• Astrebleue
    ***

    Musím si osvěžit předlohu, protože na první pohled mi film nepřipomínal, že by měl mít něco společného s Čapkem. Hlavní protagonisti v některých situacích se opravdu snažili o grotesku. ,,Růžička" mi opravdu moc nepomohla, herečka mi dobové typem nesedla. Jediné, na co myslím od začátku filmu, je to, že nesmím zapomenout vyzdvihnout Honzu Budaře za jeho perfektní herecký projev, je čím dál lepší.(26.9.2010)

  • triatlet
    ****

    Jiřímu Krejčíkovi se podařilo obsadit herce, kteří vytvářejí atmosféru povídky. Smekám před Budařovým rozsahem (např. při srovnání také s bratrskou rolí ve Václavovi). Jiří Krejčík také sám volně upravil Čapkovu povídku. Pokud zamýšlel dvoudílný televizní film, možná by ještě lépe vystihl vývoj vztahů mezi postavami. Přesto na televizní film dokonale připravené interiéry, kostýmy, odpovídající hudební doprovod.(26.9.2010)

  • Fajt
    *

    Velice nákladný film, s celkem obyčejným příběhem o naivním děvčeti. Jinak perfektně zobrazenou dobu první republiky, zbytečně kazí úplně amatérské anachronismy, které do té doby nepatří. Korunu všemu, ovšem nasadila Ester Kočičková se svojí ukázkou jak správně držet příbor, věřím, že se Guth-Jarkovský obrátil v hrobě !!!(28.9.2010)

  • quixote
    **

    TV film, který snad raději - vzhledem k zásluhám J.Krejčíka a jeho renomé - ani neměl spatřit světlo světa. Červená knihovna non plus ultra, desátý odvar z Herzových Petrolejových lamp, místy dokonce nechtěná parodie žánru, navíc s přemrštěnou stopáží. Tohle nemá s Čapkovým pohledem na svět vůbec nic společného! Především mužské postavy jsou všechny do jedné tlačeny k neuvěřitelně křečovitému výrazu a příšerně přehrávají. Ženské postavy jsou na tom jen o chloupek lépe, přičemž (jinak jistě velmi talentovaná) G.Marcinková v podstatě nemá co hrát, a tak většinu filmu projde s trpícím pohledem potrefené laně (…nebo husy, chcete-li). Rozpaky vzbuzuje i její účes (v jaké době že se ten příběh vlastně odehrával? Že by i vdaná paní chodila za první republiky s rozpuštěnými neupravenými vlasy a ošuntělým hadrem přes hlavu a la Nastěnka?) a celá výprava vinou svých nemotorných televizně-ateliérových staveb, které se ve výsledném dojmu tlučou s exteriéry nasnímanými „filmově“. Jednoznačnými pozitivy na této nepovedné záležitosti je Jiráskova hudba a herecký casting, v němž se objevují kvalitní pozapomenutí herci, zajímavé nové tváře (nečekaně třeba i Ester Kočičková v maličké roli sekýrující paní továrníkové). Je moc fajn, že Pan režisér Krejčík dostal v době možnost ještě točit, ale tentokrát to byl prostě krok vedle...(27.9.2010)

  • Deimos
    ***

    TV/// Obsazení 5/10 Děj 5/10 Hudba 4/10 Prostředí 7/10/// +Jan Budař a Gabriela Marcinková, atmosféra doby a věrně natočené dialogy a mluva -téma není příliš zajímavé, je to hodně rozvláčné/// Největší předností filmu může být nová tvář v české kinematografii jménem Gabriela Marcinková. Zde byla svázána pevně napsanou rolí, která přesně musí zapadat to oné doby. Což mimochodem zahrála věrně a přesně. Nicméně věřím tomu, že s jinou postavou by nám pěkně ukázala, že umí. Snímek zaujme dobovou výpravou, která je zdařilá a taky dobovou mluvou. Ta je hodně nevšední, ale působí to až kouzelně. Tedy občas, protože si musíme uvědomit, že se jedná o drama dospělé dívky, která se musela na nátlak rodičů oženit a tehdy neexistovalo něco jako rozvod. Takže se stále více a více propadá...Škoda snad slabší režie, která film tahá hodně k průměru./// Celkem 51%///(15.6.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace