Reklama

Reklama

Stažení

  • Česko Uvolnění (festivalový název) (více)

Obsahy(1)

Juliette Binocheová v komorním koprodukčním dramatu reflektujícím dramatické události kolem násilného vyklizení židovských osad v Gaze v roce 2005.  Násilné, armádou řízené vyklizení pásma Gazy, k němuž jako k poslední možnosti přikročila izraelská vláda v roce 2005, je jedním z mnoha traumat, které tíží tento stát a s nímž se mnozí jeho obyvatelé dodnes snaží vypořádat. Pokouší se o to i padesátiletý rodák z Haify, světově uznávaný režisér Amos Gitai, který se rozhodl přispět k tomuto tématu koprodukčním dramatem s Juliette Binocheovou a Lironem Levem v hlavních rolích. Oscarová francouzská herečka zde ztělesňuje Anu, ženu s nizozemsko - palestinskými kořeny žijící v Avignonu, které nedávno zemřel otec. Z toho důvodu za ní přijíždí její odcizený adoptivní bratr, vášnivý a impulzivní Uli, kterému pro změnu v žilách koluje krev francouzských Židů. Jeho postoj ohledně Gazy je poměrně jednoznačný a radikální. Ostatně z Francie má namířeno rovnou do Izraele, kde přijal práci právě na sporném území, úzce související s vysídlováním tamějších židovských osad. A přestože Ana s mnoha jeho názory nesouhlasí a jejich vztah se podobá tanci mezi vejci, chápe, že právě nyní nastala její životní šance. V jedné z osad v Gaze totiž před lety zůstala její opuštěná dcera, dnes již dvacetiletá mladá žena, kterou se čerstvě rozvedená Ana konečně může vydat hledat. Na nebezpečné cestě, na níž ji Uli doprovází, je k dosažení svého cíle ochotna obětovat téměř vše. (oficiální text distributora)

(více)

Diskuze

Max-Wesslo

Max-Wesslo (hodnocení, recenze)

Vybornou uvodni 'jazykovou' scenu ve vlaku a nasledujici intimni hudebni performanci bohuzel vystrida tragicka prvni polovina, pri ktere jakoby ma oblibena Juliette Binoche nevedela co a jak ma hrat. Druha cast odehravajici se v Izraeli zase postrada napeti, ktere nechybi kvalitnim snimkum z teto oblasti a temata, ktera se zrejme Gitai snazi otevrit, me divaka nechala naprosto chladnym. Nemuzu Gitaiovi uprit cit pro mizanscenu jak zminuje hobit, ale veskere Gitaiovy snahy se rozplynuly jako kapky vody na rozpalenem arabskem kameni a velky podil ma na tom predevsim podle me otresny scenar. skoda.

Reklama

Reklama