poster

Hugo a jeho velký objev

  • USA

    Hugo

  • Slovensko

    Hugo a jeho veľký objav

Dobrodružný / Drama / Mysteriózní / Rodinný

USA, 2011, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ****

    Hugo a jeho velký objev - překrásný příběh, který ve světě kinematografie nemá obdoby. Martin Scorsese nejen že představuje lásku k filmu, on se jí snaží vpravit do pravdivého příběhu, respektive do příběhu s pravdivou podstatou a dalšími, pravděpodobnými vsuvkami, které se mohli, ale nemuseli stát, kdyby Hugo neskrýval to, co skutečně skrýval a kvůli čemu se odvíjel tak krásný příběh. Mrzelo mě ale, že se příběh tak šíleně dlouho táhne. Celé se to odvíjí hrozně pomalu a chybí mi nějaké to nadšení, které bych z filmu měl, abych se těšil na každou další minutu. Martin Scorsese tohle dokázal už v jiných filmech, ale v extázi mě v tomhle případě bohužel neuvedl. Nicméně i tak jsem měl tu čest si užít nádherný příběh, který se ve světě filmu jen tak nevidí a v tomto případě bude ojedinělou myšlenkou, která tak napořád zůstane originálem.(25.2.2012)

  • Hild
    *****

    Ponaučení? Nikdy nedat na dojem prvního traileru, kdyby mi někdo řekl, že za pár měsíců budu odcházet z kina se slzami v očích, neuvěřím. Jsem moc ráda, že jsem nakonec své předsudky překonala a v tom kině jsem byla, protože mě čekal neobyčejný filmový zážitek. Hugo rozhodně není film pro děti (což si naštěstí uvědomili i distributoři a film si tak můžeme užít v originále s titulky). Já beru Huga jako nejkrásnější dárek těm, kteří vznik filmu považují za jeden z nejúžasnějších vynálezů lidstva a kteří film považují za umění. Ve filmu ani tak nejde o příběh, nejdůležitější je tady především ta láska k filmu, kterou Scorsese vložil do každého záběru. Už úvodní sekvence mě dojala neskutečným způsobem. Scorsese natočil tu nejlepší možnou poctu počátkům filmu a muži, který má velký podíl na tom, že je film takový, jaký ho známe dnes. Hugo v žádném případě není dokonalý film, například postava hlídače mi vyloženě vadila, Cohena já prostě nesnesu asi nikde a taky si myslím, že kdyby tady ta postava vůbec nebyla, nic by se nestalo. Jenže já si tu pátou hvězdu neodpustím, protože je zde hned několik scén, na které bych se mohla dívat znovu a znovu a protože jsem Huga doopravdy procítila. Po vizuální stránce je film úchvatný a to samé se dá říct i o hudbě.(3.2.2012)

  • novoten
    *****

    Některé sny se plní. Filmová kouzla se prolínají s realitou, skicy s vypiplanými obrázky poletují vzduchem a Martin Scorsese vzdává poctu počátkům kinematografie bez toho, aby se v nich fanouškovsky batolil nebo naopak křečovitě pokoušel stát se klasikou. Hugo se zdá být vyspělou pohádkou o klukovi a jeho velkém dobrodružství, aby se nakonec proměnil ve fascinující cestu skrz lidskou fantazii a odhodlání. A ten nostalgický uragán vzpomínek na dětské knížky i filmy a fascinaci nedosažitelnými světy mě dokázal strhnout plnou silou.(25.2.2012)

  • Marigold
    *****

    Paradox: nejprostší filmová iluze stvořená technicky nejsložitějším způsobem. Návrat k prvotnímu údivu. Pro mě nejblíže nikoli The Artist a další zde uváděným paralelám, nýbrž Herzogově Jeskyni zapomenutých snů. I Scorsese se zkouší vrátit do magického momentu vytržení ze světa přízraků, do dimenze, v níž se obraz na sítnici mění ve spletitý svět za ní. Strávil jsem v kině dvě hodiny blaženosti a vytržení z něčeho, co nebylo a není. Hodnota Huga není v jeho (faktograficky pochybné) encyklopedické naučnosti, ale v tom, že nás učí radovat se z imaginace - nikoli z podbízivé vizuální expanze, která vyvolává její naprosté zakrnění, ale z cesty do nitra, v němž se vždy děla ta nejkrásnější kouzla, podněcovaná magií mistrů pera i celuloidu. Bodejž někdy vychovám robě, které bude anachronický iluzionista Hugo bavit, i se svojí zastydle romantickou (a konejšivou) vizí světa jako mechanismu, v němž má vše své pevné místo...(6.3.2012)

  • Enšpígl
    *****

    Tohle bylo jak 126minutovej francouzskej polibek od tý nejkrásnější holky světě. Já měl Mártyho vždycky rád, pacholka jednoho mafiánskýho, ale po tomhle mu do pracovny snad přinesu láhev wisoura. Hugo a jeho velký objev je taková postupná vtahovka, film totiž umí užasně pracovat se svou stopáží a se srdcem každýho človíčka, co má rád filmy, kinematografii, snění a dobrodružství. Ty krásný pocity, který jsem měl během závěrečných titulků, mimochodem moc krásná hudba se nedaj ničím vyvážit. Užasný, každej záběr má svůj smysl. Dokonalý v detailech a ještě dokonalejší v celku.(7.2.2012)

  • - Jméno filmového historika René Tabarda (Michael Stuhlbarg) pochází z filmu Trojka z mravů (1933). (Mr.Hudson)

  • - Báseň, kterou Isabella (Chloe Moretz) recituje na nádraží inspektorovi, se jmenuje "Narozeniny" od Christiny Georginy Rossetti. (Mr.Hudson)

  • - Od uvedení filmu Mafiáni (1990) jde o první celovečerní film Martina Scorsese v poměru stran 1.85:1. Dokonce se jedná o první celovečerní snímek po 20 letech, který nesměl mít poměr stran 2,35:1. (Sokka_)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace