Reklama

Reklama

Kde se cesty kříží

  • Francie Roman de Gare
Trailer

Judith Ralitzerová je úspěšná autorka kriminálních románů, která hledá inspiraci pro svůj další bestseller. Záhadné zmizení univerzitního profesora se časově shoduje s útěkem nechvalně proslulého vraha známého jako Kouzelník. Hughette, kadeřnice z pařížského nóbl salónu, zjistí, že ji snoubenec nechal na kraji dálnice a ujel. Muž, který projíždí kolem, jí nabídne pomoc, kterou Hughette přijme. Vzápětí se pokouší svého zachránce přesvědčit, aby se na návštěvě u jejích rodičů vydával za jejího nastávajícího. Existuje mezi těmito zdánlivě nesouvisejícími událostmi nějaká spojitost? (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Maličko jsem si s vámi pohrál, promiňte.“ - „Vydáváte se rád za někoho jiného. Mám pro vás návrh.“ Od režiséra se mi doposud nic vidět nepodařilo, tak jsem byl zvědavý. A až překvapivě dobře jsem se bavil. První cca hodina je jednoduše super. Tak zdařilá hra s publikem a jeho očekáváním (divák pochybuje o hlavním hrdinovi a není si jistý, co přijde v dalším okamžiku) se nevidí zase tak často. To, co zpočátku vypadá docela jasně, se totiž komplikuje. I žánrově to není jen drama, nechybí totiž také prvky krimi, romantiky či komedie, dle toho je proměnlivá i atmosféra. Jakože humor se dostaví prakticky hned s příjezdem k rodičům (výborné posezení u jídla). Navíc Pinon a Dana tvoří dobrý pár. Po zmiňované hodině se bohužel jedna linka upozadí což mě trošku mrzelo, ale špetka napětí a tajemství to divákovi docela slušně vynahrazují. Až na pár hlušších míst v druhé polovině (hlavně veřejné vystoupení autorů se nepovedlo) si film drží nadprůměrnou kvalitu až do fajnového konce. Celkově to vidím na solidní 4*. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Lelouchovi sa podarilo opäť raz napísať a zrežírovať maximálne brilantne vyskladaný príbeh, kde každá postava a každý jej čin má vopred stanovený jasný dôvod, avšak ten je divákovi spočiatku priam až mysterióznym spôsobom zahalený oparom tajomstva, takže sa môže len dohadovať čo to všetko vlastne znamená a kam asi bude príbeh smerovať. Akonáhle sa však v tomto smere začne vyjasňovať, začne stúpať aj atmosféra, ktorá nakoniec diváka či chce či nechce pohltí a zlupne ako malinu. Navyše na dobrú kartu vsadil Lelouch aj po hereckej stránke angažovaním snáď typovo najvýraznejšieho a najcharizmatickejšieho francúzskeho herca D. Pinona, ktorý celý snímok posunul ešte o jeden rád hore. No skrátka geniálne vyskladaná pociťovka. ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Na Lelouchovy filmy se nedívá, ty se prožívají a v tomhle případě naplno. Zřejmě jsem se do něj zamilovala, je tak jiný, zajímavý, uhrančivý, spekulativní a nedá Vám pokoj až do závěrečné klapky a ještě chvíli potom ve vás doznívají mimo jiné, písně charismatického a nezapomenutelného Bécauda. Brilantní sólo Dominiqua a Audrey mě nenechalo v klidu ani minutu a když k tomu přidám Fanny, která působila až neskutečně snově, tak musím jít nahoru s čistým svědomím. Jsem vděčná, že jsem mohla spatřit francouzskou filmovou perlu Roman de Gare v celé své kráse. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Lelouch zraje a proniká do stále nových stylů. Od Jeuneta si vypůjčil nejen jeho dva oblíbené aktéry, ale také pořádný kusanec poetického vidění. Žádné zbytečné romantické prvky v Roman de Gare však nečekejte, je to možná jeden z nejstrožejších Lelouchových filmů. Pan režisér je známý svým dobrým hudebním vkusem a schopností vybrat vždy adekvátní hudbu. Opět se vrátil k Gilbertu Bécaudovi, kterého si kdysi obsadil do filmu Celý jeden život. A podobně jako ve filmu z roku 1974 je i zde spojnicí právě ústřední píseň. A celý film má nádech mysterična, fikce se mísí s realitou se samozřejmostí větší, než s jakou většina z nás dýchá. Též musím dodat, že si pan režisér neodpustil ani svoji další zálibu, čili kameru na autě, se kterou si pohrál již v lahůdce C'était un rendez-vous. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Geniální filmařina a ještě geniálnější scénařina. Větši část filmu mě udržovala v neustálem napětí a nutila mě spekulovat nad tím, jak se vlastně věci mají. Závěrečná fáze je sice z jinýho hřiště, ale pořád z nejvyšší soutěže. Dominique Pinon se konečně dočkal své velké role a září na celé kolo a dámské duo v podání Fanny Ardant a Audrey Dana mají na té herecké záři rovněž nemalý podíl. Jóóó, Francie, pořád na to má a když sešlápně plyn, tak se ostatní země dívají z hodně uctivé vzdálenosti. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama