poster

Zatmění

  • USA

    Blackout

  • Slovensko

    Zatmenie

Horor / Thriller / Mysteriózní

USA, 2008, 82 min

Scénář:

Ed Dougherty

Producenti:

Dana Lustig

Střih:

Jorge Macaya

Scénografie:

Bernardo Trujillo

Kostýmy:

Elsa Fischer
(další profese)
  • SOLOM.
    **

    Už je to nějaký ten pátek, co jsem viděl naposledy nějaký ten film, ve kterém zůstal někdo uvězněný ve výtahu, nebo byl právě tento prostředek k dopravě nástrojem k zabíjení. Většinou však právě tyto kousky moc nevyhledávám, protože jen málokdy sebou přinesou nějaké to oživení. No a Blackout nám rozhodně nic nového nepřinesl. Scénárista nám naservíroval další průměrný scénář, který vás spíš pomalu uspává, nežli by ve vás vyvolal klaustrofobické peklo a zvýšený tep. Přitom právě toto prostředí nabízí ještě pořád dost možností, jak si získat diváka na svou stranu. Znám spoustu lidí, kterým nedělá jízda ve výtahu zrovna moc dobře a ani já sám se necítím nadvakrát v těch starých vrzajících krámech ( a to mi obecně výšky vůbec nevadí). Těšil jsem se na propracovanou psychologickou hru, kdy až do poslední chvíle nebudeme vědět, komu nakonec rupnou nervy nejvíc. Ovšem to by nám to nesměli tvůrci vyslepičit již zhruba v polovině filmu v jedné ze vzpomínkových pasáží. Ony ty flashbacky ovšem byly snad tím nejlepším, co nám tu bylo vůbec nabídnuto. Alespoň jsme se útržkovitě dozvěděli něco ze života všech tří postav. Bohužel jakmile jsme se přesunuli do reality, započala nuda. Režisér prostě téměř za celou dobu nedokázal navodit potřebnou (tíživou) atmosféru a děj spíše uspává. Teprve ke konci přišlo zlepšení, ale to bylo žalostně málo. 40%(30.6.2016)

  • choze
    **

    Koukatelné, ale slabé. Scenárista se s tím moc nemazal a zavřel do výtahu klasickou sestavu postav - vraha, astmatičku a zraněného chlápka mezi nimi, který ji před ním nemůže ochránit. Sice si s námi scenárista zahraje kdo je kdo, ale tím ze sebe vydá maximum a dál jede na volnoběh a vypomáhá si utíkáním z výtahu do četných retrospektiv a samozřejmě nechybí závěrečný fyzický souboj, ve kerém je zužitkován výtah. Rejža to pak hraje na digitální průlety výtahovou šachtou a když nic jiného, tak se mu daří, aby to nevypadalo jako německý televizní thriller.(5.4.2010)

  • Aluska88
    ***

    Pro mě docela zdařilý thriller, který sice neoplývá geniálními dialogy či originální zápletkou, ale přesto si mě podmanil svou klaustrofobickou atmosférou a postupně se rozrůstající panikou, která začne na postavy doléhat. Nejvíce na mě zapůsobila efektní kamera, která mi při "průjezdech" výtahem, připomněla kamerový mix Klubu rváčů a Úkrytu. Kromě postavy Aidana Gillena, který se ke konci filmu pěkně vybarvil, nenastane u ostatních hlavních postav žádná větší změna ve smýšlení či chování. I přes většinu negativních ohlasů zde, hodnotím Blackout kladně.(6.6.2009)

  • Morien
    *

    Je velmi příznačné pro tento film, že nenuceně míchá dohromady věci, jež nesmírně miluji, ale dělá to takovým způsobem, který je mi ze srdce odporný. Máme tu vzteklého giganta, který tak neopatrně směřuje svoji energii, že nakonec zničí sám sebe, ačkoliv se upřímně rozhodl páchat dobro. To miluji. Máme tu dívku světici, chodící světem, vidící zlo a brečící, která je tak čistá, že se jí žádná rána osudu nemůže dotknout, a tak, ačkoliv zjizvena, jako jediná třímá právo pokračovat dál. To také miluji. A teď přijde to Ale. Poslední ze tří byl plně znetvořená bestie ještě předtím, než vstoupil do onoho výtahu, což je velká a zásadní zrada na divákovi, na filmu a na postavě samotné. A Aidan Gillen je tak prvoplánovitě ohavný, až bych to trestala zákonem, že zrovna jemu připadla tato role. Interiér výtahu s těmi šílenými obrázky na zdech a zrcadlem vracejícím vše několikrát zpět je krásný. Jako cvičení ve fantazii mě teď nesmírně láká zkusit vymyslet, jak bych příběh s tímto geografickým rozvržením vedla já sama, a ještě lépe, jak ho vystavět bez těch flashbacků a opravdu vycházet jen z teď a tady. Bylo by to spíš divadlo než film, ale bylo by to velmi svůdné! Zatmění promarnilo svou příležitost.(26.4.2016)

  • lennyd
    *

    Obyčejný den. Obyčejný dům. Obyčejný výtah. Tři obyčejní cestující. Na tom všem by nebylo nic neobvyklého, kdyby nevypadla elektřina, a výtah se na dlouhé hodiny nezasekl v mezipatře. Každý z cestujících má své problémy i své plány, a žádný z nich netouží po tom, strávit zbytek života s těma druhýma zavřený ve výtahu. Nicméně jeden z nich, má o mnoho důvodů více se dostat brzy z výtahu ven než ti druzí, a udělá pro to cokoliv... I pomalejší rozjezd filmu pomaličku napovídá, o co se bude jednat - ale musím přiznat, že v tom, kdo z cestujících bude nejlabilnější jsem se parádně sekl (ale to bylo určitě záměrem tvůrců filmu). Jinak nejde o žádný extra film, většinu nápadů, které uvěznění cestující měli během prvních pár hodin, by mě napadlo během prvních minut (např. až se pomalu začnou dusit je napadne pootevřít dveře aby měli čerstvý vzduch). Ani konec není nijak nečekanej, prostě celkově je to takovej až příliš obyčejnej film. Jen jsem si tak ještě všiml, jak to mají v US špatný s mobilníma operátorama - skoro nikde není signál - za posledních pár let si nepamatuju v ČR místo, kde by nebyl signál - a v Americe je to téměř všude (alespoň podle filmu). A tento tomu nasadil korunu, činžák uprostřed velkoměsta, bez signálu .... hmm.(5.4.2009)

  • - Na hudebním doprovodu se podílel i Lauri Ylonen, zpěvák finské kapely The Rasmus. (Eruzione)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace