Trestanec Frank Perry (Brian Cox) si odpykává doživotní trest. Když se dozví, že jeho odcizená dcera je nemocná, udělá všechno proto, aby z vězení uprchl a našel si k ní znovu cestu. Vymyslí geniální plán útěku a dá dohromady skupinu kompliců, kriminálních živlů, kteří mezi sebou nemají zrovna přátelské vztahy, ale spojuje je touha po svobodě.(POMO)
Očekávala jsem thriller, akci...dostalo se mi jakési slátaniny, takže jsem se spíš celou dobu snažila zorientovat v tom, co se zrovna děje, v jakém čase to je...a konec, no ten mě prostě dorazil. Na druhou stranu, pořád tu ještě nějaký ten adrenalin zbyl, hrál tu Damian Lewis, kterého jsem poprvé objevila v Chromofobii a moc pěkně se na něj kouká (hrozně připomíná našeho Hanzlíka) a vůbec, snaha tu byla. Kdyby to příště ale vzali pěkně popořádku a s trochou logiky, výsledek by byl určitě mnohem lepší.(10.10.2009)
Napad neni spatny, ale jeho realizace je spatna - pocinaje spatnym vyberem hercu, spatnym scenarem (pocetna hlucha mista), spatnou kamerou (divne barvy, pochybne nasnimani nekterych scen a hlavne zbytecne zabery do nikam) a konce spatnou rezii. Nekterym blbostem je venovano vice casu, nekterym dulezitym vecem nulovy cas a filozofickemu pseudorozjimani scenaristy zbytecne moc casu, film tim ztraci naboj a potrebnou razanci, tezko rict, co chtel reziser timto filmem rici.(8.2.2009)
Klasický útek z väzenia. Nepoškvrnený seriálom 'Prison Break' som si vychutnával ďalší z radu plánovaných útekov. Bolo veľmi príjemné sledovať tento film na dosť vysokej technickej úrovni (kamera, strih a hudba udávali tempo celému filmu) a zároveň prijímať klasické oldschoolové nastavenie atmosféry. Rupert Wyatt zaradil vysokú rýchlosť hneď od začiatku, takže občas musel trošku spomaliť, lebo inak by zadrel motor. Vymyslel to lišiacky, striedajúc sekvencie úteku so scénami príprav na samotný útek. Spočiatku to malo až príliš spomaľujúci efekt, no neskôr okrem skvelého, takmer akčného úteku dostáva priestor aj záverečné zdramatizovanie s nadštandardným záverom. Ten mohol byť trošku prehľadnejší a menej mätúci, ale myšlienka stála za to. 75%.(29.5.2009)
Velice originální a přesvědčivé, zajímavě rozdělená dějová linie s koncem podobným co znám jen z asijských filmů.
Po Vykoupení z věznice Shawshank asi nejlepší film z vězeňského prostředí. Nesmím zapomenout na hudbu, která je zde velice silná a umocňuje atmosféru. A Seu Jorge ze je konečně zase vidět ve filmu. No prostě paráda.(8.2.2009)
Prison Break v jednovečerní formě znamená méně nečekaných zvratů, které tak díky snesitelnému množství nebudí zdání vykonstruovanosti, chybí cliffhanger okamžiky a film umí dokonce dosáhnout svého konce. Jinak se ovšem konceptu PB příliš nevzdaluje, jen tu jsou jiné metody, jiná parta vězňů, jiné důvody utéci, o které vlastně ani příliš nejde. Jeden zásadní rozdíl tu však je, bez spoilerování by se ale jeho popis neobejde. SPOILER - Bohužel, ona alegorie mi, krom výtvarného ztvárnění podzemí, nijak nezaimponovala. "Kazatelský" konec, v němž hlavní hrdina dostává rozhřešení, mi přišel bezmála absurdní. Ten tomu nasadil trnovou korunu.(30.12.2009)
sona123
Očekávala jsem thriller, akci...dostalo se mi jakési slátaniny, takže jsem se spíš celou dobu snažila zorientovat v tom, co se zrovna děje, v jakém čase to je...a konec, no ten mě prostě dorazil. Na druhou stranu, pořád tu ještě nějaký ten adrenalin zbyl, hrál tu Damian Lewis, kterého jsem poprvé objevila v Chromofobii a moc pěkně se na něj kouká (hrozně připomíná našeho Hanzlíka) a vůbec, snaha tu byla. Kdyby to příště ale vzali pěkně popořádku a s trochou logiky, výsledek by byl určitě mnohem lepší.(10.10.2009)
markuc
Napad neni spatny, ale jeho realizace je spatna - pocinaje spatnym vyberem hercu, spatnym scenarem (pocetna hlucha mista), spatnou kamerou (divne barvy, pochybne nasnimani nekterych scen a hlavne zbytecne zabery do nikam) a konce spatnou rezii. Nekterym blbostem je venovano vice casu, nekterym dulezitym vecem nulovy cas a filozofickemu pseudorozjimani scenaristy zbytecne moc casu, film tim ztraci naboj a potrebnou razanci, tezko rict, co chtel reziser timto filmem rici.(8.2.2009)
genetique
Klasický útek z väzenia. Nepoškvrnený seriálom 'Prison Break' som si vychutnával ďalší z radu plánovaných útekov. Bolo veľmi príjemné sledovať tento film na dosť vysokej technickej úrovni (kamera, strih a hudba udávali tempo celému filmu) a zároveň prijímať klasické oldschoolové nastavenie atmosféry. Rupert Wyatt zaradil vysokú rýchlosť hneď od začiatku, takže občas musel trošku spomaliť, lebo inak by zadrel motor. Vymyslel to lišiacky, striedajúc sekvencie úteku so scénami príprav na samotný útek. Spočiatku to malo až príliš spomaľujúci efekt, no neskôr okrem skvelého, takmer akčného úteku dostáva priestor aj záverečné zdramatizovanie s nadštandardným záverom. Ten mohol byť trošku prehľadnejší a menej mätúci, ale myšlienka stála za to. 75%.(29.5.2009)
KOZLIK
Velice originální a přesvědčivé, zajímavě rozdělená dějová linie s koncem podobným co znám jen z asijských filmů. Po Vykoupení z věznice Shawshank asi nejlepší film z vězeňského prostředí. Nesmím zapomenout na hudbu, která je zde velice silná a umocňuje atmosféru. A Seu Jorge ze je konečně zase vidět ve filmu. No prostě paráda.(8.2.2009)
Subjektiv
Prison Break v jednovečerní formě znamená méně nečekaných zvratů, které tak díky snesitelnému množství nebudí zdání vykonstruovanosti, chybí cliffhanger okamžiky a film umí dokonce dosáhnout svého konce. Jinak se ovšem konceptu PB příliš nevzdaluje, jen tu jsou jiné metody, jiná parta vězňů, jiné důvody utéci, o které vlastně ani příliš nejde. Jeden zásadní rozdíl tu však je, bez spoilerování by se ale jeho popis neobejde. SPOILER - Bohužel, ona alegorie mi, krom výtvarného ztvárnění podzemí, nijak nezaimponovala. "Kazatelský" konec, v němž hlavní hrdina dostává rozhřešení, mi přišel bezmála absurdní. Ten tomu nasadil trnovou korunu.(30.12.2009)