poster

Láska a jiné kratochvíle

  • USA

    Love and Other Impossible Pursuits

  • USA

    The Other Woman

  • Slovensko

    Láska a iné kratochvíle

Drama

USA, 2009, 119 min (Director's cut: 98 min)

Režie:

Don Roos

Předloha:

Ayelet Waldman (kniha)

Scénář:

Don Roos

Kamera:

Steve Yedlin

Hudba:

John Swihart

Producenti:

Marc Platt, Carol Cuddy

Střih:

David Codron

Scénografie:

Michael Shaw

Kostýmy:

Peggy A. Schnitzer
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ***

    Natalie vyzerá úžasne s kudrlinkami, s rovnými vlasmi, aj s copom. To je podstatné. Okrem toho je tam aj solídny príbeh, ktorý pôsobí celkom realisticky, až na to klasické predčasne mentálne vyspelé decko a koniec, ktorý sa snaží všetko narýchlo usporiadať na pravú mieru. Slušná dráma s dobrými hereckými výkonmi, ktorá je z nejakého mne záhadného dôvodu absolútne neznáma a o slovenskom kine si mohla nechať iba zdať. Možno vďaka spomienke na neustále na plátne prítomnej Natálii neskôr pridám jednu hviezdu. Čo viac si vlastne môžeme od filmu s ňou priať, ako sa nonstop na ňu pozerať. 70%.(29.9.2013)

  • gudaulin
    **

    Nikdy bych nevěřil, že film s tak silným dramatickým potenciálem, příznivými komentáři a především s půvabnou Natalií Portman mě zklame natolik, abych nakonec neudělil ani průměrné hodnocení. Za jediný skutečný klad považuji právě přítomnost Natalie, která prakticky nesleze z obrazovky. Za podobnou dramatickou roli by leckterná seriálová hvězdička udělala prakticky cokoliv. Natalie je nejen pohledná, ale i talentovaná herečka, takže po této stránce jí není co vytknout. Jenže scénář film kormidluje do těch nejprovařenějších vod hollywoodského studiového mainstreamu s citovým vydíráním, knižními dialogy, přemoudřelým děťátkem a typickým happyendem. Hudba je vážně srdcervoucí, a to bohužel myslím ironicky, ale film sráží o dvě třídy zpět především dialogy. Věty typu snad jsem nebyl dobrý manžel, ale myslím, že jsem dobrý člověk, nejsou nic proti tomu, co je scénárista ochoten vložit do úst svých hrdinů v klíčových momentech. Scénárista si sice hraje na velké drama, ale k opravdovému střetu a zásadnímu konfliktu nemá odvahu. Soužití dětí s novými partnery jejich rodičů mívá často mnohem horší průběh i přes ty nejlepší úmysly dospělého. A ještě jedna věc mi vadí. Člověk by při sledování americké studiové produkce snadno nabyl dojmu, že americká společnost se skládá takřka výhradně z elitních právníků, prestižních lékařů a úspěšných podnikatelů, kteří považují za naprosto zásadní, aby se jejich ratolest dostala ze soukromých jeslí do prestižní mateřské školky a odtud na exkluzivní soukromou základní školu považovanou za přípravku na Harvard. Jejich spolužáci mohou mít i jinou barvu pleti, ale nikdy nesmí být z jiné společenské třídy, prostý plebs by patrně mohl jejich děti kontaminovat. Jo jo, i vláda meritokracie může být někdy k zblití. Celkový dojem: 40 %.(18.10.2013)

  • Ellise
    ***

    Mělo to rozhodně zaděláno na velmi dobré drama, už jen kvůli tématům, které nikdy nezevšední - úmrtí dítěte, nevěra, přijétí nevlastních rodičů a dětí. Problém je ale v tom, že je to celé provedené tak nějak chladně a bez citu, takže mě první polovina filmu skoro vůbec nezaujala. Když se v posledních 20 minutách konečně začne něco dít a emoce vyplynou na povrch, než se nadějete, máte před sebou závěrečné titulky. Takže rozhodně by to chtělo lepší scénář a možná kdyby se film netočil pouze kolem Natalie Portman, která si ho prakticky ukradla pro sebe, bylo by to ku prospěchu věci.(5.3.2012)

  • vesper001
    ***

    Uslzená šachová partie, kde chvílemi spolu a chvílemi proti sobě hrají manžel, manželka, exmanželka, dítě a mrtvé dítě. Natalie Portman má po většinu stopáže na krajíčku, Lisa Kudrow je nehezky stárnoucí hysterická krkna, Scott Cohen mezi nimi bezradně tápe jako člověk, co se ztratil v lese a GPSku mu právě sežral medvěd, a Charlie Tahan je typické filmové dítě z čeledi otravných. Výsledkem je melodrama, kterému se nedá nic závažného vytknout, ale které není důvod vidět podruhé.(3.2.2014)

  • uiu
    ****

    Drama z každodenního života, které jsem si užívala každou minutu. Psychologie postav a jejich pohnutky jsou skvělé, žádné umělohmotné postavičky na papíře scénaristy. Když Emilie vyčítá otci, že podváděl matku s ruskou prostitutkou a zničil jim rodinu, aniž by si sama připustila, že odvedla ženatého muže z manželství a zničila rodinu někoho jiného je čistě ze života a zaslepenosti některých lidí, kteří vnímají jen svoje tragédie, ale že oni boří životy jiných v jejich pohledu na svět neexistuje (a pak jako divák zcela chápete přístup Lisy Kudrow jako ex-manželky). Do toho smrt 3-denního miminka, výčitky svědomí a nenávist z pozice syna z prvního manželství. Prostě filmová lahůdka, která předčila moje očekávání. Navíc hlavní postava Emilie je už od začátku naprostý opak "hlavní hrdinky", neboť já jako divák jsem ji nenáviděla. Viděla jsem v ní jen ty naivní mladý holky, co přijdou poprvé do práce do nějaké vážené firmy a hned se tam zamilují do bohatého staršího chlápka. Chlápek se s ní párkrát vyspí a kdyby nezjistila, že je těhotná, tak by ten milenecký vztah po pár měsících utnul. Jenže ostuda je silnější a rozvod doprovází svatbu s mladou nezkušenou pipkou. Dívka si vše obhajuje tím, že si stejně s bývalkou nerozuměl a ona je jeho pravá láska, cítila to od chvíle, co ho poprvé uviděla. Tahle holka, která by mohla být skoro sestrou jeho dítěte z předchozího manželství se snaží být tou fajn cool macechou, která mu dovolí zmrzlinu, kterou mu zakazuje přísná matka. To, že to neumí s dětmi argumentuje tím, že kdyby měla dítě, tak by to s nimi uměla. Navíc je hysterická a sebestředná, hádá se jak v Rodinných poutech, až jednoho dne si tenhle starší chlápek uvědomí, že takhle to dál nejde a rozvede se podruhé. Tohle scénárista nevyplodí, tohle je bohužel život spousty lidí.(20.9.2011)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu od Ayelet Waldman. (pufina)

  • - Do hlavnej roly bola pôvodne obsadená Jennifer Lopez. (TheRoller)

  • - V jedné scéně tvrdí Emilie Willovi, že i když vystudovala Harvard, je to škola na nic. Natalie Portman opravdu vystudovala Harvard, a to v oboru psychologie. (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace