• Baxt
    ***

    Další důkaz, že v současných televizních poměrech nedokáže Čapkův text přežít ani půl hodiny, naštěstí Krejčík emocionálně vyděračský scénář v závěru nakopne i do jiných končin. Jinak bych vyzdvihl smysl pro detailní (avšak omezené) prostředí, naopak mě iritovaly přechody mezi interiérovou (televizní) a exteriérovou (filmovou) kamerou s jinou frekvencí snímání. Hodnotili bez zhlédnutí celého filmu: Pishin, sahe, Artigas, msamisa, alanwilder, Lucille, Cool(in), luckah, Alt.64, agentkar, jeanieCZ, M.Wittman, kidli, smolaf, pavelzd. Očekávám nasrané zprávy do pošty.(26.9.2010)

  • quixote
    **

    TV film, který snad raději - vzhledem k zásluhám J.Krejčíka a jeho renomé - ani neměl spatřit světlo světa. Červená knihovna non plus ultra, desátý odvar z Herzových Petrolejových lamp, místy dokonce nechtěná parodie žánru, navíc s přemrštěnou stopáží. Tohle nemá s Čapkovým pohledem na svět vůbec nic společného! Především mužské postavy jsou všechny do jedné tlačeny k neuvěřitelně křečovitému výrazu a příšerně přehrávají. Ženské postavy jsou na tom jen o chloupek lépe, přičemž (jinak jistě velmi talentovaná) G.Marcinková v podstatě nemá co hrát, a tak většinu filmu projde s trpícím pohledem potrefené laně (…nebo husy, chcete-li). Rozpaky vzbuzuje i její účes (v jaké době že se ten příběh vlastně odehrával? Že by i vdaná paní chodila za první republiky s rozpuštěnými neupravenými vlasy a ošuntělým hadrem přes hlavu a la Nastěnka?) a celá výprava vinou svých nemotorných televizně-ateliérových staveb, které se ve výsledném dojmu tlučou s exteriéry nasnímanými „filmově“. Jednoznačnými pozitivy na této nepovedné záležitosti je Jiráskova hudba a herecký casting, v němž se objevují kvalitní pozapomenutí herci, zajímavé nové tváře (nečekaně třeba i Ester Kočičková v maličké roli sekýrující paní továrníkové). Je moc fajn, že Pan režisér Krejčík dostal v době možnost ještě točit, ale tentokrát to byl prostě krok vedle...(27.9.2010)

  • Deimos
    ***

    TV/// Obsazení 5/10 Děj 5/10 Hudba 4/10 Prostředí 7/10/// +Jan Budař a Gabriela Marcinková, atmosféra doby a věrně natočené dialogy a mluva -téma není příliš zajímavé, je to hodně rozvláčné/// Největší předností filmu může být nová tvář v české kinematografii jménem Gabriela Marcinková. Zde byla svázána pevně napsanou rolí, která přesně musí zapadat to oné doby. Což mimochodem zahrála věrně a přesně. Nicméně věřím tomu, že s jinou postavou by nám pěkně ukázala, že umí. Snímek zaujme dobovou výpravou, která je zdařilá a taky dobovou mluvou. Ta je hodně nevšední, ale působí to až kouzelně. Tedy občas, protože si musíme uvědomit, že se jedná o drama dospělé dívky, která se musela na nátlak rodičů oženit a tehdy neexistovalo něco jako rozvod. Takže se stále více a více propadá...Škoda snad slabší režie, která film tahá hodně k průměru./// Celkem 51%///(15.6.2011)

  • Slarque
    *

    Byla mladá, byla chudá, takže ji všichni ponižovali, zneužívali a byli na ni hnusní. Měl jsem toho dost po dvaceti minutách. Po třičtvrtěhodině režisér hlavní představitelce dovolil na chvíli vypnout permanentně ztrápený výraz a trochu se usmát, takže jsem zjistil, že je i pěkná. Ale dokoukat to dokonce byla stejně dřina. Při vší úctě k panu Krejčíkovi, tohle bylo jedno velké dlouhé nekonečno o ničem.(29.9.2010)

  • triatlet
    ****

    Jiřímu Krejčíkovi se podařilo obsadit herce, kteří vytvářejí atmosféru povídky. Smekám před Budařovým rozsahem (např. při srovnání také s bratrskou rolí ve Václavovi). Jiří Krejčík také sám volně upravil Čapkovu povídku. Pokud zamýšlel dvoudílný televizní film, možná by ještě lépe vystihl vývoj vztahů mezi postavami. Přesto na televizní film dokonale připravené interiéry, kostýmy, odpovídající hudební doprovod.(26.9.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace