Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (106)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Existuje kinematografie nekomplikované zábavy, kinematografie formální krásy nebo kinematografie ušlechtilého dojímání. Důvěrnosti jsou zástupcem dalšího druhu - kinematografie provokace. Kdepak, nejde o žádný punk nebo revoltu, spíš o boření určitých tabu a zavedených společenských klišé. Pokud americké filmy nemají ve zvyku zabývat se sexualitou 13letých dívek - maximálně jako obětí zneužívání - pak běžného diváka asi zaskočí hlavní hrdinka coby puberťačka, která chce od světa dospělých sex a uznání. Učebnicově čistě se ale nechovají ani zástupci světa dospělých. Výsledkem je silné nejednoznačné drama, které se vymyká trendům a očekáváním. Abych jen nechválil, snímek obsahuje vedle velmi zdařilé sexuální roviny i rovinu rasového konfliktu, kterou ale podává v porovnání se zbytkem dost konvenčně, a tím s méně silným dopadem na diváka. Ballův kousek mi přijde nedoceněný, ale vlastně mu ani nebudu muset moc přidávat, abych nadělil 5 hvězdiček. Je opravdu dobrý, i když každý ho nerozdýchá. Celkový dojem: 90 %. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Už počas filmu som si uvedomil, že mi to miestami pripomína American Beauty a až na konci som zbadal, že to má na svedomí Alan Ball. Veľká škoda je, že tá podobnosť bola len občas a niekedy to pripomínalo skôr telenovelu. Väčšina postáv sa často chovala tak nezmyselne, že som nevedel, o čo im vlastne ide. Pôsobili na mňa príliš umelo a nevierihodne, nikdy som nevedel, ako v danej situácii tá ktorá postava zareaguje, čo pokladám za veľkú chybu scenáristu, ktorý to žiaľ tentoraz prepískol. Už len hlavná hrdinka - občas sa zdá, že jej ide len o to, aby ju sused riadne pretiahol a potom je z toho celá preč a hrá sa na dobré malé dievčatko. Takisto sused, občas vyzerá ako milý ujo odvedľa a hneď na to ako úchylák, čo má rad dievčatká. A o podarených rodičoch ani nehovorím, ťažko povedať, či im ide o dobro ich dcéry, alebo im je ukradnutá. Veľmi zvláštny film, ktorým chcel Ball možno šokovať (lebo iný zmysel som v ňom nenašiel), no výsledný dojem je taký nemastný-neslaný... ()

Reklama

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

Obrovské překvapení. Hrozivě skutečné drama o znásilnění a sexu nezletilých (13 let pro upřesnění). Film naštěstí nedusí diváka depresivní atmosférou, ale vážné pasáže prolíná se zábavnými (kočka, první orgasmus, "Have sex with me"), a jde mu to stejně skvěle, jako to šlo u Americké krásy. Je vidět, že jsou oba filmy od stejného autora. Summer Bishit bylo v době natáčení již osmnáct let a musím říci, že jde o jedno z nejkrásnějších stvoření, jaké jsem kdy viděl. Ona i ostatní podávají bezchybné výkony, obzvláště musím vyzdvihnout Aarona Eckharta, který zde a v Temném rytíři dokázal, že by klidně mohl patřit mezi hereckou elitu. Snad, jednou... Nothing Is Private se mi zarylo pod kůži a zůstane tam ještě pěkně dlouho. ()

HappySmile 

všechny recenze uživatele

Tento snímek mě velmi překvapil. Nic jsem od toho nečekala a dostala jsem drama o sexuálním dospívání dívky, kde hlavní herečka podala velmi slušný výkon a myslím, že o ní ještě uslyšíme. Nejšokující na celém příběhu je, že dívence je pouhých 13 let, když začíná svůj sexuální život. Film si nehraje na mravokárce, nezobrazuje žádné zbytečné emoční výbuchy a spíše nechává diváka, aby si na zobrazené záležitosti udělal vlastní názor. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Vážím si Allana Balla za jeho mistrovský scénář k American Beauty a je mi celkově jako tvůrce velmi blízký (Six Feet Under je jeden z mých nejoblíbenějších seriálů a True Blood mám taky moc rád). Většinou v posledních či úvodních epizodách jednotlivých sérií osobně režíruje, tudíž jsem věděl, že by režie neměla být problémem (a opravdu nebyla). Navíc by si člověk řekl, že scénárista takového formátu, jakým Alan Ball bezpochyby je, špatný scénář prostě napsat nedokáže. V tomto případě jsou to asi spíše postavy, co mi na Towelhead vadilo nejvíc (v Americké kráse pro mě byly bez výjimky všechny postavy alespoň nějakým způsobem sympatické či zajímavé). Rasistický, despotický, chvílemi až fašistický otec, napůl libanonská, napůl americká mladistvá nymfomanka, prasácký soused středního věku a nadržený Afroameričan. Příběh nakonec vyznívá jako proces „ordinary girl´s gone teenage slut“ a to by byl materiál spíš na nějakou teenagerskou parodii a ne na „seriózní a zároveň kousavé ballovské drama“. Velké zklamání. 3* kvůli zbylým sympatiím vůči Alanu Ballovi. ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama