viděl ty loutky, než pochybný efekt, ale proti gustu... Horší to bylo s pohádkami. První, o obrech, byla opravdu zmatená, podivně dutá a doslova okamžitě jsem zapomněl, co v ní bylo. Později (ihned po promítání) jsem zjistil, že jsem nebyl sám a nebýt závěrečných titulků, nevzpomněl bych si asi dodnes. Nerozumím rovněž tomu, proč se hudební doprovod neustále uchyloval k jakési „klezmerovitosti“, proč byla princezna (snad pro to jméno?) ve třetí pohádce evidentně „jižanka“ a vůbec, nebýt neustálých a vlezlých narážek na produkty plzeňského pivovaru, těžko šlo usoudit, že jde o české pohádky. Hippie Štěstí mě už ani nezarazil. Atd., abych to shrnul a abych jen nehaněl: výtvarně nadprůměrný a hezký film, jakých se točí málo, příběhově to bylo slabší a atmosféra se pomalu poroučí. Abych nezapomněl, tuze to na mě působilo, že už těch méně recyklovaných werichovských výškrabků mají ve zvukových archivech opravdu málo a má to jediné důstojné řešení — už toho Fimfára nechme, než se to zprasí úplně.(14.2.2011)

  • - Snímek byl distribuován v počtu 50 filmových i digitálních kopií po celé Francii. Uvedení filmu bylo navíc doprovázeno výstavami filmových dekorací s loutkami. V zemi galského kohouta byl však film uveden bez první pohádky "Jak na Šumavě obři vyhynuli". Důvodem byla snaha zaujetí mladšího diváka, díky čemuž se objevila snaha zkrátit délku filmu, a přítomnost hospodských scén s náruživými kuřáky, které by se dětskému divákovi bez našeho domácího kontextu složitě vysvětlovaly. [Zdroj: MAUR film] (oje)

  • - Pro všechny pohádky je společný filmový motiv. Nejprve filmový týdeník, poté staré filmové archivy, ke konci pak loutkové citace ze slavných filmů. (Dodmund)

  • - První Fimfárum, kde pohádky spojuje doba, ve které se odehrávají. Jedná se o polovinu 20. století. (Dodmund)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace