Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Recenze (192)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Americký režisér George Andrew Romero je nespochybniteľným kráľom filmového zombie horroru. Bol priekopníkom a progresívnym inovátorom tohto horrorového subžánru. Začalo sa to v roku 1968, keď natočil kultový snímok "Noc živých mŕtvych". Nasledovali ďalšie tituly s tematikou oživlých mŕtvol: "Úsvit mŕtvych" (1978), "Deň mŕtvych" (1985), "Krajina mŕtvych" (2005), "Denník mŕtvych" (2007). V roku 2009 natočil svoj posledný film "Survival of the Dead", ktorým ukončil svoju dlhoročnú režisérsku kariéru. Bol to samozrejme zombie horror. Zombie dráma na jednom neveľkom americkom ostrove bola dôstojným rozlúčením s jeho vernými divákmi, medzi ktorých patrím i ja. Pán George Andrew Romero bude mať vždy moje sympatie, uznanie a rešpekt. Vždy budem na neho spomínať ako na kráľa filmového zombie horroru. **** ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Zombie za zenitem by asi už neměly točit o zombiích! Takové filmy sice mají ještě slušný rotting, plesnivý scénář, zatuchlý děj, mrtvolný casting, tlející hudbu, hnisavý střih a mokvající výpravu, ale již postrádají onu dřívější svěže inventivní zahnilost. ()

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Klobouk dolů. Romero měl těsně před sedmdesátkou a pořád se uměl skvěle přizpůsobit aktuálním tématům! Kombinace klasické kousavé zombie-satiry s westernovými prvky a ryzími komediálními gagy (!) je obdivuhodná a velmi chutná. Pravda, vůbec to není o strachu, ale to nevadí. Filmařsky je to prakticky bez chybičky, u řady scén jsem se opravdu výborně bavil (třeba celá téměř-komediální-sekvence s výbuchem granátu na mole a následným předáním dynamitu do ruky zombie je naprosto geniální) a postupem času se Romero krásně vyjádří ke všemu, co ho trápí. Poslední záběr je zcela bez debat jednou z nejlepších Romerových scén vůbec. Bezvadná žánrová lahůdka a další Romerova trefná reflexe doby. 90% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Šok. Nejlepší Romerovka za posledních deset let. Scény vytržené z kontextu musely v traileru nutně zklamat. Survival of the Dead v celistvé celovečerní podobě působí jako vysoce sofistikovaný, v několika momentech záměrně (!) humorný, společensko-kritický western. A to jsem tomu ani trochu nevěřil... PS: Zamrzelo mě jen pár hodně nepovedených digitálních triků (i když bych možná uvěřil, že jsou "nepovedené" záměrně). ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Dedo Romero to už má totálne v trubici. Vie, že by sa márne snažil presedlávať na niečo iné, a tak svoju životnú tému aspoň hravo mieša s inými žánrami. Napríklad s westernom a komédiou. Nič si nenavrávajme - je to hlúpe a nie veľmi dobre natočené. Je v tom však istý nadhľad, takže človek rád prepadne dojmu, že príšerné (ne)herecké výkony vlastne tiež patria k veci. Niekoľko dobrých zombie kills. Ale už asi fakt dosť. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $4miliónyTržby USA $101,740Tržby Celosvetovo $384,000Tržby za predaj DVD v USA $2,356,285 //počet predaných kusov 142,978║ béčkový príbeh ale újde, zombíkov o kúsok posúva ďalej, občas nejaký ten vydarený fór či dobrý nápad, dalo sa /55%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Úmyslná béčkovost spojená se snahou milované téma pojmout zase z jiného úhlu a smyslu nedopadá příliš dobře. Ať jsou špatné efekty úmyslem či holým nedostatkem, je mi to docela jedno, protože příběh samotný byl prostinký, odhadnutelný a nudný. Romerovu lásku chápu, pravděpodobně i neschopnost točit dobrý film bez zombíků, které využívá pro svou milovanou metaforu všeho možného, ale větší hodnocení si to opravdu nezaslouží. Ovšem nejvtipnější je závěr, v kterém vlastně pochopíme, že to všechno bylo ve smyslu zombie Romerova světa jen pouhou epizodou, která nikdy nic nemění. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Romero do tretice v novom mileniu a do tretice u mna za plny pocet. Pritom je to stale ten isty, ucinny recept. Skvela zanrovka, ktora potom co jej (pribehom jemne zviazany) predchodca reflektoval vlastne pole, sa tentokrat neboji smelo vykrocit dalej a stale v sebe nesie ucinnu socialnu kritiku / satiru v jednom. Nehovoriac o tom, ze pocet skvelych napadov a gagov je tu v miere, ktore by vystacil aj na dalsie pokracovanie, ktoremu sa vobec nebranim. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si říkal, že zatím poslední přídavek do zombie série je sice stále velice dobrý žánrový film, ale v porovnání se svými předchůdci z nového milénia vychází jako nejslabší, a že Romero nějak "zklasičtěl", protože na místo formální progresivnosti a satirické nesmlouvavosti jsme se dočkali fordovsky poctivé, ale archaické podívané. Jenže poté přijde konec, ve kterém se vše složí do jednoho komplexního celku a výpovědi o tom, že se historie - hlavně násilná minulost - kvůli patriarchálnímu přežitku opakuje a že zombie jsou schopny se učit novým věcem, ale někteří lidé a jejich uvažování se nezmění. To vše na půdorysu klasického amerického žánru - westernu, vůči kterému se přistupuje značně podvratně, protože se film nebere vůbec vážně (velice nápadité a zábavné způsoby zabití), upozorňuje se na filmovost (přepísklé digitální triky) a odstup vytváří i komentář zeleného mozku, který má paradoxně liberální vyznění. I přes silný odsudek nepoučitelné společnosti a gore-festu jde ale o velice humánní dílo, jímž se Romero přiblížil k jiné horrorové ikoně - Davidu Cronenbergovi, s nímž sdílí kritický pohled na žánr, který odráží společensko-politickou atmosféru.__________________________________________ P.S. Docela by mě zajímalo, proč má někdo potřebu srovnávat dvě odlišná pojetí a přístupy k danému žánru, proč někdo nemůže přijmout (záměrnou?) okázalost efektů jako regulérní vyjadřovací prostředek, který neodmyslitelně patří k režisérově rukopisu? Jinak "neohrabaný" střih je v některých momentech evidentním výbojem proti normám a kamera rozhodně není televizní, když se tak promyšleně pracuje s hloubkou ostrosti a několika plány najednou, mimoobrazovým polem. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Smutná rozlúčka Romera nielen s jeho milovaným nemŕtvym žánrom, ale aj s natáčaním filmov obecne (ide o posledný jeho film). Proste to nie je dobré. Pritom nápad s ostrovmi je v rámci zombies žánru skvelý. Ale zakončenie Georgeovej desaťročia trvajúcej ságy o živých mŕtvych ste si rozhodne predstavovali inak. Problém nevidím ani tak v celkovej komornosti. Komorné veci sú niekedy najlepšie. Problém vidím v nesympatických postavách, neveľmi dobrých hercoch, mizerných dialógoch a slabom a nezaujímavom scenári, ktorý ako bonus kombinuje humor s hororom, čo je jednak vec, ktorú v hororoch nemám rád a jednak táto kombinácia Romerovi zjavne vôbec nešla (komické pasáže sú miestami až trápne). Veľká škoda, že to nezakončil výbornou Krajinou mŕtvych, ale nečudujem sa, že chcel ísť ďalej. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Kurva to ale byla traparna, Romero je bud senilni nebo tohle nemoh myslet vazne. Celej dej je znacne stupidne zasazenej na nejakej ostrov, kde zijou dve farmarsky bandy, ktery se neustale prudej a cely je to proste o tom, ze zas par hlavnich postav nekam jde. Proste dej v podstate zadnej. To by ale tak nevadilo, problem je, ze to cely pusobi desne lacine, jak kdyby si parta lidi vyrazila na vylet do vesnice a okolnich lesu a tam se tocili, jak pobihaj. Strileni je tu sice dost, zombiku taky, ale presto se celej film desne tahne, neni absolutne zajimavej a co je horsi, je smesnej. Opravdu tohle neni horor ani omylem, zadna atmosfera, zhruba tak dve predvidatelny lekacky, hromada spatne nalicenejch zombiku a par hnusnejch digitalnich triku. Aspon, ze nektera brutalni scena je fajn. Co se tyce hercu, to je banda idiotu, ktery se chovaj jak naprosty kreteni, musi pronaset extra stupidni dialogy a nejsou absolutne sympaticky a cloveku jsou tudiz ukradeny. Proste hodne slaby zombie becko, ktery je misto atmosfery pouze smesny, ty vtipky se do tohohle zanru absolutne nehodi a jedinej duvod, proc na nej koukat, je jmeno rezisera, ale kdyz si vzpomenu na predchozi super pruser Diary of the Dead, tak priste to budu brat spis jako varovani. Naprosto nechapu, co to tady nektery vychvalujou. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Tezovitost, satira i jízlivost vždy představovaly charakteristické znaky Romerových zombie filmů, jenž tentokrát se režisér, zřejmě opojený zaslouženými extetickými reakcemi na adresu jeho předchozího snímku, zatoulal ve vlastním nesoudně překombinovaném díle. Dva roky poté, co se "Deníkem mrtvých" ukázal jako svěží inovátor nejen na poli zombie žánru, ale i moderních trendů filmového hororu, přišel s přeplácaným snímkem, který sice při rozložení na dílčí prvky stvrzuje šíři, ambicióznost i mnohovrstevnatost režsérovy vize, ale v celku působí jako nesoudržný eintopf. V předchozích pěti zombie snímcích Romero dokázal dramaturgicky skloubit kritiku společnosti, kauzálně promyšlenou vizi světa během zombie apokalypsy, žánrové atrakce i profilaci postav. Paradoxně pro tvůrce, který myšlenkově i řemeslně čněl nad patlaly a žánrovými rutinéry, kteří se krčili v jeho stínu, tentokrát se nelze ubránit stejným dojmům, jaké se dostavují při sledování filmových pokusů různých neumětelů. Namísto komplexního a logicky vystavěného světa diváci tentokráte dostávají zcela vytrženou galerku postav, které jsou zbavené jakékoli vlastní vůle a podléhají pouze logice schémat. Během sekvencí, které mají několik paralelních konfliktů či plánů se projevuje, že režisér neví, co se souběžně děje mimo záběr - lze si představit jak uprostřed dialogů i přestřelek jedněch postav jiné figury prostě apaticky postávají mimo záběr a čekají, až na ně dojde řada. Dokonce sekvence gore zombie ataků poprvé u Romera vyznívají jako dějově zcela nemotivované atrakce. Hlavní problém ale spočívá v Romerově pokusu o skloubení těžkotonážní tezovité kritiky patriarchátu s nadsázkou, která ale není satirická, nýbrž přímo parodická a slapsticková. Jasně, že vše lze ospravedlnit jako součást konceptu nastavit zrcadlo absurdnosti žánrovými filmy a jejich konvencemi glorifikovaného patriarchátu, ale nejen v porovnání s hermeticky sevřeným "Deníkem mrtvých" ale i dramaturgicky vyváženou "Zemí mrtvých" působí "Survival of the Dead" jako dramaturgicky nedotažené a rozpadlé dílo. Tedy ještě je tu eventualita, že celý film je vlastně jízlivým žertem na adresu diváků a jejich očekávání, nicméně nejen že Romero nemá statut umělce, jenž se stal obětí diváckých škatulek jako např. Takeši Kitano, aby se nad takovými věcmi vůbec zamýšlel, ale ani ve filmu nic takovému přístupu nenasvědčuje. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Vynikající!! Romero jako by na stařičká kolena konečně dokázal vyvážit všechny aspekty své práce, náhledů na tématiku, srovnat míru akce, gore-scén, děje, vykreslení postav a filosofování. To na tomto filmu shledávám jako naprosto nejlepší a téměř dokonalé. Romero si "mezi řádky" po celou stopáž filosofuje, kritizuje společnost a ve finále své již několikáté "výpovědi" mrskne ne úplně blbému divákovi pár trumfů pěkně na stůl. Ale přitom sledujeme od samého začátku tak akorát rozjetou akčně-hororovou porci perfektně odvedené filmařské práce. Romero umí pouze pomalu vyprávět, zde se mu dokázalo se "nakopnout" a mírně zrychlil ve vyprávění, seznámení s postavami filmu a rychle se dopracoval k akci a gore, které opět zaujmou. Vymyslel nejlepší dějové vykreslení po těch všech možných předešlých, na jedné straně sice jednoduchý, na straně druhé pro diváka, který viděl všechny díly před tím a sleduje hodně hororovou vlnu posledních let, naprosto atraktnivní děj, který navíc výborně zpracoval. Střet "bandy vojáků" s "bandou vidláků", jejich následné spojení a doplutí na ostrov, kde se utkají s veškerým vidláckým osazenstvem plus několik stovek těch zombií. Zombie nejsou brány jako "potlačená kulisa" pro něco, co nám chce Romero sdělit, ale jako bezprostřední nebezpečí a skutečnost, že každou chvíli může některá nečekaně "kousnout", tvoří po celou stopáž filmu příjemné napětí ... Film obsahuje a stojí zejména na postavách, které jsou všechny špičkově podány, zahrány, vykresleny a opravdu si zde najdete oblíbence nebo záporáka, každý však asi podle svého ... Mě seděl mladý kluk co střílel skoro lépe než vojáci, potom ta vojanda co si to dělala na jeepu sama ... šéf jednotky byl také vyloženě zajímavá postava a ten největší "redneck"-dědek, který vedl celou skupinu a přesvědčoval ji o své pravdě, o tom jsem nevěděl, co si myslet, až do konce, kde právě mrsknul jeden z Romerových závěrečných trumfů ... Úplný závěr vyobrazující dvě proti sobě stojící zombies s pistolemi byl podle mne snad "kultovní" již při svém vzniku a jistě se objeví na mnoha plakátek a coverech ... Tohle je asi nejlepší Romerova "zombárna". Bohužel jeho styl natáčení je tak specifický, že mi nikdy nesedne natolik, abych mu dal plný počet ... kromě jedné výjimky, The Crazies (1973) ... ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Romero je už moc starej. Jeho filmy vždy měly dvojí význam, narážely na problémy společnosti. Survival of the Dead nenaráží absolutně na nic. Film vzniknul jen proto, aby divákům představil souboj dvou šéfů rodinných klanů na pustém ostrově, kde každý zastává jiný přístup k zombies. Špatné, film je napůl komedie, napůl horor, ale ve výsledku není ani jedním, protože zombies jsou zde definitivně odsunutí na druhou kolej, celý děj se vkládá do absolutně nezajímavého souboje dvou kohoutů. Postapokalyptický svět není představen vůbec, zombie jsou pouze karikatury sebe sama. Pár cool postav se tam najít dalo, pár hlášek také "dala bych ti líznout", ale celkově to nestálo za nic. Romero dal světu zombie žánr, ale dnes už nestačí nastevené laťce Britů (... days later, Dead Set) a Španělů (Rec), lidé zkrátka chtějí zombie, kterých se opět budou bát. Potácejících se, pohupujících slimáků se dnes už nikdo nebojí a do komedií se nehodí. 58% 24.04. 2010 ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani nevím, jestli jsem víc příjemně překvapený nebo rozčarovaný, zda se mi to víc líbilo nebo ne. :) Romero na jednu stranu hned v prvních minutách zažehne oheň bleskové (sebe)ironické podívané, která cituje z westernových klasik, dává do kupy bandu zábavných amorálních postav s nízkým pudem sebezáchovy a násilí bere spolu se vším ostatním výhradně na lehkou váhu. Tenhle nadopovaný dostihový kůň však ztrácí dech ve chvíli, kdy má Romero v plánu zvážnět a postupně se dopracovat k obvyklé výpovědní hodnotě skrze satirický hledáček, přičemž se nedokáže zbavit nevhodných postupů, které mu doteď tak dobře sloužily v případě svérázného pastiše. Dost možná si všechny ty legrácky, záměrný amatérský přístup (viz. nahodilost scénáře, v němž vše nemusí zákonitě něco znamenat či se k něčemu vázat), zkratkovitost, podivnou profilaci postav a spoustu dalších nedořešeností či spíše řečeno podvratností ponechal záměrně a chtěl tak demonstrovat, že i s minimem prostředků a horkou jehlou šitým scénářem se dá natočit chytrý a hravý kousek z řad pokleslého žánru, máte-li talent a buřičského ducha. Tím však trpí to, čeho si (a nejen já) cením na Romerových zombie bijácích nejvíc, tj. poctivá hororová atmosféra (film má k ní a hororovému žánru opravdu daleko) a detailní rozbor apokalypsou poznamenaných lidských charakterů a především sociálních rozporů, s kterými se zde pojí hned několik závažných témat, hodných řádného prozkoumání (vnímání „deadheads“ na různých etických úrovních je zde podrobeno většímu důrazu a je více spjato s obecnou etikou člověka, než kdy předtím). Závěrečná mrazivě varovná tečka v Romerově dosti nejistém podání má tak snad vůbec poprvé pramalou váhu. Oproti výbornému Deníku mrtvých, který dokázal s mistrovskou přesností střídavě vyvolávat salvy smíchu, věnovat se formálním, žánrovým i narativním hrátkám, budit panickou hrůzu a důstojně se strefovat do médií, armády a mnohých dalších, mírný krok zpět v konceptuální uvědomělosti, žánrové nadřazenosti a pomyslném romerovském tažení vpřed. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Žánr zombie filmů mi nic neříká a Survival of the Dead na tom nic nezměnil. Jen jsem to chtěl zkusit, jestli třeba u mě nenastala žádná změna, ale zjevně ne. Vím, že už v Úsvitu mrtvých měli nemrtví symbolizovat společnost a jednalo se od režiséra o chytrou kritiku konzumu, a stejně metaforicky je vystavěný tenhle film, ale prostě mě to nezaujalo. Za pár let zase něco zkusim zhlédnout, třeba zase od Romera:) Tentokrát alibisticky za 2*, protože mi to nepřišlo ani moc nápadité, ani moc napínavé. Ačkoliv některé vtipy byly podařené. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

I když si taťka Romero upsal už pár křížků, stále má z čeho čerpat. A až jednou usoudí, že už uhodila příhodná chvíle na zasloužený odpočinek, tak si nejspíš vybere ukrytý ostrov Plum(žádní živí otravové v dohledu!) „Zomboušci“ jsou tady poslušní, pracovití, vždy se drží zpátky(silné řetězy jsou účinná pojistka) a ani sváry rančerských klanů O’Flynnů a Muldoonů je nevytrhnou z letargie. :-) ... Než přestanou být hlídači obezřetní a nastane, ta tolik očekávaná mela… ()

Reklama

Reklama