Komentáře uživatelů k filmu (204)

  • honajz
    *

    Ordinace v růžové zahradě v modrozeleném filtrovém provedení a s trošičku černějším námětem. Střídání rekvizit z různých časových období jsem vůbec nepobral. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/hodinu-nevis.html Ačkoliv se tvůrci ohánějí inspirací heparinovým vrahem, tohle je spíše kombinace Normal, Riget, Sanitky a Ordinace v růžové zahradě, jak by ji natočil patnáctiletý fanoušek bez zkušeností. FILM Když chcete natočit psychologický thriller, potřebujete k tomu holt mít do mrtě zpracovanou psychologii postav, jinak vám ten příběh nebude fungovat. A pokud chcete natočit povrchní a plochou akční jednohubku, můžete se sice vykašlat na psychologii, ale musíte dodat filmu atraktivní formu, aby si divák, nemrava, přišel na své. Atraktivní formou však nemyslím střídání zeleného a modrého filtru, přičemž se vzhled celého snímku pokusím vykrást z filmu Normal (a mnoha podobných předchozích již od 70. let). Rovněž tím nemyslím naprosto nesmyslnou výpravu, kde mi rekvizity skáčou jak ve stroji času - tuhle psací stroj Consul, onde dva tři moderní počítače. Nová škodovka a pak auta z 50. let (proboha proč?). Skleněné injekce ze 30. let a barevné televizory na pokojích. Popelníky na chodbách a cedule zákaz kouření u vchodu do nemocnice. Když pitevna, tak prorostlá plísní (ó, jak originální!). 1 Když pak budete někomu tvrdit, že jde o film podle skutečných událostí, konkrétně heparinového vraha, nedivte se, že z podobných rádoby uměleckých výblitků bude poněkud více překvapen a nebude tušit, která bije. Pokud jde o příběh, hrdinou je zde trochu podivný týpek, který se hlásí už pošesté na medicínu, protože "jinak neví, co by dělal". Když se nedostane, jde alespoň do okresní nemocnice dělat saniťáka, resp. zdravotního bratra a zřízence. Přitom nemá rád, když ho někdo buzeruje. A mezi doktory je jako na potvoru jeden z přijímací komise. Který je navíc ženatý, ale táhne to se sestřičkou, na kterou si týpek myslel. A tak začne Hugo, Max, nebo jak se ten chlápek jmenuje, vraždit doktorovy pacienty, aby se mu pomstil. 2 A už jsme u té psychologie postav a nedotažených vztahů. Máme tu sestřičku nymfomanku, ženatého doktora, jeho o něco starší manželku a do toho je zde závistivý a pomstychtivý vrah. Tohle dostat do ruky skutečný filmař, vytříská z toho něco jako Mys hrůzy, Hodiny zoufalství nebo Psycho. Když to dostane do ruky povrchní český ouchcapek (jen pro jistotu - slovo "ouchcapek" není nadávka), co si na filmaře jen hraje, vznikne z toho povrchní nedotažené klišé, kde se žádný pořádný problém ani neobjeví, a jakmile je na obzoru jen nějaký malinkatý konflikt, je rychle zameten pod koberec, aby nedej Bože, nemusel autor (autoři) přemýšlet, jak by jejich postavy jednaly životně, a ne podle šustění jejich papírů. Takto zde máme film, kde týpek pobíhá po nemocnici, z nezajištěných a nezamčených skříněk krade, co potřebuje, a zabíjí lidi, aniž bychom časem už tušili, komu a čemu se vlastně tentokrát chce pomstít. O nějakém vývoji postavy sotva mluvit, navíc Václav Jiráček i tuto roli hraje stejně jako Jánošíka, tedy nijak zajímavě, natož přesvědčivě. Nic proti, ale prostě nemá na tyhle role charisma. Jen si zkuste představit v této roli třeba Borise Rösnera zamlada, jak by to zcela změnilo atmosféru. 