• Master19
    ***

    Film se scénářem od Karla Hašlera? Víceméně ano. Nic proti jeho písničkam, ale když jdou po sobě, je pěkně vidět jejich jednoduchost - jsou to prostě odrhovačky, jedna jak druhá... Nejvíce mě zaujala scéna z Matějské pouti, kdy se překřikují Hlinomaz, Menšík, Černý a další (Menšík tam dokonce propašoval jeho oblíbenou figurku zvanou Picmaus :-) ). Obsazení vůbec je na dnešní dobu neuvěřitelně kvalitní, i když vymustrovaní zpěvací už jsou dneska devalvovaní na minimum. Věřím ale, že před těmi 40-ti lety to byla paráda. Nejvíc mě zklamalo, že jsem nedokázal identifikovat Janu Novákovou, která zde má hrát - mám sice tip na jednu z jeptišek, ale jistý si nejsem. :-((14.2.2009)

  • farfalla
    *****

    Filmové pásmo písniček o hledání lásky. Příběh o panně Stázi (Pavlína Filipovská) a jejich pěti nápadnících (Václav Neckář, Waldemar Matuška, Josef Zíma, Miloš Kopecký, Josef Beyvl). Písničky Karla Hašlera budou věčně půvabné a zpěvné. Jsou vybrány a seřazeny tak, aby vytvořili lyrický příběh, který se odehrává v centru staré Prahy. Mluveným slovem provádí Jiřina Bohdalová a Darja Hajská. Je příjemné si odskočit z moderní Prahy plné aut, hotelů, obchodů plných blbůstek pro turisty do staré Prahy krámků pro místní a plné pokojných, romantických zákutí.(1.1.2015)

  • Blofeld
    ***

    Film v podobné stylu, jako jiné Podskalského operetky a muzikálky (sága o záletníku Karáskovi, Námluvy komtesy Gladioly, ...), jen schází takové to schazování absurditami, jako když Iva Janžurová pěje Chtěla bych tančit jen (z My Fair Lady) a u toho honí po silnici splašenou rezervní pneumatiku. Tady herci a zpěváci většinou jen tupě ilustrují obsah písně. I tak by se mi to dost líbilo, nabýt otravné vypravěčky Bohdalové. Zajímavá byla scéna, kdy Hana Hegerová zpívá duet s Karlem Gottem, ale nikdy nejsou společně v jednom záběru - patrně se nemohli dohodnout na termínu natáčení.(14.2.2009)

  • Maskati
    ****

    Je treba pripomenout, kdy film vznikal - koncem uvolnenych sedesatych let. Je v nem akcent na radost ze zivota,pospolitost,vlastenectvi /Hašler/ a češtví vůbec /Frič/. Tedy presne to, co nam za rok na dvacet let sebrali. Nekdo tu napsal, ze se staly fronty na vstupenky do kin na tento film. Pamatuji se, lidem se to totiz libilo. Nebyli jeste tak zahledeni do sebe a na zahranicni tvorbu a pana Podskalskeho milovali, protoze jim rozumel. Takze, kdo jste to nezazil, nehodnoťte a nezatracujte. Ten film je lehce naivním romantickým kouskem historie Prahy, poklonou panu Hašlerovi a zároveň vzpominkou na doby úžasných sedesátých let, kdy se tocily krasný věci. Howgh!(6.11.2018)

  • Oskar
    **

    Nikdy jsem příliš nepochopil smysl tohoto filmu ani proč se na scénáři podílel Martin Frič(!) Je to vlastně stejný produkt jako libovolný díl cyklů "Babiččina krabička" a "Bejvávalo", jen barevný a natočený na film. Populární herci a zpěváci v secesních kostýmech prozpěvují Hašlerovy písničky a otrocky věrně demonstrují, co se v nich zpívá. Ale cynika to pobaví. :-) 30%(12.1.2006)

  • - V malé roli kominíka se objevil ve filmu i režisér Zdeněk Podskalský st.. [Zdroj: Robert Rohál, Vítek Chadima - České zpívající filmy] (M.B)

  • - Kostýmy do filmu, které považovala sama Pavlína Filipovská za poměrně šílené, navrhla Ester Krumbachová. (Willy Kufalt)

  • - Úvodní a závěrečnou píseň "Princezna v hermelínu" zpívají Karel Gott a Hana Hegerová. Ve filmu počas písničky nemají ani jeden společný záběr, protože si oba nenašli společný termín natáčení. (Willy Kufalt)