Režie:
Richard DonnerKamera:
Vilmos ZsigmondHudba:
Mark MancinaHrají:
Sylvester Stallone, Antonio Banderas, Julianne Moore, Muse Watson, Steve Kahan, Kelly Rowan, Reed Diamond, Axel Anderson, Fulvio Cecere (více)Obsahy(1)
Nájemný vrah Robert Rath, životem poznamenaný samotář, má už dost zabíjení a chce začít nový život. Své zákazníky nezná, komunikuje s nimi pouze pomocí počítače. Než stačí splnit novou zakázku, předejde ho jiný zabiják. Představí se mu jako Miguel Bain. Zná Rathovu minulost i to, že kdysi zabil svého kolegu Nikolaje, aby dokázal, že je ve svém oboru nejlepší. Další objednávka, kterou Rath dostane, je smrt čtyř obchodníků a dívky jménem Electra, která jim má prodat důležitou disketu. V hotelu, kde má k transakci dojít, však čeká i Bain. Ten postřílí nejen agenty Interpolu, ale také obchodníky. Dívce se podaří uniknout, ne však na dlouho. Najde ji totiž nejen Rath, který dívce pomůže, ale také Bain, který se s ním zuřivě střetne v jejím bytě. Rath tuší, že má být Bainovou další obětí, a dokonce pochopí i to, že se ho ctižádostivý psychopat pokusí zabít stejným způsobem, jako on před lety zabil Nikolaje. Rozhodne se hrát s nájemným zabijákem složitou psychologickou válku nervů. Bain je nucen šest hodin trpět v tropickém vedru u téhož okna, odkud kdysi střílel Rath. Nakonec se však přece jen dočká. Rath vychází z banky a ocitá se na mušce Bainovy pušky. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (426)
Fajn casting, herecký je to dobre zahrané (výborný Sylvester Stallone, skvelý Antonio Banderas a kočka Julianne Moore), akčné scény sú dobre natočené a majú atmosféru, príbeh napínavý, no trošku film brzdí pomalé tempo. Jeden s tých lepších filmov nie len Slya, ale aj režiséra Richarda Donnera. 80% - 4* ()
Jedna z tých Stallonových klasík, ku ktorej som si nikdy cestu nenašiel. A pritom to na prvý pohľad vyzerá tak dobre, tématika nájomných zabijakov podporená výbornými hercami, na poste režiséra klasik Richard Donner a ideálny rozpočet, ale všetko kazí obyčajný, až mdlý scenár a málo akcie. Jedine úvodná polhodina mi príde úplne ideálna, obaja nájomní zabijaci dostanú svoj priestor, pričom chémia medzi nimi funguje výborne, dej je zaujímavý, dynamický a ešte aj tá akcia sa mi tu celkom páčila. Ale potom to už upadne, príchod ženského elementu pokazí čo môže, dejovo mi to už príde úplne priemerné, tempo výrazne upadne, ale stále sa na to pozerá pomerne dobre, no druhá polovica už pokazí, čo môže. Prenesenie deja do exotiky mi vôbec nesadlo, toto prostredie mi pri tomto type filmu vôbec nesedí, celý dejový motív s bankou ma absolútne nezaujímal, akcia tu už nie je takmer žiadna a finále mi vôbec nevyhovovalo. Pozerať sa na to dá už vlastne len kvôli vynervovanému Banderasovi a zaujímavému vyrozprávanému príbehu s poučením. Sklamaním je aj akcia, ktorej je nielen veľmi málo, ale je aj dosť jednotvárna a pôsobí až moc pasívne. Jedine tá úvodná polhodina mi v tomto vyhovovala, prestrelka na cintoríne a aj následná sekvencia s policajtmi sú celkom slušné, ale potom už nie je moc o čo stáť. Vizuálne sú bez problémov, ale obsahovo a zaujímavosťou mi prídu na úrovni akčných scén z priemerných seriálov, takže dá sa na to pozerať, ale chýba im akýkoľvek zaujímavejší okamih. A nevyhovovovalo mi to ani po stránke usmrtených obetí, buď v prestrelke neumrie nikto, alebo je to len o využití momentu prekvapenia a rýchleho vystrieľania všetkých v dosahu, chcelo by to aspoň jednu klasickú žánrovú prestrelku. Obsadenie stojí vlastne len na týchto troch postavách, Sylvester Stallone tu síce mohol aj niečo trochu zahrať, takto tá jeho potreba chrániť osobu určenú k likvidácii nefunguje až tak dobre, ako by mohla, ale dá sa nad to povzniesť, viac ma bavil energický Antonio Banderas, ktorý svojim scénam dáva ten správny náboj, ale Julianne Moore nepatrí medzi moje obľúbenkyne a povrdila mi to aj tu. A Richard Donner sa snaží, ale z tohto scenára viac nevyťaží. Takže nie je to zlý film, dokonca som ho už videl viackrát, ale pre mňa je to s výnimkou úvodnej polhodiny sklamanie. Chcelo by to zaujímavejší scenár, dynamickejšie prevedenie, viac akcie a odstrániť ženskú postavu, aby súboj dvoch špičkových zabijakov bol postavený na niečom zaujímavejšom, než ochrane človeka. 58% ()
Na pozdní éru Stalloneho tvorby slušná zábava. Těch 132 minut uteče celkem rychle. Sly je tu opět takovej, jak ho máme rádi :o), tedy Mr.Stone-Face, Banderas naopak předvádí celou mimickou eskapádu, jeho nervní zabiják mně docela bavil. Ale celkově to na 4* není, ani kdyby si autoři odpustili ren připitomělý závěr. ()
Řemeslně zručně vyvedený thriller, kterému však dle mého chybí více propracovaný scénář (ve vší té vážnosti, ve které se celý děj nese) a závěr - v rámci celého příběhu - ten už je značně přitažený za vlasy a vlastně i celá ta role J.M. je v jednání postavy poněkud více než je zdrávo plná rušivých klišé... Škoda, mohlo to být výborné >drama o souboji (nevědoucího) učitele a (umanutého) žáka< , drama o posedlosti odsouzené k nezdaru a zmaru... Ale to by asi nemohla hlavní role patřit S.S :-)... Tři a půl hvězdičky v rámci žánru, však v tomto případě bez důvodu zaokrouhlit nahoru. ()
Tohle je jeden z filmů, na kterých jsem vyrůstal. Stylový zabiják před odchodem do důchodu Sly Stallone versus šílený Antonio Banderas. Poctivá akční podívaná z poloviny let devadesátých. Sly v jedné ze svých nejlepších rolí a Antonio stále ještě na počátku kariéry. Příběh předvídatelný, zápletka nepřekvapující, ale všechno ostatní je na svém místě. Richard Donner ví, jak na diváka zapůsobit a akční scény jsou všechno jen ne nudící. Herecké výkony až na Banderase žádné, ale to snímku paradoxně pomáhá. Banderas tak působí odlišně než všichni ostatní, což jen podtrhuje jeho šílený a posedlý charakter. Plky, to už jsem dlouho neslyšel.. plky. ()
Galerie (73)
Photo © 1995 Warner Bros.

Zajímavosti (20)
- Sylvester Stallone (Robert Rath) dostal za film honorář 15 milionů amerických dolarů. (Conspi)
- Producent Joel Silver se zasadil o to, aby film režíroval Richard Donner. (Conspi)
- Ve scéně, kdy policisté převáží Miguela Baina (Antonio Banderas), který následně zlomí vaz policistovi za volantem, můžeme v následujících záběrech vidět, jak onen policista při nárazu do stojícího auta ožije a opětovně řídí. V dalším záběru se zdá být zase mrtvý a v dalším opět žije. (Lasmen)
Reklama