Reklama

Reklama

Přichází Satan!

  • Velká Británie The Omen (více)
Trailer

Obsahy(1)

Narodil se v šest hodin, šestého dne šestého měsíce... Britsko-americký film Přichází Satan! režiséra Richarda Donnera patří ke komerčně nejúspěšnějším hororům s okultistickou tematikou, které prožívaly svůj rozmach ve Spojených státech 70. let. Působeni Satana je v Donnerově filmu dáno do souvislosti s politikou: americkému diplomatovi Robertu Thornovi je za podivných okolností podstrčen k adopci chlapec Damien, ve skutečnosti vtělení Antikrista. Po řadě záhadných nehod, jejichž oběťmi jsou lidé odhalující pravou tvář dítěte, vyhledá Thorn v zoufalství kněze, který mu vyjeví, co musí udělat. (Česká televize)

(více)

Recenze (573)

Gimli 

všechny recenze uživatele

Ďábelské, děsivé, temné, tajuplné, výborné. Nejlepší satanský film, jaký jsem zatím viděl. Ani opěvovaný Vymítač ďábla na něj nestačí. Obrovský podíl na atmosféře má velmi originální hudba Jerryho Goldsmithe, za kterou právem získal Oscara. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Už bylo napsáno velmi mnoho o hudbě Jerryho Goldsmitha velmi kladným textem: ve většině geniálním, kde převyšoval i můj pocit o tom, že Goldsmith je vynikající skladatel a v tomhle filmu je jeho mistrovsky podkreslená hudba v napětí a hrůzy v celém Donnerově díle jeho dosavadním vrcholem. Výborná klasika 70. let a s klidným svědomím můžu napsat, že 70-80.léta v tomhle žánru patří mezi špičku ve filmové kinematografii. Omen se zařadil nejen mezi ně, ale velmi převyšuje ve všech klasikách hororového žánru - a velmi se přiblížil k Friedkinovu mistrovskému vrcholu Exorcist (kdy omdlévali lidé v kině). Omen je geniální v hudbě a v provedené režii, ale ve scénáři a v tísnivé děsivosti (atmosféry) má Exorcist navrch. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Skvělá atmosféra beznaděje a bezmoci. Horor trochu zapadl za Vymítače ďábla a obdobné - rozhodně si zaslouží minimálně stejné uznání. Kokuče toho malého Damiena fungují! ()

Shit 

všechny recenze uživatele

V tehdejší době to byl určitě výjmečný horor, ale v dnešní době už to přece jenom neni ono, ale atmosféra je opravdu vynikající a o hudbě snad ani nemluvě, když tam začnou zpívat ty chorály nebo co to je tak je to dokonalý, výkony herců zejména Gregoryho Pecka jsou výborný, ale občas to mělo slabší chvilky a někdy jsem se trošku nudil, ale i tak je to jeden z nejlepších mysteriózních hororů. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Zub času znovu úřadoval. Když si odmyslíte stylovou hudbu a slušnou gradaci finále, tak vám zůstane pouze velkolepá nuda bez většího dopadu na diváka. Jestli to má stačit na nejlepší horor všech dob, tak raději půjdu o žánr dál. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V 70. letech západní Evropou a Spojenými státy hýbala módní vlna satanismu, kterou pomohly rozpoutat i žánrové snímky, z nichž první byl Rosemary má děťátko a poté slavný Vymítač ďábla. Podobné to bylo koneckonců i v literatuře, protože v roce 1969 vyšla Le-Veyova Satanská bible. Producenti si řekli, že by bylo fajn naskočit do tohohle rozjíždějícího se vlaku a pověřili Richarda Donnera natočením snímku podle stejnojmenné literární předlohy. Donner použil jenom minima triků a zvláštních efektů, ale protože je to dobrý režisér, dokázal velice úspornými prostředky vytvořit úžasnou a, jak se později podle volných pokračování a remaků ukázalo, prakticky neopakovatelnou atmosféru. Pohybem kamery, náboženskou hudbou, sborovým liturgickým zpěvem a nejrůznějšími rekvizitami dokázal zhmotnit představy všudypřítomného, plíživě postupujícího zla, které přichází s osudovou nevyhnutelností díky biblickým proroctvím. Předtucha smrti je doprovázena např. temnými liniemi na fotografiích osob, které mají zemřít. Biblické motivy, které ohlašují příchod apokalypsy a Antikrista, jsou spojené s pochmurnou kostelní atmosférou. Zvláštní kontrast a napětí způsobuje srovnání démonického zjevu některých duchovních - fakticky kladných postav s nevinností maličkého dítěte, které s sebou nese zlo. Celý film evokuje příchod tmy, iracionálna a znejistění všeho dosud fungujícího materiálního světa. Doslova geniální je otevřený konec, kdy kamera ulpí na několik sekund na obličeji šťastně se usmívajícího dítěte. Z toho úsměvu jde strach...Celkový dojem: 100 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Vynikající scénář, který na sebe vrší zlověstné náznaky (oběšení, kostel, zoo), působivé scény (hřbitov) a děsivé vraždy (dekapitace skleněnou deskou) jednu za druhou, mistrná atmosférická režie, výborný Gregory Peck a Goldsmithův satanistický chorál oceněný Oscarem. Hrůzostrašný epos pořízený za necelé tři miliony a vlekoucí za sebou stejně jako konkurenční VYMÍTAČ ĎÁBLA tři slabší sequely (a hromadu duchařských historek z natáčení) plus jeden věrný, zcela zbytečný a bezpohlavní remake. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Po nevýrazném Vymítači ďábla jsem se trochu dalšího satanistického hororu bál, ale vše nakonec dopadlo trochu jinak. Úžasné, nemám slov. Richard Donner se pustil do prvního většího projektu a hned to dopadlo takhle úžasně. Hned na samotném začátku jsou nám představeni skoro všechny důležité postavy, čímž je odstraněn problém postupného seznamování. Režisér se tak může ihned věnovat základnímu prvku, tedy budování atmosféry a je třeba uznat, že to se mu povedlo naprosto bezchybně. Spolu s úchvatným hudebním doprovodem vytváří obrovské napětí, které postupně graduje až do samotného závěru, který je sice na první pohled celkem nevinný, ale přesto se jedná o nejtemnější část příběhu. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Mívám někdy ten pocit, když malá vletí s řevem do obýváku.., ale ne, dělám si legraci, ona je andílek.. Koitus Belzebuba a šakalí feny má za následek zrození antikrista, Donner chrlí jednu sugestivní scénu za druhou a diplomat Peck zcela nediplomaticky vláčí dítě po podlaze kostela s úmyslem udělat z něj na oltáři jehelníček, což na herce jeho gentlemanského formátu bylo vzhledem k očekáváním publika více než odvážné. Chválit Goldsmithovu hudbu je jako poučovat satanistu, ať si ten kříž na zdi v kuchyni otočí, že jinak nateče Ježíšovi krev do hlavy, nicméně i přes tu houstnoucí atmosféru, čím dál tím ostřejší zub času přeci jen na The Omen své ďábelské dílo vykonal. Odehrávat se to celé na začátku 21.století, sešli by se na konci při pohřbu satani dva. George junior by držel Damiena za ručku, skotský teriér Barney by dováděl v oválné pracovně s černým rotvajlerem a ze střechy prezidentského paláce by již na Saddáma mířil padající hromosvod.. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Už som začínal byť znechutený horrorovým a čím ďalej tým viac naivnejším žánrom, takže som rád, že mi tento upadajúci pocit vyvrátil tento film. Je len pár filmov zaoberajúcich sa námetom satanizmu, ktoré stoja za opätovné zhliadnutia a tento rozhodne patrí medzi ne. Skvelá atmoška a opäť nám réžo dokazuje, že hudba je najpodstatnejšia stránka kvalitného hororu. 80%. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to dosť dobrý horor so satanskou tématikou. Má veľmi dobrý príbeh o veľvyslancovi, ktorého skutočný syn umrie a tak bez vedomia manželky si vezme iného chlapca, ktorý nemá rodičov, pričom ho berie za vlastného, ale časom sa okolo neho začne diať mnoho zvláštnych vecí a nevysvetliteľných úmrtí a tak postupne veľvyslanec začne veriť tvrdeniam, že jeho syn má niečo spoločného s diablom. Spracovanie je výborné, dej si prakticky po celý čas plynie pomerne pomaly, pričom strieda rodinné scény s tými dôležitejšími a hororovejšie ladenými a dej je celý čas nadmieru zaujímavý s viacerými prvkami, ktoré ho ozvláštnia a vylepšia, hlavne skvelý nápad s fotografom a spokojný som aj s jeho gradáciou. Napätie síce nie je až tak výrazne prítomné, ale vo filme s touto tématikou mi to vôbec neprekáža, pre potreby filmu je správne dávkované a páči sa mi výborná hororová atmosféra, ktorá sa tiahne filmom celý čas a dodáva filmu tú správnu satanskú atmosféru. O klasických hororových scénach sa tu hovorí ťažko, keďže tento film funguje na trochu inom princípe, to pravé zlo je hlavne cítiť a keď je zhmotnené, tak v niečom, čo až tak moc rešpektu nevyvoláva, ale aj tak viacero scén je vydarených, obzvlášť skvelo premyslená a aj natočená smrť fotografa. Herecké obsadenie sa mi páči, výborný Gregory Peck, dobre zahraný chlapec v podaní Harveyho Stephensa a mnoho zaujímavých postáv na čele s fotografom. Réžia je perfektná, je to rozhodne vrcholné dielo Donnerovej filmografie, skvelá je aj technická stránka a pochváliť musím aj výbornú hudbu. Síce satanskú tématiku až tak moc nevyhľadávam, ale Prichádza satan je aj tak vydarený horor, ktorý patrí medzi to najlepšie zo svojej kategórie a je to najlepší horor sedemdesiatych rokov. Objektívna kvalita filmu- 85%, film sa páči mne na 78%. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Film jsem kdysi viděla ..... Nelíbí se mi horory a jiné filmy, kde se jedná o děti ... kde se dětem ubližuje apod. ... Vzhledem k tomu, že odpad dávám opravdu zřídka kdy, takže proto ode mne jen jedna hvězdička ... ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Jeden z deseti nejkultovnějších hororů všech dob. Když jsem ho viděl poprvé, chvilkama mi tuhla krev v žilách, skvělé ponuré vyprávění, až depresivně temná atmosféra, dokonalé herecké výkony a hlavně a to především. Mysteriózní a mrazivá hudba od mága Jerryho Goldsmitha. Málokterý horor se může pyšnit tak úžasně mrazivým hudebním doprovodem, sborový chorál který zastavuje krevní oběh. Celé bezmála dvě hodiny vás neopustí jakési znepokojivé mrazení v zádech, žádné přehnané zobrazování zla jako příšery, nýbrž jen zlověstné symboly skládající mozaiku napětí. Když bych mohl, klidně vyseknu hlubokou poklonu, ale já už bych se nemusel narovnat. Jenže Přichází Satan je legendou, hororovou klasikou a pět hvězdiček mu náleží naprosto po právu. Jen škoda že tu není ještě jedna, protože udržet si své kouzlo i v době moderně pojatých hororů je opravdu úctyhodné. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Tento film vsetkym nazorne ukazuje ze podstata hororoveho filmu spociva v navodeni atmosfery a neprijemneho pocitu strachu a nie v mnozstve krvi a vnutorosti. Aj ked mam krvaky rad je smutne ze dnesne filmy zakladaju len na tom ako divaka znechutit a nie vystrasit. The Omen to je jedna velka ucebnica poctiveho hororu a nie som si isty ci sa mu okrem niektorych dobovych klasik (Exorcist, Rosemary's baby) nieco co len trosku vyrovna. 10/10 ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Omen dle mého názoru nedisponuje takovou silou a úderností/razancí, jako dějově velmi podobný Vymítač Ďábla. Nebylo tady tolik sliných momentů, ani žádná scéna vymítání, což sice nevadí, ale občas film může lehoulince nudit. ()

sud 

všechny recenze uživatele

V době výtvorů jako "Hostel" nebo "3:15 zemřeš" působí tenhle třicet let starý skvost jako blesk z čistého nebe. Naprosto úžasný a geniální snímek se zcela odprostil od hororových klišé a jede zcela na své vlně. Narozdíl od "Vymítače ďábla" absentuje nechutnými scénami a přidává nám mnohem více na napětí. Zhruba od třicáté minuty napětí a mrazení v zádech nezmizí. Jerryho Goldsmitha musel při komponování ovlivnit snad sám ďábel, protože takhle děsivý a pekelný chorál se jentak neslyší a Jerry za něho dostal zaslouženě Oscara. V roli velvyslance Thorna si neumím představit nic jiného, než mužnou tvář Gregoryho Pecka. Nesmrtelné scény jako útok psů na opuštěném hřbitově, oči ďábelské chůvy v nemocnici, skleněnou tabulí uťatá hlava, zápas Thorna s chůvou v potemnělém domě a závěrečný výstřel v kostele - to budu mít v paměti napořád. Richard Donner svým prvním velkým filmem udělal revoluci v horovém žánru a myslím, že jej žádným svým jiným filmem nepřekonal. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Opět jednou malé zklamání, vyvolané příliš vysokým očekáváním. Solidně hustá atmosféra, morbidní dilema, které musí řešit velvyslanec Thorn stárnoucího Gregoryho Pecka, slavná hudba Jerryho Goldsmitha... pár silných scén (ta nejlepší - oběšení Damienovi chůvy na začátku už bohužel není později překonaná)... to všechno řadí Omen k nadstandartním hororům historie. Pro mě však rozhodně ne k těm nejlepším. Vymítač ďábla je pořád o ligu výš. 70% ()

Tyler 

všechny recenze uživatele

Absolutní zlo sestoupilo na Zem...Jeden z nejlepších hororů všech dob. Výtečný Gregory Peck, který proti silám zla nemá nejmenší šanci...Naprosto dokonalá hudba se slavným chorálem - "Ave, ave versus Christus, ave Satani!" ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Nikdy by mi nenapadlo, ze reziser vsetkych SMRTONOSNYCH ZBRANI (1987) alebo westernovej komedii MAVERICK (1994) s Melom Gibsonom natocil v minulosti aj takyto temny snimok, ale to dokazuje aj talent rezisera, ktory mimochodom s tvorcami mal pocas natacania neuveritelne mnozstvo nestasti, akoby bol uz len tento namet filmu prekliaty, alebo to bola vsetko len zhoda nahod, treba si precitat zaujimavosti. Pamätam si na tento horor este zo zaciatku 90-tych rokov, mal som to stastie vidiet to v kine. Najviac ako fanusikovi poriadnych hororov sa mi pacilo natocenie odseknutej hlavy, avsak dnes som sa dival na tento horor aj trosku z ineho pohladu, teda vdaka skvelej hororovej hudbe Jerryho Goldsmitha bol dost napinavy a hlavne v druhej polovici filmu si udrzal dokonalu temnu atmosferu, na rok 1976 to musel byt hit. _________ Gregory Peck - (Robert Thorn) +++ Lee Remick - (Katherine Thorn) +++ David Warner - (Keith Jennings) +++ Billie Whitelaw - (Opatrovateľka pani Baylocková) +++ Harvey Stephens - (Damien Thorn) +++ Patrick Troughton - (Otec Brennan) +++ Martin Benson - (Otec Spiletto) +++ Robert Rietty - (Monk) +++ Tommy Duggan - (Kňaz) +++ ()

Související novinky

Zemřel herec David Warner

Zemřel herec David Warner

25.07.2022

Nekorunovaný král filmových „záporáků“ a britský džentlmen s neuvěřitelně plodnou kariérou, která čítá na dvě sta třicet filmových a televizních rolí - těmito slovy by se dal představit David Warner,… (více)

Zemřel Richard Donner

Zemřel Richard Donner

05.07.2021

Legendární režisér Supermana, Smrtonosné zbraně nebo Spiknutí Richard Donner zemřel ve věku 91 let. Smutnou zprávu přinesla jeho manželka, producentka Lauren Shuler Donner. Slavný tvůrce pocházel z… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Von Trier vyvolává Ďábla

Von Trier vyvolává Ďábla

19.04.2008

Lars von Trier a horor? Kdo viděl jeho seriál Království, ten ví, že na tom vztahu není nic nového ani neobvyklého. Tentokrát do toho ale dánský svéráz praští v celovečerní formě. Už letos v létě se… (více)

Reklama

Reklama