Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Don Diego de la Vega je navenek parádivý synek španělského rančera. Ve skutečnosti je právě on tajemným Zorrem - hrdinou, který na straně chudých vesničanů bojuje proti útisku ze strany státní správy. Tu zastupuje místní tyranský kapitán Juan Ramon, jeho vojáci a přisluhovači. Don Diego se neúspěšně dvoří krásné Lolitě, která je však zamilovaná do tajemného Zorra - kdepak by ji napadlo, že ti dva jsou jeden a tentýž muž... První verze z roku 1920 s Douglasem Fairbanksem v hlavní roli. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (22)

hans500 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film; první filmový Zorro. Douglas Fairbanks je charismatický a hraje dobře. Ostatní herci průměrní. Dobré scény; výborně natočené šermířské souboje; hudba dobrá, ale v rámci němých filmů spíš průměrná. Malá výtka k tomu, že mezititulků je ve filmu zbytečně mnoho. Lepší než oba filmy o Zorrovi s Banderasem - za 4,5*. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Romantizující, hravá a lehká legenda o mstiteli bezpráví a ochránci slabých. Hlavní postavou je samozřejmě Don Diego Vega alias Señor Zorro (Douglas Fairbanks), který potřebuje svoji masku tajemství, aby mohl vybíjet svoji hyperaktivitu. Běhá, skáče, vysmívá se, neodbytně se dvoří. To vše ve jménu lidské spravedlnosti. Ano, vždy je jednodušší vykonávat odplatu pod maskou neznáma, vždy je lepší burcovat k odporu z pozice zděděné autority a dostatečného finančního zabezpečení, vždy je bezpečnější utéct před mnohonásobnou přesilou. Z dalších rolí: místní kráska a Zorrova vyvolená Lolita Pulido (Marguerite De La Motte), z osobní záště trestající podlý kapitán Juan Ramon (Robert McKim), vychloubačný seržant Pedro Gonzales (Noah Beery), uvědomělý vlastenec a otec Lolity Don Carlos Pulido (Charles Hill Mailes), jeho manželka Catalina (Claire McDowell), vystrašený hostinský (Snitz Edwards), nespokojený Zorrův otec Don Alejandro (Sidney De Gray), nenasytný guvernér Alvarado (George Periolat), krutě potrestaný fráter Felipe (Walt Whitman) a němý a ochotný indiánský sluha Bernardo (Tote Du Crow). Film měl především pobavit, což dokáže i v současné době. Navíc ta Zorrova akrobacie si zaslouží obdiv. ()

Reklama

liquido26 

všechny recenze uživatele

Odteď budu holkám říkat: "I love like Zorro." :-)))) Ale asi budu muset dodat "Fairbanksův Zorro", protože Fairbanksův Zorro s doutníkem a nalepovacím knírkem je fakt luxusní kolík. Svoje "Z" vyřezává místo do šatů, jako jeho filmoví následovníci, rovnou do ksichtu, no prostě frajer. Jako v ostatních Fairbanksových filmech, ty scény, kde se objevuje jeho hrdina, jsou neskutečná prdel. Bohužel, když není Zorro na plátně, tak už to taková sláva není. Navíc tam mám pár nejastností (buď jsem nedával pozor, nebo tam chyběly nějaký scény, protože ta verze, co jsem viděl já měla jen 74 minut a ne 90). No a hudba v soubojích byla jak ze špatnýho seriálu ze 70. let, ale jinak v ostatních scénách byla hudba v pohodě. ()

Kass 

všechny recenze uživatele

První kostýmní dobrodružství Douga Fairbankse. Viděl jsem ho kdysi dávno a docela se mi líbilo. Teď, napodruhé, s většími znalostmi soudobé tvorby, jsem byl ale už vyloženě nadšený. Vypravná, prvotřídní podívaná s precizním tempem a gradací scén. V intencích akčního dobrodružného žánru své doby, ten film nemá žádnou chybu. A to včetně přímočarého příběhu, jelikož od Zorra sofistikovanou záležitost opravdu neočekávám. A ten polibek nakonec... wow. Jseš frajer Dougu. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Nechť všichni akční hrdinové posledních pěti dekád prominou, ale největším frajerem byl (po Busteru Keatonovi) stejně Douglas Fairbanks. ;) ____ Platí to zejména pro geniálního (mého jednoznačně nejoblíbenějšího) ROBINA HOODA z roku 1922, ale i o dva roky mladší ZORRO MSTITEL, kterého jsem v noci si po více než dekádě znovu (tentokrát doma na plátně v restaurované verzi od Lobsteru) pustil, je prostě paráda! ____  Můžeme mezi nimi najít řadu tematických i konstrukčních paralel, přičemž ZORRO má oproti HOODOVI přímočařejší stupňovitou výstavbu a jde z dnešního pohledu o "čistší" akční film. První dvě třetiny tvoří trojice nespravedlivých útoků a trojice Zorrových reakcí: seržant, kapitán, soudce - a poslední "revoluční" třetina je velkolepá akční sekvence o dalsich třech částech... kde nechybí ani parkour! ____  Je fascinující, jak báječně Fairbanks umí přechazet mezi různými náladami, hereckými polohami a především rytmy, být v jednu chvíli hravě rozpustilý a jen o okamžik pozdějí mrazivě zuřivý k nepřičetnosti, přičemž hraje neuvěřitelně dynamicky celým tělem a potřebuje jen minimum detailů. Nemluvě o tom, kterak elegantně odlišuje znuděného Diega od živelného Zorra.  ____  Poté, co jsem viděl vetšinu dochovaných Fairbanksových romanticko dobrodružných komedií z desátých let, jeho přesun k historičtější spektakulární akční podívané ve dvacátých letech dává mnohem větší smysl... a je mnohem zjevnější, jak prakticky nalajnoval principy konstrukce akčního hrdiny napříč žánrovými polohami pro následujících sto let. ____  A to vlastně včetně toho (božského) Bustera Keatona, jehož mistrovským dílům z dvacátých let se leckteré Fairbanksovy komedie z druhé poloviny desátých let v ledasčem podobají, byť v nich mnohem víc zapojuje mimické svalstvo a jeho komika není součástí inscenačné dokonale nadesignovaných scén. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (6)

  • Noah Beery Jr. v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
  • Po zhlédnutí filmu byl mladý Jaroslav Foglar natolik fascinován mrštností hlavní postavy, že s kamarády založil tělocvičný kroužek, kde kromě cvičení postupně vznikaly i zásady Modrého života a lovu 13 bobříků. (mkali)
  • Douglas Fairbanks dělal všechny kaskadérské kousky zcela sám. Při několika rvačkách dokonce utržil několik opravdových ran, takže se muselo přerušovat natáčení, dokud mu z tváře nezmizí otoky. (Ištván87)

Reklama

Reklama