Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tři námořníci Gabey, Chip a Ozzie mají přesně jeden den volna v New Yorku, než se zase budou muset hlásit na palubě své lodi. A oněch čtyřiadvacet hodin si chtějí pořádně užít! Zamýšlejí navštívit tady a tohle a tamto, ale hlavně se seznamovat s dámskou částí obyvatelstva báječného New Yorku a protančit pak s nimi celý večer. Jejich plány se však zkomplikují, když se Gabey na první pohled zamiluje do plakátu Miss "Turniket" Ivy Smith a rozhodne se ji v obrovském městě nalézt. (dopitak)

(více)

Recenze (32)

SeldomSeen 

všechny recenze uživatele

Poněkud opomíjený kousek, patrně i zásluhou vesměs zapomenutelných písní, který ovšem v Kellyho portfoliu těsně předchází jeho vrcholné kousky z let 51-52 - a jeho kvalita tomu odpovídá. Dnes zaujme asi hlavně svou uvolněnou (a to především morálně - vzhledem k datu vzniku místy téměř až šokující) atmosférou a využitím lokací (údajně první muzikál, který takto "vylezl ze studií"): zase o jeden kinematografický důvod navíc, proč prostě musím Velké jablko jednou navštívit - a pokud možno, dát si s někým schůzku na vrcholu Empire State Building (i když mám tušení, že ve skutečnosti člověk tak snadno a lehce jako v tomto filmu k půvabné newyorčance nepřijde...) P.S. A jelikož ze souboru dat n=3 už lze cosi (velmi opatrně) vyvozovat, troufnu si postulovat hypotézu, že film, ve kterém se zřítí pracně zrekonstruovaná kostra dinosaura, má něco do sebe... :) ()

StanislachKo 

všechny recenze uživatele

Celé to pôsobí tak rozkošne naivne, skoro by sa dalo povedať, že až homo... Ale o čom to vlastne je? Trojica námorníkov má po dlhej dobe na mori jednu noc na vychádzku "on the town" (najväčším a teda najanonymnejším) a tak sa naháňajú za bohapustou j*bačkou. Iba je to pre všeobecnú verejnosť a divácku (ne)prezieravosť 50tych rokov schované za veľmi hravý zábavový muzikálový šat. A ja muzikály a najmä G.Kellyho móžem, takže u mně dobrý. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ale jo, je to krásně barevné, za což zase může Technicolor, navíc je to docela zábavné a některé ty písničky jsou chytlavé, anebo alespoň docela chytré. Frank Sinatra zpívá úchvatně, ale o tom se asi moc nedalo pochybovat. Jen je to místy až tak moc radostné, že vás to může přestat bavit. Snaha námořníků si vrznout je ale v tomhle ohledu zábavná. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Film vzdialenejší realite si snáď ani nedokážeme predstaviť. Lásky na prvý pohľad, bláznivé naháňačky, jednoduché myslenie všetkých postáv. Ale tu ide skutočne o starú svätú pravdu, že ak chcete žiť plnohodnotný život, treba žiť každý deň, ako by bol posledný. Donen s Kellym točia/tancujú/spievajú s takým entuziazmom, že ich filmy nedokážem považovať za pásové výrobky továrne na sny, i keď špeciálne film On the town je jeden veľký sen. Nemôže to byť taká pecka, ako Singing in the rain, pretože tá mala geniálny námet, On the town ho má na prvý pohľad naivný, ale vyvažuje to všemožnými nápadmi. Nakoniec sa ale ukáže, že tento námet je naopak výborný, pretože má v sebe temnejší tón. Ukazuje námorníkov, ktorí si môžu užiť iba jeden deň plný zábavy, ale čo potom? Vyhľadá Gabe Ivy? ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

S klasickými poválečnými muzikály mám zkušenosti minimální (ano,stydím se), ale okamžitě to začnu napravovat. Omamně rozhýbané, se skvělou choreografií a klukovsky rošťáckou trojicí námořníků v extrémně sympatickém podání, kde ani ten "třetí vzadu"- neznámý Jules Munshin - nezaostává ani o píď. Nástup je famózní a pravěké číslo "Prehistoric Man" mě vyloženě zvedlo z křesla. První polovina je stoprocentně našláplá, ve druhé už se tolik netančí a nezpívá a hraje se spíše na melodramatickou notu, takže nejvyšší hodnocení uniklo. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (6)

  • Třetí s poslední filmové setkání Franka Sinatry (Chip) a Genea Kellyho (Gabey). (Karlos80)
  • Celé natáčení v ulicích New Yorku probíhalo pouhých pět dní, přičemž štáb narazil na dva zásadní problémy. Prvním bylo počasí, kdy téměř po celou dobu pršelo, a druhým popularita Franka Sinatry a Genea Kellyho. (Mr.Hudson)
  • Muzikál byl revoluční nejen proto, že se z podstatné části točil v exteriéru, ale i kvůli hudebním číslům, která obsahovala zcela přirozené, spontánní taneční pohyby rozvíjející děj. Do té doby v muzikálech převládaly složité studiové taneční choreografie. (Komiks)

Reklama

Reklama