Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V počátcích třicátých let vnášely drtivé důsledky hospodářské krize do života mnoha lidí tvrdou skutečnost: ztráta práce znamenala hlad. Tato realita pronikala i do tehdejších hollywoodských filmů. Ženy přestaly zajímat šperky či luxus. Postava Marlene Dietrichové v Plavovlasé Venuši vymění svou ctnost za jídlo pro sebe a svého syna. Každodenní realita však nebyla Sternbergovým předmětem zájmu. Jeho záměrem v Plavovlasé Venuši bylo vytvořit protiváhu sentimentálním ženským snímkům. Do filmu zasahovala cenzura: amorálnost hrdinky je zastřená, nesmí být nikdy konkrétně vyslovena, musí být vyvážena vznešenou motivací. Americká verze tohoto filmu dokonce ani neobsahovala úvodní scénu, v níž budoucí manžel hrdinky během procházky náhodně narazí na nahé koupající se dívky. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (9)

  • Kvůli tlaku Legie slušnosti v roce 1934 je aktualizován Produkční kodex, jehož znění bylo mnohem přísnější než v roce 1930,  a tak 11. června 1934, kdy vstoupil kodex v platnost, byla Správou kodexu Plavovlasá Venuše rekvalifikována a stažena z oběhu. (Zetwenka)
  • Vedení společnosti Paramount, které film Plavovlasá Venuše (1932) natáčelo, mělo výhrady k závěru filmu. Původní závěr režiséra Sternberga byl odmítnut, ten se urazil a odmítl na filmu spolupracovat, a tak společnost určila jiného režiséra. Poté hlavní hvězda filmu Marlene Dietrich odmítla pracovat s někým jiným než Sternbergem. Dne 26. dubna 1932 vedení studia Paramount oznámilo, že Marlene Dietrich byla dočasně pozastavena činnost, protože odmítla dodržet podmínky smlouvy, a místo ní dostane hlavní roli v plavovlasé Venuši herečka Tallulah Bankhead. Postupem času režisér Von Sternberg přizpůsobil scénář svého filmu všem požadavkům studia Paramount a film se začal natáčet. (Pavlínka9)
  • Film Plavovlasá Venuše byl málem zakázán cenzory Haysova úřadu, protože postava Dietrichové tu byla zcela jednoznačně cizoložnicí, která se spustila s Carym Grantem, a navíc si to užívala. Musely proto být udělány drobné změny, aby mohl být film promítán na veřejnosti. (Pavlínka9)
  • Právě v tomto filmu byl vytvořen typický účes Caryho Granta s pěšinkou na pravé straně, který nosil do konce života: Když režisér Josef von Sternberg natáčel první scénu s Grantem, popadl hřeben a rozdělil své mužské hvězdě vlasy pěšinkou raději na pravé straně místo na levé, kde ji Grant nosíval do té doby. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama