poster

Láska a jiné kratochvíle

  • USA

    Love and Other Impossible Pursuits

  • USA

    The Other Woman

  • Slovensko

    Láska a iné kratochvíle

Drama

USA, 2009, 119 min (Director's cut: 98 min)

Režie:

Don Roos

Předloha:

Ayelet Waldman (kniha)

Scénář:

Don Roos

Kamera:

Steve Yedlin

Hudba:

John Swihart

Producenti:

Marc Platt, Carol Cuddy

Střih:

David Codron

Scénografie:

Michael Shaw

Kostýmy:

Peggy A. Schnitzer
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    **

    Nikdy bych nevěřil, že film s tak silným dramatickým potenciálem, příznivými komentáři a především s půvabnou Natalií Portman mě zklame natolik, abych nakonec neudělil ani průměrné hodnocení. Za jediný skutečný klad považuji právě přítomnost Natalie, která prakticky nesleze z obrazovky. Za podobnou dramatickou roli by leckterná seriálová hvězdička udělala prakticky cokoliv. Natalie je nejen pohledná, ale i talentovaná herečka, takže po této stránce jí není co vytknout. Jenže scénář film kormidluje do těch nejprovařenějších vod hollywoodského studiového mainstreamu s citovým vydíráním, knižními dialogy, přemoudřelým děťátkem a typickým happyendem. Hudba je vážně srdcervoucí, a to bohužel myslím ironicky, ale film sráží o dvě třídy zpět především dialogy. Věty typu snad jsem nebyl dobrý manžel, ale myslím, že jsem dobrý člověk, nejsou nic proti tomu, co je scénárista ochoten vložit do úst svých hrdinů v klíčových momentech. Scénárista si sice hraje na velké drama, ale k opravdovému střetu a zásadnímu konfliktu nemá odvahu. Soužití dětí s novými partnery jejich rodičů mívá často mnohem horší průběh i přes ty nejlepší úmysly dospělého. A ještě jedna věc mi vadí. Člověk by při sledování americké studiové produkce snadno nabyl dojmu, že americká společnost se skládá takřka výhradně z elitních právníků, prestižních lékařů a úspěšných podnikatelů, kteří považují za naprosto zásadní, aby se jejich ratolest dostala ze soukromých jeslí do prestižní mateřské školky a odtud na exkluzivní soukromou základní školu považovanou za přípravku na Harvard. Jejich spolužáci mohou mít i jinou barvu pleti, ale nikdy nesmí být z jiné společenské třídy, prostý plebs by patrně mohl jejich děti kontaminovat. Jo jo, i vláda meritokracie může být někdy k zblití. Celkový dojem: 40 %.(18.10.2013)

  • sulimo
    *****

    Nemůžu si pomoct, tohle je prostě za pět. Skvělé drama, které je ze života na všech frontách. Věci se prostě dějí a jediné, co s tím můžeme dělat je to, že se s tim vyrovnáme a budem žít, nebo nevyrovnáme a budem existovat. Vyrovnáváme/nevyrovnáváme se s tím obvykle bez kýče, patosu, protože prostě nehrajeme, že se to stalo, protože tím prostě žijeme/existujeme, tak přesně takový je tenhle film. Na nic si nehraje, citů má na rozdávání, ale kýče se nedotkne ani náhodou. Nejsem si jistá, jestli si to těch pět hvězd zaslouží, ale za sebe můžu říct, že mě to svou přirozeností zkrátka zbořilo a chvíli mi bude trvat, než se zase poskládám zpátky. 90%(20.4.2011)

  • ScarPoul
    ***

    Ťažko si k tomuto filmu nájsť cestu. Svojím spôsobom je podaný veľmi citlivo a ľudsky, ale bohužiaľ necítiť z neho výraznejšie emócie - minimálne také, ktoré by nám priblížili zmätenosť Emílie a jej strach. Natalie ako obvykle hrá bezchybne a jej postava je najvýraznejšou v celom filme(ktorý je vlastne o nej) lenže jej premena a jej city sú podávané veľmi chladným spôsobom(ktorý môže byť príčinou buď režisérskej rutiny, alebo scenáristickej bezradnosti). Kudrow bohužiaľ prehráva viac ako by sa na herečku jej formátu patrilo, aj keď jej postava je rozhodne zapamätania hodná. Lenže celý film akoby kĺzal po hladine emócií a nesnažil sa o výraznejší ponor, pričom rozpráva o citlivej téme a rozpráva o nej citlivo. Mám z neho veľmi rozpačité pocity. Roos je pre mňa tvorca bez výraznejšieho rukopisu, ktorý sprostredkúva témy, ktoré mi rovnako nie sú práve najbližšie. Film som pozeral len kvôli Natalie Portman. A nebol som sklamaný. Ale ani ohúrený a bohužiaľ ani emocionálne pohladení. A trocha sa mi toho emocionálneho pohladenia, tých sĺz, alebo aspoň kúska empatie voči hlavnej hrdinke žiadalo.(12.2.2012)

  • vesper001
    ***

    Uslzená šachová partie, kde chvílemi spolu a chvílemi proti sobě hrají manžel, manželka, exmanželka, dítě a mrtvé dítě. Natalie Portman má po většinu stopáže na krajíčku, Lisa Kudrow je nehezky stárnoucí hysterická krkna, Scott Cohen mezi nimi bezradně tápe jako člověk, co se ztratil v lese a GPSku mu právě sežral medvěd, a Charlie Tahan je typické filmové dítě z čeledi otravných. Výsledkem je melodrama, kterému se nedá nic závažného vytknout, ale které není důvod vidět podruhé.(3.2.2014)

  • Sarkastic
    ***

    I přes zdejší hodnocení jsem čekal trochu silnější drama. Téma filmu bohužel nenaplnilo svůj potenciál a v takovém případě už záleží jen na hereckých výkonech a konci (v tomhle případě žádném objevném). Celý snímek musela táhnout samotná Natálka, k tomu ještě s ne úplně dobře napsanou postavou, a aby toho nebylo málo, tak tady byl ten protivný kluk (přemoudřelé americké děti mám tak nejradši) a Lisa Kudrow v roli krajně nepříjemné semetriky (alespoň, že jsem v ní neviděl Phoebe). Takže se své výše zmíněné oblíbenkyni omlouvám, ale tohle už na 4* bohužel není.(29.8.2011)

  • - Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu od Ayelet Waldman. (pufina)

  • - V jedné scéně tvrdí Emilie Willovi, že i když vystudovala Harvard, je to škola na nic. Natalie Portman opravdu vystudovala Harvard, a to v oboru psychologie. (Brousitch)

  • - Do hlavnej roly bola pôvodne obsadená Jennifer Lopez. (TheRoller)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace