poster

Vražda jako autoportrét (S09E01) (epizoda)

  • USA

    Murder, a Self Portrait

  • Slovensko

    Vražda ako autoportrét

Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA, 1989, 1 h 28 min

Režie:

James Frawley

Kamera:

Robert Seaman

Producenti:

Stanley Kallis

Střih:

Jay Scherberth

Scénografie:

Bill Ross
(další profese)
  • deepspace101
    ****

    Miluji umělce, zbožňuji bohémy. Max Barsini se chová, jako by mu patřil celý svět. Je tak panovačný, arogantní, do sebe zahleděný a ve všech ohledech nesnesitelný, až ho musíte obdivovat – tedy pokud s ním zrovna nesdílíte stejnou místnost. Jaký div, že poručík Columbo nevyšetřoval jeho vraždu. :-) Díky hudbě, zápletce a osobitosti pachatele můj druhý nejoblíbenější díl (po fenomenálním "Za úsvitu").(20.2.2011)

  • d-fens
    ****

    Psychoanalytický Columbo:) Scenár a pointa sú slabšie, ale páčilo sa mi, ako to bolo natočené. Zobrazenie snov zavraždenej síce nijak unikátne, ale zakomponovanie poručíka ako zadumaného sediaceho modela maliarovi-vrahovi do nich sa mi páčilo. Ten maliar inak dosť prehrával, až príliš sa snažil zdôrazňovať "voľnosť-nespútanosť umeleckého ducha", bohémstvo, proste mi liezol na nervy. Ale ja mám rád všetky scény, kde je Columbo so svojim psom, a v tomto diely ich je asi najviac (veď aj samotný diel začína na výstave basetov), spolu s mojou najobľúbenejšou, kedy Columbo pomáha Psovi, aby sa mohol pozrieť na oceán, pretože "miluje oceán." :) A aj keď to je z mojej strany samozrejme veľmi prostoduché (simplexné:), za túto scénu dávam hviezdičku navyše(3.7.2011)

  • R-Fitch
    ****

    Parádní epizoda, po dlouhé době fakt paráda. Možná že to je způsobený tim, jak odlehčeně je to zahrané. Je tu hromada humoru, hlavní podezřelý má svérázný styl snad ve všem, co dělá a jak žije. Mě se tohle skutečně líbilo MOC. A ten začátek...fakt pecka. Miluju basety, jednoho má moje nejlepší kamarádka, basetici Adélku, a je to princezna! No a Columbova věta na výstavě psů..."Je to pes, tak mu říkáme Pes". :-) No neni to mazec?(7.6.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Vy ale nejste já. Nikdo na světě není já. Ani já nejsem já." Tak takovou úvahu může pronést jen umělec a tím pan Barsini rozhodně je. Nicméně v souboji se šťouravým detektivem, který vidí problém ve vodě, čočkách, barvách i terpentýnu, hraje ty druhé housle. Tedy vlastně tahá druhý štětec. Mě to opět celkem bavilo, ale ty hororové sny mi moc neseděly a umělcův harém to nezachránil.(18.7.2016)

  • Rudyamon
    *****

    Díl začíná nezvykle scénou s Columbem na „sjezdu basetů“, jeden z mála dílů, které začínají jinak, než hlavní linie. V každém případě pak následuje vražda a vyšetřování. Vrahem je umělec, malíř žijící v mnohoženství, kterého naštve, že ho jedna z jeho žen (bývalá manželka) chce opustit a zanechat opuštěného se současnou manželkou a milenkou. Vskutku složitý životní příběh... :-) Ale to, co je pod povrchem, na to už musí přijít Columbo. Příběh je opravdu dobře postavený, chvilkami až hororový (černobílé scény a malujícím umělcem a jeho modelem - Columbem) a velice umělecký, zvlášť hudba. A pak taky... Isabel García Lorca... fakt stojí za nejeden pohled... Ale to jsem odbočil - je to jeden z těch opravdu dobrých dílů a já dávám jednoznačných columbovských 5 hvězdiček - 100%.(2.4.2016)

  • - Obrazy Maxe Barsiniho ve skutečnosti namaloval americký výtvarník českého původu Jaroslav "Jerry" Gebr. (deepspace101)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace