poster

Vražda jako autoportrét (S09E01) (epizoda)

  • USA

    Murder, a Self Portrait

  • Slovensko

    Vražda ako autoportrét

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 1989, 1 h 28 min

Režie:

James Frawley

Kamera:

Robert Seaman

Producenti:

Stanley Kallis

Střih:

Jay Scherberth

Scénografie:

Bill Ross
(další profese)
  • d-fens
    ****

    Psychoanalytický Columbo:) Scenár a pointa sú slabšie, ale páčilo sa mi, ako to bolo natočené. Zobrazenie snov zavraždenej síce nijak unikátne, ale zakomponovanie poručíka ako zadumaného sediaceho modela maliarovi-vrahovi do nich sa mi páčilo. Ten maliar inak dosť prehrával, až príliš sa snažil zdôrazňovať "voľnosť-nespútanosť umeleckého ducha", bohémstvo, proste mi liezol na nervy. Ale ja mám rád všetky scény, kde je Columbo so svojim psom, a v tomto diely ich je asi najviac (veď aj samotný diel začína na výstave basetov), spolu s mojou najobľúbenejšou, kedy Columbo pomáha Psovi, aby sa mohol pozrieť na oceán, pretože "miluje oceán." :) A aj keď to je z mojej strany samozrejme veľmi prostoduché (simplexné:), za túto scénu dávam hviezdičku navyše(3.7.2011)

  • Billie777
    *****

    Nevím, čím to je, ale tohle je asi můj nejoblíbenější Columbo. Velmi dobrý bohémský záporák, navíc tu nechybí ani Columbův pes ani jeho žena (skutečná) a hlavně se mi líbí ta zvláštní atmosféra celého dílu. Asi to dělá také to přehrávaní snů zavražděné. Vzpomínám se, jak jsem se při tom jako malá hrozně bála a zároveň se mi to hrozně líbilo, prostě takový tajemný, zvláště pan muž s monoklem. A pak ta hudba! V tomto dílu se obzvlášť povedla! A obraz baru i Columbův portrét se mimochodem moc vydařil. :) "Všechno je skryté pod povrchem, hledáte smysl, který nikdy nenajdete."(3.6.2012)

  • deepspace101
    ****

    Miluji umělce, zbožňuji bohémy. Max Barsini se chová, jako by mu patřil celý svět. Je tak panovačný, arogantní, do sebe zahleděný a ve všech ohledech nesnesitelný, až ho musíte obdivovat – tedy pokud s ním zrovna nesdílíte stejnou místnost. Jaký div, že poručík Columbo nevyšetřoval jeho vraždu. :-) Díky hudbě, zápletce a osobitosti pachatele můj druhý nejoblíbenější díl (po fenomenálním "Za úsvitu").(20.2.2011)

  • finkie
    *****

    Atypický díl. Černobílé snové sekvence podbarvené dramatickou mahlerovskou hudbou dodávají epizodě umělecký šmrnc, Columbo analyzující sny působí velmi intelektuálně a snad v žádném jiném díle mi tolik nepřipomínal svého skorodvojníka Jacquesa Derridu. A tajemný strýček "mon oncle" z noční můry je zase nápadně podobný Deleuzovi, to nemůže být náhoda.:)(15.10.2018)

  • Godhaj
    ***

    ,,Je to hodný pes, ale chce vaši pozornost.“ Většina dílů poručíka Columba si je na vlas podobná. Tato epizoda se ale v mnohém odlišuje a neřekl bych, že je to k prospěchu věci. Velmi podivná je vztahová situace malíře, který se rozhodl žít se třemi ženami. Divák je tak nucen strávit poměrně dlouhou dobu seznamováním s jednotlivými osobami. Za další je zde nestandardní vyšetřování pomocí výkladu snů, což rozhodně není Columbův styl a k tomuto seriálu se to nehodí. Přesto se najdou typické Columbovy hlášky a zajímavé momenty. V porovnání s jinými díly je však tento rozhodně podprůměrný.(26.12.2015)

  • - Obrazy Maxe Barsiniho ve skutečnosti namaloval americký výtvarník českého původu Jaroslav "Jerry" Gebr. (deepspace101)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace