Režie:
Lone ScherfigKamera:
John de BormanHudba:
Paul EnglishbyHrají:
Carey Mulligan, Peter Sarsgaard, Dominic Cooper, Rosamund Pike, Alfred Molina, Olivia Williams, Sally Hawkins, Cara Seymour, Matthew Beard, Emma Thompson (více)Obsahy(2)
Divoké dospívání v divokých šedesátých. Píše se rok 1961 a atraktivní, chytrá, šestnáctiletá studentka Jenny (C. Mulligan) poslouchá desky Juliette Greco, ochutnává počátky ženství, sní o výjimečných zážitcích a životě zahaleném do cigaretového dýmu „gauloisek“. Vítejte v poválečném, předbeatlovském Londýně v době, kdy upjaté maloměstské poměry dávají jen stěží tušit, že zlatá šedesátá už klepou na dveře... Film je adaptací memoárů novinářky Lynn Barber. Do režisérské židle usedla dánská režisérka Lone Scherfig (Wilbur se chce zabít, Italština pro začátečníky) a scénář napsal známý spisovatel Nick Hornby (Všechny moje lásky, Jak na věc). (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (368)
Na mě mělo tohle vyprávění až moc obroušené hrany. Strhující scény nepřijdou, vybroušené dialogy jakbysmet. Revolta je tu asi na úrovni školáka, který odmítne nahlas číst před ostatními spolužáky. Snaživá studentka bojující s latinou a oxfordským snem, konzervativní rodiče, světácký třicátník a možnost poslouchat jinou hudbu, obdivovat výtvarné umění, pít drahé šampaňské, utrácet v buticích, chodit na filmy a koncerty, aukce i závody chrtů. Buržoazní luxus nebo akademický titul? Film dánské režisérky Lone Scherfig trestuhodně klouže po povrchu, divák je natěšený, že Nick Hornby něco ze svého výtečného rukopisu přenese i do scénáře, který napsal na základě memoárů novinářky Lynn Barber. Jenže vše je takové nekonfliktní a načechrané, až by někdo zasloužil polít ledovou vodou. Navíc zdůvodnění kroků onoho hejska se nedozvíme. Na jedničku je nicméně obsazení, můžeme se jen dohadovat, kdo je lepší (Carey Mulligan, Peter Sarsgaard, Alfred Molina, Olivia Williams). Jinak ovšem promarněná šance. Černý čaj s citronem také příjemně zahřeje. Ale odpoledne nevím, jak chutnal. I když vlastně jo – úplně stejně jako každé ráno. ()
Ano, já vím, že je to v podstatě obyčejný příběh ze života, a že bych od něj neměl čekat nic převratného, ale... Ale na můj vkus je asi až příliš obyčejný, tuctový, nesčetněkrát viděný, slyšený, čtený... Zkrátka nic extra. Líbila se mi dobová atmosféra, to ano, fajn byla i milá Carey Mulligan (přemýšlím, kdy a v čem jsem naposledy viděl mladou herečku, která by se tolik podobala Audrey Hepburn), ale jinak mě Škola života neoslnila. Od scénáře Nicka Hornbyho jsem rozhodně chtěl víc. Film začíná podobně jako polozapomenutá generační výpověď Beat girl, ale vyvíjí se a končí jinak - hůř.__P.S. Zdálo se mi to, nebo se Peter Sarsgaard ze sebe snažil dělat Ewana McGregora?__P.P.S. Do role, které se ujal Alfred Molina, bych si představoval někoho víc "britského". ()
Z deja filmu si už veľa nepamätám (neskôr som sa k nemu vrátil ešte raz), ale v hlave mi utkvela dokonalá atmosféra začiatku 60-tych rokov. Ten film snáď nebol natočený v roku 2009, ale možno je to reštaurovaný a dodatočne kolorovaný film Francoissa Truffauta, kde boli digitálne nahradené tváre Belmonda a Jeanne Morreau Carey Mulliganovou a Peterom Sarsgardom. ()
Tyhle meditace na téma nutnosti vzdělání pro ženy už tu byly tolikrát! Bylo by milé, kdyby tyhle klišátka Britové tentokrát nějak ozvláštnili, ale kdepak. Dojetí, citového napětí nebo opravdových emocí se tady těžko dočkáte. Ano, Carey Mulligan je skvělá, Peter Sarsgaard dokáže rozbušit srdéčka, Alfred Molina se tu ukazuje v krásně dojemné roli a dokonce i ten Dominic Cooper ze sebe vydal to nejlepší. Ale celé je to tak nějak zapomenutelné, protože na konci se nedočkáme žádné katarze, jen dospělého a smířlivého přitakání - a není to vlastno to, proti čemu hlavní hrdinka rebelovala? ()
Není lepší zkušenosti, než nechat si v útlém věku řádně nafackovat od života. Trošku to sice bolí, ale náplasti v podobě mnoha nakouknutí do splněných životních snů mohou leccos vyléčit. Mne tedy šedesátkové retro příjemně potěšilo, ale rozhodně mi nepřidalo na náladě to, že děj směřoval do míst, která by pohádka nikdy nenavštívila, ale život by určitě jiný směr nepřipustil. ()
Galerie (100)
Zajímavosti (11)
- Když David (Carey Mulligan), Jenny (Carey Mulligan), Danny (Dominic Cooper) a Helen (Rosamund Pike) jedou ukrást obraz mapy, tak v čase 42:16 sedí v autě vedle Davida Danny. V následující scéně v čase 42:25, když auto zastaví, však na místě spolujezdce sedí Jenny. (randycz)
- Carey Mulligan obsadily do role Jenny filmové producentky, aniž by se poradily s režisérkou filmu. (virus10)
- Jedna z prvních scén, když David (Peter Sarsgaard) zastaví autem a pomáhá Jenny (Carey Mulligan) s jejím cellem dovnitř, nakládá ho předkem do auta. Později, když si ho Jenny bere z druhé strany, měla by ho tahat opět krkem napřed, ale tak tomu není. (Aknah)
Reklama