3 Jarek Hylebrant Při takové koncentrované nudě už člověk začne řešit i nelogické díry a hlouposti ve filmu. Od těch malých - když vytáhnete a otevřete magnetické šachy, už máte figurky rozestaveny - po důležitější. Např. od chvíle, kdy začnou někteří lidé v nemocnici našeho Hynka podezírat, neučiní žádná interní opatření. skříňky jsou stále volně přístupné, nezamčené, dokonce se týpek Hynek dostane i k adrenalinu a infúzím... Když už Hynek vraždí, spolupacient na pokoji je buď šílená žena, nebo jiný duševně omezený mrzák, aby nemohl svědčit... A když nevíte, jak se vaše postavy vlastně dopracovaly tam, kde jsou, musíte zvolit to nejjednodušší řešení k zakončení příběhu. Tím myslím tzv. deus ex machina, tedy zásah shůry, protože jako scenárista jste neschopný domoci se rozuzlení vlastními silami a vycházet přitom z příběhu a psychologie svých postav. Musíte si prostě pomoci berličkou. Hodně jsem se bál, že bude použita ta nejpitomější berlička (resp. druhá nepitomější, protože sebevražda moc nepadala v úvahu) k zakončení špatně rozehraného příběhu, resp. vůbec nerozehraného, a skutečně byla použita. Mezi berličky nutno počítat i snové vize hlavního hrdiny - jaký měly účel? Vnuknutí? Měly nějak představovat chorou mysl vraha? Na cestu vraha se dal i kameraman - hlavy herců zásadně řeže. Střih si obstaral sám režisér, a sem ta si to stříhá přes osu, no a co, divák je pitomec, ten to stejně nepozná. Pan režisér a druhý scenárista si ve filmu i zahráli! Jeden doktora, druhý kněze. druhý scenárista je i muzikant, jako třeba v české televizi Bedřich Ludvík, takže ve filmu zazní dva jeho songy. 4 Eva Leinweberová Z hereckých výkonů pak stojí za zmínku jen dvě jména - Jarek Hylebrant v roli hluchého pacienta Petra (i když cukrovkáři většinou nevypadají tak zbědovaně, jak se vyřádili maskéři v tomto film) a Eva Leinweberová v roli jedné z doktorek. Jejich výkony patřily k těm uvěřitelným, dokázali své postavy obdařit vnitřním životem a v divákovi vzbudit alespoň nějaké emoce. A pak ještě Jitka Smutná hned v úvodních záběrech snímku, kdy hraje strach jen očima a je hned poznat profesionál. Těžko se vyjadřovat k hudbě, když je sem násilně implantováno kostelní rekviem (A spolu s tím kostel - kde se proboha v nemocnici vzal kostel? Kaple to není a vycházky asi pacienti neměli.) Pokud by celý film by parodií, mohlo to být i docela dobré, i ten konec by byl potom vtipný, jenže to by musel snímek mít mnohem větší nadhled. Takhle je celkový dojem, který si nejspíše divák odnese, jen povrchnost. DVD Disk načíná protipirát, v bonusech najdeme záběry z natáčení (15:51), nepovedené záběry podložené veselou hudou (9:47), videoklip Richarda Müllera (2:38) a trailer (1:54) - vše bez jakýchkoliv titulků. Kvalita obrazu je diskutabilní, když se tvůrci sami rozhodli pro přefiltrovaný televizní vzhled s uřezanými hlavami a zběsilou kamerou. Podobně zvuk - většina problémů pramení spíše z neschopnosti údajných herců o jasnou dikci. Ale už jen pro ty bonusy, na české DVD rozhodně nadstandardní, si zaslouží DVD pochválit. Publikováno: 03.02.2010(2.2.2010)

  • Tosim
    **

    Upřímně nechápu, na co se snímek oháněl inspirací heparinovým vrahem, když je příběh buď thrillerem o nějakém zřízenci, kterému se to v hlavě pomotalo anebo zobrazením dosti zvláštního zdravotnického ústavu. Obojí má našlápnuto poměrně dobře, nicméně krok je hodně vrávoravý. Což mě v tomto případě mrzí docela dost. 50%.(27.11.2009)

  • Marigold
    **

    Další díl čím dál tím odpornější frašky "česká kinematografie a závažná témata". V hlavní roli přehrávající ramenatý playboy a režisér, který vyvanuté sdělení vyvažuje sterilní formální exhibicí. Ve vedlejších rolí: afektovaný soundtrack V. O. Bauera, Nemocnice na kraji města, nedostatek žárovek a ledabylá artikulace, se kterou by mnozí herci neudělali přijímačky ani do Ochotnického divadla okresní logopedie. Pozitivním rysem snímku je naprostá sterilita prostředí a ukrutně panoptikální obraz českého zdravotnictví, který je místy tak přehnaný, až je zábavný.(25.8.2009)

  • larelay
    *

    To bolo takmer az nepozeratelne a nedopozeratelne... Hodinu a pol nevis, co si mas mysliet :) A ja som to vskutku nevedela a ani po tom nebudem patrat.(27.2.2010)

  • Marius
    ***

    Kamera fajn, filtre fajn, herci fajn, ale inak o Hodinu nevíš, že si to videl...(24.10.2009)

  • JFL
    ***

    „Hodinu nevíš“ je v české kinematografii unikátně „čistý“ film, jen je potřeba si uvědomit, že to je exploatace. Tato filmová kategorie měla doposud v českém prostředí pouze ojedinělé příspěvky (Rekviem pro panenku, Nahota na prodej, Vekslák, Playgirls 1+2, Bolero), ale letošní léto kupodivu přineslo rovnou tři tituly, které naplno nebo částečně exploatační postupy využívají. Po scenáristicky katastrofálním a emo umanutém „T.M.A.“ a řemeslné impotenci „Klíček“ se nečekaně v „Hodinu nevíš“ ukázala žánrově prvotřídní exploatace. To vedle vytěžování nedávné skandální události samozřejmě znamená i jistou naivní schematizaci postav a konfliktů, teatrálnost hereckých výkonů, samoúčelnost výrazových prostředků, úsměvnou vypjatost a pouze falešný příslib vysvětlení motivací vraha. K dalším kladům v kontextu žánru patří typově sednoucí herci, prostý, ale efektně gradující scénář a především výtečná prvoplánová atmosféra. Vedle HD kamery si chválu zaslouží výprava, která příběh situuje do poutavého bezčasí, kde vedle moderních sanitek jezdí auta ze 40. či 50. let, lidé mají jakýmkoli trendům vzdorující oblečení a účesy, až na samém konci se objeví mobilní telefon a interiéry vypadají jak z chudé vísky v 70. letech, ale současně jsou na stole počítače. Příznačně exploatační je i konec filmu, kde tvůrci prostě vyždímali potenciál postavy a už nevěděli co s ní, tak ji zlikvidovali nejabsurdnějším možným způsobem. Jako distributorem avizované drama by bylo „Hodinu nevíš“ katastrofa, ale jako exploatace je i v kontextu světové tvorby solidní – nikoli výjimečné, ani nápadité,ale rozhodně poctivé a při dekódování formátu velmi zábavné. PS: Je úžasné být na oficiálním webu filmu v sekci Napsali o nás ve společnosti předních českých publicistických quote whores, jen škoda, že tvůrci neuvádí v jakém kontextu citované věty zazněly - viz recenze na Aktuálně.cz :)(25.8.2009)

  • choze
    **

    Byla nebyla jedna extrémně zelená nemocnice plná sexy sestřiček a v ní řádil psychopatický vrah s injekční stříkačkou... Nejkřiklavější český exploatační flák, nejkřiklavější výběrem svého inspiračního zdroje, ještě čerstvě v paměti zapsané šťavnaté kauzy heparinového vraha. Vytěžit z tak citlivého případu tak béčkový lékařský thriller, to chce hodně drzosti/neumětelství a každopádně je to těžký hyenismus (ale to mi nevadí). Čekal jsem, že se víc neplánovaně nasměju, ovšem totálně bezradný konec jako vystřižený z nějakého amatérského filmu mě srazil na kolena. Pozitiva: Václav Jiráček a Ivan Franěk. A ty sestřičky.(22.2.2010)

  • Morien
    ***

    Film, u kterého jsem nemyslela na to, kdy už skončí. Nevypovídá to o hodnotě filmu, nevypovídá to ani o jeho kvalitě. Možná jenom už mě třeba ta maturita dohání. Nebo fakt málo spím. Každopádně převládající pocit po bezprostředním shlednutí filmu je jakési neurčité pozitivno. Z filmu. Který podle mě dost trpí tím, že jaksi, byť nevysloveně, pořád za sebou vláčí ten přívlastek podle skutečné události. Jako by se z piety (?) bál jít ještě dál po - nedotažené - slibné lince o narušené osobnosti a jejím vnitřním svět+. Kde je psychologie, ptám se? Pár zdeformovaných záběrů na lidské obličeje motivaci nedělá. Tady už si musím položit otázku, zda není na čase pohledného škaredu Jiráčka předstat protěžovat nebo omlouvat a prostě ho osočit z toho, že hlavní roli ještě ztvárnit nedokáže, alespoň ne tak, abych já mu to věřila. Co mi na něm přišlo přesvědčivého byla rozumová omezenost a dětská naivita, s jakou chtěl urputně neustále pokračovat po stejných kolejích jako vždycky, což jsi nejsem úplně jistá, jestli bylo záměrné. Těžiště filmu potom dozajista spočívá ve formálních hrátkách a vykreslování atmosféry. Hudba byla solidně morbidní, rozhodně vcelku dobře korespondující s neutěšenými reáliemi, které nejsou výplodem filmařské historie, jak by si mohli někteří odchovanci rozvinutějších měst myslet, co jsem tak ve zdejších komentářích četla. I v menších nemocnicích, které si třeba někde vydupaly peníze a teď staví nové pavilony a podobně, jsou staré budovy pořád ve stavu, v jakém byly za mého narození, a s nějakými opravami se ani nepočítá. Takže tam najdeme plesnivá dřevěná okna, zelené nátěry zdí, i depresivní zářivky najdeme, všechno najdeme. Trochu mi ale přišlo, že Varhan začal hned od začátku nějak moc tlačit na pilu. Představovala bych si trošku pomalejší, záludnější rozjezd, než se spadne do té psychedelie. A té je opravdu hodně, vlastně je takovým pojítkem všeho, co je nám předkládáno. Celý film je spíš než příběhem jakýmsi volným sledem epizod, zejména v úvodu to ale ještě vypadá poněkud nezvládnutě. To se zlepší, ale závěrečná konfrontace doktrora se zřízencem působí tak nereálně a prostě divně, jak kdyby si ji někdo taky jenom představoval. Za tu naprostou zavírací scénu jsem velmi ráda, škoda jen, že film se celý nenesl v takovém duchu, aby opravdu právoplatně mohl takhle skončit.(13.10.2009)

  • Aluska88
    ****

    Zvláštní film. Neuvěřitelně atmosférický, působivý, mistrně zpracován, ale zároveň se však utápějící ve vodách průměrnosti s občasným zašploucháním amatérštiny. Možná právě tato, zcela proti sobě jdoucí kombinace, mě tolik uchvátila. Václav Jiráček sice nehraje příliš přesvědčivě, spíše chabě, a v jeho výkonu se najde pár dost slabých míst, ale svou postavu ztvárnil po obrazové stránce excelentně. Se svou voskově bílou tváří, havraními vlasy a výrazem pohřebního zřízence mi neodbytně připomínal Draculu. V podobně laděném duchu se nese i pojetí celého filmu. Strhující je destruktivní kamera, která snímku ještě více dodává ten správný psychotický dojem. Barevné ladění jakoby připomínalo sinající, mrtvolně bledou kůži a ponuré prostory nemocnice a její samotné vzezření mi připomínalo dobu gotiky, inkvizice, lékařské experimenty a staré lidi umírající na strašné nemoci. Výborní jsou herci ve vedlejších rolích, v podobě sestavy nemocničního personálu a také nebozí pacienti. Závěr filmu je skvostný. Nabízí divákovi otázku, co by... a zároveň ho nechává přemýšlet nejen o konci, ale o celém filmu a dojmech, které v něm vyvolal. Podle ohlasů zde jsem očekávala nudu, průměr a šeď. A dostalo se mi zážitku zcela opačného a překvapujícího. Na české poměry zdatně natočený film s tématikou sériových vražd. V současné české tvorbě není příliš těch, které by se jí zabývaly. Ať podle skutečných událostí, či těch smyšlených. A Hodinu nevíš bylo o to autentičtější, že se to skutečně stalo. Tady. Dnes. Jeden z nejlepších čtyřhvězdičkových průměrů, jaké jsem kdy zhlédla:)(11.6.2010)

  • MoRTy
    ****

    3,5* Za povedený záběry, atmosféru a děsivou rumburskou nemocnici! Sám sem tam loni v létě ležel a je to tam přesně tak jako v tom filmu! Kámoše tam zabili !(8.4.2011)

  • viperblade
    ***

    Co u tohohle filmu oceňuju, je atmosféra (první půlku byla téměř špičková) a ojedinělou kameru. Ale tohle bude bohužel vše, co mi zůstane v paměti. Příběh je dost zvláštní, stejně jako konec. Jiráček je sice ok, ale zbytek ne. Jakoby režisér nevěděl, o čem chce točit. Takhle zůstává potenciál příběhu opravdu zabitý a jsem zvědavý, jestli se za pár let tohoto tématu neujme někdo jiný a nepřepracuje ho. 50 %.(3.4.2011)

  • PinokKio
    ***

    Opravdu hodně volné převyprávění příběhu heparinového vraha (čemuž odpovídá finále). Řemeslně výborně zvládnuté (zvuk i kamera na výbornou), bohužel s velmi častým přehráváním herců, dost chatrnou uvěřitelností a mizerným scénářem. Zatím asi nejlepší film Dana Svátka, které zrovna moc nemusím.(26.2.2010)

  • troufalka
    ****

    Čisté psychologické drama podkresnené dobrou muzikou.(25.3.2016)

  • FlyBoy
    ***

    Snáď si nikto nenamýšľal, že by kauzu heparínového vraha niekto nechcel zneužiť, akokoľvek z nej nevyťažiť. Média prahnú po senzáciach, bulvárnych či tragických, kŕmia nimi masy a tie ich na oplátku podporujú svojou pozornosťou. V rovine č.1 u mňa narušený mladík so striekačkou pána Svátka body nezískava a len zapadá pomedzi ďalšie, na nešťastí parazitujúce projekty. Rovina č.2 dáva na zreteľ, že aj keď "Hodina" obnáša kopu nedotiahnutých/tápavých partií, tak sa jedná o slušný príspevok v rámci exploatácie. Dá sa teda prepáčiť naivnosť, ktorá priam zapácha ako nemocničný puch, dá sa odhliadnuť od pomotaných časových periód, ktoré pripomínajú teleportačné cvičenia, dá sa neviazane brať prvoplánovosť, ktorou na seba jednotlivé scénky veselo upozorňujú. Má to mnoho realizačných múch a iba jednu nadržanú sestričku, ale ako "česká exploatácia" mi to robí celkom radosť.(17.2.2011)

  • paascha
    **

    Jako dokument o našem Péťovi, jak mu mile říká o jeho nevinně stále přesvědčený tatínek, to je slabota. Jako volně pojatý film na téma... je to ještě větší slabota. Podobně zmařené jako orlické vraždy a pokus soudruha Svobody nebo Brabcovo Bolero(11.2.2010)

  • Wacoslav1
    **

    2* za téma. Jinak bych takhle trapně a pozérsky zahranýmu heparinovýmu vrahovi pustil žilou jako prvnímu.25%(28.4.2016)

  • Webb
    ****

    O tomhle filmu se všude hodně mluvilo ve spojitosti s heparinovým vrahem ale nakonec film na něho konkrétně nenaráží ale přímá pojem vraha daleko obecněji, vykresluje psychologii narušeného člověka, který má tu možnost provést a vcítit se do role pána tvorstva za pomoci nemocničního systému, který on sám špatně pochopil. První co bije do očí už od prvních minut je neobvyklá vizuální stránka za použití mnoha filtrů, která je netypická pro českou tvorbu i přesto, že např. snímek Normal jí zrovna nešetřil. Obsazení Václava Jiráčka do hlavní role se ukázalo jako dobrý tah a bylo vidět že se do své role vžil. Atmosféra je tu postupně budována, režisér a scénáristi odvedli dobrou synchronní práci stejně jako kameraman s jeho klaustrofóbními záběry, nebo zvukař, který použil různé hloubky či vložil do pozadí různé zvukové tóniny (některé připomínaly vzdálené a nevýrazné rozbouřené moře) do záběrů pasovaly, stejně jako chorálová či operní hudba zase určená k zamyšlení vraha. Velice nedoceněný film, který konkuruje i takové české jedničce loňského roku jako Protektor 70%(28.4.2010)

  • HOCKEYKA
    ****

    Vyborna praca s kamerou,hudobne skvele dofarbene,interiery starej nemocnicnej budovy v kontraste s modernymi vydobytkami dnesnej doby naprosto uzasne,atmosfera prvoplanova a to je v pripade tohto snimku jedno velke plus.Herecky zvladnute vacsinou velmi obstojne az skvele,slovenski herci s vynimkou Marka Igondu nemuseli byt,ale uz som si zvykla.Ja tento film chvalim prave pre tu atmosferu a prvoplanovost.Styri hviezdicky su podla mna adekvatne.(19.3.2012)

  • kingik
    ****

    Temný výlet do temné mysli maniakálního Václava Jiráčka. Hororově vykreslené nemocniční prostředí mělo něco do sebe a film nutil k zamyšlení. Celkově jsem byl příjemně překvapen vyzrálým přístupem ke kontroverznímu tématu. Výsledkem je zajímavý, působivý a hodně zvláštní film. Nečekejte ovšem nic ve stylu idylické Ordinace v růžové zahradě.(14.2.2010)

  • darkrobyk
    ***

    V hodnocení jsem značně rozkolísaný. Filmů s podobnou tematikou a podle skutečných událostí je více. Srovnání s příběhem Petra Zelenky se přímo nabízí. Jednoznačně výborná je kamera i s použitím filtrů, byť evokuje nemocniční horrory a člověk chvílemi čeká, kdy se začnou mrtvoly zvedat z pitevního stolu. Vhodně, alespoň pro mne, je použita Bauerova hudba, i když se mi zdá, jako by hledal inspiraci u Luboše Fišera ( stačí srovnat některé pasáže např.s Valerií). Příběh sám o sobě nabízí napětí i děsivost, čehož se hlavně v druhé půli nedostává. Divák, místo aby soucítil s oběťmi, je tlačen k tomu, aby držel palce masovému vrahovi... K obětem si nelze ani, díky plošnému vykreslení, cestu najít. Zcela zahozené šance velkých hereček - Jaroslava Adamová, Libuše Švormová, Zuzana Kronerová, avšak i herců např. M.Táborského. Spíše zklamání, ale současně musím přiznat, že se mi film drápkem zachytil v paměti a nějak se drží...(4.4.2011)

  • Smok
    **

    Význam tohto filmu trošku postrádam, keďže všetci už z televíznych novín a mnohých spravodajských relácií aj tak vieme ako všetko dopadlo a o čom to celé bolo. Keby aspoň bol film profesionálnejšie poňatý, ale takto... no, hodne slabé...(8.2.2010)

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11