poster

Hugo a jeho velký objev

  • USA

    Hugo

  • Slovensko

    Hugo a jeho veľký objav

Dobrodružný / Drama / Mysteriózní / Rodinný

USA, 2011, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Falko
    *****

    Ked sa tak divam na filmografiu Martina Scorseseho, nikdy by som nepovedal, ze by som sa dockal od neho na tak krasny film, akym je prave tento, mimochodom film produkoval aj Johnny Depp. Podla traileru to sice posobi, ako detsky film, ale nie je tak uplne len pre deti, skor vdaka mnohim dialogom by sa mohli deti chvilkami aj nudit, ale mne to ubehlo ako po masle. Musim pochvalit aj 3D kameru, pretoze to tentokrat bolo krasne natocene a 3D zabery boli krasne vyuzite, kamera si lietala vo vzduchu alebo cez okna, ako aj animovana VIANOCNA KOLEDA (2009) od Roberta Zemeckisa. Hudba Howarda Shorea taktiez splnila svoj ucel a aj dobry vyber hercov, predovsetkym maleho Asa Butterfielda, ktory svojho Huga zahral velmi presvedcivo, hlavne v emotivnych scenach, akoby ten mechanicky robot bol jeho skutocnym vlastnym robotom. Mimochodom zahral si i vo vojnovej drama CHLAPEC V PRUHOVANOM PYZAME (2008) syna nacistickeho dostojnika, ktory pomahal zidovskemu chlapcovi za plotom koncentracneho tabora. Vidiet Judea Lawa, ako slubuje svojmu synovi, ze opravi mechanickeho robota mi hned pripomenulo Spielbergovu sci-fi A.I. UMELU INTELIGENCIU (2001), kde si sam zahral robota :-) U mna ma Hugo 100%, jednoducho pre mna velke prekvapenie a potesenie ukazok zo starsich filmov v kine. ________ Asa Butterfield - (Hugo Cabret) +++ Ben Kingsley - (Georges Méliès) +++ Sacha Baron Cohen - (Staničný inšpektor) +++ Chloë Grace Moretz - (Isabelle) +++ Ray Winstone - (Strýko Claude) +++ Emily Mortimer - (Lisette) +++ Christopher Lee - (Monsieur Labisse) +++ Helen McCrory - (Mama Jeanne) +++ Jude Law - (Hugov otec) +++ Martin Scorsese - (Fotograf) +++ Produkcia: Martin Scorsese, Johnny Depp +++ (Videl v 3D kine 18.02.2012) +++(21.2.2012)

  • BadoXXII
    ***

    Formálna stránka maximálne premakaná. Nádherná výprava, kamera, vizuálne efekty a pôsobivý svet Parížskej vlakovej stanice z atraktívnych čias začiatku filmografie. Je to jednoducho pastva pre oči a bol som z toho v nemom úžase. Bohužial však film rozprával aj príbeh a to príbeh natoľko nekompaktný a nevzrušivý, že som zíval stále častejšie. Dobrodružný príbeh bez dobrodružstva.(5.3.2012)

  • Zíza
    ***

    Je to pohádka, pohádka, na kterou do kina mohou jít i dospělí a může je to bavit. Však i mě to bavilo, ale přesto jsem se neubránila jistému zklamání. Co mi chybělo? Napětí. Vypadá to pěkně, člověk by se tam až rád procházel, herci hráli, hudba fungovala (ale už si ji nepamatuju, takže to nezapomenutelný kousek není), ale nemělo to spád. Navíc smrt Hugova otce je taková prázdná věc, muselo k ní dojít, jen aby Hugo šel na nádraží, kde se potkal… Navíc proč dostal tu knihu? Proč nedostal zpět svůj zápisník? Proč v jeho snu řetízek v jednom záběru ležel v kamení a ve druhém na pražci? A proč…? Nevím, prostě mi celkový zážitek trochu kazí spousta otázek a neuspokojená tužba po napětí nebo dobrodružství, kde člověk zapomene dýchat. Nebylo ve filmu nic, na co bych nechtěla zapomenout. Je to pěkný film. Vizuálně hezky odvedený. Ale ve 3D být přece nemusí, i 2D by mu to moc slušelo (bohužel místní kino to nabízelo jen ve 3D). Odcházela jsem z kina s lehkým zklamáním, ale přesto vím, že jsem zhlédla pěkný film zaměřený na malého diváka. Je to film bez násilí a o opravování. Pro něžnou duši akorát. Kdybych měla malého prcka, klidně bych mu to pustila. Ale už bych se na to s ním nekoukala, nesedla bych si k TV - jak se mi to občas stává, když jdu kolem a jede tam něco zajímavého - to bych šla raději uklízet.(7.2.2012)

  • Radek99
    *****

    Hugo je neuvěřitelně komplexní rodinný film a zároveň je také velmi osobním filmem Martina Scorseseho, neboť on sám je vlastně oním (dětským) hlavním hrdinou, on sám se vyznává ze své životní lásky ke kinematografii, k filmu coby osudovému médiu, k celoživotnímu okouzlení. Hugo není obyčejný dětský film, je to snímek ryze postmoderně koncipovaný, fungující v několika vrstvách, jednak dětský (spíše klučičí) a tak zvláštně posmutnělý (melancholický) dobrodružný film (s důrazem na Verneovské okouzlení světem mechaniky a všelikých, nejen hodinových, strojů a hejblátek...), zároveň ale fiktivní metafilm o vzniku legendárního snímku z ranku rané fantastiky (zdráhám se ještě napsat sci-fi) Cesta na Měsíc, fungující zčásti rovněž coby fiktivní biografický film týkající se umělecké dráhy pionýra světové kinematografie, kterým byl režisér Georges Méliès (Ben Kingsley mu je dokonce podoben věrně i fyzicky), Martin Scorsese prostě v duchu svého velkého předchůdce rozehrává fantaskní hru s divákem. Je to krásná, byť velmi melancholická filmová cesta, která nás dovede až na samý úsvit kinematografie, jíž především vzdává Marty poctu, ostatně to je leitmotivem většiny jeho posledních filmů (vzpomeňme Letce a život Howarda Hughese, kde se tak děje konkrétně biografickým rámováním skutečné legendy světového filmu, podobně jako v Hugovi). Postmoderně příznačný je i synkretismus jednotlivých vlivů, či důraz kladený na silný audio-vizuální požitek, formu, 3D obraz, efekty a smyslové potěšení. Hugo je krásný film, který docení především poučený divák, ale i bez znalostí kontextu tu pořád zůstane řemeslně dokonalý a skutečně mimořádně originální a kvalitní snímek, který jasně mluví o tom, že Martin Scorsese není jen tak nějaký obyčejný režisér, ale jedna z největších postav světové režie všech dob...(4.2.2012)

  • Tosim
    *****

    Na tenhle film by měli povinně jít všichni, kteří někdy vyslovili větu "Vždyť je to jen film." Druh umění, které tříbí náš estetický názor a bez jehož nepřítomnosti by život byl o tolik chudší ... jak jednoduché. Martin Scorsese se nebojí postavit značnou část filmu víceméně na dětské fantazii (dětská traumata jsou logickým vyústěním) a radosti z umělecké tvorby. Martin Scorsese je Hugo. Zařadil se tak po bok Giuseppa Tornatoreho a jeho Bia Ráj a Americké noci Francoise Truffauta.(14.2.2012)

  • - Po 18 letech se jedná o Scorseseho první film, který získal rating PG, tedy přístupný mladším ročníkům. Současně se jedná o režisérův první 3D film. (Vlk17)

  • - Přestože se celý děj filmu odehrává v Paříži ve Francii, v celém filmu se mluví anglicky a jediná francouzká slova, která v něm je možné zaslechnout, jsou oslovení "monsier", "mademoissele" a "madame". (Agita)

  • - Mezi fotografiemi dětí na nástěnce v kanceláři nádražního hlídače je i fotka malé Amelie (Audrey Tautou) z filmu Amelie z Montmartru (2001). (r.picasso)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace