Nastala chyba při přehrávání videa.
  • akisha
    **

    Největší problém filmu je, že jsou dva. Vlastně tři. Jako nejhorší vidím fakt, že to žánrově je všechno a nic. Barnabasovo vraždění hipízáků mi vtipný nepřišlo. Sympatizoval by někdo s Ichabodem, kdyby si uprostřed filmu zabil pár vesničanů, protože například "slyší hlasy" nebo tak podobně? Divák pak neví, na co se naladit, tak se nenaladí na nic. Dál - vtipy. Co to bylo za vtipy? Kdy přesně měly bejt vtipný? A měly vůbec bejt vtipný? A byly to vlastně vtipy? Celkem se povedly tak tři. Pak tu máme herce. Všichni přehrávaj. Možná, že v Burtnovkách herci prostě tak trochu přehrávaj, ale tady přehrávaj moc a leze to na nervy, hlavně pak u Chloe Moretz a Evy Green. Nevadila mi pouze Michelle Pfeiffer. Teď vedlejší nedostatky, jako například profláklý Burtnovský schémata a šablony, který se tady nijak neosvěžujou nebo inovujou, ale jsou furt stejný. Dokonce snad i ten kluk, co hrál Barnabasovo mladší já, vypadal jako dvojník mladšího já Ichaboda Cranea. To bylo schválně? A průhledná Bella Heathcote taky nic moc. Zmiňovat známou věc, že polovina nakousnutejch témat nebo postav není vůbec vysvětlená, už je možná zbytečný. A ještě ke všemu je to celý děsně nudný. Snad se Burton ještě časem zvetí...(25.9.2012)

  • Don Jebal
    *

    Rozpočet: 150 000 000 $ Otvárací Víkend: 29 685 274 $ (v 3 755 Kinách) Tržby USA: 79 727 149 $ Tržby Tržby ČR: 390 669 $ Tržby SR: 145 418 $ Celosvetovo: 236 527 149 $ Na Temné tiene som šiel len preto,lebo Diktátor sa nepremietal.Aj keď reakcie okolia neboli práve najlepšie,rozhodol som sa že to hlavne kvôli Burtonovi skúsim.Prvých 20 minút ok,zoznamovanie s postavami a navodzovanie atmosféry.Ale potom,jedna veľká nesúroda fraška ktorá iba miestami rozosmeje ,dialógy postáv boli zbytočné,do tmy volajúce a stále sa opakovali.SPOILER!Asi 6 alebo 7 krát,tam medzi sebou Johnny a Eva riešili a pýtali sa navzájom prečo Eva Johnnyho Barnabáša zakliala a prečo mu zničila život a podobné sračky,ktoré sa divák dozvedel hneď na začiatku a neboli potrebné pre zvyšný príbeh.Vizuál je krásny,Eva Green sexi a asi 5 krát sa zasmejete.Na to scenár je slabý,dialógy zbytočné a dej naťahovaní a predvídaťelný.Od Burton už nechcem nič vidieť a radšej zostanem pri starých dobrých klasikách z ranných 90.rokov.(22.5.2012)

  • Mr.Apache
    **

    Už dlouho jsem neviděl žádný novější film Tima Burtona, tak jsem risknul kontroverzně hodnocené Temné stíny. Myslím, že hlavním problémem filmu je to, že Johnny Depp zde vypadá jako debil. Jelikož je to ústřední postava, která myslím nemá na první pohled vypadat jako debil, je to problém opravdu velký. Deppovi to však nelze dávat za vinu - hraje jak nejlíp to jde. Co je to ale platné, když ho jeho maska přehrává. ... Kdo rozhodně nevypadá jako debil, je Michelle Pfeiffer, mému oku nejvíce lahodící ženská postava. Také je to jediná žena ve filmu, která působí skutečně důstojným dojmem. Ostatní ženy jsou loutkové postavičky; hlavně tedy ty dvě, které se pořád motají kolem Johnnyho Deppa. Je to hodná loutka a zlá loutka. Hodná je překousnutelná, ta zlá je zcela nevydýchatelná. (Proč Johnny Depp se zlou loutkou provádí sex, místo aby jí hned ze startu uštědřil pořádnou ránu pazourou, je mi záhadou.) Pak je tu ještě holčička z Kick-Ass, která ujde, a ze všech loutek působí nejlidštěji. ... Pročítal jsem si některé komentáře, a chtěl bych se vyjádřit k postřehům, které se nalézají ve dvou z nich. Tak tedy: "Demoliční soulož" je bez skurpulí obšlehnutá z jedné pozdní epizody seriálu Buffy the Vampire Slayer. Proti tamnímu demoličnímu sexu je ovšem ten burtonovský pouhým čajíčkem. Zatímco v Buffy má tato scéna alegorický význam, v Temných stínech nemá význam prakticky žádný. Zbytečná, čistě pro efekt zařazená scéna, která dělá z Deppovy postavy debila nejen od pohledu a z Burtona pak zmateného kleptomana. ... Pak je tu "WTF moment" vyvraždění mírumilovných hipíků, zmíněný v jiném, sympaticky působícím komentáři. K tomu se dostanu hned jak si pokecáme o Alici. (A nemyslím tím teď Burtonovu Alice in Wonderland. Tu a Ďábelského holiče jsem si raději nechal ujít.) Tak tedy: V roce 1972 nebylo v rockové Americe nic, co by bylo více in, než právě Alice Cooper. Tamní budoucí sedmdesátková rocková monstra měla na kontě buďto teprve debutová alba (Aerosmith, Blue Öyster Cult) nebo ještě ani nevznikla (např. budoucí úspěšní Cooperovi epigoni KISS se tehdy jmenovali Wicked Lester, a o nějakých maskách ještě ani nepřemýšleli). Alice měl v té době na kontě už tři velké albové trháky (Love It to Death, Killer a School's Out) a čtvrtý (Billion Dollar Babies, z něhož zde zazní hit "No More Mr. Nice Guy") byl v přípravě. Mládež (zastoupená zde holčičkou z Kick-Ass) jej milovala, umělci (např. Salvador Dali) ho uznávali, a nechali se jím inspirovat (David Bowie, později KISS a mnoho dalších). Je lehce pochopitelné, proč Tim Burton svůj mládežnický idol zatáhl do filmu, který je zřejmě filmovým zpracováním jeho oblíbeného seriálu z dětství. I když je samozřejmě trochu bizarní, že tu čtyřiašedesátiletý Alice hraje sám sebe ve věku 24 let. (Dobrý je moment, kdy Deppova postava - Barnabas Collins - říká: "Myslím, že jsem kdysi znal jednu Alici Cooperovou...". Jak známo, zpěvák Alice Cooper je reinkarnací čarodějnice stejného jména, která byla upálena v 18. století, z něhož pochází i Barnabas.) A nyní se konečně dostáváme k vraždění hipíků. Hnutí a myšlenky květinové generace 60. let, z jejichž psychedelického kvasu vzešlo tolik revolučního v mnoha uměleckých a společenských sférách, se stále tvrději střetávalo s realitou, a ideály hippies už do 70. let, plných terorismu, sériových zabijáků, zbrojení a masových vražd, příliš nepasují. Mládež si žádá nových, zábavnějších, temnějších a šokantnějších idolů, což reinkarnovaná/ý Alice se svou umrlčí maskou a jedinečným spojením rocku a divadla dokonale naplňuje. A není sám. Po něm přicházejí další, kteří místo mírumilovného filozofování o bratrství a míru, nabízejí vstup do horrorových fantazií a krvavě romantických mystérií. Jak zpívají Blue Öyster Cult: "Tohle není léto lásky." A byl to právě Alice Cooper, kdo řekl: "Byli jsme dýkou vraženou do srdce generace dětí květin." Nahlíženo v širších souvislostech má tedy (mimo záběr se odehrávající) vyvraždění skupinky hippies dvousetletou upírskou kreaturou symbolizovat výše nastíněné (pop)kulturní změny, a onen "WTF moment" tak získává své opodstatnění. ... I když se Temné stíny díky podobným jednotlivostem mohou jevit zajímavě (a vizuálně typicky burtonovský úvod rozhodně navnadí), ztroskotávají na tom, že jde o takovou strašnou zplácaninu všeho možného, co se Burtonovi zrovna zdálo dobré do nich narvat, že i kdyby to nějaký zanícenec všechno hloubkově analyzoval a obhájil, pořád to nebude fungovat jako celek. A i kdyby náhodou ano, tak ten naprosto uncool namaskovaný Barnabas to nakonec stejně pošle do háje. Řeknu to naplno, protože mi to beztak celou dobu bliká v hlavě: Takhle nějak vypadal můj spolužák, čistý outsider, jemuž se říkalo Blázen Miki. (Ta podoba mě praštila do očí hned jak jsem v TV náhodně zhlédl ukázky z filmu.) Měl jsem Mikiho docela rád. Než se dal k jehovistům, dokázal říct i několik souvislých slov o rockové muzice, kterou jsme oba poslouchali. Ale žádný idol paní a dívek to rozhodně nebyl, a jako důstojné horrorové monstrum by neobstál ani omylem. Tím větší obdiv zaslouží Johnny Depp, který zde navzdory svému handicapu (Mikiho maska) udělal při ztvárnění Barnabase maximum.(20.4.2013)

  • Segrestor
    *

    Myslel jsem, že ta nuda na začátku byla schválně, aby to pak dostalo ty správný grády, ale ten kýbl další nudy, co následoval, byl k posrání. Takový paskvil! Šlendrián scénáristický, ta šmíra upatlaná, prach a bída. Hnus. Co k sakru tam dělaly všechny ty postavy? Motaly se, motaly. Ale málo! Dramatično se jim polámalo. Strýko Fester se snažil, ale málo! Čarodějné nalíčení se polámalo. Vlkodlačí týnejdžerka - mám fakt problém to vůbec vyslovit - a všude kolem samá deus ex machina. Ten scénárista se snad z těch Adamsovic spratků na prázdninách v Bradavicích asi úplně pomátl. Nic nefungovalo. Strašně se to vleklo a kde mělo být nějaké drama, stalo se jen velké zív. Nepochopeno. Vůbec. Pracuji na důsledném zapomenutí. Snad ne druhý díl? To je vtip.(19.9.2012)

  • B!shop
    ****

    Sice jeden ze slabsich kousku Tima, ale rozhodne ne takova sracka, jak to podle hodnoceni vypada a jak jsem se bal. Jsou tu dva problemy, jednak pribeh by moh bejt alespon trochu komplikovanejsi a v nekterejch momentech promyslenejsi a hlavne Tim poradne nevedel, co chce vlastne natocit za zanr. Stridaj se tu tak sceny, ktery by obstali v lecjakym upirskym hororu se scenama s hipikama, uchylnou hudbou a prebarvenou stylizaci, misty to je uchylny, misty vtipny a misty proste nijaky. A tak trochu se to rozpada prave na tyhle jednotlivy sceny. Depp sice nesleze ze sceny a snazi se jak o zivot, ale jeho upir je hlavne divnej se svejma 200 let neaktualnima hlaskama a prekvapenym vyrazem na cokoliv modernejsiho. Nicmene semtam mu scenar do huby nejakou tu vychytanou hlasku strci. Ostatni herci jsou samozrejme proti borci Deppovi nevyrazny, ale uchylnej sluha Haley nebo super sexy Green jsou fajn. No ale jinak je Burton stale ve forme, takze perfektni stylizace, super triky i hudba a kdyby se trochu vypiloval scenar, byla by to pecka, ale i tak jsem spokojenej, par nudnejch mist se precka a zbytek je pohodova hororova komedie s par skvelejma momentama.(5.9.2012)

  • - Už při psaní scénáře bylo jisté, že ve filmu budou hrát Helena Bonham Carter i Michelle Pfeiffer. (R´Hell)

  • - Na scénáři se podílel Dan Curtis, který pracoval jako scenárista na scénáři dřívější seriálové verze. (kriticom)

  • - Během pikantní scény mezi Angelique Bouchard (Eva Green) a Barnabasem Collinsem (Johnny Depp) museli herci spolupracovat s kaskadéry, protože lítali přivázaní na provazech. Eva Green k tomu špatně snáší výšky. (R´Hell)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace