poster

Bunraku

  • USA

    Bunraku

Akční / Fantasy / Drama

USA, 2010, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lacike
    ***

    Takze tu mame dalsi prestylizovany experiment v ktorom tvorcovia vsadili hlavne na vizual. Ten je bezchybne prevedeny a prvu polhodinu sam o sebe stačí na to, aby divaka film dostatocne bavil aj napriek absencie putaveho pribehu. Kedze je zapletka nielenze banalne jednoducha, ale je hlavne nezazivne podaná s rozvlacnymi monotonnymi dialogmi, tak s pribudajucimi minutami zacina film nudit. Nezachrania to ani herci, ktorych postavy maju daleko ku komplexnemu prekresleniu a su iba jednoducho nacrtnute figurky. Bohuzial nie natolko zaujimave alebo infantilne, aby divaka bavili. Mna zaujal jedine Kevin McKidd v ulohe pravej ruky hlavneho zaporaka, ktory je zaujimavym mixom brutalneho a uchylneho elegana u ktoreho nikdy neviete, ci si s vami chce zatancovat, alebo vas zabit. Nastastie dalsim velkym plusom filmu su bitky, ktorych je dost vela a hlavne su fantasticke. Nečudo, keďže ich mala na starosti sucasna americka choreograficka spicka Larnell Stovall. Su prehladne natocene (dokonca tu mame par dlhsich scen bez strihu) a choreografia je bezchybne prevedena. Stovall dokaze urobit aj z tuctovych krasavcov ako su Josh Hartnett a Kevin McKidd bojove masiny. Len vdaka bitkam som vydrzal film dopozerat do konca. Takze vysledne hodnotenie filmu je cisty priemer za 5/10, aj ked ziadnu jednotlivu stranku filmu by som rozhodne neoznacil za priemernu.(2.10.2011)

  • slunicko2
    **

    Divoký západ po japonsku. 1) U Japonců není nic, jak bychom čekali. Koupíte si v cukrovinkách sáček s bonbony a vykoukne na vás slané a silně pálivé cosi, prý z moře. Slušně řeknete svůj názor svému nadřízenému v práci a dostanete facku. Zeptáte se na ulici, jestli jdete správně, všichni přítomní horlivě odsouhlasí, že ano a pak se ukáže, že vás poslali bůhvíkam. A jak ukazuje náš film, dokonce i Divoký západ se v japonských očích odlišuje od toho amerického._____ 2) První půlhodina mě hodně bavila. Pak ale dlouhé otravné zápasy a stále stejné tvůrčí postupy začaly nudit a nepřestaly až do konce. Ale vizuál byl zajímavý, to ano._____ 3) Poučný koment páně Shadwellův brilantně vysvětlí, proč film není odpad, alébrž artové umění. Se svou obvyklou nonšalancí objasní, co chtěl autor říci a čeho si má divák všimnout, pokud tedy není slepý či blbý. Nakonec mě více pobavil Shadwellův rozbor než film sám._____ 4) Sladký 32letý Josh Hartnett (pistolnický tulák) potěšil. Zvláštní týpek je 37letý zpěvák, model, hudebník a v našem případě i herec Gackt Camui (Japonec Yoshi), který umí vypadat jako macho chlap i jako sexy baba. Mám pocit, že někdy dokonce oboje najednou.(16.10.2016)

  • maddy
    **

    Takto to dopadne, keď sa Američania snažia napodobniť japonský štýl. Nevkusná komixová štylizácia s kulisami na horšej úrovni ako ochotnícke divadlo by mi až tak nevadila, aj napriek do očí bijúcim kolapsom ako napr. pri jednom z bojov začne pršať, osvetlenie sa zmení z červeného na modré, ale v pozadí je stále jasne červené slnečné zore. Miestami síce pôsobí osviežujúco v záplave všetkých „real“ filmov, ale tento rádoby „cool“ dizajn ubíja absolútne nefungujúci príbeh bez akejkoľvek rozumnej motivácie postáv, nudný scenár bez akýchkoľvek zapamätania hodných hlášok (čo komiks priam vyžaduje), prevažne amatérska choreografia súbojov, kde v pozadí vidieť komparz čakajúci kým sa skončí jeden súboj. Slávnejší herci sa vo svojich úlohách evidentne stratili – Demi Moore zabudla, že už nie je sexy dvadsiatka, inokedy celkom sympatický Josh Hartnett očividne prehráva a pri deväťdesiatom siedmom uchytení klobúka som myslel, že to je naozaj len zlý vtip, Ron Perlman s lookom ala bezdomovec takmer nepostrehnuteľný, navyše Japonec s otrasnou angličtinou. Prehnaná dvojhodinová dĺžka, pri ktorej som mal pocit, že polovica scén je zbytočne naťahovaná, niekedy priam až zbytočná tomu taktiež príliš nepomáha. Avšak vyzdvihol by som celkom efektnú hudbu, ktorá viacerým scénam vliala zaujímavejšiu atmosféru aká v nich v skutočnosti bola, taktiež kamera sa v rámci týchto „kartónových kulís“ slušne pohrávala so zábermi, a animované vsuvky, ktoré mi neraz prišli zábavnejšie ako celý hraný film. Bunraku nezaprie inšpiráciu v takom Sin City a Kill Bill, avšak ich kvalít ani zďaleka počas stopáže nedosiahne. Hviezdičky prevažne za ten celkový nápad, občas zaujímavú štylizáciu, hudbu a spomínané animované vsuvky. Inak však určite nie film pre každého (vrátane mňa), ale uznám, že určitá skupina zainteresovaných ho môže oceniť. CELKOVO: 2*(12.10.2011)

  • MartinezZ
    ****

    Osobně, tyhle stylizované komiksáky-animáky nijak nemusím, ale tady ty dvě hodiny utekly, násilí bylo v určitých, pro mě ještě snesitelných mezích, celkem dobře se na to koukalo a odsýpalo to. A jasnou hvězdou filmu je ten, co podává nápoje. Vždycky to tak dělal - Wooooody! ~~~ Na druhou stranu trochu bych uvítal zklidnit místy nepřehledný děj a zvraty (ale to byl spíš můj problém, nestíhal jsem sledovat jak stylizované obrázky, tak opravdu hodně ukecané titulky), a čekal jsem trochu víc od Demi a Rona. Tedy ne, že bych od nich čekal lepší výkony, např. Demi neměla ani moc prostoru, a v tom to bylo - obě postavy mohly mít prostoru o chloupek víc - původ jejich setkání byl jen takové... "puf". ~~~ Určitě na to kouknu někdy ještě jednou, už jen kvůli vizuální stránce :)(28.9.2011)

  • Davies182
    ***

    Lehce experimentální úlet na pomezí divadla a filmu fungující jako zběsilá videohra, a zároveň jako přehlídka těch nejklišoidnějších hlášek v dějinách (ne)vážně brané filozofie. Nic takového jsem ještě nikdy neviděl (a ani nic podobného nečekal, což je vlastně zázrak - většinou si člověk o filmu udělá obrázek po prvním shlédnutí plakátu/fotky v galerii) a doufám, že ani dlouho neuvidím. Jakkoliv je totiž Bunraku v mnoha směrech inovativní a kouzelné, je to bohužel paradoxně absolutně nezajímavý a nudný film. Stylizace a novátorství za pět (hvězd), příběh a všechno ostatní spíše podprůměr.(21.1.2012)

  • - Film vznikl na motivy čtyři sta let starého japonského loutkového divadla. (Terva)

  • - První koncepty Bunraku začal vytvářet Guy Moshe již v roce 2006. (Terva)

  • - V průběhu celého filmu ani jednou nezazní jméno postavy Joshe Hartnetta. (Illuminare)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace