poster

Všude dobře, proč být doma

  • USA

    Away We Go

  • Velká Británie

    Away We Go

  • Slovensko

    Všade dobre, prečo byť doma?

Komedie / Drama / Romantický / Road movie

USA / Velká Británie, 2009, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • robbiee
    ****

    [imdb: 7.4/10] | me: Nesilené a milé, sem-tam úsmevné, inokedy seriózne, ale celkovo vhodne vyvážené. Nič veľkolepé, skôr útle. Taká príjemná letná cesta za domovom vo dvojici (zaujímavá herecká dvojka, trošku zvláštna, ale veľmi vhodná :) ) a hľadanie životného cieľa. Celkovo dosť pohodové pozeranie.(10.2.2010)

  • cheyene
    ****

    Sam Mendes je zručný režisér a v podstatě to potvrzuje i na tomto pohodovém snímku. Sub žánr road movie mám rád, takže mě brzy začal bavit i tento příběh, který je šmrncnutý komediálním žánrem, občas i dramatem, ovšem nad tím vším vyčnívá zejména žánr romantický. Je tu spousta příjemných myšlenek o rodině, početí, hledání vhodného domova a soužití. Herecké výkony působí dost autenticky, což může mít příčinu i v méně známých tvářích. Soundtrack je zvolen dobře, potěší divákovo ucho a tempo snímku je natolik slušné, že film rychle utíká.(29.7.2013)

  • Malarkey
    *

    Prostě a jednoduše: čekal jsem něco úplně jinýho. Sam Mendes je dobrej režisér, ale tenhle film mě rozčiloval od začátku do konce. Rozčilovali mě postavy (a to snad všecky), rozčiloval mě příběh, rozčilovalo mě i to, že ti dva hlavní herci cestují světem a potkávají jednoho debila vedle druhýho, přitom oni se tváří naprosto v pohodě. Bylo to celý hrozně praštěný, alespoň ta hudba tu nudu trošku kryla.(21.10.2011)

  • J*A*S*M
    *****

    Jestli mám nějaké pravidlo, kterým se řídím při udílení pětihvězdí, tak je to pozorování výskytu husí kůže během sledování. U Away We Go mi naskočila v podstatě u každé scény s nějakou písničkou v pozadí, takže velmi často. Dějově to sice opravdu moc objevné není, ale Mendesův velice jemný a citlivý přístup k vyprávění dělá z obyčejného a "řvavě nezávislého" komediálního dramatu něco víc než jednohubku, na kterou by šlo přes noc zapomenout. Tam, kde se české komedie plné obyčejných českých lidiček snaží působit jako ze života, Mendesova novinka přesně takhle působí, a to i přes skutečnost, že se v ní ti klasičtí obyčejní lidé, kteří by nám byli povědomí, (téměř) nevyskytují. Away We Go mě upoutalo hned v několika směrech - co se komediální stránky týče, vítězí scéna s kočárkem, pro ne moc často zastoupené obrazové hrátky válí odlétající letadlo, tragická složka zabouří v baru a vyvrcholení v podobě romantiky nastane na trampolíně a v novém domově. A ne náhodou jsou tyto momenty chytře rozmístěny odděleně v průběhu celého snímku. Takhle prostě vypadá film, kterého se ujal člověk, jenž přesně ví, co dělá. Původně jsem chtěl dát 4*, neboť se mi při sledování zdálo, že poslední dvě epizodky ztratily tempo a humor, ale zpětně si uvědomuju, že měly v příběhu své nezastupitelné místo a závěr by bez nich správně nefungoval. 9/10 PS: A nejzajímavější na tom je, že se z Mendesovy trilogie rodinných dramat (American Beauty, Revolutionary Road, Away We Go) nedá jednoznačně vybrat to nejlepší, protože každé je úplně jiné, s ostatními neporovnatelné.(30.7.2009)

  • Psema
    ***

    Krasinski je výtečný, ale ani on, ani líbivý soundtrack (a už vůbec ne téměř slzopudný závěr) mě nedonutí jít výš než na lehký nadprůměr, jelikož scenáristicky a především myšlenkově nejde o nic převratného a nového. Podobných motivů jako v Away We Go se najdou i v ostatních indie komediích desítky, přičemž zrovna Mendesova novinka jede ke svému cíli po trati, na níž to hodně často drncá víc než by mělo převážně kvůli naprosto nevěryhodným epizodkám, při nichž dva "normální" lidé potkávají samé "freaky" (celou část s Maggie Gyllenhaal jsem - až na kočárek - protrpěl). Kevin Smith mi toho o dospělosti a životních pravdách dokáže říct za stejný čas mnohem víc.(2.8.2009)

  • - Natáčení probíhalo kompletně v Connecticutu, přestože se ve filmu objevují scény z Colorada, Montrealu, Phoenixu, Wisconsinu či dokonce Miami. (camper)

  • - Autoři scénáře psali hlavní ženskou roli na tělo herečce Maye Rudolph. (don corleone)

  • - Toni Collette odmítnula roli kvůli natáčení jiného filmu, zaskočila za ni Maggie Gyllenhaal. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace