Reklama

Reklama

Recenze (5)

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Ojedinělý, zábavný, atmosferický, napínavý a inteligentní špionážní film sestávající z několika epizod, které jsou režírovány různými režiséry, zahrány různými herci a v různých částech světa. Všechny sekvence jsou výborné - mně se však stejně nejvíce líbil úvodní desetiminutový Fondův boj o život - to nemělo chybu. Stejně tak zajímavý, i když to už nebyl úplný thriller, byl Bourvil v roli francouzského Jamese Bonda. Ale samozřejmě ani Kinski, Gassman nebo Adorf nejsou vůbec k zahození. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Klasická černobílá špionážní klasika, jinak ale stále poměrně vzácný film, který zmizel bez většího ohlasu krátce po uvedení do kin. Od té doby běžel jen párkrát v televizi po 70 léta, později vyšel na vhs. Film obsahuje tři příběhy (pod kterými jsou podepsáni tři režiséři různých národností, viz Terence Young, Carlo Lizzani a Christian-Jacque) moderní špionáže během studené války (agenti s krycími jmény) etc. Okrajově je zde použit i perfektně cynický komentář (Rober Ryan). Není to nic zvláštního jako čas od času dost nepravděpodobného, film ale vyniká dobrou atmosférou, skutečně luxusním hereckým obsazením a skvělým soundtrackem, který zvyšuje atmosféru a napětí. Navíc je to hodně příjemné na pohled, kdy se jednotlivé zrežírované části odehrávají pokaždé v jiné přírodní lokalitě / zemi. Ve filmu jsem ale vůbec nezaregistroval Adorfa a Kinského, kteří patrně museli hrát hne-dle v tý první. Nejlepší a nejvtipnější je asi druhá francouzská část s francouzským komikem Bourvilem (a lá James Bond) a Annie Giardot, tady se na-rozdíl od předchozí ale i poslední části člověk i trochu zasměje, každá epizoda je pak asi lepší jak ta předchozí, poslední s Henry Fondou, a scéna u okna, to je také parádní a docela silný zážitek. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Úvodní povídka s Henrym Fondou (5*) zůstala pro mě z tohoto triptychu špionážních povídek ze studené války jednoznačně nejlepší. Od počátku výborně budovaná atmosféra nabírá s přesunem z kanceláře do hotelového pokoje obrovské nápětí, velký boj nekompromisně obklíčeného sovětského špiona o život a vyváznutí v západní straně Berlína přináší skvostní minimalistický thriller s nádherně propracovanou pomalou akcí. Prostřední povídka s Bourvilem (4*) je zase zdařilou parodií na brakové špionážní příběhy, se zábavnou postavičkou svérázného agenta s nečekanou fyzickou zdatností. Vtipná akční povídka si ve svižném tempu řádí na poli různých druhech humoru od grotesky až ke vtipným konverzačním přestřelkám (zejména mezi Bourvilem a Annie Girardotovou), přičemž se nevyhýbá ani vyloženě surreálním momentům (např. smečka zatoulaných velbloudů za francouzskou dálnicí). Závěrečná povídka s Vittorio Gassmanem (3*) je opět vážnější a dějově mě až tolik nechytla, byť podobně jako samotné završení volně propojeného povídkového filmu obsahuje zručně natočenou akci. Celkově u mě vládne spokojenost a vnímám tenhle snímek určitě jako to lepší ze sbírky eurospy. Možná i díky tomu, že tvůrci se soustředí hlavně na špiony v akci a navzdory zapojení bloků z obou stran železné opony do děje se značně vyhýbá výraznějším politickým zápletkám i jakékoliv propagandě. 75% ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Genialny a jeden z najlepsich eurospyfilmov, aky som videl. Ja viem, nema sa to pisat, tieto bezduche vysteky, no .. co uz. Vyliezlo to zo mna, tak to tam aj ostane. Film pozostava z par epizod, ktore tocili rozni reziseri - takto, mam uctu k starsim ludom, len ta cast ktoru tocil carlo Lizzani m sa mi videla najslabsia - sam Lizzani po filme Cromache Di Poveri Amati 1954 uz rezignoval na vyssie umelecke ambicie a stal sa reziserom -rutinerom. Reziserskou rutinou sa vyznacuju takmer vsetky Lizzaniho filmy po roku 1954 a v 60. rokoch. Tuna je toho krasny priklad. Skoda, ze tento genialny eurospy film je tak neznamy ..... 100 % ()

Isard 

všechny recenze uživatele

Vedle devadesátiminutové verze lze nalézt i verzi dvouhodinovou. Pořadí příběhů je v obou verzích zřejmě jiné a místo čisté antologie nabízí delší verze více provázaný příběh. Ačkoli je úvod, noirové drama v nočním, deštěm smáčeném, Berlíně zajisté mistrovský kousek, zřejmě nejzábavnější je část prostřední, kde se Bourvil chopil role jinak tehdy vyhrazené jen hercům jako byl Sean Connery, nebo Ray Danton. Poslední italská část měla taky něco do sebe, ale kombinace vážnějšího tónu a parodických momentů byla trošku zvláštní. ()

Reklama

Reklama