Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Octave je mistr světa. Jeho krédem je: "člověk je jen produkt, jako všechno ostatní". Pracuje pro jednu z největších reklamních agentur na světě - Ross & Witchcraft, přezdívané "La Ross". Má vše - peníze, holky, kokain... - přesto není šťastný. Dvě náhlé příhody mu změní život: románek se Sophie - nejkrásnější dívkou z reklamky a pracovní schůzka u Madone - největšího výrobce mléčných výrobků, kterým nabízí svůj reklamní spot. Tehdy se rozhodne vzbouřit se proti svým vlastním hodnotám, proti všemu co dosud stvořil, a začne svůj neúprosný boj se sebou samým. Vymanit se ze systému, který jste sami stvořili však není jen tak. Podaří se Octavovi uniknout ze své zlaté klece? [Přeloženo, upraveno, kráceno z: www.99francs-lefilm.com] (kozish)

(více)

Recenze (46)

vander19 

všechny recenze uživatele

Tento film je naprostá brutálna haluz vytvorená konzumnou spoločnosťou, ktorej dominuje ako oporný piliér Dujardin. Fajčí jointy na porade, ráno si pred kávičkou v kancli šlahne lajnu a potom sa pripravuje meeting, kde ojebe ľudí naprosto sprostou reklamou. A večer zase flám, koks, pindy, šukanie atď. Pracuje vo významnej firme za 75 000 frankov mesačne. To po čom vy túžite on už dávno má, na čo vy šetríte tak ak sa ku tomu dopracuje bude dávno staré. Perfektné obleky, značkové okuliare a jeho tím. To je život jedného bláznivého francúza, ktorý život prechádza paralelne medzi realitou a feťáckymi flashbackmi. Jeho krédom je, že nič nie je väčšné, v čom má asi tento chalan fakt pravdu. Hlavne pri jeho spôsobe života a fetu je zázrak, že sa dožil vôbec toho, aby vyrozprával príbeh. Film je síce točený v roku 2007, ale dejovo zasadený okolo roku veľkého milénia. Mobili ako Nokie 3210 a 3310,, starý bavorák....Čaro filmu spočíva v premene nášho slávneho Octaveho a to tvorcovia podľa mňa natočili maximálne odvážne s istou špetkou čarovnosti. Dajú na výber dve odlišné ukončenia. A vy si vyberte. ()

HellFire 

všechny recenze uživatele

Další příjemné překvapení a body k dobru pro evropský film, který začínám preferovat před hollywoodskou továrnou snů, která by se měla spíše přejmenovat na továrnu na pokračování, rebooty, prequely a sequely. Originality v ní totiž najdete asi tolik, co jehel v kupce sena. Ale zpátky k 99 frankům. Film je adaptací stejnojmenné knihy francouzského spisovatele a hned první scéna nám prozradí, jak to celé dopadne, když hlavní hrdina skočí ze střechy budovy, ve které pracuje. Tento přístup není ničím novým, takových filmů existuje spousta. Nejprve nám ukážou smrt hlavního hrdiny a my pak celý film sledujeme události, které ho k tomu dovedly. A příběh v 99 francích je radost sledovat. Hlavní hrdina, sympatický zaměstnanec reklamní agentury v podání Jeana Dujardina (až na CSFD jsem zjistil, proč je mi povědomý, nejen že se podobá Macháčkovy, ale hrál přece v The Artist :)), si žije na vysoké noze. Večírky, ženy, drogy, alkohol, drahá auta a v práci celkem flákárna. Život mu změní románek s kolegyní a následný rozvod v momentě kdy zjistí, že je těhotná. Od té doby se jeho život vleče pomalu a nemá smysl. Po bitce na párty, kde téměř přijde o život, je Dujardin nucen odejít na kliniku, kde se vyléčí z drogové závislosti. Nastartuje tak novou epizodu svého života. Drogy jsou minulostí a v práci se daří. Na natáčení reklamního spotu v Miami ale znovu okusí drogy a při šílené jízdě autem zabije několik lidí. A jakmile si pro něj doma ve Francii přijde policie, spáchá sebevraždu. I když natočen v roce 2007, je film aktuálnější v dnešní době, kdy jsou lidé masírování reklamou na každém rohu, časopisy ukazují dokonalé postavy žen a mužů a Photoshop umí upravit jakoukoliv fotku k nepoznání. Bavil mě režisér, který si vyloženě hrál s divákem. Herci často mluví do kamery, tedy přímo k divákovy, kamerové nájezdy a kontinuální záběry dodávají na atmosféře a celkově je film pojat umělecky, kdy občas září barvami a přechází do kreslené podoby. ()

Reklama

arie 

všechny recenze uživatele

Jan Kounen vizuálne experimentuje, pohráva sa s formou filmu a snaží sa predstaviť dynamickú snímku zo zákulisia reklamného biznisu. Pojem „snaží“ je v tom prípade úplne na mieste, vo filme je mnohokrát toľko energie až pôsobí únavne a samotné prostredie, v ktorom sa odohráva, je pre bežného konzumenta, ktorý sa o svet reklamy nezaujíma bližšie, vzdialené a málo atraktívne. Je to svet, v ktorom dominujú peniaze a jeho cynickí hrdinovia žijú svoje príbehy v maximálnom tempe, za doprovodu sexuálneho harašenia a drogových eskapád. Film ma iritoval na nervy lezúcim obsadením, hlavne hlavný hrdina, Jean Dujardin, je síce obstojný herec, no v tomto počine taktiež neuveriteľne otravný chlap, ktorý ničí akékoľvek Kounenove hrátky so štýlom či formou. Záverečné vyústenie, alebo ak chcete, alternatívne závery, sú primárne v druhom prípade veľmi hravo a originálne vymyslené, no negatívne dojmy z predchádzajúcich minút sa im už odčiniť nepodarí. ()

cab 

všechny recenze uživatele

Vizualni hratky uprednostnujici pribeh Octava, ktery vymysli reklamu pro jednu z nejvetsich agentur sveho druhu. Protoze vladne nebyvalou predstavivosti, ma v praci velky uspech. S uspechem prichazi penize, slava, zenske a samozrejme drogy, ktere po pouziti zanechavaji nenapravitelne skody. Nekonecne pareni jednou konci a Octava se pere se sebou samym, kdyz nejdulezitejsi kontrakt jeho zamestnavatele ma pod osobnim dohledem. Zajimave ale nedostacujici k divakove spokojenosti. 50% ()

Aljak odpad!

všechny recenze uživatele

Ale teraz vážne. Čo bolo na tomto filme akože tak skvelé, že sa dočkal takého krásneho 75-percentného hodnotenia? Spočiatku som mal síce pocit, že to bude skvelá paródia na všetky tie idiotské nápady dizajnérov reklám, ale bohužiaľ, nebolo tomu tak. Všetky tie narkotické prestrihy plné halucinácií mi prišli úplne zbytočné a presne týmto mi to pripomenulo ďalší z vysoko hodnotených filmov, ktorý pokladám za priemerný - Filth (tiež z prostredia narkotík a halucinácií). Vlastne poriadne neviem čo by som na tomto filme vyzdvihol, lebo to bolo také divné a nezmyselné až to pekné nie je. A ešte k tomu tá nesympatická hlavná postava Octave, ktorý ma po celý čas strašne iritoval. Proste odpad, nemôžem inak... ()

Galerie (24)

Zajímavosti (1)

  • Počas scény s tehotenským testom a v scéne, kde si Octave v posteli s Tamarou predstavuje Sophie, znie hlavný motív z iného filmu: Stvorení pre lásku (2000). (mijec)

Související novinky

Jean Dujardin se začne neodvratně zmenšovat

Jean Dujardin se začne neodvratně zmenšovat

05.11.2023

Připravte si lupu. Držitel Ceny Akademie Jean Dujardin (The Artist, Novembre) by si měl zahrát hlavní roli v připravovaném francouzském sci-fi snímku The Incredible Shrinking Man od produkční… (více)

Reklama

Reklama