• Flego
    ***

    Od počiatku 70-tych rokov sa spoločnosť radikálne menila a neobišlo to ani kinematografiu. Horúčka Martina Hollého sa snažila psychologickou formou bojovať proti reakčným silám, ktorým ide len o zisk. Výkon Michala Dočolomanského vyčnieva vysoko nad všetkým, to ostatné je len tendenčný normalizačný paskvil, ktorý si Hollý určite nedal do vitríny.(5.9.2011)

  • Snorlax
    *

    Malý film o velkém výkalu, který mohou bez vážnější újmy zhlédnout pouze ty, které se dokáží hodinu a půl kochat pohledem na Miša Dočolomanského.(4.9.2011)

  • Mulosz
    odpad!

    Strasne moc si vazim Martina Holleho, jeho filmy patri mezi to nejlepsi, co kdy na Slovensku vzniklo, ale toto byl opravdu ulet. Pokus interpretovat udalosti roku 1968 umelecko-psychologickou formou (pomerne umelecteji nez v pripade Stekleho Hrocha nebo Sequensove Stvanice) dosti nevysel, pokud bych si neprecetl, co ma vubec tento film vyjadrovat, zrejme bych tezko vubec neco pochopil.(10.3.2010)

  • anderson
    *

    ČESKOSLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČST 1 = 13.7.1977 (13.2.2009)(13.2.2009)

  • Gekacuk
    *

    Špatný film, který se snažil splnit tehdejší politickou objednávku, tj. vykreslit takzvaná „krizová léta ve straně a společnosti“, odhalit kejkle reakčních sil…..Film se utápí v retrospektivách. Někdy už ani nevíme, co je teď (po Dadákovi) a co bylo dříve (za Dadáka). I proto mám pocit, že Valachův děda Mráz přichází na scénu až po Dadákově smrti. Ale to bylo až ve druhé polovině dubna 1968. Že by tenkrát byly Vánoce na jaře? To určitě ne, ale z filmu to tak plyne. Neustálé snové vidiny fotografa, představy hlavního kladného hrdiny o tom, co by řekl generálnímu řediteli, kdyby měl dost odvahy – i to je spíše na škodu filmu. Hlavní kladný hrdina Dočolomanský se ve druhé polovině šedesátých let stává perspektivním kádrem. Brzy se však musí vyvarovat reakčních živlů, které to s námi nemyslí dobře. Je to především Valach, který byl dříve kádrovákem na ředitelství a teď vede obrodný proces v malé tiskárně. Dobromyslný moula náměstek Kopřiva by nejraději cestoval (třeba do Londýna), nakupuje ve free shopech levné pití a zve kolegy na „neotevřeného Johnyho Walkera, ale pouze s minerálkou, protože jim doma neteče voda“… No to mělo být co, proboha? Kopřivova komičnost byla paralyzována slovenským dabingem. Ztráta charakteristického hlasu postavě ublížila. Je režisérským záměrem, že nejkovanějšího komunistu hraje ohyzdný herec s tváří zbrázděnou neštovicemi? Jeho povýšené jednání se všemi od posledního čmučka až po ředitele vychází z tehdejšího postavení dělnické třídy. Proč by tedy nemohl přijít k Dočolomanskému a říct „poslouchej náměstku“, eventuelně „poslouchej řediteli“...? Tento pán mě také obohatil o nový výraz, nové slovo. Je to „WEHRMACHŤÁK“…..nikdy dříve ani potom nevídáno, neslýcháno….. Herec Dadák hrál v padesátých letech ty nejuvědomělejší občany. I zde dostal roli ideově vyzrálého ředitele, který nemůže snést změny ve společnosti. To ho stojí život. Ředitel Dadák evidentně umřel na infarkt, ale veřejná bezpečnost je i pak dotěrně zvědavá. Mimochodem ta malá tiskárnička má ale vedoucích pracovníků. Skoro tolik jako dělníků. A je tam taky jedna pusu špulící sekretářka….. Ano, tyhle jsou skutečně nesmrtelné, fungují v každé době. Kladný hrdina Dočolomanský v tom tápe, nemá čas na svou milou Reginu Rázlovou, která ho nakonec opustí. Dočolomanský udělá i špatná rozhodnutí, generál mu moc nepomůže. Užívá si jako každoročně měsíc v lázních a pak měsíc na dovolené. A opět snová představa valčík tančícího generála… To si člověk řekne, na co tam vlastně takový generál je? Milovníci psů nakonec o svůj časopis nepřijdou, ale Vladko Müller o svůj flek ano. Miško D. si musí zajet domů do rodné vísky, aby nakonec pochopil, kde je jeho místo. Myšlenkově obohacen a citově ochuzen se vrací řídit tiskárnu. Celkově slabé, zkreslené, nevěrohodné. Své hodnocení vám sdělili hoši Gek a Čuk.(25.1.2012)

  • - Film získal Cenu Československého filmu na festivale v Brně 1976, druhou cenu v Avellině téhož roku. (M.B)

  • - Film mal pôvodne režírovať Štefan Uher, no pred začiatkom nakrúcania sa psychicky zrútil a bol nútený stráviť dlhšie obdobie na psychiatrickom oddelení Fakultnej nemocnice v Bratislave. (rudeboy)

  • - Horúčka byla soutěžním filmem čosopisu Film a Divadlo "Komu dáte svoj hlas 1976?" (kosticka7)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace