Reklama

Reklama

Lovecká sezóna právě začíná... V létě 1974 vyráží čtyři přátelé na víkendový výlet tábořit v lese. Během cesty jsou ale přepadeni a omráčeni. Když se proberou z bezvědomí, slyší zvuk lovecké trubky. O tom, že se kořistí stali právě oni, není pochyb. A lov? ... Začíná. (oficiální text distributora)

Recenze (242)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Ďalší mladí výletníci, ďalšia tlupa sadistických "sedlákov", ďalší európsky survival horor. Rozhodne jeden z tých slabších. Je síce správne špinavý, má fajnovo hnusné prostredie a nešetrí krvou, mäsom a vnútornosťami, ale to je asi tak všetko. Na rozdiel napr. od Jazera smrti nemá žiadny druhý plán, je to len pobehovanie po lese. Nič proti, ale v takom prípade by potreboval aspoň perfektné remeselné spracovanie. A to nemá. Uvažoval som, či tá čudná kamera a ešte čudnejší strih sú zámerom a majú nejako evokovať 70. roky, ale aj keby áno, je to kontraproduktívne, pretože tie výkyvy prichádzajú hlavne vo vypätých scénach, ktoré kvôli tomu strácajú na intenzite (čo je škoda, lebo gore je vážne výborné) a celý film následne trpí nedostatkom napätia a tempa. 5/10 a zaokrúhlim nadol, lebo je to, ako stručne a jasne poznamenal Obitus, viac-menej nezáživné. ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Je léto 1974. Čtyři přátelé vyrazí na víkendovou rekreační turistiku a táboření v lese. Během cesty jsou v lese přepadeni a omráčeni. Když procitnou hluboko v lese, jediné co uslyší, je zvuk lovecké trubky. Lov začíná a skupinka zjišťuje, že jim začíná noční můra : -To ONI jsou totiž kořist-! Už dlouho jsem neviděl tak napínavý horor. Rok 2008 je v horrorech vyloženě slabý! Ale Rovdyr mne mile překvapil! Na horror jsem se díval se sestrou a ta už v polovině filmu křičela -"PĚT". Tím myslela 5 hvězdiček. A tak je velice rád dávám. ---No a mé titulky :-) --- ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

V Norsku se moc hororů netočí a je to škoda, protože když už se něco objeví (Fritt vilt, Villmark), tak to stojí za to. A Rovdyr to znovu potvrdil. Nyní bezprostředně po zhlédnutí mám dojem, že se jedná o nejlepší hixploitation, které jsem viděl minimálně od Storm Warningu. Absenci originality (kterou snad v tomto subžánru už ani moc lidí hledat nemůže) vyvažuje nadprůměrná brutalita a syrovost - umístění děje do 70. let jasně odkazuje k exploitačním hororům právě z tohoto období. Díky tomu, že je hlavní hrdinka velice sympatická a zoufalství všech postav uvěřitelné, mi Rovdyr přišel jako taková nervy drásající podívaná, která už tu nějaký ten měsíc nebyla. Vidláci jsou dostatečně vidláčtí, explicitní záběry dostatečně časté a stopáž přiměřeně dlouhá. Pro fanoušky buranských vyvražďovaček povinnost. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Poslední dobou jsem takových filmů z Norska viděl hrozně moc. Kde se bere ta sorta lidí, co je točí... Norsko má supr kulisy točit právě takovéto horory. Jenže časem se okoukaj, a éra Norské hororové scény stejnak vyprchá. Prozatím se jí tedy daří, ale fakt, že jsem ty horory viděl čtyři a z toho tři byly na jedno brdo, přeci o něčem už svědčí. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zavítá-li ve filmech měšťák do přírody, je z toho horor (Eden Lake, Deliverance), zavítá-li naopak venkovan do města, je z toho komedie (Krokodýl Dundee, Nástrahy velkoměsta). Ale proč tomu tak je, proč tomu není například obráceně? A když už musí být zachován výchozí model, proč není úvodní dvacetiminutovka věnována představení zálesáků, do jejichž rajónu vrazí nevycválaná partička z města? Evidentně proto, že v éře masového turismu a velkopanského vztahu k přírodě, kterou mnozí z nás považují za zásobárnu potravin, energie a zábavy, je poslední zvíře-venkovan, které zatím nepodlehlo, nepříjemnou anomálií. Soustředění filmových studií, dnes bychom řekli spíše clearingových bank, a obrovitých továren vyrábějících filmy do měst dosti jasně napovídá, kdo a z jakých pozic filmové příběhy vlastně vypráví. Scénáristé, producenti, režiséři ad., ti všichni se rekrutují z velkých měst. Zjednodušující a zpátečnický pohled kinematografie je pak daný i tím, jaké postavy v příběhu sleduje a favorizuje kamera. To si jako jeden z mála uvědomil Rob Zombie, který ve svém diptychu Dům tisíce mrtvol a Vyvrženci pekla schéma hixploitationu dodržel, ale oba své filmy odvyprávěl očima padouchů – pro něž je příznačné ono werfelovské „ne vrah, zavražděný je vinen“. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (1)

  • Písnička, která hraje na začátku filmu v autě, je „Wait For The Rain“ od Davida Hesse. Ve 20. minutě hraje „En Spennende Dag For Josefine“ od Inger Lise Rypdal. Ta samá písnička pak hraje na konci filmu. (Duoscop)

Reklama

Reklama