Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Barbara Stanwyck hraje zištnou herečku Jean Harrington. Podle jejího stejně zlodějského otce, "plukovníka" Harringtona (Charles Coburn), by měla oškubat bohatého, naivního Charlese Pikea (Henry Fonda), plachého milovníka hadů, který se vrátil z dlouhé expedice po Amazonce. Tenhle plán ovšem selže. Odhalí ho Pikeův komorník. Naštvaná Jean se do Pikeova života vrátí v podobě odporně noblesní Lady Eve, rozhodnutá ho trápit, jak jen to půjde. Pikeovému otci se Lady Eve velice zamlouvá a chce tento vztah porpořit za každou cenu. Zpletenec příběhů se rozuzlí za pomocí opravdové lásky... (kyselina)

(více)

Recenze (41)

Matty 

všechny recenze uživatele

Do komediální polohy přepnutá Barbara Stanwyck jako žena, která ví nejen, po čem touží muži, ale hlavně, po čem touží sama. A jak toho dosáhnout. Henry Fonda v roli její bezelstné oběti. Zatímco on, okouzlen vůní, vzhledem i intelektem první svůdné bytosti spatřené po letech strávených v divočině, jí bez náznaku prozíravosti prozradí tajemství svého jediného triku (totiž toho karetního), ona jej nenápadně zaplete do svých intrik. Tradiční souboj pohlaví se nekoná, vítěze (tedy vítězkyni) známe od začátku. Žena, nikoli deus ex machina, dává ústřední pár po rozchodu opět dohromady. Ryzí femme fatale. V podání Stanwyckové balancující na samé hraně toho, co Produkční kodex připouštěl. Tak smyslná, že dokáže pozměnit hrdinovo vnímání skutečnosti (rozostřený subjektivní záběr očima omámeného Fondy). Jednoduše mu zamotá hlavu, ovšem s podtextovými náznaky, které by si tvůrci bázlivější než Sturges raději nechali pro sebe: had jako falický symbol a Fondovo zhmotněné podvědomí. Protože, nebuďme naivní, po tak dlouhém půstu mu jde jenom o jedno a v zásadě je osobou stejně málo ctnostnou jako Stanwycková. Oproti jiným screwball komediím je tato pomalejší (nejzjevnější jsou Sturgesovy problémy s rytmem, když dojde na slapstick) a méně sofistikovaná, než napovídá zápletka, ale své pro zásadní pozměnění obvyklého rozdělení rolí si určitě nezaslouží být při cestě ke kořenům žánru americké romantické komedie opomenuta. 75% ()

KarelR 

všechny recenze uživatele

Plně jsem prozřel jsem až napodruhé. Henry Fonda je ve svém odskoku od vážného herectví neodolatelný (obzvlášť když trhá závěsy), Barbara Stanwyck je bohyně, která měla na svoje půvaby dostat zbrojní pas, a společně s podpůrným ansáblem (moji oblíbenci Eugene Pallette a Eric Blore) stloukla tahle dvojka dohromady nejlepší Sturgesův film. Chytřejší, vtipnější a kouzelnější romantickou komedii aby člověk pohledal. ()

RHK

všechny recenze uživatele

Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Několik brilantních komediálních situací (karetní hra, znovusetkání, "přiznávání" milenců) a neskutečně roztomilí herci. příjemný a přitom jiskřivý film. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) V určitých ohledech mi snímek připadal modernější nebo nadčasovější než většina dobových filmů, nejspíš to bude pohybem kamery a některým chováním postav, ale v jiných aspektech to zase bylo tak klasické a nepřekvapivé, že se mi chtělo zívat. Henry Fonda má nějaké roztomilé kouzlo, Barbara mě zase překvapila svojí drobností, takže nakonec asi můžu říct, že jsem si to vcelku užila. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Máte dar člověka pěkně usadit a hned ho zase vynést do oblak.“ – „A pak ho znovu usadit.“ Po Ztřeštěné jsem se na The Lady Eve velmi těšil a byl zvědavý, jak dopadne další komediálně-romantická konfrontace Stanwyck a Fondy. A teď už vím, že náramně! U Ztřeštěné jsem se sice nasmál více, ale i zde je mnoho velmi vtipných scén (vhodně naladí už skvělé úvodní komentování „zápasu“, hned následované třeba parádní karetní partičkou), akorát důraz na romantiku je zde o něco větší. Ne že by mi však tento trend vadil, když to mezi ústřední dvojicí mile jiskří a je radost se na ně dívat. S tím souvisí i určitá naivita, která nastupuje zejména po „vracení úderu“. Ovšem pokud se někomu nezdá, že je Charles až příliš hloupý a natvrdlý, nutno dodat, že The Lady Eve patří mezi vcelku typické zástupce screwball komedií, takže to má svůj účel (stejně jako fakt, že Jean má stále navrch a s hlavním mužským hrdinou těžce „voře“). Ve filmu se také upozorňuje na dobu vzniku, i když docela nenápadně (pro diváky, kteří nepochopí, proč že neplují ty lodě, je zde ale pro jistotu připravený krátce parodovaný Hitler a narážka na „kříže“). Dohromady mi to dává slabší, avšak ještě plný počet. „Dobré ráno, pane. Ovoce, cereálie, vejce na slanině, vejce s klobásou, palačinky, hemenex...?“ – „Přineste mi lžíci mléka, holubí vejce a čtyři mouchy. Jestli žádné nechytíte, spokojím se se švábem. Budu na palubě.“ ()

M.E.J.L.A. 

všechny recenze uživatele

Barbara Stanwyck krásnější než kdy jindy, nešikovný Henry Fonda, Emma, pestrá paleta půvabných vedlejších postav, svižné dialogy plné (na svou dobu odvážných) dvojsmyslů... Víc Prestona Sturgese!!! ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Trošku sklamanie. Je to veľmi, veľmi fajn romantická komédia ale chýba tomu to diabolské tempo konkurečných screwball comedies a Barbaba Stanwyck bola síce úžasná ale Henry Fonda bohužiaľ nie je Cary Grant. 7/10 ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Henry Fonda perfektní, námět zajímavý a řada scén úsměvná, možná i škodolibě vtipná, přesto však spíše průměrná záležitost. ()

Kass 

všechny recenze uživatele

"You don't know very much about girls. The best ones aren't as good as you probably think they are and the bad ones aren't as bad. Not nearly as bad." Druhý den dopoledne jsem si ji musel pustit znovu. Napoprve jsem byl, asi jako Henry Fonda, až příliš omámený kouzlem Barbary Stanwyck abych mohl vůbec vnímat i něco jiného :-) Naštěstí mi pak přišla ještě lepší, zvláště první polovina filmu na zámořské lodi vládne. Poté je to až strašidelné jak si Lady Eve se svým Charlesem hraje jako kočka s myší. Ovšem lepší kočka než-li had. ()

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Výborná romantická komedie z dílny Prestona Stugese, u které jsem se náramně bavil, zejména díky ústřední herecké dvojici. Barbara Stanwyck je v tomto snímku opravdu nádherná a okouzlující, já bych se do ní zamiloval klidně třiadvacetkrát! Jejího protějška ztvárnil Henry Fonda, který zde dostal roli roztržitého nešiky, což je nádherný kontrast k rolím, ze kterých ho většinou známe – drsných a nesmlouvavých mužů. Fonda však dokázal, že by se ani na komediálním poli neztratil. Romantická linka snímku je navíc okořeněna skvělými (někdy až ztřeštěnými) vtipy, odvážnými dvojsmysly a prostředím malých podvůdků a triků, u kterých jsem se náramně bavil a rozhodně musím tento zapomenutý klenot všem doporučit! ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Jedno slovíčko na tento film pasuje asi najviac - roztomilosť. A to vo všetkých smeroch. Od hercov, situácií okolo nich až po finále a uzavretie dejovej linky. Príbeh síce nebol nejak extra zložitý a našli by sa tu aj hluché miesta, no tie našťastie poľahky vyplnilo osobné kúzlo tejto podarenej dvojice. Hlavne Barbara Stanwyck bola výborná, rola jej zapasovala ako riť na šerbeľ. Nadpriemer. 75/100 ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Klasická lehká crazy komedie, podobná, jaké se tenkrát točily u nás. Moc mě bavila Barbara Stanwyck, která mi mimochodem svým úsměvem a výrazem místy připomínala Téu Leoni. S eskými titulky to mohlo být vtipnější. # [viděno: monitor, sluchátka, EN sub] # příběh 7 | humor 4 | akce 0 | napětí 1 | pustil bych si znovu 8 ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kedysi moje prvé stretnutie so Sturgesovou tvorbou a hollywodskou klasicou bláznivou romantickou komédiou všeobecne. Vyvolala vo mne túžbu spoznať aj tie ďalšie a ešte slávnejšie. Možno preto, že tá romantika bola cynickejšia (čiže nie dnešne rádoby cynická) a zároveň inteligentnejšia, ako dnes (samozrejme v globále). Stanwyck manipulujúca s bezmocným Fondou, to musí byť a aj je povinnosťou pre každého bezmocného, zmanipulovaného kinematografiou. ()

pm 

všechny recenze uživatele

Mám problém film ohodnotit už řadu měsíců. Skvělý herecký pár a řadu vtipných scén sprostě devalvuje přístup Prestona Sturgese k postavě Charlese: chlapíka naivního a plachého v závěru proměnil jen v hlupáka. Vadilo mi, jak s ním ona v poslední třetině zachází. Že je děj vysoce nemorální ještě přejdu, ale trapnost už ne. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Ako podvodníčka uloví nesmelého a naivného boháča. Ľahká romantická komédia s roztomilým Henrym Fondom nikoho neuráža a dokáže pobaviť, aj keď jej dochádza dych. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Do první půlky je to skoro omamné. Setkání mladíka, který se po roce vrací z džungle, kde jen studoval hady a na luxusním parníku narazí na exemplář mnohem nebezpečnějšího druhu - ženu, která ví, co chce. Barbara Stanwyck sice nebyla vzhledem nejkrásnější, ale dokázala zahrát tak svůdnou ženu, až se z toho zastavuje dech. Když k Fondovi natáhne nožku, aby ji v kleče obul střevíček, tak je jasné, že mladík padl do osidel, ze kterých už se nevymotá (Promiň, Pyšná princezno, ale tvoje střevíčková scéna byla proti tomu jen amatérismus). Film je nabitý sexem, který ze Stanwyckové přímo prýští a Fonda se jím nechá zmámeně opájet. ____ Pak se ale vyprávění přelomí z dusného erotična do klasické konverzačky a s nějakými těmi gagy (věčně padající, nešikovný Fonda) a rázem tu máme dobrou, ale jen tuctovou, komedii. /6. 5. 15./ ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Další ze slavných romantických komedií klasického Hollywoodu. Od Sturgese jsem viděl zatím jen Sullivanovy cesty. Ty pro mě nebyly nijak stoprocentně pozitivním zážitkem, ale spousta momentů mě pobavila a především, ústřední dvojice mě oslovila a zajímala (Veronica Lake? Veronica Lake!). Tahle pro romantické komedie esenciální potřeba mi bohužel schází u Lady Eve. Díky podivně rychlému úvodu (postrádal jsem pocit jakékoliv expozice) a skrze divný a zmatený děj, kdy se obě postavy chovají pro mě nepochopitelným způsobem, jsem si nedokázal ani k jedné hlavní postavě vytvořit vztah a cítit zájem o její osud. Pominu-li tak pár scének, u kterých jsem se zasmál (a to byly téměř a pouze jen ty slapstickové), prošuměl mnou celý film bez jakékoliv větší pohnutky. Vypadá to, že Sturges tak zůstane v mém pomyslném žebříčku daleko za Wilderem, Lubitschem, Cukorem či Caprou. 4/10 ()

Reklama

Reklama