Reklama

Reklama

Epizody(4)

Obsahy(1)

Dvojdílné britské historické drama z produkce BBC a HBO vypráví o posledním týdnu života Ježíše Krista. Scénář napsal držitel ceny Emmy Frank Deasy, režii má Michael Offer a premiéra na HBO bude o letošních Velikonocích. Chrámoví kněží se připravují na příliv zbožných poutníků, kteří míří do Jeruzaléma, aby zde oslavili nejdůležitější svátek v roce. Pro Římany, jimž stojí v čele Pilát Pontský, je to však období nejtěžší, protože je třeba udržet pořádek. Do Jeruzaléma přijíždí na oslíkovi také Ježíš Galilejský a vstupuje do města Východní branou - tím se naplní dvě nejdůležitější proroctví o příchodu Mesiáše. Toho, který, jak mnozí lidé věří, je spasí, přivede zemi k vojenskému vítězství nebo k duchovní spáse. V ulicích se shromažďuje dav a týden teprve začíná ... Poutavý a barvitě nasnímaný příběh zasazený do politických a náboženských souvislostí oné doby, je vyprávěn ze tří úhlů - z pohledu náboženské moci, Římanů a Ježíše. Hrají Joseph Mawle (Ježíš), James Nesbitt (Pilát Pontský), Paul Nicholls (Jidáš), Paloma Baezaová (Máří Magdalena), Penelope Wiltonová (Marie) a další.

Část 1:  V Jeruzalémě se bude slavit a město překypuje poutníky. Pro ty, kdo ve městě musí udržet pořádek, je to napjatá doba - patří k nim nejen římský prefekt Pilát Pontský, ale také židovský velekněz Kaifáš. Příjezd kazatele z Galileje, který vstoupil do města na oslíkovi Východní bránou, vzbudí velké vzrušení. Dávná proroctví tak označují příchod Mesiáše. Pro Ježíšovy učedníky, zocelené putováním, které trvá již několik let, to je chvíle, na niž dlouho čekali. Nikdo z nich však nepředpokládá, jak významný tento týden bude. Kaifášovy obavy, že Ježíšovo kázání vyprovokuje nepokoje, narůstají a obrátí se na Římany. A když Ježíš pohrozí chrámu, je to poslední kapka. Zatímco Ježíš se snaží učedníkům vysvětlit své předurčení, Kaifáš svolá radu a předloží jí neoblomné osudové rozhodnutí. A Jidáš zjišťuje, že se ocitl v neřešitelné situaci.

Část 2:   Ježíš při poslední večeři předává svým učedníkům poslední a nejdůležitější poselství. Zatímco Jidáš vyklouzne, aby přivedl chrámové stráže, Ježíš s učedníky zamíří do Getsemanské zahrady a sám se snaží připravit na to, co přijde. V několika příštích hodinách bude čelit Kaifášovi, Pilátovi i vlastnímu osudu. Když je Ježíš sejmut z kříže a pohřben, jeho učedníci se krčí v úkrytu. Kaifáš se obává, že tělo bude ukradeno, a nechá hrob hlídat. Máří Magdaléna však zjistí, že hrob je prázdný, a tím se začne odvíjet řetězec událostí, které změní život Ježíšových učedníků a budou se šířit světem další dvě tisíciletí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

nmarca 

všechny recenze uživatele

Televizní přepis evangelijního příběhu, který je nový snad jen důslednou civilností a nepatetičností. Nezvykle nepohledný Ježíš měl dostatečné charisma, James Nesbitt jako Pilát je bezchybný, ale jinak se casting moc nepovedl, obyvatelé Blízkého Východu vypadají jako z vikingské výpravy, a Josef z Arimatie jako černoch (!) je snad vrcholem přehnané politické korektnosti. Celkově film nepřekvapí, neurazí, nic nového nepřináší... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tentokrát nikoliv v sugestivní režii Mela Gibsona drama o odsouzení a umučení Ježíše Krista, v produkci BBC a HBO. HBO, HBO, ano, už je mi to jasné... Já si říkal, že ten začátek nějak podezřele vypadá jako seriál Řím. Podobné kulisy, podobné zobrazení násilí, vlající červené prádlo... Asi v HBO nějak nevěděli, jak kulisy Říma využít, a tak se spojili s BBC, známé svými "neotřelými" dokumenty, která asi dodala know-how, a neštěstí bylo hotovo. BBC totiž už delší dobu čelí kritice v nekorektnosti při dokumentech týkajících se křesťanství. Ani ne tak ze strany křesťanů, jako historiků a archeologů, kteří se snaží údajné senzační objevy BBC v této oblasti vrátit zpět do patřičných mezí. Vedení BBC dokonce samo přiznalo, že křesťanství moc nakloněno není a tudíž z vlastní vůle míní do této zastaralé struktury rýt, dokud to jen jde. Žel, hodně z oné nekorektnosti se přeneslo i do tohoto filmu. To, že Ježíš vypadá jak bezďák z Hlavního nádraží, chvílemi dokonce jako Pavel Zedníček, kdyby si ke kníru nechal přirůst bradku, ale ani náhodou jako charismatická osobnost, no budiž. Že by jeho matka Marie měla mít tak kolem 45 - 50 let, ale zde je o 15 let starší, tak řekněme. Ale že apoštolové, velekněz a vlastně všichni Židé vypadají jako vikingové z Bronských vršků (světlé vlasy, modré oči, protáhlý tvar obličeje), to už je poněkud na pováženou. Josef z Arimatie, jeden z židovských kněží, je dokonce černoch! (Těžko zde říct Afroameričan, když Amerika ještě nebyla v době příběhu objevena.). Černošský Žid v té době mi přijde jako hodně přehnaná snaha o politickou korektnost. Tyhle věci udeří do očí o to víc, nakolik se tvůrci snaží o syrovou realističnost. Snímek je totiž v podstatě bez hudby, kamera se kýve jako kdyby byla upevněna na ruské kolo na Matějské pouti, což má dodat zdání dokumentarismu, Pokud čekáte na některé známé "špeky", citáty, rovněž si nechejte zajít chuť. dokonce ani pořádně nedojde na známou modlitbu Ježíše v getsemanské zahradě, ani Pilát nepronese některé oblíbené špílce, natolik populární od dob Jesus Christ Superstar. Protože se nepodařilo sehnat moc komparsistů, tak davy čítají zhruba třicet hlav. Jo, a víte, proč nikdo nepozná vzkříšeného Ježíše? Protože nejspíš zašel ke kadeřníkovi a nechal se ostříhat a vousy strojkem vzít na takových 5 milimetrů... Prostě celé je to blábol, který vyznívá spíše jako parodie. Škoda, že někdo nezačal zpívat alespoň Always Look on the Bright Side of Life... Fakt škoda. U DVD hned naběhne menu, což je fajn. Protože se jedná o minisérii, najdeme zde dva celovečerní díly po 87 minutách, ale pochopitelně již žádný bonus navíc. Publikováno: 10.03.2010 ()

Reklama

FandaF 

všechny recenze uživatele

Dlouho jsem zvažoval co zde napsat a jak hodnotit. Na filmu je velmi patrné, že se moc neutrácelo..., slabá výprava, exteriéry, herci, atd. Postrádal jsem tam mnohé důležité scény a rozhovory, ale bylo i pár takových které bych vypustil. Jednou z věcí se kterou (mimochodem) nemohu souhlasit je obsazení 62 leté Penelope Wilton do role Marie (duchovní i vědci se shodují na tom, že Marie byla náctiletá, když měla Ježíše...), představoval bych si do této role o dost mladší herečku.... Nadruhou stranu se i pár věcí docela povedlo. Doporučuji shlédnout a udělat si vlastní názor. ()

salome 

všechny recenze uživatele

Herecké obsazení mi hodně vadilo, když Marie měla Ježíše v 16ti, tak přece nemůže vypadat na 60, a Ježíš, měl mít tak 33, ne 50 a ostatní apoštolové, vždyť nejmladší Jan, kterého by měl hrát tak 20ti letý...hraje čtyřicátník,...a pak, hádky, nepřesné texty, vynechané odpovědi, nepravděpodobné reakce, o kterých se nepíše, ukřižování a pozice na kříži, slova, která "kamerově" snad všechna říká Marii...ale na druhou stranu musím pozvednout události, které zase nikdo nenatočil, kdy apoštolové nepoznali Ježíše, neustále strach apoštolů, že přijdou o život, jejich ukrývání, Josef, jež koupil hrob a zajistil pohřeb Ježíše, lámání chleba a při něm teprve dává se poznat, Pilát a jeho život, přípravy na večeři, zvýraznění židovských svátků a těžkost pak něco sehnat, zajistit, když se slaví...takže ano, nebyl špatný...aspoň ČT2 dává občas něco lepšího, než telenovely, zábavné pořady, soutěže,... ()

papuchalk 

všechny recenze uživatele

Jak mne první díl překvapivě zaujal (hodnocení za 4), tak mne druhý zklamal (za 2). Film je především "Vyprávění o posledním týdnu života Ježíše Krista." Pokud začnu hodnocení touto větou, nelze tomu vlastně moc vytýkat. Dozvíme se kudy Jesus v posledních dnech prošel, s kým se setkal a co řekl. Tečka, úkol splněn. Podle všeobecně známých faktů velmi přesné a nic víc se zde neřeší. Bohužel na film s touto tematikou musím nahlížet jinak. Moc rád bych se dozvěděl více, abych konečně pochopil. Tento film je však další z řady těch, které mne blíže nepřivedly. Kde byl ten dav jeho následovníků? Celou dobu sledujeme jen 12 váhajících mužů, kteří se vzdali svého dosavadního života, a mnohdy toho dokonce litují. Kde byl ten dav, když dal Pilát lidem na výběr: Barabáš nebo Jesus? A oni dali život Barabášovi? Kde byl ten dav, když visel na kříži? Nikde nikdo, aby ho podpořili, nebo aspoň vyjádřili protest proti rozsudku. Proč jde Ježíš tak střemhlavě až psychopaticky do spárů smrti? Po celý druhý díl bezmyšlenkovitě opakuje, že musí naplnit vůli svého otce a musí zemřít. Důvod je pro běžného diváka neznámý. A bohužel, zůstává i nadále z mojí strany nepochopen. Film zobrazuje Ježíše jako osamělého člověka, který nadhodnocuje svoje schopnosti a moc, přijde do Jeruzaléma pobuřovat nejvyšší duchovní vůdce i obyčejné lidi, a tím se jim zprotiví. Ve filmu to dokonce vypadá jako jeho záměr- přijít do cizího města, a zprotivit se zdejším lidem, tím že budu kázat a konat proti jejich zvyklostem. Proč? Hodnocení suprise doplním názorem proč je Ježíšův příběh tak těžký na zfilmování. Žádný z tvůrců totiž nedokáže příběh zasadit do věrohodného historického, antropologického a kulturně geografického kontextu. Chybí tam strašně moc pojítek, díky kterým bychom tehdejší společnost, a to jak na daném území fungovala, lépe chápali. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama