Komentáře uživatelů k filmu (203)

  • Fingon
    ***

    Zpočátku slušně rozjetý atmosférický snímek, kterému v polovině dojde dech - motiv, kvůli kterému Hynek vraždí je značně nejasný a nebýt toho, že jej lékaři explicitně vysloví, asi by zůstal divákovi neznám. Závěr mě zklamal, o gradaci se nedá příliš mluvit a deux ex machina... radši nic. Orchestrovičova hudba mi sedla (právě jsem ve stádiu shánění soundtracku), deformační záběry i svícení působí osvěžujícím dojmem.(28.1.2010)

  • Tosim
    **

    Upřímně nechápu, na co se snímek oháněl inspirací heparinovým vrahem, když je příběh buď thrillerem o nějakém zřízenci, kterému se to v hlavě pomotalo anebo zobrazením dosti zvláštního zdravotnického ústavu. Obojí má našlápnuto poměrně dobře, nicméně krok je hodně vrávoravý. Což mě v tomto případě mrzí docela dost. 50%.(27.11.2009)

  • Marigold
    **

    Další díl čím dál tím odpornější frašky "česká kinematografie a závažná témata". V hlavní roli přehrávající ramenatý playboy a režisér, který vyvanuté sdělení vyvažuje sterilní formální exhibicí. Ve vedlejších rolí: afektovaný soundtrack V. O. Bauera, Nemocnice na kraji města, nedostatek žárovek a ledabylá artikulace, se kterou by mnozí herci neudělali přijímačky ani do Ochotnického divadla okresní logopedie. Pozitivním rysem snímku je naprostá sterilita prostředí a ukrutně panoptikální obraz českého zdravotnictví, který je místy tak přehnaný, až je zábavný.(25.8.2009)

  • larelay
    *

    To bolo takmer az nepozeratelne a nedopozeratelne... Hodinu a pol nevis, co si mas mysliet :) A ja som to vskutku nevedela a ani po tom nebudem patrat.(27.2.2010)

  • AngelAngie
    **

    Ty filtry byly na facku, někdo tady psal, že byly fajn... hm, mě to málem vypálilo zrak, bylo to jako se prudce podívat zpříma do Slunce a poté se jít koukat na film... hodinu a půl nepříjemného obrazu, který ale byl tím nejhorším, neboť příběh, herci, dokonce i scénář, byly pak 100x lepšími... kompozice super, škoda, že to bylo mdlé stejně tak jako celé barevné vyznění... nejvíce si však potlesk (bez legrace) zaslouží lokace. Ta nemocnice bylo opravdu k pozvracení sama o sobě a ten skličující pocit byl nesnesitelný...(15.2.2010)

  • Marius
    ***

    Kamera fajn, filtre fajn, herci fajn, ale inak o Hodinu nevíš, že si to videl...(24.10.2009)

  • JFL
    ***

    „Hodinu nevíš“ je v české kinematografii unikátně „čistý“ film, jen je potřeba si uvědomit, že to je exploatace. Tato filmová kategorie měla doposud v českém prostředí pouze ojedinělé příspěvky (Rekviem pro panenku, Nahota na prodej, Vekslák, Playgirls 1+2, Bolero), ale letošní léto kupodivu přineslo rovnou tři tituly, které naplno nebo částečně exploatační postupy využívají. Po scenáristicky katastrofálním a emo umanutém „T.M.A.“ a řemeslné impotenci „Klíček“ se nečekaně v „Hodinu nevíš“ ukázala žánrově prvotřídní exploatace. To vedle vytěžování nedávné skandální události samozřejmě znamená i jistou naivní schematizaci postav a konfliktů, teatrálnost hereckých výkonů, samoúčelnost výrazových prostředků, úsměvnou vypjatost a pouze falešný příslib vysvětlení motivací vraha. K dalším kladům v kontextu žánru patří typově sednoucí herci, prostý, ale efektně gradující scénář a především výtečná prvoplánová atmosféra. Vedle HD kamery si chválu zaslouží výprava, která příběh situuje do poutavého bezčasí, kde vedle moderních sanitek jezdí auta ze 40. či 50. let, lidé mají jakýmkoli trendům vzdorující oblečení a účesy, až na samém konci se objeví mobilní telefon a interiéry vypadají jak z chudé vísky v 70. letech, ale současně jsou na stole počítače. Příznačně exploatační je i konec filmu, kde tvůrci prostě vyždímali potenciál postavy a už nevěděli co s ní, tak ji zlikvidovali nejabsurdnějším možným způsobem. Jako distributorem avizované drama by bylo „Hodinu nevíš“ katastrofa, ale jako exploatace je i v kontextu světové tvorby solidní – nikoli výjimečné, ani nápadité,ale rozhodně poctivé a při dekódování formátu velmi zábavné. PS: Je úžasné být na oficiálním webu filmu v sekci Napsali o nás ve společnosti předních českých publicistických quote whores, jen škoda, že tvůrci neuvádí v jakém kontextu citované věty zazněly - viz recenze na Aktuálně.cz :)(25.8.2009)

  • choze
    **

    Byla nebyla jedna extrémně zelená nemocnice plná sexy sestřiček a v ní řádil psychopatický vrah s injekční stříkačkou... Nejkřiklavější český exploatační flák, nejkřiklavější výběrem svého inspiračního zdroje, ještě čerstvě v paměti zapsané šťavnaté kauzy heparinového vraha. Vytěžit z tak citlivého případu tak béčkový lékařský thriller, to chce hodně drzosti/neumětelství a každopádně je to těžký hyenismus (ale to mi nevadí). Čekal jsem, že se víc neplánovaně nasměju, ovšem totálně bezradný konec jako vystřižený z nějakého amatérského filmu mě srazil na kolena. Pozitiva: Václav Jiráček a Ivan Franěk. A ty sestřičky.(22.2.2010)

  • Morien
    ***

    Film, u kterého jsem nemyslela na to, kdy už skončí. Nevypovídá to o hodnotě filmu, nevypovídá to ani o jeho kvalitě. Možná jenom už mě třeba ta maturita dohání. Nebo fakt málo spím. Každopádně převládající pocit po bezprostředním shlednutí filmu je jakési neurčité pozitivno. Z filmu. Který podle mě dost trpí tím, že jaksi, byť nevysloveně, pořád za sebou vláčí ten přívlastek podle skutečné události. Jako by se z piety (?) bál jít ještě dál po - nedotažené - slibné lince o narušené osobnosti a jejím vnitřním svět+. Kde je psychologie, ptám se? Pár zdeformovaných záběrů na lidské obličeje motivaci nedělá. Tady už si musím položit otázku, zda není na čase pohledného škaredu Jiráčka předstat protěžovat nebo omlouvat a prostě ho osočit z toho, že hlavní roli ještě ztvárnit nedokáže, alespoň ne tak, abych já mu to věřila. Co mi na něm přišlo přesvědčivého byla rozumová omezenost a dětská naivita, s jakou chtěl urputně neustále pokračovat po stejných kolejích jako vždycky, což jsi nejsem úplně jistá, jestli bylo záměrné. Těžiště filmu potom dozajista spočívá ve formálních hrátkách a vykreslování atmosféry. Hudba byla solidně morbidní, rozhodně vcelku dobře korespondující s neutěšenými reáliemi, které nejsou výplodem filmařské historie, jak by si mohli někteří odchovanci rozvinutějších měst myslet, co jsem tak ve zdejších komentářích četla. I v menších nemocnicích, které si třeba někde vydupaly peníze a teď staví nové pavilony a podobně, jsou staré budovy pořád ve stavu, v jakém byly za mého narození, a s nějakými opravami se ani nepočítá. Takže tam najdeme plesnivá dřevěná okna, zelené nátěry zdí, i depresivní zářivky najdeme, všechno najdeme. Trochu mi ale přišlo, že Varhan začal hned od začátku nějak moc tlačit na pilu. Představovala bych si trošku pomalejší, záludnější rozjezd, než se spadne do té psychedelie. A té je opravdu hodně, vlastně je takovým pojítkem všeho, co je nám předkládáno. Celý film je spíš než příběhem jakýmsi volným sledem epizod, zejména v úvodu to ale ještě vypadá poněkud nezvládnutě. To se zlepší, ale závěrečná konfrontace doktrora se zřízencem působí tak nereálně a prostě divně, jak kdyby si ji někdo taky jenom představoval. Za tu naprostou zavírací scénu jsem velmi ráda, škoda jen, že film se celý nenesl v takovém duchu, aby opravdu právoplatně mohl takhle skončit.(13.10.2009)

