Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Obávaný gangster Gustave Manda (Daniel Auteuil), přezdívaný Gu, prchá s vězení. Po úspěšném útěku se vrací do svého působiště v Paříži, kde se setkává se svými přáteli a svou láskou Manouche (Monica Bellucci). Musí uprchnout se země a tak připraví akci, která ho má finančně zabezpečit po zbytek života. Akce se podaří, ale policejní manipulací Gu vypadá v očích podsvětí jako zrádce. Útěk se odkládá a Gu udělá vše proto, aby očistil své jméno. Film je věrným remakem díla Jean-Pierre Melvilla s Lino Venturou v hlavní roli natočeném v roce 1966. (Vejlupek)

(více)

Recenze (21)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Jedna barva za druhou, až z nich oči přecházejí, mno to nám to hezky začíná. Tam, kde byl Melville nejsilnější, snaží se Corneau vypomoci si slovy, úvodní útěk z vězení ztratil veškeré své kouzlo i napětí. A filmu vůbec nedokáže pomoci ani to, že Auteuil se snaží tvářit jako Lino Ventura. Nejde mu. A bodejť by šlo, když se nechal obsadit do jednoho z mnoha zbytečných remaků. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Smrtící stopáži by pravděpodobně prospělo vystřižení postavy hrané M.Belucciovou, D.Auteil čím dál víc vypadá (a hraje) jako francouzský R. De Niro a celá gangsterka, která měla být elegickou kronikou ohlášené smrti (stále se mluví o strachu a únavě) kvůli své "přefiltrované" stylizaci (v tom filmu snad není "normální" záběr) nedokáže evokovat ani dobu děje, tedy v titulku zmíněná 60.léta. ()

Reklama

Hennes 

všechny recenze uživatele

Film zařazuji do té horní poloviny hodnocení. Jako remake to mají autoři vždy těžké a tady se s tím vyrovnali celkem zdařile. Možná je to někdy až moc natahované, ale svůj obsah a smysl to naplnilo. Daniel Auteuil je ve své roli výborný a Monica Belucci zase jako vždy nádherná. Sice tady nedostala tolik prostoru, ale ono se na ní i dobře dívá. Skvělý výkon chytrého detektiva tu před zcela věrohodně předvedl Michel Blanc. Francouzká detektivka si drží svou vysokou laťku. ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

Guy je postarší týpek, pro kterého je slovo ČEST daleko víc než vlastní život. Zvolil si prožít život gangstera a tak se občas muselo stát, že někomu musel vystřelit z hlavy přebytečný mozek. Nikdy by však nepodrazil jakéhokoliv jiného "čestného" gangstera, jenže jedna přemýšlející policejní hlavička dokázala jeho jméno spojit dohromady s podrazem na kamarády a pak už jen sledovat, jak si gauneři všechno vyřídí všechno mezi sebou. Nejvíce mě pobavil Guyův spolehlivý přítel Alban, kterého si nečekaně suverénním způsobem střihl bývalý rebel Manchesteru United Eric Cantona. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Remake Melvillova stejnojmenného snímku s Lino Venturou. Kde je Melville tradičně strohý, meditativní a decentně drsný, Corneau až kýčovitě estetizuje násilí (záběry na krev a průstřely - podle mě nejhorší části filmu), ale i útěk kriminálků (u něj to chvíli vypadá, jako by jeden z nich chtěl vzlétnou jako pták). Výprava (nejpůsobivější asi v gangsterském prostředí při plánování zločinu) a kamera není špatná, odpuzující je vlezlá rádobysymfonická hudba, strašný je výběr herců. Christine Fabrega představovala Manouche opravdu autenticky jako spíše tvrdší podnikatelku, žádnou uhlazenou a rádoby femme fatale jako M. Belucci, ze svéráze Albana Michela Constantina se stal díky Eriku Cantonovi nezajímavý panák, o hlavním představiteli, který nahradil Lina, raději nemluvit. Co mi však nejvíce vadí - Corneau a jeho spolupracovníci nepochopili ducha předlohy José Giovanniho (a Melvillova prvního filmového zpracování). ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama