Reklama

Reklama

Za dávných časů vládl zemi české kníže Krok, který měl tři dcery obdařené nadpřirozenými schopnostmi. Nejstarší Kazi měla schopnosti léčitelky, Teta dokázala promlouvat s duchy a nejmladší Libuše viděla do budoucnosti. Po smrti otce převzala vládu na jeho přání právě nejmladší dcera Libuše. Ačkoliv byla Libuše moudrá a spravedlivá vládkyně, muži jí pohrdali. Libuše se tedy rozhodla provdat za Přemysla Oráče ze Stadic, aby s jeho pomocí dosáhla uznání mezi svými podřízenými. Společně se usídlí na hradě Libušín, odkud Libuše předpověděla i založení a slávu města Prahy, které se později stalo sídlem královského rodu Přemyslovců. Po smrti Libuše přebírá vládu její manžel Přemysl, s končícím matriarchátem však stoupá nespokojenost žen, které nakonec vyvolají Dívčí válku. Příběh kněžny Libuše je tentokrát nahlížen nejen z pohledu Jiráskových Starých pověstí českých, ale opírá se i o divadelní hry Franze Grillparzera a Clemense Brentana. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (200)

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Vypadá to jako, když z počítačové hry vyberete jenom konverzační videa a všechny ty bitvy a boje už musíte hrát sami. Ve filmu totiž neuvidíte nic z toho, o čem se mluví. Jinak je to fascinující pokus vnést do historicko-mytologického námětu všechny různé moderní prvky - ekologii, feminismus, lesbické vztahy atd. A samozřejmě, celé je to úplně pekelně zahrané. Ale tak, že jsem se dlouho u ničeho tolik nezasmál. "A co had, krtek a vypelichaný jestřáb?!" Už jsem jen čekal, kdy liška sežere muchomůrku na stole a řekne "Chaos vládne." Jen takovou malou poznámku: režisér pravděpodobně ví o české historii víc než naprostá většina Čechů, kteří četli jen Jiráska. Zprznění dějin bych mu opravdu nevyčítal. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Kněžna Libuše je pozoruhodný film. Její tvůrci věděli zcela jasně, co chtějí říci, a celý film svým záměrem velmi vydatně prodchnuli - od originálního názvu Pagan Queen, nesoucímu jasný odkaz na neopaganistická hnutí, až po jméno hlavní představitelky, která - a to mi nevyvrátíte - musí mít k ideálům souladu s přírodou blízko, zdobí-li se veřejně zejména svým prvním křestním jménem (ovšem v Sons Of Anarchy hraje pornoherečku/prostitutku, takže sovy možná nejsou tím, čím se zdají být). Bylo by to velmi sympatické a vzhledem k většinovému konzumnímu způsobu života "na Západě" též velmi (v pozitvním slova smyslu) alternativní - bohužel ušlechtilá srdce tvůrců nebyla obdařena filmařským umem a nevinný plod jejich úsilí je pohřben pod hromadu (nechtěně) velmi zábavné hlušiny. A vzhledem k tomu, že např. epická bitva Přemysla s Vlastou vypadá tak jak vypadá - btw scéna je korunována detailním záběrem Přemyslova obličeje, v němž je otisknut zjevný výraz úporné snahy dokončit velkou potřebu - obávám se, že kromě pobavení si divák odnese i přesvědčení o tom, že wicca a podobné záležitosti jsou hájemstvím těch, kdo pozbyli schopnost vnímat realitu (jakože cvoci), a budou tak i k zajisté moudrým myšlenkám jako je třeba dnešní mluvou řečeno "trvale udržitelný rozvoj" přistupovat přinejmenším velmi rezervovaně. Na mysl se zkrátka vtírá cimrmanovské "nápad jistě dobrý..." Je prostě jistá míra, do které lze něco tolerovat jako "vlastní názor na normalitu", ale kýčovitá zátiší a brzy nepochybně legendární promluvy zdejších hrdinů onu hranici překračují takovým způsobem, že duše realizačního týmu nemůže být vnímána jako příčetná. A dodávám, že nemám absolutně žádný problém se zde použitým vykreslením historických reálií - Krokův pohřeb odpovídal tomu, co nám ukazují poznatky paleontologů. Klasik Jirásek promine, ale byl poněkud suchým patronem poznamenaným dobou, která si žádala ctné panny a hrdiny bez morálních vad, zato s mohutným národním cítěním;) Realita tehdejších časů prostě byla jiná než jak nám ji podává na stovkách stran svého díla. Měla-li země svého vládce, vládl tento všemu, co na ní rostlo či hospodařilo - a podle své úvahy si tedy bral, co uznal za vhodné (zde třeba viz vesničanka Zora). A Vlastiny lesbické sklony - no promiňte, ale mají-li muži právo na rozkoš, mají ho jistě i ženy. A mají-li muži být ženami užíváni jen k plození dětí, proč by se nemohly ženy oddávat rozkoši jedna s druhou? Přijde mi to jako logická úvaha někoho, kdo nechtěl nic jiného než svrhnout patriarchát. Zkrátka a dobře dštít oheň a síru na to, jak tým režiséra Wernera vyobrazil hluboký středověk na našem dnešním území, je naprosto neopodstatněné. Opodstatněné už ovšem mohou být nízkým rozpočtem dané scény z "Hamleta bez Hamleta", čili léta trvající krvavé války či naopak rozkvět těžby drahých kovů, odehrávající se daleko od centra dění a oka kamery. A jak jsem již psal výše, je z hlediska kvality filmového umění nutné hanobit předvedené herecké výkony některých členů osazenstva (Csaba Lucas aka Přemysl nezvládá předvedení jakýchkoliv emocí...na druhou stranu ovšem diváka královsky baví), ale především to, co zdejší hrdinové po většinu stopáže vypouští z úst za perly. Zde je samozřejmě příčinou scénárista, hned po něm producent, a v závěsu za nimi také režisér, který se k tomu propůjčil. Je to obrovská škoda, protože ty okamžiky zesměšnění všech zúčastněných přebíjejí slušnou atmosféru Libušiných mystických výprav (a vlastně i její výkon po většinu filmu) nebo překvapivě moudré rady ukrajinské goth kněžky Tety. Bohužel i "mystika" dostává na frak díky okamžikům tragickým snad pro celý filmový svět - nemůžete si pak prostě pomoct a tomu, že Krokova žena i jeho dcery jsou zčásti lesní víly (tree elves) nebo závěrečné Přemyslově myšlence na téma konce věku magie a harmonie přírody se budete smát. Dobře, tomu poslednímu aspoň částečně i proto, jak moc to připomíná konec Pána Prstenů:) Nicméně - stále je tu slušná kamera, velmi slušná hudba a několik střípků s již zmíněnou povedenou atmosférou, mezi něž řadím i Libušinu poslední vizi našeho krásného hlavního města;) No a ten zbytek je prostě výtečná komedie, pro mě v roce 2009 nepřekonaná. Moje hvězdičkové hodnocení proto vůbec nevystihuje index "must-see", který se u Kněžny Libuše "hvězd dotýká". PS: Marek Vašut se během první půlhodiny filmu projeví jenom dvakrát správně velmožsky proneseným "Yeah.":) () (méně) (více)

Bluntman odpad!

všechny recenze uživatele

KNĚŽNA LIBUŠE je vyloženě "sluníčkový ,film´", který projasní hnusné počasí a vyvede z podzimní deprese, protože se tenhle trash díky pochybné společnosti Atypfilm a Uwe Bollovi dostal do kinodistribuce. Nemá smysl se rozčilovat nad tím, že se przní jiráskovský odkaz, když příběh sám je z části mytologický a Jiráska mnohem zrůdněji zneužili komunisté. Je lepší se pobavit celkovou otřesností, kdy jsou věty plné nechtěných ahistorismů, herci je nejsou schopni pronést správně anglicky, hrají jako z televizní pohádky nebo soft-porna a nosí kostýmy ukradené z dětské besídky, komparz v komorních scénách čítá maximálně deset lidí a v davových maximálně dvacet, veškerá akčnost spočívá v pohybujících se zvířátech v druhém plánu, výprava u historické podívané zahrnuje lesy a přilehlou jeskyni, hudba pateticky burácí a kamera se mnohdy neúspěšně pokouší zabrat obě postavy při dialogu. Celková otřesnost je korunována ambicí zpracovat téma novopohansky a zabývat se otázkami feminismu (což skončí u stereotypní představy mužů o feminismu: Libuše je svobodomyslná kurva a Vlasta pomstychtivá macho lesba, chlapi jsou nesoběstační hulváti) a ekologie (Kazi ráda muchomůrky, dělá podivné substance z bylinek a má blízký vztah se svou liškou a ptákem). Yeaah, sorry, Libuše! ()

Jossie odpad!

všechny recenze uživatele

Můžu k tomu říct jen jednu věc - jakmile je tam scéna ve tmě, tak je taková tma, že nevidíte ale vůbec nic. A tma je v tomhle filmu opravdu často. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Asi jsem si měl zajít dřív, než jsem si všechny ty opravdu zábavně špatné momenty už dávno někde přečetl, zpravidla ve výrazně zábavnějším podání. Ano, Vašutovo Yeah je opravdu epic. Ano, hadi, krtek a opelichaný sokol to jistí.. Akce je sestřihaná mizerně, herci hrají na zabití a orální scéna je WTF. Nic z toho ve mě ale nevyvovalo zlomyslný záchvat smíchu, ale bohužel už ani nějaké větší zhnusení... Kněžnu Libuši jsem přežil bez sebemenších obtíží a několikrát jsem byl dokonce nucen uznat, že to má něco do sebe. Pohanské motivy skloubené s českou pověstí do sebe kupodivu zapadají, takže na nějaké nedostatky v mytologii Libuše netrpí. Je prostě je ukecaná, levná a nic moc zahraná, bez jakéhokoliv spádu a s hudbou, která je sice velkolepá, ale nedá si ani na chvíli pokoj, takže začne být velmi záhy otravná. Nejzábavnějším filem roku tak i nadále zůstává Noc oživlých mrtvol 3D. Libuše je JEN špatná. Nic víc, nic míň... ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Rád bych, podobně jako u filmů Eda Wooda, zdůraznil, že zde nehvězdičkuji kvalitu, ale atraktivitu filmu. Zábava je to vcelku slušná (film nejvíce ze všeho připomíná pornofilm bez porna) a doufám, že Constantin Werner zfilmuje s podobně nízkým rozpočtem ještě pár českých pověstí. Jednu hvězdičku strhávám za to, že film není konzistentně zábavný od začátku do konce. ()

M.a.t.t. odpad!

všechny recenze uživatele

Jasná must see záležitosť pre divákov, ktorí hania niektoré domáce pokusy o historické veľkofilmy. Subjektívne sa síce na Libuši môžu baviť viac ale určite by som to neprikladal nejakým filmárskym či hereckým kvalitám. Až na hudbu, ktorá ako jediná ako tak obstojí, tu nie je vôbec nič... a bohužiaľ som sa na tom ani príliš nesmial. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Odkojena Ringovou Dívčí válkou většina patrně dávno zapomenula na Jiráska a nikdy žádnou domácí Libuši neviděla. Za normalizace se urodily hned dvě televizní inscenace, že. Kdo by hledal dále, došel by přirozeně ke Kosmovi i ke Kristiánově legendě, poslechl by si i Smetanovu operu a požnul Grillparzerovu tragédii. Mohl by pokračovat dál a dál... ale tak proč, že? Trojhvězdí Atypfilm, GoCrazy a Otrlý divák udělalo své, takže je třeba jíti s davem a říci fuj této Kolalokově limonádě o pohanské královně. Já tak však nečiním. Hodnotit například jako amatérský film, dopadlo by to až skvěle. Samozřejmě šílená kopie a překlad na DVD celému projektu nepřidaly. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Zatuchnutá legenda staromilcov, v podobe spisovateľa - páprdu Aloisa Jiráska, málokoho dnes zaujíma. Kľudne nech sa postaví film Ľudmila literárne nepodstatnej romantickej záležitosti nielen na hlavu, ale aj na riť. Alebo nech aj legendu úplne prevráti a vyvráti. Čo aj, a veľmi správne urobil. Škoda len, že peňazí bolo málo. Lacná výprava z tohto trčí ako slama. Legenda o kňažke- veštici, kombinuje environmentálny rozmer bojujúci s developerským. Mužský dobyvačný a panujúci rozmer s žensky mysticko predpovedateľským a vizionárskym. Potrebu prirodzenej pudovej lásky s prirodzene uhladeným, rodovo rovným partnerom. ()

Ony 

všechny recenze uživatele

A co je na tom sakra špatně? (Tedy kromě toho, že Libušin kůň vypadá jako Gimp?) Přesně tohle naše mytologie potřebuje. To je ta dekonstrukce prostě. Doufám, že to co nejdříve potká i sv. Václava, Jana Nepomuckého, Jana Husa, bitvu na Bílé Hoře, národní obrození a T. G. Masaryka. Tíha zakládání státu je dublována vztahovým dramatem. Jak příznačně se stále opakuje věta „I am sorry“... To jsou dějiny, to je život. Jasně, že by byla frajeřina, kdyby tam používali klasickou praslovanštinu, ale vzhledem k tomu, že je film beztak dost odvážný, ekonomickou volbu angličtiny pro mírně pokročilé mu s klidem odpouštím. Vtipné momenty vyjmenovávat nebudu, mně se to líbilo celé. Čekala jsem leccos, ale nakonec jsem odcházela z kina především s ujištěním, že nejsem nejzatrpklejší na světě a umím se smát celým tělem. I duší. PS: Doporučuji skvělou studii Vladimíra Macury Sen o Libuši (in: VM: Český sen. Praha: NLN, 1998, str. 88-96.) ()

Tom_Lachtan odpad!

všechny recenze uživatele

mé dvoutisící hodnocení zde, co by to mělo být, říkal jsem si, co zvolit? Zvolil jsem Libuši ... Co o ní říct? Rozpočet na úrovni půl vysílacího dne čt24 je sakraže znát (když jsem se nudil, tak jsem spočítal přítomné pohřbu Knížete Kroka - 10 přihlížejících takticky měnících polohu, pět truchlících, dvě stráže, 1 mrtvola, což by možní stačilo na tv pohádku, ale ne na pseudohistorickej film). Dále tu máme dvojnásobné Yeah, které se směle řadí mezi Vašutovi nejlepší hlášky hned vedle jeho "kurvapiča, kurvapiča", taky jistého kohosi (bál jsem se v pozdějších fázích filmu zapnout mozek, tak pro jistou ani nevím, kdo to je), který si velmi rád hraje s ještěrkami, na které balí Kněžny (slyšíte vy scénařepsaví kreténi? KNĚŽNU, ne Královnu!!). O nějakých těch anachronismech ani nemá cenu se zmiňovat... Ale abych nebyl jen negativní, hudební podkres je hodně fajn a kdyby to možná (jen jeskyní šepoty ví proč) nešlo do kina, ale jen na placky, tak ty možná mohlo usilovat o * z milosti, je to sice odpad, ale o pár stupňů lepší, než třebas Arianin souboj. "Hadi, krtek, Sokol Stěhovavý!!" ____________ PS: děkuji Lovovi, za jeho skvělé titulky, které jsou neskutečně zábavné a navíc dávají dobrý zvuk i pitomým dialogům ()

liborek_ 

všechny recenze uživatele

To je tak blbé, že se na to nedá dívat jinak než na parodii. V takovém případě je to fakt zábava :)) Jirásek transformovaný do neškodného softporna s legračními dialogy a úděsným parodiálním herectvím. Režisér kvalit na úrovni Eda Wooda mi zcela zboural romantickou představu Přemysla Oráče, který zde vypadá jako ta nejnáruživější postava světové mytologie.... :) ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Pozor - navzdory hodnocení je tu celá řádka pamětihodných okamžiků. Třeba když se odehrává velkolepá slavnostní scéna korunovace, epická hudba burácí... a na obrazovce po sobě dvacet lidí v lese hází okvětní lístky. Speciální epizodou je jazyková výbava účinkujících, neboť schopnost mluvit anglicky u postav notně kolísá a produkuje nejednu posluchačsky vděčnou perlu. Pozorovat, kterak herečka důrazně přednáší a dává si zřetelný pozor na výslovnost, přičemž zní jako utrápený třeťáček nad svou první učebnicí angličtiny, je... nevýslovně vtipné. (: ()

Jacinda odpad!

všechny recenze uživatele

Příšerná angičtina, příšerné kulisy, příšerné dialogy, příšerný ztvárnění české historie...chce se mi brečet ()

Rover 

všechny recenze uživatele

Film určený pro enviromentální jedince (nebo komunity), kteří touží žít v souznění s přírodou a rádi používají magii. Protagonisté filmu pobíhají po smrkových monokulturách (ano, prastaré slovanské lesy), za vrchol romantiky považují mazlení se s mlokem apod. Sama Libuše je velmi rozporuplnou osobností, plna sentimentu a nedostižného zasnění neváhá oslovit "pohledného" chasníka, aby ji pomiloval, i když se oddává orgiím s Přemyslem (který ovšem taky nevynechá jedinou příležitost někoho osouložit). Teta radši brzy kamsi mizí, zato Kazi je velmi emo a když nemůže vydržet ničení jejího milovaného lesa, uchýlí se do azylu. V baráčku zaplněném bylinkami ji spolu s živými i mrtvými zviřátky polomrtvou objeví Libuše, která ji odveze zpět na Vyšehrad (jen proto, aby zde smutná Kazi, která evidentně odmítá pozřít potravu, skonala u pohanské modly - totemu). Sympatická je Vlasta - militantní šišlající lesbička, která si dala za úkol strážit Libuši na každém kroku. Ovšem nebyl by to Přemysl, kdyby ji nesvedl a znenáhla opustil kvůli Libuši. Ta mezitím vládne z různých lesních palouků a pařezů spolu s tlupou hloupých starců (prý koncil), který je schopný jen hromadně svolával hesla jako "king king, we want the king" a máchat rukama. Wtf scén je nepočítaně a zábava je to nevídaná. (Praha - The treshold, zvolal znenadála se zjevující mužík s polenem)... Jo a herecké výkony mi, až na výjimky, přišly horší jak amatérské divadlo.HUDBA: Benedikt Brydem - docela výrazná orchestrální hudba skládaná podle šablony. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Pááni jo, Amíci natočili Libuši! Co Jirásek, ale i Kosmas musí být zděšen, co že se to hýbe v bedničce s trubadúry! Libuši hraje blond Američanka, Přemka oráče yetti a to nemluvím o gothic girl v jedné z rolí. Nic naplat, příšerný scénář se dobře natočit nedá a herci, kteří tuší, že tohle bude průser, se taky moc nesnažili. I jako amatérské video by to byl průměr, jako vážně myšlený film hrůza. Jednu hvězdičku ale dát prostě musím, už jen za to, jak roztomile špatné to je. ()

Reklama

Reklama