• xenopus
    *

    Marnost nad trapnost. V tomto filmu nefunguje prostě nic... Příběh a scénář, herci, střih... Výsledek díky snaze zúčastněných vypadá ne jako komedie, ale jako tragikomedie o jejich špatně odvedené práci... Medená veža a Orlie pierko jsou filmy z jiné kategorie i o něčem jiném - Stratená dolina není třetí díl.(1.1.2011)

  • Prubner
    *

    Předchozí dva díly nebyly kdovíco, ale tohle je ještě horší. Postavy se jmenují jinak a hrají je jiní herci - ti původní to asi odmítli a ani se jim nedivím. V třetím dílu se autoři snaží o komedii, jenže ta je hodně naivní (skoro se mi chce říct přihlouplá) - to, co hrdinové provádějí ve snaze zachránit dolinu, je spíš trapné než vtipné. Ťapák navíc vnutil filmu příliš bujarou nadsázku a herce nutí hrát moc teatrálně, což jim nesedí (obzvlášť Kronerovi - tak špatný výkon bych od něj nečekal).(23.1.2010)

  • tron
    *

    „A jednu tatranskú po papuli by si nechcel?“ Trápne. To je slovo, ktoré STRATENÚ DOLINU vystihuje bohužiaľ najlepšie. Ale vlastne som rád, že sa u nás, čo sa kinematografie týka, robili aj kraviny. I to svedčí o jej vyspelosti, nech to znie akokoľvek čudne. Len ma napriek tomu udivovalo, čo v mizernom scenári (naivne naznačujúcom, že čisté Tatry sú lepšie, ako Tatry plné hotelov – samozrejme je to pravda, ale prečo to tvorcovia hovoria ako v slohu žiaka 5.B.?) oslovilo takých hercov, akými boli Michal Dočolomanský, Magda Paveleková, Dušan Tarageľ, Stella Zázvorková či Jozef Kroner (ktorý ZASA „prehráva“ - ako tak pozerám do jeho minulosti, len minimum režisérov ho bolo schopných skrotiť - Jakubisko/TISÍCROČNÁ VČELA). Nesympatické postavy, hlúpučká žabomyšia vojna dobrí chatári/zlí stavitelia, nulová atmosféra. To, čo so sebou robia herci a ako si režisér predstavuje zábavnú scénu, je skutočne trápne (miestami som musel odvracať tvár od obrazovky – finálny tanec pani Zázvorkovej patrí ešte k tým menej trápnym, ale aj on už je VEĽMI trápny). P.S. STRATENÁ DOLINA nemá nič spoločné (okrem hôr a Dočolomanského) s MEDENOU VEŽOU ani ORLÍM PIERKOM.(3.2.2010)

  • Marina111
    **

    Je až pozoruhodné, aké výkyvy sprevádzali Ťapákovu tvorbu (na jednej strane krásna Balada o Vojtovej Maríne, Rysavá jalovica, Pacho, hybský zbojník, Vianočné oplátky či Rok na dedine, na druhej prazvlášne "výtvory" tohto typu) - žiaľ, tento film patrí k tým slabším, čo nezachraňujú (paradoxne) ani herci ako Kroner, Dočolomanský či Zázvorková. Skrátka slabota, nuda, odkazy na predchádzajúcu ťapákovu tvorbu (čo ešte viac zvýrazňuje ten priepastný rozdiel) a humor, ktorý nebaví ani silou-mocou. Jednoducho, mňa tento film mierne sklamal, i keď na druhej strane, až taká katastrofa to zas nebola(15.7.2012)

  • Slartibarkfast
    **

    Návrat do Ztracené doliny s novými herci a novým pojetím celého vyprávění. Boj o chatu, která je pro hrstku lidí vším, co v životě mají, je pojat humorně a s nadsázkou. Ekologie, zachování původní přírody a nepřímý boj proti negativních stránkách turistického ruchu jsou hlavními tématy. Je spousta věcí, které bych dílu vyčetl, ať už jej autor zamýšlel jako přímé pokračování Orlího pírka a Měděné věže, či nikoli. Mistrně vystižené "dramatično", které diváka provází v předešlých dramatech se mění v groteskní snahu herců o solidní výkony před kamerou, a tak jediným jistým a neměnným zůstává ve filmu majestátní krajina slovenských Tater a její krása. Chybí mi staří herci, vypravěčský hlas úžasného Ivana Mistríka, stará chata, která je nyní zcela jiná a zcela jinde, solidní děj a příběh, který by alespoň trochu zaujal. Pokud by tento snímek existoval samostatně, zřejmě by se dočkal vyššího hodnocení. Bohužel přežívá ve stínu svých zdařilejších bratříčků, a tak tuto slátaninu vnímám, jako flusanec do xichtu předešlým hereckým legendám a jejich práci. 30%(14.5.2015)

  • - Až tri postavy vo filme majú krstné meno zhodné s reálnym menom hercov, ktorí ich stvárnili: Mišo (Michal Dočolomanský), Dušan (Dušan Tarageľ) a Stella (Stella Zázvorková). (Fanda_Jary)

  • - Filmovanie snímky prebiehalo vo Vysokých Tatrách. (dyfur)

  • - Film Stratená dolina nadväzuje na filmy Medená veža (1970) a Orlie pierko (1971) len nepriamo a prináša celkom nové postavy. Iba jedna z nich je vzdialeným pokračovaním predošlých dvoch filmov. Gamboš (Jozef Kroner) sa hneď v úvode filmu ohradzuje voči označovaniu touto prezývkou a predstavuje sa vlastným menom – Matúš Sobek. Podobne aj Prašivec, ktorého v prvých dvoch dieloch Bukovčanovej "Tatranskej trilógie" stvárnil Július Vašek, prezrádza vo chvíli osobného zrútenia svoje skutočné meno – Matúš Sopek. Napriek malému rozdielu v mene ide nepochybne o odkaz na tú istú postavu – Gamboš pri ukazovaní fotografií Stelle (Stella Zázvorková) ukáže aj obrázok seba prezlečeného za medveďa – nie náhodou si Prašivec vo filme Orlie pierko privyrába práve fotografovaním sa s turistami v medveďom kožuchu. V ich charaktere je však výrazný rozdiel – kým postava Prašivca je tragická, Gamboš je zase vyslovene komickým hrdinom príbehu. (Fanda_Jary)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace