• Snorlax
    *

    Mám hodně ráda Michala Dočolomanského, ale ani jeho přítomnost před kamerou mne nedokázala uhovořit, abych se na něco takového dokázala dívat. Jediná, kdo nepřehrává, je Zázvorková. Do slizu trapnosti sklouzli Krajíček, Kroner i Dočolomanský. Jedna hvězdička z outlocitnosti k mrtvým velikánům slovenského filmu.(3.2.2014)

  • xenopus
    *

    Marnost nad trapnost. V tomto filmu nefunguje prostě nic... Příběh a scénář, herci, střih... Výsledek díky snaze zúčastněných vypadá ne jako komedie, ale jako tragikomedie o jejich špatně odvedené práci... Medená veža a Orlie pierko jsou filmy z jiné kategorie i o něčem jiném - Stratená dolina není třetí díl.(1.1.2011)

  • Prubner
    *

    Předchozí dva díly nebyly kdovíco, ale tohle je ještě horší. Postavy se jmenují jinak a hrají je jiní herci - ti původní to asi odmítli a ani se jim nedivím. V třetím dílu se autoři snaží o komedii, jenže ta je hodně naivní (skoro se mi chce říct přihlouplá) - to, co hrdinové provádějí ve snaze zachránit dolinu, je spíš trapné než vtipné. Ťapák navíc vnutil filmu příliš bujarou nadsázku a herce nutí hrát moc teatrálně, což jim nesedí (obzvlášť Kronerovi - tak špatný výkon bych od něj nečekal).(23.1.2010)

  • progression
    ***

    Nevím, proč bývá tento film uváděn jako závěrečný díl trilogie, či volné pokračování filmů předešlých. Jako "komedie" nemá zdaleka na "Orlí pírko" a na skvělou "Medenou vežu" už teprve ne. Navíc už se pod toto pokračování ani nepodepsal Martin Hollý ml., což také o něčem svědčí. Kromě Michala Dočolomanského už jsou společné jen ty krásné Tatry, za ně o hvězdičku více, ale ani po letech jsem toto dílo na milost nevzal, přestože filmy z horského prostředí jsou mým šálkem čaje.(30.12.2018)

  • Marina111
    **

    Je až pozoruhodné, aké výkyvy sprevádzali Ťapákovu tvorbu (na jednej strane krásna Balada o Vojtovej Maríne, Rysavá jalovica, Pacho, hybský zbojník, Vianočné oplátky či Rok na dedine, na druhej prazvlášne "výtvory" tohto typu) - žiaľ, tento film patrí k tým slabším, čo nezachraňujú (paradoxne) ani herci ako Kroner, Dočolomanský či Zázvorková. Skrátka slabota, nuda, odkazy na predchádzajúcu ťapákovu tvorbu (čo ešte viac zvýrazňuje ten priepastný rozdiel) a humor, ktorý nebaví ani silou-mocou. Jednoducho, mňa tento film mierne sklamal, i keď na druhej strane, až taká katastrofa to zas nebola(15.7.2012)

  • - Film Stratená dolina nadväzuje na filmy Medená veža (1970) a Orlie pierko (1971) len nepriamo a prináša celkom nové postavy. Iba jedna z nich je vzdialeným pokračovaním predošlých dvoch filmov. Gamboš (Jozef Kroner) sa hneď v úvode filmu ohradzuje voči označovaniu touto prezývkou a predstavuje sa vlastným menom – Matúš Sobek. Podobne aj Prašivec, ktorého v prvých dvoch dieloch Bukovčanovej "Tatranskej trilógie" stvárnil Július Vašek, prezrádza vo chvíli osobného zrútenia svoje skutočné meno – Matúš Sopek. Napriek malému rozdielu v mene ide nepochybne o odkaz na tú istú postavu – Gamboš pri ukazovaní fotografií Stelle (Stella Zázvorková) ukáže aj obrázok seba prezlečeného za medveďa – nie náhodou si Prašivec vo filme Orlie pierko privyrába práve fotografovaním sa s turistami v medveďom kožuchu. V ich charaktere je však výrazný rozdiel – kým postava Prašivca je tragická, Gamboš je zase vyslovene komickým hrdinom príbehu. (Fanda_Jary)

  • - Až tri postavy vo filme majú krstné meno zhodné s reálnym menom hercov, ktorí ich stvárnili: Mišo (Michal Dočolomanský), Dušan (Dušan Tarageľ) a Stella (Stella Zázvorková). (Fanda_Jary)

  • - Filmovanie snímky prebiehalo vo Vysokých Tatrách. (dyfur)