poster

Slepé lásky

  • Slovensko

    Slepé lásky

  • USA

    Blind Loves

Dokumentární / Romantický / Drama

Slovensko, 2008, 77 min

Režie:

Juraj Lehotský

Kamera:

Juraj Chlpík
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • playboxguest
    **

    Snad to nebude znít moc brutálně, ale to by člověk nevěřil, kolik bude mít dokument ze života slepých lidí hluchých míst. Sledovat běžný všední život lidí, kterým chybí zrak (neumím si ani představit, co by mi v životě chybělo víc než právě zrak) pro mě bylo každopádně přínosné, což ale nemění nic na tom, že sledovat lidi, ať už jsou na tom jakkoli, jak jenom sedí, leží a dumají, je o ničem téměř v každém filmu.(27.11.2014)

  • T2
    *****

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $-Tržby Celosvetovo $47,844║ Nečakaný malý filmový zázrak sa konečne stal aj na našom Slovensku a to vďaka režisérovi Jurajovi Lehotskému. Ten ako jeden z mála našich novodobých umelcov dokázal prelomiť ťažkopádnosť našej kinematografie za posledné roky. Práve jemu, neznámemu človeku vo filmovej oblasti sa podarilo na naše pomery niečo nevídané. Na začiatok treba povedať, že nemal to na prvý pohľad vôbec ľahké. A to preto lebo sa ujal témy, ktorá nemusí byť zrovná mnohým príjemná. Nehovoriac už o probléme v rámci dokumentárneho stvárnenia, tak aby mohol na celej ploche plnohodnotne zaujať a popri tom nepoužívať žiadne kontroverzné témy ako je zvykom u Amerických kolegoch(Michael Moore). A tak hlavne preto treba vyzdvihnúť jeho postoj k projektu a celkové spracovanie vybranej témy, zameranej na podrobný pohľad do života slepých/ nevidiacich. Dokumentárny film je rozdelený do niekoľkých samostatných príbehov. V každom z nich je v prvom rade poukázané na lásku a to buď partnerskú alebo k svojim blízkym. Tématicki sa tieto príbehy zameriavajú na rôzne vekové kategórie, počnúc od veku dospievajúceho človeka, cez dospelých vo veku okolo 30 rokov až po ľudí v pokročilom veku. Takýto rozbor nám prináša široký pohľad do ich života, kde ide hlavne o vysporiadanie sa zo sťaženými životnými podmienkami. V každom s príbehov je poukázané na začlenenie do života v rámci možností. Napríklad hneď prvý úsek nám poukazuje to ako môže človek aj so svojím deficitom pomáhať ostatným rovnako trpiacim a tak aspoň z časti im pomôcť zabudnúť na ich újmu a vyplniť tak prázdne okienka v živote. Tento úsek sa týka presnejšie tých menších čiže detí, práve tie ukázali svojím postojom k danej situácii, že aj takým spevom pred publikom sa dokážu hravo presadiť, či svoju šikovnosťou zaujať a tak potvrdiť svoju nadanosť ako u každej inej bytosti. Dokonca sa jeden z príbehov venuje aj rasovej otázke. Kde sa jedná o vzťah slepého cigána s poloslepou beloškou, ktorý k sebe cítia aj cez ich vadu náklonnosť. A na prekvapenie práve rodina, ktorá by im mala byť v tom veľkou oporou, im to sťažuje svojím postojom k takémuto vzťahu... Každý jeden s príbehov má čo povedať, či dokonca v sebe niesť aj výstižné ponaučenie a posolstvo o skutočnej súdržnosti, ktorá práve viacerým tým zdravím chýba. A tak si treba potom pred seba postaviť otázku, či by sme aj my medzi sebou nedokázali spolunažívať aspoň o čosi lepšie. Treba upozorniť že tento dokument sa nepozerá zrovna ľahko, hlavne pokiaľ ide o detailné zábery na zrak postihnutých, lebo pri pohľade na prázdne pohľady človeka zažívame určitú vnútornú úzkosť či akési znechutenie. Na druhú stranu prináša aj veselé chvíľky, či už sa jedná o technickú vsuvku odohrávajúcu sa v podmorskom svete, kde príde aj na súboj slepého s chobotnicou, prípadne nám niektoré úseky prinesú určitú hrejivú radosť na srdci. Tento vysoko kreatívny „silný“ snímok by si mal s hrdosťou vzhliadnuť každý Slovák, lebo je veľkou cťou niečo také vidieť hlavne pre filmového nadšenca, ak také niečo raz za čas vznikne aj na našom malom Slovensku. A v konečnom dôsledku som rád že chýry s filmového festivalu v Cannes o výbornom dokumente neklamali, lebo filmových/seriálových sklamaní z našej produkcie som zažil až príliš moc. /videl v kine: 95%/(2.7.2008)

  • Malarkey
    ***

    Velice zvláštní dokument, který stojí za to vidět, ale u kterého je těžké se ovládat, aby se člověk nenudil, na úkor lidským, mnohdy krutým, příběhům. Slepé lásky ale rozhodně stojí za to vidět a pochopit, že i na první pohled složitý život člověka může mít lehký způsob žití, stačí jen vědět jak a mít proč.(5.10.2009)

  • Aleee89
    ***

    Slepé lásky jsem viděla v rámci AFO na olomouckém náměstí, to hned udělá z filmu jiný zážitek, když si člověk připadá jako v letním kině. Musím však říct, že po tak skvělých recenzích jsem čekala nějakou bombu, ale ta se nekonala. Ano, film se mi líbil, byl natočen s citem, ale ne sentimentem, příběhy lidí byly zajímavé, ale prostě jsem čekala trochu více, takže dávám "jen" tři hvězdy.(15.6.2013)

  • Carrie_3
    ****

    Ani po několika dnech od zhlédnutí tohoto dokumentu pořád nevím, co si mám o něm myslet. Zpracoval čtyři různé pohledy na nevidomé lidi. Každý je tak jiný, ovšem jejich problémy jsou mnohdy dost podobné. Už začátek snímku mě velmi pobavil v tom nejlepším smyslu slova - občas mi nedochází takové malichernosti jako např. to, že nevidomí neví, kolik je ráno po probuzení hodin. Přišla mi vtipná jejich metoda tipování času podle sousedů, kteří vstávají v různou dobu a dělají při tom rámus. Občas jsem si říkala, jak je paradoxní, že při sledování "Slepé lásky" jsem stačila uklidit komplet celý pokoj včetně povlečení postele. Neměla jsem potřebu jej neustále sledovat, stačilo mi jen naslouchat. Jediný rušivý element děje bych označila výtvarnou scénku pana učitele pod vodou, sama osobě byla velmi pěkná, ovšem podle mého názoru neměla v dokumentu co dělat. Mé hodnocení - slabší 4*.(23.7.2011)

  • - Na národných filmových cenách Slnko v sieti 2010 uspeli tvorcovia v kategóriách:
    Najlepší dokumentárny film: réžia Juraj Lehotský
    Najlepšia filmová réžia: Juraj Lehotský
    Najlepší filmový scenár: Juraj Lehotský, Marek Leščák
    Najlepší filmový strih: František Krähenbiel
    Najlepší filmový zvuk: František Krähenbiel (Wargoo)

  • - Film bol nakrútený aj v špeciálnej verzii pre nevidomých a slabozrakých divákov s komentárom Emílie Vášáryovej. (Raccoon.city)

  • - Časť filmových scén je autentická, časť je rekonštrukciou. (corona)