poster

Pokušení

  • USA

    Desire

  • slovenský

    Pokušenie

Komedie / Romantický / Krimi

USA, 1936, 89 min

  • NinadeL
    *****

    Stejně, jako jsou odlišné Awake in a Dream a What I Am Bid For My Apple - rozkošný šlágr a poživačný hit, tak nesrovnatelné jsou i filmy Pokušení a Maroko s hlavní dvojicí Marleny a Garyho. A přesto není divu, že oba pomohly Marlene překlenou vždy jedno z důležitých období její americké kariéry. Sama si pochvalovala oba filmy a já s ní nemohu než souhlasit :) Po zapomnění v poušti vždy volím projížďku v dlouhém autě, které se Marlene naučila řídit za hodinu. Jen někdy lituji, že John Gilbert natáčení už nestihl. Kolaborace Dietrich-Garbo by měla další alibi. A samozřejmě, že uctívám produkci Arnošta Lubiče, Hollaendrovu hudbu a kostýmy božského Travise Bantona. Nebylo jinak možné, než aby se napříště andělským režisérem stal právě Lubič za opětovného přispění božského Marlenina kolektivu. "I am driving Bronson 8."(13.2.2009)

  • Enšpígl
    ****

    Nedávno se do mých ručiček dostal nějaký materiál o Marlene Dietrich ve kterým Marlene prohlásila o filmu Pokušení toto "Je to jediný film, za který se nemusím stydět." Člověk je pak na takový film zvědavej dvojnásobně. Musím před Marlene uznale snudat kalhoty, protože je to skutečně mimořádně povedená uvolňovačka ze který sněžila pohoda po celou dobu. Krásně a velmi vtipně napsané dialogy za ta léta ani trošku nezestárly a jsem si jist že na těch samých místech co jsem se hihňal já, se hihňávaly i naše babičky a prababičky. Marlene je krásná a roztomilá současně, to co ta holčina tady předvádi s očima, kterej chlap by jí odolal ?? Gary Cooper jedostatečně charismatickej a chlapáckej aby si pro změnu ošéfoval ženskou část publika a jejich společný scény musej zafungovat na každýho, perfektně jim to mezi sebou funguje. Za tuhel porci zábavy, romantiky a pohody jsem v pokušení dát pět hvězd.(21.1.2013)

  • ladynka
    ****

    Mám slabost pro filmové zloděje, kteří místo zbraně používají svůj šarm a vtipné nápady - viz podvodníci: "Nebuď vulgární." "Omlouvám se. Hodně se stýkám s právníky, asi jsem zhrubl." a tady se jich dočkámě hned několikrát. Vůbec celý film je jedna kouzelná dobrodružná komedie s příjemným romantickým nádechem a hemží se vtipnými narážkymi a skrytými dvojsmysly: "Američané by se neměli míchat do evropských zaležitostí."(6.1.2008)

  • Bebacek
    *****

    Zcela souhlasím s Pohrobkem - Marlene září, její okouzlující hra očí je nezaměnitelná a naprosto jedinečná. S Gary Cooperem tvoří dokonalý pár (jejich druhá spolupráce - poprvé se potkali ve Sternbergově Maroku) - chemie mezi nimi jako vystřižená z noiru, navíc okořeněná úžasnou roztomilostí - viz balkónová scéna, kde je poprvé explicitně vidět výškový rozdíl mezi milenci a kde Marlene tak božsky zaklání hlavu... či ranní probouzení a dětinské zahrabávání se pod peřinu a mrčení.... nádhera! Celých 90 minut jsem se přiblble usmívala a prožívala slastnou rozkoš z dívání se :-) Borzageho komedie je plná svěžího humoru (svěžejšího než žvýkačky Winterfresh :-)), který ani po sedmdesáti letech nemusí používat krém proti vráskám. - "Víte, stačilo by Vás zarámovat a byla byste mistrovské dílo."(30.4.2007)

  • EdaS
    ****

    Klukovsky šarmantní Gary Cooper se k Marlene opravdu skvěle hodí a hodně příjemně jsem se více než hodinu bavil (i když mohlo to být celé taky lubitschovsky svižnější), ale co ten konec? Proměna lehce rozpustilé romantické komedie v seriozní melodrama o napravené zlodějce? Bebáček promine, ale ani kdyby si Marlene při líbání vaz zlomila a oči jí při tom nezaměnitelně hrály, tak to na pátou hvězdu nevytáhne. :o) 70%(22.1.2008)

  • - Některé scény režíroval Ernst Lubitsch. (Kulmon)

  • - Do role Carlose Margoliho byl původně obsazen John Gilbert. Než se začalo natáčet postihl ho infarkt a byl ihned nahrazen Johnem Hallidayem. Několik dní na to zemřel Gilbert na selhání srdce způsobené neúměrným pitím alkoholu. (Kulmon)

  • - Ve filmu měla postava Marlene Dietrich Madeleine de Beaupré řídit auto. Nikdo ale netušil, že tato herečka řídit neumí. Celé dopoledne se štáb snažil natočit scénu jízdy autem, ale bezúspěšně. Marlene Dietrich si poté na hodinu odskočila se svým známým rekvizitářem, který ji tajně venku za ateliéry naučil řadit a používat volant, jak bylo potřeba. Nikdo nikdy nic nezjistil a rekvizitář za to byl nadmíru odměněn. (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace