poster

Kdopak by se vlka bál

  • slovenský

    Kdopak by se vlka bál

  • anglický

    Who's Afraid of the Wolf

Rodinný

Česko, 2008, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Slarque
    ****

    Příjemné překvapení! Film, který nepodceňuje dětského diváka a dokáže být stejně zajímavý i pro dospělé. Režisérce se povedlo to nejošidnější, totiž obsazení hlavních dětských rolí. Dorotka Dědková se okamžitě zařadila mezi ty nejlepší, co kdy v našich filmech hráli dětské postavy, a Matouš Kratina s ní celkem drží krok. Z dospělých je nejpřesvědčivější Pavel Řezníček, ale pochvalu si zaslouží i Jitka Čvančarová. Konec je sice dramaturgicky poněkud nezvládnutý, ale i tak jde o pozoruhodný film.(5.2.2009)

  • Sandiego
    ****

    Největší české překvapení roku 2008 a zároveň jeden z nejlepších snímků tohoto roku vůbec - originální mix pro děti i dospělé plný spontánního humoru i nečekaně temných situací. Procházková umí pracovat s dětmi a umí je i pozorovat a tím se vyhýbá dvěma častým protipólům rodinných filmů - děti jsou buď příliš přechytrále, nebo až protivně rozjívené. Ale zde jde o děti skutečné, ne za každou cenu roztomilé, ale i tak jejich pozorování čatso vyloudí úsměv na tváři. Nejlepší však na snímku je možnost "přepínání" mezi pohledem sympatické dětské hrdinky či pohledem dospělého, to se tu povedlo na jedničku díky promyšlenému sécnáři (potěsí i naivní malůvky, které mají také svou roli). Jedině bych trochu pozměnil ten konec, možná byl až příliš jednoznačný, pro děti je jako dělaný, ale s dospělými se v samém závěru už nějak nepočítá.(21.12.2008)

  • dopitak
    ***

    Problémem tohohle filmu je, že vám řekne, na koho se máte koukat jako na toho špatnýho a koho brát jako správňáka. Mluvím sice hlavně o tom letištním konci, ale vztahuje se to už trochu ke klišé zvanému šťouravá tchyně a hlavně pak prospěchářský požitkář. Je nutno nechat, že typologie postav se krásně překrývá s typologií herců, a tak "ulicový lempl" Martin Hofman hraje největšího bastarda, jakého Ruzyně kdy viděla. A naopak Matonoha č.2 - Pavel Řezníček je tu od toho, abyste mu drželi palce. Vždyť se bije za svou nevlastní. Celkové hodnocení dost zachránil konec. Tu dětskou virtuální grafiku byl tolik neprotežoval, prolínačky s paralelním světem Karkulky lze chápat jako pokus tvůrců o umění a poněkud hloupoučké přiblížení dětského světa fantazií a kouzel.(20.9.2009)

  • Malarkey
    ***

    Já se teda vlka bál. Být ve stejné situaci, jako malá Terezka v tomhle filmu, tak mi asi šlehne. A být ve stejném věku, tak na tom budu nejspíš podobně. Nedivím se, že film získal řadu ocenění. Vážné téma představené dítětem je totiž hodně zajímavé drama, které pro děti nejspíš nebude, ale dospělej si při něm možná uvědomí řadu věcí.(7.1.2010)

  • Sobis87
    ***

    Marii Procházkové se podařilo natočit příjemně civilní rodinné drama, které vybočuje z řady žánrově spřízněných filmů díky originálnímu nápadu, kdy je po celý film na partnerskou krizi pohlíženo očima malého dítěte. Ještě, že se Procházkové podařilo vybrat talentované dětské herce a dovést je k naprosto přirozeným a upřímným výkonům, neboť právě na nich celý film stojí. Na nich a na dobře napsaném scénáři s přirozenými dialogy, které vůbec nešustí papírem, což se u českého filmu moc nevidí. Škoda jen, že je na filmu v některých scénách hodně patrná jedna nemoc českých filmů - televizní vizuál. Film díky zvolenému formátu v některých momentech připomíná spíše lacinou televizní inscenaci, což je škoda, neboť kameraman v jiných pasážích prokazuje nesporný um a vizuální cítění a například taková scéna koncertu byla nasnímána opravdu krásně. Po vizuální stránce je film tedy značně nevyrovnaný. Film také v několika scénách shazuje nepříliš důvěryhodná psychologie postav a lehce nelogické jednání, což v kontrastu s kvalitními dialogy zamrzí. Ve výsledku mi z Kdopak by se vlka bál? vychází příjemný film, který se zaměřuje na všechny věkové kategorie. Na české poměry rozhodně nadprůměr a příslib do budoucna. 70%(31.7.2009)

  • - Operní árii, která ve filmu zazní, opravdu nazpívala sama Jitka Čvančarová. (funhouse)

  • - Film vznikal v Praze a blízkém okolí. (hippyman)

  • - Scénář děti dopředu neznaly, děj prožívaly po kouskách a celek mohly poprvé vidět teprve v kině. (hippyman)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace