Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj komedie se točí okolo milostných eskapád malostranské krasavice Stázi, která se po nešťastné lásce zamilovala hned to tří pánů najednou… (Bohemia MP)

Recenze (20)

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Nadčasové satirické písničkové pásmo přislibuje, že dno bude vždy nablízko, ale naštěstí ne nadosah. Hašlerovy písně jsou věčné a věčně věští. Společenskokritický úvod filmu, ten obraz Prahy věčně kažené, se záhy rozvíjí v mnohem vážnější drama dívčího srdce a jinošských a pánských duší a dušiček, které až překvapuje spletitostí osudových zápletek a zábavností point. Škoda jen, že je neprotkává více stylových záběrů. Tehdy šlo ještě leckde brát. Dnes už se jich pomalu nedostává ani ve snech. Pragensie. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem příliš nepochopil smysl tohoto filmu ani proč se na scénáři podílel Martin Frič(!) Je to vlastně stejný produkt jako libovolný díl cyklů "Babiččina krabička" a "Bejvávalo", jen barevný a natočený na film. Populární herci a zpěváci v secesních kostýmech prozpěvují Hašlerovy písničky a otrocky věrně demonstrují, co se v nich zpívá. Ale cynika to pobaví. :-) 30% ()

Reklama

Siegmund 

všechny recenze uživatele

Udělat film s písničkami není lehké. Stává se, že písničky jsou do děje vkomponovány násilně nebo se nevztahují k ději nebo jsou písničky pěkné, ale děj filmu nestojí za nic... Je milé, že nic z toho se tohoto filmu netýká! Navíc sledovat české zpěváky z druhé poloviny 60. let je víc než zajímavé. Je to taková „Babiččina krabička“ ve filmovém podání. Toto dílo pana Podskalského se mi zdá jako skvělá pocta písničkáři Hašlerovi a skvělé připomenutí jeho písniček. Těch dodnes živých i těch už pozapomenutých. ()

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Film v podobné stylu, jako jiné Podskalského operetky a muzikálky (sága o záletníku Karáskovi, Námluvy komtesy Gladioly, ...), jen schází takové to schazování absurditami, jako když Iva Janžurová pěje Chtěla bych tančit jen (z My Fair Lady) a u toho honí po silnici splašenou rezervní pneumatiku. Tady herci a zpěváci většinou jen tupě ilustrují obsah písně. I tak by se mi to dost líbilo, nabýt otravné vypravěčky Bohdalové. Zajímavá byla scéna, kdy Hana Hegerová zpívá duet s Karlem Gottem, ale nikdy nejsou společně v jednom záběru - patrně se nemohli dohodnout na termínu natáčení. ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Sympatická a promyšlená snaha překlenout jednoduché obehrávání písniček věků minulých pomocí podstatných scének, uvádějících diváka do atmosféry a překlenujících propast času, která běžně bývá příliš vysokou překážkou znesnadňující přistoupení na stylizovanou hru starých dvorků, kolotočů, panen a mládenců. To vše v jednotě hereckých a pěveckých výkonů pod jistým a stylovým ale přitom nearchaickým Podskalského vedením a s Illínovým hudebním vkladem (prolnutí hašlerovky se Starci na chmelu). Důstojnější formou se to už těžko někomu povede. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (12)

  • Film měl premiéru 10 dní před okupací Československa vojsky Varšavské smlouvy. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)
  • V úvodní části filmu se vydává Jiřina Bohdalová do beatového klubu v Praze, kde zpívá skupina Olympic. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)
  • Kostýmy do filmu, které považovala sama Pavlína Filipovská za poměrně šílené, navrhla Ester Krumbachová. (Willy Kufalt)

Reklama

Reklama