Reklama

Reklama

Manželské etudy

(seriál)
  • angličtina Marriage Stories

Epizody(6)

Obsahy(1)

V roce 1981 přišla dokumentaristka Helena Třeštíková s nápadem točit po dobu několika let okamžiky ze společného života několika vybraných novomanželských párů. Vznikla tak zajímavá studie proměny lidí a vztahů, která rovněž nabízí konfrontaci párů s původními očekáváními od vzájemného svazku. Dokumentární cyklus je hodnotný i nefalšovaným zprostředkováním života "obyčejných" lidí v 80. letech minulého století. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele MikeCool k tomuto seriálu (7)

Manželské etudy (1987) 

Dokumentární TV-seriál. Sledování rodiny (či manželského páru), jak žijí, co je náplní jejich života, jaké mají vztahy s příbuzenstvem a podobně. Je vidět, že Helena Třeštíková s hlavními postavami jednotlivých příběhů soucítí a o to kvalitnější tyto příběhy jsou. | Mirka a Antonín: Vyučená kadeřnice Mirka se musela nechat zplnoletnit, aby si mohla vzít dispečera Antonína. Záhy po svatbě se narodila dcera. Mirka zůstala na celou domácnost i výchovu dítěte sama, protože Antonín se snažil donést domů z práce co nejvíce peněz. Antonín propadl rychlé jízdě v autě, jednu dobu dokonce závodil. Kariéru jezdce ukončil po havárii, která si vyžádala čtvrt roku léčby v korzetu. (zdroj CSFD.cz) 70% ___ Ivana a Václav: Ivana a Václav byli studenty stejné vysoké školy, zamilovali se do sebe, vzali se, odstěhovali se do bytu po babičce a záhy se narodil jejich první potomek Honzík. Oba úspěšně složili závěrečnou státní zkoušku, Ivana se začala věnovat šití, pletení a malování. Václav začal učit na střední škole. (zdroj CSFD.cz) 80% ___ Ivana a Pavel: Ivana s Pavlem spolu nejprve čtyři roky chodili, když Ivana otěhotněla, Pavel se s ní oženil. Mladá rodina začala rekonstruovat byt, ale záhy došly peníze. Během oprav bytu po babičce bydleli mladí manželé i se svým synem Dominikem u Ivaniných rodičů. Po mnoha peripetiích se jim podařilo svůj byt dokončit a přestěhovat se do něj. Pavel se pak mohl více začít věnovat svým zájmům, hrát hokej, fotbal a divadlo. Ivana začala chodit cvičit.. (zdroj CSFD.cz) 80% ___ Zuzana a Stanislav: Elektromechanik Stanislav přivedl studentku gymnázia Zuzanu do jiného stavu, vzali se. Dlouhou dobu žili odděleně, pak se jim teprve podařilo získat byt a sestěhovat se do něj. Pořídili si další dvě děti. Zuzana zůstávala s dětmi doma a snila o kariéře v hudební oblasti. Stanislav jezdil na motorce, vymýšlel různá elektronická zařízení a vyrobil si 200 kilový dalekohled na pozorování luny. Zuzana stále doufala, že o rok starší Stanislav jednoho dne dospěje. (zdroj CSFD.cz) 70% ___ Zuzana a Vladimír: Zuzana s Vladimírem jsou stavaři, kteří se berou po zralé úvaze a budují si svůj byt. Vladimír touží studovat na FAMU, nebo se alespoň věnovat fotografii. Když si Zuzana najde práci v projekční kanceláři, začíná Vladimír fotit pro časopis Melodie jako externista. (zdroj CSFD.cz) 80% ___ Marcela a Jiří: Marcela má ráda koně, Jiří svou maminku. Po svatbě se nastěhují k Jiřího rodičům, narodí se dcera Ivana a atmosféra začíná houstnout. Pár záhy končí u rozvodového soudu a Marcela se vrací zpět ke svým rodičům, kde čeká na přidělení vytouženého bytu. (zdroj CSFD.cz) 80% ___ > Průměr: 77% (4*) | ()

Ivana a Pavel (1987) (E01) 

TV-film. Příběhy jednotlivých epizod z dílničky Manželských etud, režisérky Heleny Třeštíkové ve vás něco zanechá, ať už pozitivního či negativního rázu, ale zanechá. U některých epizod se zdá až k neuvěření, jak radosti a strasti obyčejných lidí různého typu dokáží strhnout vaší pozornost. V tom je taky vidět, že Třeštíková natáčí všechny tyto epizody od srdce. Též se dá ocenit originalita časosběrného dokumentu, kde po dobu několika let sledujete změny hlavních postav, to je zcela fascinující a působivé. ()

Mirka a Antonín (1987) (E02) 

TV-film. Příběhy jednotlivých epizod z dílničky Manželských etud, režisérky Heleny Třeštíkové ve vás něco zanechá, ať už pozitivního či negativního rázu, ale zanechá. U některých epizod se zdá až k neuvěření, jak radosti a strasti obyčejných lidí různého typu dokáží strhnout vaší pozornost. V tom je taky vidět, že Třeštíková natáčí všechny tyto epizody od srdce. Též se dá ocenit originalita časosběrného dokumentu, kde po dobu několika let sledujete změny hlavních postav, to je zcela fascinující a působivé. ()

Zuzana a Vladimír (1987) (E03) 

TV-film. Příběhy jednotlivých epizod z dílničky Manželských etud, režisérky Heleny Třeštíkové ve vás něco zanechá, ať už pozitivního či negativního rázu, ale zanechá. U některých epizod se zdá až k neuvěření, jak radosti a strasti obyčejných lidí různého typu dokáží strhnout vaší pozornost. V tom je taky vidět, že Třeštíková natáčí všechny tyto epizody od srdce. Též se dá ocenit originalita časosběrného dokumentu, kde po dobu několika let sledujete změny hlavních postav, to je zcela fascinující a působivé. ()

Zuzana a Stanislav (1987) (E04) 

TV-film. Příběhy jednotlivých epizod z dílničky Manželských etud, režisérky Heleny Třeštíkové ve vás něco zanechá, ať už pozitivního či negativního rázu, ale zanechá. U některých epizod se zdá až k neuvěření, jak radosti a strasti obyčejných lidí různého typu dokáží strhnout vaší pozornost. V tom je taky vidět, že Třeštíková natáčí všechny tyto epizody od srdce. Též se dá ocenit originalita časosběrného dokumentu, kde po dobu několika let sledujete změny hlavních postav, to je zcela fascinující a působivé. ()

Marcela a Jiří (1987) (E05) 

TV-film. Příběhy jednotlivých epizod z dílničky Manželských etud, režisérky Heleny Třeštíkové ve vás něco zanechá, ať už pozitivního či negativního rázu, ale zanechá. U některých epizod se zdá až k neuvěření, jak radosti a strasti obyčejných lidí různého typu dokáží strhnout vaší pozornost. V tom je taky vidět, že Třeštíková natáčí všechny tyto epizody od srdce. Též se dá ocenit originalita časosběrného dokumentu, kde po dobu několika let sledujete změny hlavních postav, to je zcela fascinující a působivé. ()

Ivana a Vašek (1987) (E06) 

TV-film. Příběhy jednotlivých epizod z dílničky Manželských etud, režisérky Heleny Třeštíkové ve vás něco zanechá, ať už pozitivního či negativního rázu, ale zanechá. U některých epizod se zdá až k neuvěření, jak radosti a strasti obyčejných lidí různého typu dokáží strhnout vaší pozornost. V tom je taky vidět, že Třeštíková natáčí všechny tyto epizody od srdce. Též se dá ocenit originalita časosběrného dokumentu, kde po dobu několika let sledujete změny hlavních postav, to je zcela fascinující a působivé. ()

Reklama

Reklama