Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vodnářka
    *****

    Z husté noční mlhy, která symbolicky obklopovala i celé jesenické kino, se vynořil pár malých vzdálených světel. Přibližovala se, zvětšovala, světlo dopadlo na koleje a vlak, z něhož vycházela, dojel až k nám. Nebo k Aloisovi, co ve své nádražce v Bílém potoce už léta pečlivě zapisuje odjezd každého vlaku, dohlíží na Wachka, váží si všech strojvedoucích i každé lokomotivy a pro uklidnění si předčítá jízdní řády... Jenže Bílý potok není tak klidným místem, jak by se mohlo zdát, sněhové vločky neutváří jen atmosferickou zimu, která tu trvá většinu roku, ovšem slouží třeba i k zahlazení stop dalších, kteří se v příběhu postupně začínají objevovat. Ne každý v Nebelově okolí je tak naivně čestný, jako sám Alois a na pozadí dvou významných historických událostí, jež divák nenásilně vnímá hlavně z rádiových zpráv, nebo kalendáře na stole pana psychiatra, se tu odehrávají různé zlomové události. Snímek hned prvním geniálním záběrem vtáhne diváka do sebe tak hluboko, jako málokterý film, člověk jen fascinovaně zírá, užívá si každý detail, přemístění rotoskopicky animovaných postav do rozostřené části záběru, dokonale zpracovaná gesta v obličeji Ivana Trojana, fascinující přechody mezi snímky, hudbu, která zcela přirozeně dodává snímku další dokonalou vrstvu a věří, že všechny postavy dopadnou tak, jak si přeje... Konec přijde až moc rychle, vám se z kina vůbec nechce, ale když vás potom čeká ještě noc v chladném horském jeseníku, absinth převlečený za zelenou od uvaděček, koncert samotných Priessnitzů, který propaříte hned vedle Rudiše a následné popovídání si s ním a celým štábem...geniální atmosféra a nadšení z celého filmu ve vás zůstane ještě hodně dlouho!!!!(21.9.2011)

  • Big Bear
    ****

    Je to hlavně o pocitech. Kdo má rád vlaky, nádražíčka, všechny ty banány, brejlovce, bardotky, zamračené.... ten ve filmu najde i možná další příchuť čehosi co ocení jen ajznboňáci. Na mne z té stanice v Jeseníkách, strážním domku i starého Hlavního dýchla neuvěřitelná nostalgie. Cítil jsem vůni smrků i rozteklého asfaltu vypečeného sluncem z pražců, slyšel bzukot much narážejícíh do oken nádražní restaurace i cítil smrad z cigaret a zkyslého piva z pohozených povoskovaných kelímků na podlaze Fantovy kavárny.... Děj zde za vizuálem zlehka pokulhává a v podstatě je velmi jednoduchý a snadno předvídatelný. Krobot mi ale velmi sedl jako hlavní hrdina... Samo zpracování si zaslouží pochvalu už jen za ten nápad něco udělat jinak ( u nás), samozřejmě jinde už mají dávno své Balšíry... Převedení do kreslené podoby se velmi podařilo u přírody, strojů a objektů...U lidí to na mně někdy působilo hodně uměle, zejména u sekvencí točených za šera, kdy světlem bíle ohraničené postavy ostře a nepřirozeně kontrastovaly s tmou... A čím mně teda osobně tvůrci naštvali, že Terce Voříškové odpreparovali její pihu z obočí ! Pánové to byla chyba! Snímek doprovází velmi podbízivý soundtrack včetně dnes už zlidovělého šlágru Půlnoční.... U mně je to za čtyři hvězdičky * * * *(12.10.2011)

  • FlyBoy
    ***

    [IFF 2011, Bratislava] Tomáš Luňak a jeho opatrný-čo mimochodom neznamená nepodarený-debut. Nazdávam sa, že výsledná fazóna zdupkáva predovšetkým na neochote pridržať sa pôvodnej predlohy, ktorá v sebe ukrýva nespočetné množstvo nepoužitých narážok a heftov. Bez nich "mlha ktorá šuká les" vyzerá dosť vypreparovane a túto kastráciu naplno nevynahradí ani rotoskopické zaobalenie. Má zbehlého Krobota (mimovoľná podobnosť s "A Londoni férfi" ma rozplesala), má v malíku exteriéry z čias normalizácie a chmúrne prostredie bývalého Sudetska, má skôr heslovité, než doslovné razenie-k tomuto nemôžem napísať krivého slova. Spomeňme si však napr. na "Waltz with Bashir" a "Scanner Darkly", ktoré sa núkajú k provizórnemu prirovnaniu-Folman aj Linklater kráčali totožným smerom, avšak ich spovede-i keď boli diametrálne odlišné-boli buď tematicky hutné alebo fabulovo rozvetvené. "Alois Nebel" neni ani jedno, ale aj tak sa neubránim spokojnosti z vytvorenia niečoho (na tuzemské pomery) špeciálneho a preto vravím, snaha sa cení.(9.11.2011)

  • Happens
    ****

    Musím říct, že první reakcí po shlédnutí filmu bylo těžké zklamání prolínající se s neodeznívající nudou, které jsem se po deseti minutách filmu nemohl zbavit. S denním odstupem si uvědomuji svět Aloise Nebela, který nám byl podán, jeho drobná šílenství a rutinní postupy, jimiž odháněl břímě, jenž si nesl z dětství. Tolik k obsahu, forma je skvělá, úžasná a úchvatná, ta propracovanost v detailech - až mrazí.(28.9.2011)

  • Mertax
    ***

    Řada hypnotických momentů a unikátní animační technologie bohužel nevykompenzují chatrný příběh a poměrně nezvládnuté vykreslení vztahů mezi postavami a jejich motivace. Napětí a gradace tedy zcela mizí a vše se tak nějak rozplývá a ztrácí v mlze... Vzhledem k tomu, že trailer nabudil snad každého, jsem se po filmu cítila zklamaná. Škoda, že film naprosto vykuchal svou předlohu, což ostatně Rudiš přiznal. Scenáristé rezignovali na příběh - a to má komiks více jak 350 stran! Nebel je tím pádem docela prázdný (a subjektivně 2hodinový), až mě to překvapilo. Na film parfektně pasuje ono klišé, že forma zvítězila nad obsahem. Jdu si raději přečíst předlohu, ale Luňákovi gratuluju - natočit takový debut je zázrak. A Krobot je skvělý! [Kino](16.9.2011)

  • - V českých kinech film shlédlo na 120 000 diváků oproti očekáváné návštěvnosti 30 000 lidí. (Gypaetus)

  • - Nebel znamená v němčině "mlha". Přečteme-li jméno hlavního hrdiny pozpátku, dostaneme slovo "leben", což je po překladu z němčiny "život". Oba pojmy korespondují s atmosférou snímku. (Taxi88)

  • - Otec se synem Alois a David Švehlíkovi hrají ve filmu stejnou postavu, a to Wachka. Alois Švehlík hraje starého Wachka, David Švehlík starého Wachka za mlada. (Anonymka1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace