Reklama

Reklama

Film Noir

Obsahy(1)

Hlavný hrdina sa prebúdza, je noc, nad hlavou sa mu týči obrovský nápis HOLLYWOOD a... má dokonalé okno. Nepamätá si nič: ani kto je, ani ako sa sem dostal a už vôbec netuší, prečo pri ňom leží mŕtvy detektív s prestrelenou hlavou - navyše, vražedná zbraň pohodená pri tele dokonale pasuje do púzdra, ktoré má náš hlavný hrdina ukryté pod sakom. Nasadá do pristaveného auta a po chvíli zistí, že má pri sebe mobilný telefón patriaci Samovi Rubenovi, súkromnému detektívovi. Začína sa zamotaný, akčný a komplikovaný príbeh ako vystrihnutý zo starých gangsterských filmov noir a hlavný hrdina musí prekonať mnoho prekážok a nástrah (zabijakov, policajtov a krásnych žien) aby si vybojoval späť svoju pravú identitu. (Jordan)

(více)

Recenze (13)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Strašně mě štval ten rozdíl mezi fotorealistickým pozadím a předměty na straně jedné a příliš jednoduchou kresbou postav. Příběh taky až na osvěžující nahotu neobsahoval příliš zajímavého, v půlce filmu jsem se začínal nudit. S takovou Renesancí po vizuální stránce rozodně nesrovnatelné. 50% ()

mandelbrot 

všechny recenze uživatele

Filmu se díky hudbě překvapivě daří i přes nic moc vizuální zpracování navodit noirovou atmosféru. Není to ale moc platné, protože nejen obrazová složka, ale i příběh vypadá vypůjčený z nějaké počítačové hry. Obzvláště vrtulníkové mezihry nastávající pokaždé, když hrdina jede někam po dálnici, jsou něco, co by se dalo skousnout nanejvýš v GTA. Katastrofální neschopnost záporáků se při střelbě trefit a občas úsměvné dialogy tomu taky moc nepřidají. Kdyby se film držel trochu více při zemi, mohlo to dopadnout o dost lépe, protože přes všechny výtky mě postupné odkrývání a skládání příběhové mozaiky docela bavilo. ()

Reklama

Topco 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý chcel evidentne nadviazať na úspech Sin City a Renesancie, no zlyhal práve v tom najdôležitejšom – vo vizuálnej stránke... Zločin, amnézia, pátranie – klasická dejová schéma. Fanúšikov potešia dôrazy na noirové fetiše: voice-over, ktorý nevadí, džezový soundtrack, nočná mora, častý dážď, neónové nápisy, stropný ventilátor a ozvláštnením je nahota a sexualita. Mínusom sú popri nevýraznej až zlej animácii, aj akčné scény so samopalmi, ktoré noirovej latke príliš nesedia, občas pripomenú prepáleného Max Paynea či videohru GTA. Pre fanúšikov každopádne povinnosť. 2,5* ()

rudeboy 

všechny recenze uživatele

V sekcii „Late night show“ nám okrem iného ponúkli organizátori festivalu ArtFilm (2008) aj animovanú poctu filmom čiernej série, s jednoduchým ale veľavravným názvom Film noir. Film síce vznikal v americko-srbskej koprodukcii, avšak čuduj sa svete prvé husle hrali Balkánci a to predovšetkým dvaja animátori a režiséri: Srdja Penezič (alias D. Jude Jones) a dnes už legenda srbskej animovanej tvorby Risto Topaloski. Po vizuálnej stránke je film ovplyvnený najmä pop artovou tvorbou Roya Lichtensteina, komiksami a japonskou mangou. Celé je to v nádhernom čierno-bielom prevedení so samozrejme poriadne červenou krvou. Film noir začína otvorením očí hlavného hrdinu, ktorý má naozaj poriadne „okno“. Nevie kto je, ako sa volá, ani čo robí, avšak pohľad na vedľa neho ležiaceho zavraždeného policajta mu našepkáva, že by bolo najlepšie čo najskôr zmiznúť. Nasadá do auta a vydáva sa napriek špinavým mestom plným vrahov, prostitútiek, a toho najzábavnejšieho filmového klišé, aby odhalil svoju zabudnutú identitu. Práve práca s klasickými filmovými klišé a zaužívanými schémami je to čo v tomto filme funguje naozaj parádne. Je to mierne parodické, ale nie tak aby sa to bezducho vysmievalo z filmov čiernej série, alebo klasických akčných filmov. Práve naopak, film sa týmito žánrami inšpiruje a pracuje s nimi. Ak divák jednoducho prijme hru tvorcov a nebude uvažovať o tom, že v skutočnosti nie je každá žena nádherná topmodelka s „trojkami“, ktorá si to s vami hneď „rozdá“, a že rotačný guľomet by z dvoch metrov poslal auto hlavného hrdinu priamou čiarou do pekla, budete sa baviť kráľovsky. A nezabudnite si k filmu vziať popcorn a colu. ()

Antek 

všechny recenze uživatele

LA je město, ve kterém všechno má své dvě vrstvy. Zdánlivě čistá vrstva je nahlodaná červem korupce a zvrhlosti -- lúza zase skrývá bílá místa a zlomená srdce. Muž bez identity se probouzí pod nápisem Hollywood a spletitá šedá odysea může začít ... Noir jako vyšitý. Zvárnění sice silně pokulhává, ale ze snímku přímo sálá nadšení tvůrců, kteří žánr noir rozhodně znají. Přestřelky jsou výborné (i když v některých případech nelogické), atmosféra bezchybná a příběh správně zamotaný ... Nedejte se odradit (na dnešní dobu) ubohou animací -- co dělá noir noirem je příběh. Kousky puzzle pomalu zapadají a vám vytane na mysl, že Film Noir je opravdu filmem noir ... ()

Galerie (40)

Reklama

Reklama