poster

Dvě mladá srdce (festivalový název)

  • USA

    Lonesome

Drama / Romantický

USA, 1928, 69 min

Režie:

Pál Fejös

Scénář:

Tom Reed

Střih:

Frank Atkinson
(další profese)
  • Houdini

    NFR 2010(28.12.2010)

  • radektejkal
    ***

    Svižně zrežírovaná romantická ptákovina. Česky se nejmenuje "Lonesome", protože nevíme, zda se jedná o ženu, muže, nebo muže a ženu nebo více mužů a žen. V angličtině to není problém, tam to vyplyne z dané situace. Češi nemají rádi něco nejistého, ti musí mít všechno polopatě. Budiž: Glennu Tryonovi bylo už třicet, čas myslet na ženění. Ubíjející prostředí v práci i doma; kromě navázání známosti nemá nic smysl. - Co se svižnosti týče, trochu bych jí srazil cyklickým přehráváním písně Toma Waitse 'Coney Island Baby': "Every night she cames/ To take me out to dreamland/ When I'm with her, I'm the richest / Man in the town atd." Jo, jo, tak tohle je tak Coney Island Girl ( Barbaře Kentové bylo 21, zemřela před šesti lety ve věku 103 let).(28.3.2017)

  • Rattlehead
    *****

    Snímek začíná scénou, kdy vstává mladá, krásná dívka. Naprostá harmonie a klid. Následuje scéna, kdy vstává mladý muž. Naprostý chaos a spěch. Že si ti dva na konci padnou do náruče, asi nikoho nepřekvapí... Ale síla tohoto snímku nespočívá v příběhu, ale v krásných obrazech. Svoji vizuální stránkou totiž tento film nijak výrazně nezaostává za Murnauovým Východem slunce, a to už je nějaký kalibr...S potěšením tak kvituji, že němý film není jen o Murnauovi, Langovi a Ejzenštejnovi, ale že silné snímky natáčeli také dnes už bohužel zapomenutí režiséři, jako třeba Pál Fejös.(28.4.2012)

  • RoB23
    *

    #623 The Criterion Collection - http://www.criterion.com/films/28212-lonesome(4.12.2012)

  • StaryMech
    ****

    Z nenáročné situační veselohry, jež si ve své rtuťovitosti skoro vystačí bez mezititulků, pozvolna roste prostinký milostný příběh dělníka a spojovatelky a zároveň americká verze symfonie velkoměsta a Chaplinovu "Moderní dobu" předjímající satira na živobytí uprostřed osamělého průmyslového davu. Škoda že režisér - Maďar, který dal nejdřív přednost filmu před bakteriologickým výzkumem a posléze antropologii před filmem - se soustředil víc na rozvernosti formy (vícenásobné expozice, vpády barvy a zvuku, moderní střih...) než na citový dopad. V tomto ohledu "Osamělí" zaostávají za soudobými díly takového Murnaua či Borzageho. Když film skončil, měl jsem pocit, že by se mi víc než roztomilá pointa v závěru líbilo realističtější vyznění, pak mi ale došla ironická špička v happyendu : aby se sousedi přes zeď vůbec všimli jeden druhého a sblížili se, museli vyrazit na stádní veselici na ostrově k tomu účelu vyhrazeném....(3.12.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace