poster

Kdopak by se vlka bál

  • Slovensko

    Kdopak by se vlka bál

  • USA

    Who's Afraid of the Wolf

Rodinný

Česko, 2008, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lioncel
    *****

    Od té doby, co jsem viděl před lety jistý rádoby napínavý český kriminální film s Jiřím Bartoškou, který tam hrál obyčejného dělníka, který si při odchodu z práce oblékal to, v čem chodil doma nejraději, tedy slušivý oblek s bílou košilí a kravatou, se snažím vyhýbat domácí tvorbě, jak to jen jde (samozřejmě to neplatí v případě J. Menzela) .. tedy na velkém plátně v kině, myslím si, že se některé „filmové“ věcí v televizi dají vcelku skousnout, ale jen v televizi (!) .. jak tak jdou léta, století, občas se tam na něco ze zvědavosti podívám (masochista) a to mi téměř vždy potvrdí, že dělám dlouhodobě jen a jen dobře … tohle bylo a je i po druhém shlédnutí pro mě velmi příjemné překvapení / pohlazení (v televizi) – dospělým s citem a srdcem přístupným pro svérázný dětský svět a kapkou té nutné životní zkušeností o složitosti manželských vztahů to dá určitě víc než těm malým dětem (divákům), pro které to ale samozřejmě není vůbec nic zlého, nebo nějak náročného k pochopení, i když samozřejmě jen těch dětských záležitostí, pro dospělé je tu toho k zamyšlení přece jen mnohem více .. já uznávám, když někdo opravdu umí a něco se mu povede: je zcela zřejmé, že paní režisérka umí – tohle se jí moc povedlo, jestli má sama v osobním životě nějaké děti, tak jim závidím jejich maminku …(13.2.2012)

  • hippyman
    ***

    Spíš "Kdopak by se na tohle mohl koukat až do konce?!", pomyslel jsem si po prvních minutách... ale ono to nakonec nebylo zas tak hrozný. Dětští protagonisté mnohdy překonávali ty dospělé, což je trochu k pláči, nicméně sumárně jde o relativně příjemný film s mnohými originálními prvky. Být tak dítě nebo mamina na mateřský s koňskou dávkou estrogenů, hodnotím asi i výše, ale zas TAK dobrý to, ruku na srdce, nebylo... jedno shlédnutí neuškodí. A růžová mimozemšťanka Čvančarová byla velmi přijemným pokoukáním v každé své scéně... 60%(30.9.2009)

  • Radek99
    ****

    Rodinná krize z pohledu nevinně dětského aneb rozpad vztahu očima dítěte? Režisérce a animátorce (její původní profese je na výsledné podobě filmu hodně znát) Marii Procházkové se to podařilo skutečně obdivuhodně, její ženský úhel pohledu v kombinaci s intuitivní empatií matky umožnil nastínit vyprávění skutečně hodně věrohodné a na rozdíl od jejího celovečerního (místy až surrealistického) debutu Žralok v hravě akcentovala ve volbě námětu i aspekt ryze civilizační - jak dnešní stále se zrychlující doba urychluje i rozpad lidských vztahů. Pro nejednu divačku, neřku-li diváka, je patrně nemožné přesně pojmenovat důvod, který vedl hlavní dospělou ženskou hrdinku k jednání, které ohrozilo její dosud dobře fungující rodinu i integritu vývoje jejího jediného dítěte, všichni ovšem intuitivně velmi dobře chápeme podstatu jejího jednání. Těžko se hledá vina, život se žije a lidé dělají (osudové) chyby, jejichž nejspolehlivějším seismografem a indikátorem jsou právě děti. Bohužel...(3.11.2009)

  • Gemini
    *****

    V dnešní "požehnané" době, kdy se "každé druhé manželství rozvádí" (což je - aniž by to znamenalo, že je ve skutečnosti nad čím nadšeně výskat - blbost vzešlá z chybně sestavené rádobystatistiky míchající příslovečná jabka s hruškama) parádně trefený námět. K tomu si připočtěme dobře zvládnutý příběh i co do formy ozvláštněný dětským vnímáním "světa dospělých" - který se dětí týká tak bezprostředně jak je to jenom možné - a v nejhorším případě civilní a reálně působící herecké výkony (srovnávat děti s dospělými je ale totéž, co kritizuju v první závorce), přičemž obzvlášť vyniká můj velký oblíbenec Martin Hofmann, protože jsem měl na jedné straně velkou radost, jakou svini tak hezky hraje a zároveň jsem vcelku nesnášel tu svini, kterou hraje. A abych s těmi pozitivy nekončil, celé to působí dosti profesionálně a scénáři není v celku ani jednotlivostech co vytknout - Terezce i jejím kamarádům do sebe všechno zcela logicky zapadá tak, že tu logiku chápe (a omlouvá ji) i dospělý, a to není zdaleka obvyklé. Jde skutečně o film pro celou rodinu, kde se konečně nemáme od začátku do konce smát tomu, kdo komu dal proč náhodou po čuni a kdo kam "legračně" zahučel. A považte, dokonce je přítomna i (podle některých až nezdravě početných "inženýrů výchovy" obrovsky nekorektní) facka:) Pravda je, že zrovna tady je použita velmi nevhodně - ve chvíli, kdy mamince prostě ujedou nervy a mrně to vůbec nemá šanci pochopit - ale byl jsem tím v současné výchovně vykastrované době opravdu příjemně překvapen. A samozřejmě i tento moment lze dobře výchovně uplatnit. No abych to už nějak uzavřel - Kdopak By Se Vlka Bál je nečekaně kvalitní snímek, který toho může malým i velkým divákům hodně dát. Proto tentokrát dělám výjimku, a i když nemám při vzpomínce na cokoliv z filmu takové to mravenčení jako třeba když Ed Norton viděl tučňáka, dávám 90% čiže pět hvězd.(17.1.2010)

  • Nos
    ***

    No, nakenec to vůbec nebylo zase tak hrozný. „Je to film pro dospělé, který mohou vidět s dětmi". Nebo spíše obráceně?...Až na ten vyloženě utahaný a "vycucaný" závěr v podání "Patrika", který opravdu je dost přitažený za uši, to byla docela originální a nápaditá "koláž." I dětské role nepokazily výsledný dojem. Po dalším zhlédnutí možná jednu hvězdu přidám.(2.1.2010)

  • - Kopie pro neslyšící vznikla ve spolupráci Bionaut Films, České televize, České komory tlumočníků do znakového jazyka a ACE. (hippyman)

  • - Scénář vznikal s přestávkami přibližně rok. (hippyman)

  • - Film získal roku 2009 Zlatého ledňáčka na festivalu českých filmů Finále v Plzni v kategorii nejlepší celovečerní film. (JoranProvenzano)