Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Poviedkový film o živote ľudí v malom slovenskom meste sa zaoberá ich všednými radosťami a starosťami. V poviedke Žalobca je prokurátor okresného súdu Vlado Žoldoš (Siloš Pohanka) je sólistom džezového orchestra, čo sa stretáva s nevôľou miestnych malomeštiakov. V Obhajcovi sa zase zobrazuje vzťah mladého lekára MUDr. Dedíka (Ivan Mistrík) k pacientovi, ktorý sa netají svojimi reakčnými názormi. V Sudcovi je zachytený príbeh starého sudcu JUDr. Bednára (Ladislav Pešek), ktorý až po rokoch zisťuje, ako krízou prechádza jeho vlastné manželstvo... Snímka patrí k radu filmov, ktoré sa od nástupu Československej novej vlny zaoberali civilnými témami a snažili sa odideologizovať zobrazované témy. Na Slovensku novú poetiku odštartoval preslávený film Štefana Uhra Slnko v sieti, ktorý nasledovali vzápätí snímky nastupujúcej generácie mladých tvorcov, ako Peter Solan či Eduard Grečner. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (25)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Lidská morálka má svou obhajobu, obžalobu i soudce. Zažité, neměnné praktiky založené na veřejné pověsti, která nesmí být kažena nějakou trubkou (míněno hudební nástroj) či vztahem na hromádce. Doktorská etika v kontrastu s lidským a oddaným přístupem ke své povinnosti, reálný a trefný cynismus na úrovni či podlézavé praktiky kolegů. Nakonec tu máme obraz ubíjejícího stereotypu manželství, které je také jistým druhem povinnosti či životního kompromisu. Život v koloběhu, život láskyplný a přitom nešťastný. Přichází smíření, které nastiňuje další cestu. Spokojený vztah kde zůstaly jen vzpomínky či samota obklopená modernou. Snímek o střetu charakterů s výbornou režií, ovšem nevýraznou hudbou, pominu-li skvělá trubková sóla. Veškerá kvalita stojí na skvostných dialozích a uvolněné atmosféře. Hereckou elitu není potřeba nějak extra opěvovat, určitě jen vyzdvihnu Vlastu Matulovou, jež mě naposledy dostala ve Vávrově husitské trilogii. Výborná změna, na kterou jsem u této herečky čekal. Další nenápadný a přitom velmi silný film. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Novovlnný film, to hej, len taký ťaživý, vážny a dusný - že ani tie džezové linky a twistové tančeky na melódiu (vo filme neodspievanej, len zahranej) piesne s textom "Nej, nej, nej, nejspíš si pak koupí lóži v kině, jak hrabě Monte Christo a ta vévodkyně, Ona je doslova jak Jana Brejchová, Jean Mairais se mužnějc nechová..." neodľahčili tieto 3 morálne dumky o konformnosti, pokrytectve, túžbe po zvrhnutí režimu na smrteľnej posteli a o statickom zabetónovaní manželstva do súboru mumifikovane zautomatizovaných úkonov každodennosti. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Velmi atmosférický povídkový film, první část zaujme, druhá nadchce, umírající Štěpánek je opravdu strašlivě věrohodný a třetí povídka jen doplní neutěšenost lidských vztahů, charakterů a doby, v které žijí. Velmi zajímavé. Když se Vám to trefí do nálady, jako mně, není co řešit. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

“Od určitého času aj úradníkov pokladáme za ľudí.” Odporom k totalite nasiaknuté príbehy zo života, čiastočne vzťahové, čiastočne politické. Jednotlivo 100%, 80%, 80%. Skvelá atmosféra. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tvár v okne je film, ktorý bude chvíľu vo Vás rezonovať. U mňa to znamenalo fakt, že počas jednej poviedky som uvažoval o tej predchádzajúcej. V tej prvej sa najmä tancuje a kávičkuje a je takou malou predohrou k druhej, ktorá sa dá nazvať takým malým hereckým koncertom. Dramaturg a scenárista vedeli, prečo film ukončiť portrétom staršieho sudcu, riešiaceho celý život rozvody. Ten je totiž až bergmanovsky dusný a depresívny. Nemusí mať iba starý človek vždy pravdu, niekedy nie je od veci počúvať ani mladých (a svoju ženu). Trochu nevyrovnané, dnes by film v takejto podobe v kinách maximálne prepadol ako nudný pseudoart (čím nie je), ale celkom odvážny pokus o zobrazenie medziľudských vzťahov v 60. rokoch. Počúvame tu, že tí dnešní mladí už nie sú takí, akí bývali tí starší a že dnešná doba je iná. To počúvame aj dnes a budeme to počúvať vždy. Či to znamená nadčasovosť, alebo naivitu filmu, posúďte sami. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Tvár v okne je moje tretie zoznámenie sa s tvorbou Petra Solana a jeho dvorného scenáristu Tibora Vichtu. Škoda, že som ho nevidel v dobe nakrútenia, asi by som bol tolerantnejší. V máloktorom filme sa zišlo toľko slávnych hercov. Málokedy tiež ich účasť priniesla tak málo. Paradoxne ani českí herci zvučných mien film nezachránili, skôr naopak. Pri dnešnej projekcii film na mňa pôsobil ako zúfalý obraz vtedajšej doby, ako i vtedajšej úrovne slovenskej kinematografie. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Tri poviedky prenikajú do vtedajších spoločenských pomerov neúprosným spôsobom, pochopiteľne využívajúc intelektuálny Solanov prístup. Doba podobným filmom priala, zámer sa podaril, dokonale odpozorované situácie pranierujú neúnosné vstupy zriadenia do vnútorných záležitostí jednotlivcov, pozastavujú sa nad reakcionárskym zmýšľaním smrteľne chorého obhájcu, či uvedomenie si starého rozvodového sudcu, že jeho manželstvo prechádza silnou krízou. Hviezdne herecké obsadenie len zvýrazňuje myšlienky filmu. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Dusný horor o kapitulovaných, unavených, zničených lidech uvězněných v papíru, betonu a panelu za ukrutně zkurvených časů. ()

snaked 

všechny recenze uživatele

"Höger se objevil ve druhé z povídek, nazvané „Obhajca“, jako MUDr. Dedík, který jako by z oka vypadl Morákovi ze Srpnové neděle (1960), pouze s tím rozdílem, že je oděn do bílého doktorského pláště. Svými cynickými promluvami hojně častuje své mladší kolegy („Vy jste vůbec trapná generace. Vy nemůžete v životě nic skutečného ani vyhrát, ani prohrát.“, „Staly se větší omyly v dějinách, například že opice slezla ze stromu a bylo jí tam dobře.“) a působí jako protřelý lhostejný světák, který už viděl leccos a nic ho nemůže vyvést z míry. Höger byl obsazen podle typu, na jistotu, což je velká škoda vzhledem k tomu, jak zajímavé role tento film nabídl Zdeňku Štěpánkovi (ten přesvědčivě ztvárnil bývalého soudce po infarktu) a rovněž Ladislavu Peškovi s Vlastou Matulovou, kteří si zahráli manželský pár navzájem odcizený léty rutiny. Pouze jeden z nich si ale tento fakt dokáže připustit a vyslovit ho nahlas." / http://www.25fps.cz/clanek/nazev:filmove-herectvi-karla-hogera-cast-v-kvalita-mezi-prumerem-1963-1968 ()

kikuka 

všechny recenze uživatele

klasicky Solan - velmi zrucny, vecny, spolocensky kriticky..ci uz ide o jeho dokumntarnu tvorbu, alebo hranu, ako v tomto pripade..je zaujimave, ako pri relativnej stabilite temy sa v priebehu rokov jeho styl menil - vzdy sledoval trendy a bolo by odo mna neslusne nespomenut, ze v ramci slovenskej hranej tvorby patril medzi tých, ktorí zaciatkom 60. rokov novu vlnu otvarali.. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Zaujimavy film od rezisera Petra Solana /Boxer a Smrt/. V ramci ceskoslovenskej kinematografickej jazdy 60. rokov je toto slusny nadpriemer : 77 % ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Trochu ťažkopádny, miestami zbytočne ponurý poviedkový film známeho slovenského režiséra. Z troch poviedok by som najvyššie hodnotil ten prostredný - Obhajca, ktorý bol aj najkvalitejšie obsadený. V prvej poviedke zasa milo prekvapila mladučká Stražanová. Veľmi dobre nechápem, čo bolo cieľom autorov, keď českých hercov nechali raz hovoriť raz slovensky, inokedy prešli do češtiny a inokedy si tieto dve jazyky miešali dokonca v jednej vete. Tak buď jednu alebo druhú reč, ale v žiadnom prípade nie ich kombinácia. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Je to výtečné. První povídku jsem úplně nepochopil, ale z toho stranického kádrování co člověk smí a nesmí mi běhal mráz po zádech. Další dvě povídky jsou především lidské- Štěpánek i Hoger parádní. Vlasta Matulová a Pešek na závěr- bilancování prožitého společného života- opět velmi mrazivé. 85% ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

Jednotlivé povídky: Žalobca *****, Obhajca *****, Sudca *****. .............. To je prostě dokonalost. Režie, scenář, herci, všechno. Ale je potřeba se soustředit na každé slovo, na každý pohled, mobilu se během filmu ani nedotkněte! Jinak nemá smysl si to pouštět. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Mě se to prostě nelíbilo. Rozžvaněný film obsazený hvězdami a to i českými. Naprosto odfláknuté, takový Kachyňa by to vůbec nepustil mezi lidi. ()

elanius 

všechny recenze uživatele

(141/2016) / Film snáď bez jedinej pozitívnej scény. Dokonalo zachytená atmosféra a psychológia šedivých životov, šedivých charakterov. Paradoxne by si na takýto materiál ťažko niekto trúfol dnes. (7/10) ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Tri poviedky so stúpajúcou tendenciou. Kým prvá s najkrajším plotom v meste je dosť nudná a osviežujú ju len twistové tančeky, ďalšie ma už oslovili atmosférou aj témou. Pacient s „inými“ názormi a úloha a forma manželstva sú spracované netradičnou formou s častými zaujímavými kamerovými zábermi. –––– Víte co, poradím vám. Kupte si televizi. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Cim dele jsem na to koukal, tim vice me to bavilo. Tri pribehy, podobne tempo, podobna melancholie. Ale neni to ani pozerske, ani hloupe. Navic velmi dobre obsazene, a to doslova ceskoslovensky... (pobavil mlady Docolomansky, Vasaryova atd. :)) ()

Reklama

Reklama