poster

Josefína Mutzenbacherová: ...jak to doopravdy bylo 1.díl

  • český

    Josefína Mutzenbacher: Jak to skutečně bylo... díl 1.

  • Západní Německo

    Josefine Mutzenbacher - wie sie wirklich war: 1. Teil

  • anglický

    Sensational Janine

Erotický / Komedie

Západní Německo, 1978, 101 min

Režie:

Hans Billian
  • kerkulka
    **

    Český dabing je skvost, ty hlášky jsou vážně neskutečné, to se musí uznat. Dost mě rozsekal hudební podkres :D Člověku to přijde jak nevinná pohádka a ono tůdle - a navíc je to vlezlý, ta Josefína je holt neúnavná (a menstruovat musí asi tak jednou za rok ve spánku a maximálně ušima). O zábavu je postaráno, svou "jiskru" to má, ale přidělit tomu více jak 2-3 hvězdy mi přijde přehnané:)(2.1.2015)

  • Oxik49
    *****

    Tenhle film už je prostě klasika a legenda. To, co před 30 lety plnilo funkce, jaké dnes plní různé weby, dnes skvěle plní funkci komedie (a mnohdy lépe než leckterý současný film, který přímo opouští filmové studio s nálepkou "komedie"). V rámci obou dvou žánrů, které se zde (z dnešního pohledu) mísí, nabízí něco nevídaného a originálního. A to jsem ještě nezmínil nesporný historiologický přínos tohoto filmu... Ale dost už přemoudřelé filmové kritiky. Kdo se chce pobavit, jistě si Josefínu pustí.(28.12.2015)

  • sedm.1
    ***

    Jak hodnotit porno?Ikdyž porno tedy fakt netradiční!Je to spíš taková pornoparodie,která má své kouzlo ve své přirozenosti,(i u pornofilmu) nekomerčnosti a zábavnosti.Dal jsem tři*,stejně jako bych mohl dát odpad,ale znáte to :).Hlavní herečka je pěkná a výkoná po celý film,dabing užasný 8D,scény různorodé,...a už radši dost 8D,prostě kdo má rád nepovrchní porno,tohle by si měl sehnat,pro ostatní to bude stejně jen pokleslý brak.(13.1.2010)

  • JFL
    *****

    Když se porno v sedmdesátých letech dostalo do kin, čelilo tím současně výzvě, jak diváky zaujmout na ploše celovečerní stopáže. Jednou z logických cest bylo využití a přitvrdění již existujících žánrů erotických a sexploitation filmů. V případě německé produkce to znamenalo, že se porno stalo logickým vyústěním populárních lechtivých komedií přelomu šedesátých a sedmdesátých let, které zase představovaly lascivní a záměrně podvratné variace konzervativních heimatfilmů padesátých let. Tento rodokmen je přesně patrný i na nejproslulejším titulu zlaté éry německého porna, Billianově "Josefíně". Vyprávěnka o sexuálním rozkvětu titulní hrdinky důsledně kopíruje motivy a styl heimatfilmů, tedy až na to, že tentokrát mají bezstarostnost mládí, moudrost tradičních autorit a rodinná pospolitost výrazně košilatější a explicitnější podobu. Stylově pak film náleží ke kostýmní a historické linii heimatfilmů, které se opájely kašírovanou idylou devatenáctého století a vyobrazovaly život dobové šlechty či měšťanstva (druhý směr představovaly snímky oslavující prostý život na německém a rakouském venkově, obzvláště pak v alpských oblastech, na který zase karikaturně navazovaly hambaté komedie v čele s "Tři Švédky v Tyrolích" a jejich porno variace jako "Bienenstich im Liebesnest"). Právě držení hereckého stylu heimatfilmu a především pak dobové mluvy zde zakládá velkou část humoru, který zůstává zcela ztracen v překladu. Humor je ale zastřešujícím principem i pro sexuální scény, u kterých je mnohem větší pozornost než jednotlivým prostocvikům věnována expozici a jejímu rozvedení do celé scény (viz famózní sekvence s fotografem či páterem). Ostatně "Josefína" překvapí právě svým pojetím sexu, které se vymyká nejen obsesivní výkonnosti dnešního středního proudu porno produkce, ale i slastné prostopášnosti zlaté éry. Sex zde není projev touhy či chtíče, ale prostě zábava. Nesejde pak vůbec na tom s kým a kde je provozována, měřítkem je jen a pouze jaké potěšení přinese. Proto také film, ačkoli by se mohlo z expozice řady scén zdát, že z žen dělá jen objekty a komoditu, naopak stojí nad obvyklými genderovými schématy. Sympatická hrdinka naopak v jakékoli situaci zůstává zcela autonomní a svéhlavou osobou, která se ohlíží pouze na to, jestli dosáhne orgasmu, při čemž je jí zcela jedno, za jakých okolností. Na závěr si zaslouží zmínit i rozverný meta humor, který přichází ke slovu v úvodní a závěrečné pasáži filmu, kde scény původně uvozené jako diegeze náhle boří čtvrtou stěnu, když hrdinka začne oslovovat publikum, zatímco si při tom užívá tělesných radovánek. Ačkoli úspěch Billianovy první Josefiny vedle k natočení ještě řady pokračování, v žádném z nich nejen že se titulní role už nezhostila úžasně přirozená a osobitě přízemní Patricia Rhomberg, ale ani nedosahují zábavnosti, rozvernosti a sofistikované prasáckosti tohoto zaslouženého kultu.(10.5.2015)

  • MP17
    *****

    Pro mě osobně nejlepší péčko vůbec. Patricia Rhomberg podle mě nikdy nic nehrála, přirozenost a její opravdové vzrušení je patrné na první pohled a to je podle mě ten nejzajímavější aspekt podobných filmů. Herci a herečky nejsou sice na první pohled tak esteticky povedení, jako současná herecká garnitůra, ale otázkou zůstává, zda je pro diváka zajímavější sledovat přehrávající opálené štětky s umělýma kozama s přesolárkovanými kulturisty v situacích, do kterých se drtivá většina lidí nikdy nedostane, nebo jestli je zajímavější sledovat "lidi jako my" při (relativně) běžných sexuálních praktikách. Já se rozhodně řadím do té druhé skupiny.(22.2.2012)

  • - Film bol zakázaný v Nórsku (1971-2003). (Paldiny)

  • - Pikantní je, že za jednoho z možných autorů předlohy je považován Felix Salten, jehož jiná práce inspirovala Disneye k Bambimu (1942). (DruidKarel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace