• Falko
    ****

    Presne, ako pise Enspigl, pocas Saddamovho dlheho diktatorstva sa udialo vela veci na to, aby sa to zmestilo ukazat iba do styroch casti, kludne by som privital viac casti, avsak musim ocenit tvorcov, ako vynikajuco dokazali ukazat zrejme to najhlavnejsie zo vzostupu a padu diktatora. V niektorych chvilach mi pripominal Hitlera, ako fanaticky az paranoidne si myslel, ze nepriatel moze byt ktokolvek, dokonca i jeho verny general, ale hlavne ked spominali ustup irackych vojsk voci Iranu a Saddam hned hladal dostojnikov, ktori su za ustup zodpovedni, len aby ich za zradu mohol popravit. Urcite si budem odteraz viac vsimat znacku HBO, pretoze stale viac spoznavam kvalitu filmov a serialov, ktore HBO produkuje. _________ Yigal Naor - (Saddam Hussein) +++ Shohreh Aghdashloo - (Sajida Hussein) +++ Makram Khoury - (Tariq Aziz) +++ Philip Arditti - (Uday Hussein) +++ Mounir Margoum - (Qusay Hussein) +++ Agni Scott - (Raghad Hussein) +++ Amr Waked - (Hussein Kamel) +++ Uri Gavriel - (Ali Hassan Al Majid) +++(7.4.2011)

  • slunicko2
    ***

    Ano, mohlo to tak být...mohlo. 1) Izraelský herec Yigal Naor (Saddám Hussein) se chová a tváří jako Stalinova karikatura, zatímco Íránka Shohreh Aghdashloo (jeho žena) zasmušile bloumá palácem...tak nevím... 2) Historická akurátnost v uměleckých dílech je vždy věc ošemetná. Vedle politických zájmů svou roli hrají i ohledy na diváckou sledovanost, autorská licence i prostá neschopnost interpretovat fakta správně. Na můj vkus je tento miniseriál příliš ideologicky jednostranný - nereflektuje pozitivní Husseinův přínos zejména z období let 1968 - 1979, nehovoří o příčinách jeho popularity a vlivu a ignoruje okolnosti podpory západních zemí (zejména USA a Velké Británie) jeho režimu během prvních deseti let vlády. 3) V prvním díle je představen Saddám jako politik se značným kultem osobnosti, aniž je zřejmé, odkud tento kult pochází. Poslední díl mě nudil.(3.1.2014)

  • Enšpígl
    ****

    Na poslední díl asi hned tak nezapomenu. Zatímco americké bomby a kulky přivážely do Iráku svou podobu demokracie a svobody, tak Saddám se oddával trampování v Irácké divočině, chytal rybičky, sušil kytičky, lovil myšičky, líbal irácké vlaječky a celej zarostlej, sešlej, špinavej a zcela sám snil o absolutním vítězství nad amíky a oni mu přitom ty svoje M16 strkali až skoro do prdele. Značka HBO ještě ke všemu ve spojení s BBC předvedla opět svou vysokou kvalitu a jediný co mě trošku mrzí, že se nenatočilo o dva, tři díly víc. Nebylo přece kam spěchat a takhle zajímavých námětů ke zfilmování a to si přiznejme, zase až tak moc není.(30.7.2009)

  • Sofia
    ****

    Nesmírně zajímavé. Každý ze čtyř dílů této minisérie mi přišel svým námětem trochu jiný - první a třetí jako mrazivý politický thriller (nástup Saddáma k moci a pokus jeho zeťe o jeho svrhnutí), druhý se lehce blížil až k soapu (Saddámovy rodinné konstelace) a čtvrtý jako mistrně vylíčený (a všeobecně známý, tudíž bez překvapení) konec jednoho diktátora. Kromě Saddáma mě zaujali především jeho dva synové (Udai a ten druhý, který až skoro vzbuzoval sympatie). Saddámovu nesmírnou pýchu a šílenství asi nejlépe vystihla věta - "he is writing the Koran with his own blood". Jediné, co mě mírně rušilo, že polovina přítomných herců už vystupovala v seriálu 24 jako teroristi a já pořád jen přemýšlela, odkud toho kterého vlastně znám.(13.8.2010)

  • bartias
    ****

    Mini série, na které se podílela britská BBC, je zdařilým průřezem neobyčejnou kariérou proslulého iráckého diktátora. I když popisuje spletité osudy prakticky všech členů Saddámova klanu a hlavně první díl tím pádem působí jako "Dallas v 70. letech na Blízkém východě", zachovává si autenticky dokumentární atmosféru. A přestože klíčové scény nejsou tak akční, zůstávají vyloženě dramatické.(4.4.2011)

  • - Seriál byl v roce 2008 nominován na 4 ceny BAFTA Awards (British Academy of Film and Television Arts Awards), konkrétně za nejlepší minisérii - drama, režii, kameru a nejlepší make-up. (POMO)