  • Aluska88
    ****

    Zvláštní film. Neuvěřitelně atmosférický, působivý, mistrně zpracován, ale zároveň se však utápějící ve vodách průměrnosti s občasným zašploucháním amatérštiny. Možná právě tato, zcela proti sobě jdoucí kombinace, mě tolik uchvátila. Václav Jiráček sice nehraje příliš přesvědčivě, spíše chabě, a v jeho výkonu se najde pár dost slabých míst, ale svou postavu ztvárnil po obrazové stránce excelentně. Se svou voskově bílou tváří, havraními vlasy a výrazem pohřebního zřízence mi neodbytně připomínal Draculu. V podobně laděném duchu se nese i pojetí celého filmu. Strhující je destruktivní kamera, která snímku ještě více dodává ten správný psychotický dojem. Barevné ladění jakoby připomínalo sinající, mrtvolně bledou kůži a ponuré prostory nemocnice a její samotné vzezření mi připomínalo dobu gotiky, inkvizice, lékařské experimenty a staré lidi umírající na strašné nemoci. Výborní jsou herci ve vedlejších rolích, v podobě sestavy nemocničního personálu a také nebozí pacienti. Závěr filmu je skvostný. Nabízí divákovi otázku, co by... a zároveň ho nechává přemýšlet nejen o konci, ale o celém filmu a dojmech, které v něm vyvolal. Podle ohlasů zde jsem očekávala nudu, průměr a šeď. A dostalo se mi zážitku zcela opačného a překvapujícího. Na české poměry zdatně natočený film s tématikou sériových vražd. V současné české tvorbě není příliš těch, které by se jí zabývaly. Ať podle skutečných událostí, či těch smyšlených. A Hodinu nevíš bylo o to autentičtější, že se to skutečně stalo. Tady. Dnes. Jeden z nejlepších čtyřhvězdičkových průměrů, jaké jsem kdy zhlédla:)(11.6.2010)

  • viperblade
    ***

    Co u tohohle filmu oceňuju, je atmosféra (první půlku byla téměř špičková) a ojedinělou kameru. Ale tohle bude bohužel vše, co mi zůstane v paměti. Příběh je dost zvláštní, stejně jako konec. Jiráček je sice ok, ale zbytek ne. Jakoby režisér nevěděl, o čem chce točit. Takhle zůstává potenciál příběhu opravdu zabitý a jsem zvědavý, jestli se za pár let tohoto tématu neujme někdo jiný a nepřepracuje ho. 50 %.(3.4.2011)

  • MoRTy
    ****

    3,5* Za povedený záběry, atmosféru a děsivou rumburskou nemocnici! Sám sem tam loni v létě ležel a je to tam přesně tak jako v tom filmu! Kámoše tam zabili !(8.4.2011)

  • PinokKio
    ***

    Opravdu hodně volné převyprávění příběhu heparinového vraha (čemuž odpovídá finále). Řemeslně výborně zvládnuté (zvuk i kamera na výbornou), bohužel s velmi častým přehráváním herců, dost chatrnou uvěřitelností a mizerným scénářem. Zatím asi nejlepší film Dana Svátka, které zrovna moc nemusím.(26.2.2010)

  • paascha
    **

    Jako dokument o našem Péťovi, jak mu mile říká o jeho nevinně stále přesvědčený tatínek, to je slabota. Jako volně pojatý film na téma... je to ještě větší slabota. Podobně zmařené jako orlické vraždy a pokus soudruha Svobody nebo Brabcovo Bolero(11.2.2010)

  • FlyBoy
    ***

    Snáď si nikto nenamýšľal, že by kauzu heparínového vraha niekto nechcel zneužiť, akokoľvek z nej nevyťažiť. Média prahnú po senzáciach, bulvárnych či tragických, kŕmia nimi masy a tie ich na oplátku podporujú svojou pozornosťou. V rovine č.1 u mňa narušený mladík so striekačkou pána Svátka body nezískava a len zapadá pomedzi ďalšie, na nešťastí parazitujúce projekty. Rovina č.2 dáva na zreteľ, že aj keď "Hodina" obnáša kopu nedotiahnutých/tápavých partií, tak sa jedná o slušný príspevok v rámci exploatácie. Dá sa teda prepáčiť naivnosť, ktorá priam zapácha ako nemocničný puch, dá sa odhliadnuť od pomotaných časových periód, ktoré pripomínajú teleportačné cvičenia, dá sa neviazane brať prvoplánovosť, ktorou na seba jednotlivé scénky veselo upozorňujú. Má to mnoho realizačných múch a iba jednu nadržanú sestričku, ale ako "česká exploatácia" mi to robí celkom radosť.(17.2.2011)

  • troufalka
    ****

    Čisté psychologické drama podkresnené dobrou muzikou.(25.3.2016)

  • Wacoslav1
    **

    2* za téma. Jinak bych takhle trapně a pozérsky zahranýmu heparinovýmu vrahovi pustil žilou jako prvnímu.25%(28.4.2016)

  • Webb
    ****

    O tomhle filmu se všude hodně mluvilo ve spojitosti s heparinovým vrahem ale nakonec film na něho konkrétně nenaráží ale přímá pojem vraha daleko obecněji, vykresluje psychologii narušeného člověka, který má tu možnost provést a vcítit se do role pána tvorstva za pomoci nemocničního systému, který on sám špatně pochopil. První co bije do očí už od prvních minut je neobvyklá vizuální stránka za použití mnoha filtrů, která je netypická pro českou tvorbu i přesto, že např. snímek Normal jí zrovna nešetřil. Obsazení Václava Jiráčka do hlavní role se ukázalo jako dobrý tah a bylo vidět že se do své role vžil. Atmosféra je tu postupně budována, režisér a scénáristi odvedli dobrou synchronní práci stejně jako kameraman s jeho klaustrofóbními záběry, nebo zvukař, který použil různé hloubky či vložil do pozadí různé zvukové tóniny (některé připomínaly vzdálené a nevýrazné rozbouřené moře) do záběrů pasovaly, stejně jako chorálová či operní hudba zase určená k zamyšlení vraha. Velice nedoceněný film, který konkuruje i takové české jedničce loňského roku jako Protektor 70%(28.4.2010)

  • Smok
    **

    Význam tohto filmu trošku postrádam, keďže všetci už z televíznych novín a mnohých spravodajských relácií aj tak vieme ako všetko dopadlo a o čom to celé bolo. Keby aspoň bol film profesionálnejšie poňatý, ale takto... no, hodne slabé...(8.2.2010)

  • swamp
    ***

    Václav Jiráček vypadá vskutku úchylně a inspirace heparinovým vrahem je spíše reklamní tah, přesto si nemyslím, že Hodinu nevíš Dana Svátka je špatný film. Ano, souhlasím s tím, že není dobrý, ale ponoření do šedozelené deprese v podivném nemocničním ústavu mu podle mě dosti přidává. Do kina ne, hezky večer doma ano. ;)(31.5.2010)

  • darkrobyk
    ***

    V hodnocení jsem značně rozkolísaný. Filmů s podobnou tematikou a podle skutečných událostí je více. Srovnání s příběhem Petra Zelenky se přímo nabízí. Jednoznačně výborná je kamera i s použitím filtrů, byť evokuje nemocniční horrory a člověk chvílemi čeká, kdy se začnou mrtvoly zvedat z pitevního stolu. Vhodně, alespoň pro mne, je použita Bauerova hudba, i když se mi zdá, jako by hledal inspiraci u Luboše Fišera ( stačí srovnat některé pasáže např.s Valerií). Příběh sám o sobě nabízí napětí i děsivost, čehož se hlavně v druhé půli nedostává. Divák, místo aby soucítil s oběťmi, je tlačen k tomu, aby držel palce masovému vrahovi... K obětem si nelze ani, díky plošnému vykreslení, cestu najít. Zcela zahozené šance velkých hereček - Jaroslava Adamová, Libuše Švormová, Zuzana Kronerová, avšak i herců např. M.Táborského. Spíše zklamání, ale současně musím přiznat, že se mi film drápkem zachytil v paměti a nějak se drží...(4.4.2011)

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace