poster

Zatmění

  • USA

    Blackout

  • Slovensko

    Zatmenie

Horor / Thriller / Mysteriózní

USA, 2008, 82 min

Scénář:

Ed Dougherty

Producenti:

Dana Lustig

Střih:

Jorge Macaya

Scénografie:

Bernardo Trujillo

Kostýmy:

Elsa Fischer
(další profese)
  • Morien
    *

    Je velmi příznačné pro tento film, že nenuceně míchá dohromady věci, jež nesmírně miluji, ale dělá to takovým způsobem, který je mi ze srdce odporný. Máme tu vzteklého giganta, který tak neopatrně směřuje svoji energii, že nakonec zničí sám sebe, ačkoliv se upřímně rozhodl páchat dobro. To miluji. Máme tu dívku světici, chodící světem, vidící zlo a brečící, která je tak čistá, že se jí žádná rána osudu nemůže dotknout, a tak, ačkoliv zjizvena, jako jediná třímá právo pokračovat dál. To také miluji. A teď přijde to Ale. Poslední ze tří byl plně znetvořená bestie ještě předtím, než vstoupil do onoho výtahu, což je velká a zásadní zrada na divákovi, na filmu a na postavě samotné. A Aidan Gillen je tak prvoplánovitě ohavný, až bych to trestala zákonem, že zrovna jemu připadla tato role. Interiér výtahu s těmi šílenými obrázky na zdech a zrcadlem vracejícím vše několikrát zpět je krásný. Jako cvičení ve fantazii mě teď nesmírně láká zkusit vymyslet, jak bych příběh s tímto geografickým rozvržením vedla já sama, a ještě lépe, jak ho vystavět bez těch flashbacků a opravdu vycházet jen z teď a tady. Bylo by to spíš divadlo než film, ale bylo by to velmi svůdné! Zatmění promarnilo svou příležitost.(26.4.2016)

  • kingik
    *****

    Tři lidé uvíznou na dlouhé hodiny ve výtahu a z jednoho z nich se posléze vyklube zvrhlý úchyl, který bude mít pádný důvod se do určité hodiny odtud vysekat i za cenu likvidace dvou nedobrovolných cestujících. Režisér Rigoberto Castaneda si prakticky vystačí jen s ústřední trojici herců (Tamblyn, Gillen, Hammer) a s několika flashbacky, kterými osvětlí, co se událo u nich podstatného před osudným nastoupením do výtahu a rozhodně nesází na nějakou precizně vycizelovanou psychologickou hru, ale nenápadně film posunuje do hororové roviny, která vyústí do napínavého finále. Klaustrofobní pocit je navozen dokonale a každé zaskřípání starého výtahu nahání až depresivní pocit. Poté, co je odhalena pravá identita na první pohled decentně tvářícího se Aidana Gillena, se výtah stává bojištěm o přežití. Byl jsem rád, že tvůrci nešli nijak do extrému. Skvělému hororovému výsledku to jenom prospělo. Byl jsem příjemně překvapen talentem do té doby pro mě neznámého režiséra. Super.(23.7.2010)

  • Vyrida
    *

    Proč se někdo rozhodne točit film o zaseklým výtahu opuštěného hotelového domu, když polovinu filmu tvoří vesměs flashbacky zpět do minulosti oněch uvězněných hlavních postav? Vemte si například film Cube, který je obrazně řečeno o tom samém a je prakticky o celou třídu lepší ve všech směrech. Na Blackoutu se mi prakticky nelíbilo vůbec nic. Příběh o ničem a navíc s vyvrcholením, které jsem uhodl v polovině jeho sledování. Herecké obsazení taky nedopadlo nejšťasněji tedy až na Amber Tamblyn, která měla své světlejší chvilky. Vůbec celé to je takové nemastné neslané a ve všech směrech tomu prostě něco chybí. Rozhodoval jsem se mezi 1 a 2 hvězdami a nakonec jsem se rozhodl o lepší 1 hvězdu a rozhodně budu doufat, že jsem film viděl naposledy.(24.2.2010)

  • Aluska88
    ***

    Pro mě docela zdařilý thriller, který sice neoplývá geniálními dialogy či originální zápletkou, ale přesto si mě podmanil svou klaustrofobickou atmosférou a postupně se rozrůstající panikou, která začne na postavy doléhat. Nejvíce na mě zapůsobila efektní kamera, která mi při "průjezdech" výtahem, připomněla kamerový mix Klubu rváčů a Úkrytu. Kromě postavy Aidana Gillena, který se ke konci filmu pěkně vybarvil, nenastane u ostatních hlavních postav žádná větší změna ve smýšlení či chování. I přes většinu negativních ohlasů zde, hodnotím Blackout kladně.(6.6.2009)

  • choze
    **

    Koukatelné, ale slabé. Scenárista se s tím moc nemazal a zavřel do výtahu klasickou sestavu postav - vraha, astmatičku a zraněného chlápka mezi nimi, který ji před ním nemůže ochránit. Sice si s námi scenárista zahraje kdo je kdo, ale tím ze sebe vydá maximum a dál jede na volnoběh a vypomáhá si utíkáním z výtahu do četných retrospektiv a samozřejmě nechybí závěrečný fyzický souboj, ve kerém je zužitkován výtah. Rejža to pak hraje na digitální průlety výtahovou šachtou a když nic jiného, tak se mu daří, aby to nevypadalo jako německý televizní thriller.(5.4.2010)

  • - Na hudebním doprovodu se podílel i Lauri Ylonen, zpěvák finské kapely The Rasmus. (Eruzione)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace