poster

Ghost in the Shell

  • Česko

    Duch ve stroji

    (festivalový název)
  • USA

    Ghost in the Shell

  • Nový Zéland

    Ghost in the Shell

  • Kanada

    Ghost in the Shell

  • Irsko

    Ghost in the Shell

  • Velká Británie

    Ghost in the Shell

Akční / Drama / Sci-Fi / Thriller

USA, 2017, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gwaihir
    *****

    Kdyby to byla jen pouhá předělávka, byla by pravděpodobně nejlepší z těch, které jsem kdy viděl. Jenže není, což je velké plus, protože přes všechny využité podobnosti je to jiný příběh, vlastně předcházející originálu. A je to úvod vynikající, který perfektně míchá původní japonské prvky s těmi americkými. Musím říct, že mi to opravdu sedlo také proto, že zůstala do značné míry zachována filosofická rovina. Fantazie, realita, sny, vzpomínky, vše je totéž. Cyberpunk is not dead. 95 %(12.4.2017)

  • Bluntman
    ****

    To je nějaký trend, že komerční neúspěch svedou exekutivci na liberální společnost? Nejdřív člověk od Marvelu, který vidí důvod špatných prodejů v tom, že nahrazují bílé hetero superhrdiny za etnicky, genderově a co do orientace rozmanité postavy, přičemž důvodem prostě může být otrávenost z neustálého rebootování a znepřehlednění dosavadní kontinuity. Nyní osoba od Paramountu, která spatřuje nesmyslnou kauzu kolem witewashingu za příčinu nízké návštěvnosti. Já bych teda problém viděl spíš v tom, že (1) propagace cílila na fanoušky a fanynky původního snímku (´95), který ale není až tak známý, (2) hraná verze se prezentovala jako remake, tj. jako něco svatokrádežného pro znalé a nedostatečně silná značka pro nezasvěcené, přestože jde o velmi nápaditý prequel, (3) cyberpunk nemá dostatečnou tradici (vrchol v devadesátkách, v novém tisíciletí několik nepovedených zhollywoodizovaných verzí jako AEON FLUX či ULTRAVIOLET)._____ Osobně mě ale komerční neúspěch mrzí, protože GHOST IN THE SHELL (2017) považuji za velmi dobrý film, pokud publikum je: (a) ochotno přistoupit na uzpůsobení americkým tradicím vyprávění (příčinná provázanost dění na místo epizodičnosti a budování atmosféry dané "zastavením" narace jako v japonských anime); (b) znalé franšízy GITS, protože ta je tematicky postavena jednak na střetu proměnlivé identity a společnosti (korporátu, politiků), jednak na stylistických paralelismech vždy ve zcela jiném kontextu (Major skákající do neznáma, rozhovory na lodi, souboj s roboty, utržení robotické ruky...); (c) dostatečně otevřené na to, aby přijalo tento americko-japonský mash-up (americké vyprávění, japonské stylistické "výpůjčky"), který rozhodně nedělá cyberpunku špatné jméno. Failu se nedivím, ale jsem rád, že to vzniklo, protože to není parazit na kultu, ale příspěvek do ságy.(9.4.2017)

  • KarelR
    ***

    Animák jsem neviděl, takže po mě srovnávání nechtějte, možná proto mě ale Ghost in the Shell bavil. Jako futuristická detektivka totiž funguje celkem bez problému, a i když tu není nic, co by film vyhnalo na úroveň Blade Runnera nebo Matrixu, nuda v kině nehrozí. Kupodivu to není díky akci, která je od začátku do konce jen solidním hollywoodským standardem. Spíš mě bavilo Scarlettino pátrání po vlastní minulosti a hlavně její parťák Batou, který zvládá být cool s bouchačkou i bez ní. Jak asi tušíte, celý svět s umělými vylepšeními a pochybnou robokorporací už dnes nikoho nevytrhne. Rupert Sanders do něj ale vetknul dost snahy a žánrových libůstek na to, aby vás nejvíc trápil podivný whitewashing hlavní hrdinky. (6/10)(30.3.2017)

  • DH3Factor
    ****

    Zrovna můj GHOST je s touhle zfaceliftovanou SHELL docela kompatibilní. Je patrné, že nám to celé trochu přeskládali, takže zapřísáhlí anime-zvěstové budou syčet jako prskavky, ale když tomu odpustím těch několik motivačních záchvěvů (naše cesta není předem určena tak sakra jdi a změň to!), jsem spokojen. Hlavní linka tentokrát vede diváka za ručičku takže prozřou i ty největší nechápavci, u kterých se záhy dostaví zjištění, že sestry Wachovské vlastně nejsou zase tak originální. Navrch se oči dočkají vizuálních kouzel skládajících poctu opěvované prvotině a celkově se na to především v IMAXU hezky kouká. Pokud tak máte chuť na svěží mix Matrixu a Atlasu mraků s japonskou scénografií a kozatou Scarletkou hurá na to do kina.(30.3.2017)

  • CiTrus007
    ****

    Japonský originál neznám, a tak se zatím nemohu vyjádřit k filosoficky-kontemplativní složce, která skalním fanouškům v nové adaptaci schází. Pokud však snímek mohu rozebrat jako autonomní dílo, nebylo to vůbec špatné. Hned od začátku mě zaujaly působivé obrazy v pojetí Jesse Halla. Důmyslné hrátky se světlem, barvami, reflekcí, kontrastem a perspektivou na mě místy působily až příliš sofistikovaně. Nemohl jsem se proto ubránit dojmu, že se film v tomto ohledu odkazuje na původní grafický materiál předlohy. Navíc touto cestou snímek zvolna prozkoumává a vykresluje ponuré heterotopické město budoucnosti. Záběry po vzoru Blade Runnera často spočinou na detailech podstatně déle než by bylo nutné, čímž získávají poněkud atmosférický nádech a dávají prostoru charakter. Rád bych také vyzdvihnul hudební doprovod, který povedeně kombinuje mohutné hypnotizující chorály s futuristicky elektronickými rytmy. Za jedinou opravdu slabou stránku považuji režii. Scénář filmu rozvíjí zápletku vhodnou pro mysteriózní drama nebo akční thriller. Režisér Sanders si ovšem nedovedl zvolit jednu ze dvou cest, často je plete dohromady a přeskakuje mezi žánry. Tím je bohužel závažně narušena dynamika celého filmu, který se znatelně pokouší o lineární gradaci a v druhém aktu zcela ztratí hybnost kvůli intimní analýze postavy hlavní hrdinky. 7/10(22.4.2017)

  • - Natáčeno dle slavné anime předlohy "Ghost in the Shell". Film je především inspirován částí Stand Alone Complex. (UncleMorty)

  • - Produkcia filmu sa stretla so značným odporom pri voľbe obsadenia hlavnej (pôvodne japonskej) postavy bielou herečkou Scarlett Johansson. Protesty cez online začali v apríli 2016, po tom ako Paramount Pictures zverejnilo prvé promo so Scarlett v kostýme. Hnev z jej obsadenia len stúpol po správach o tom, že spoločnosť Lola VFX, v minulosti zodpovedná za efekty v The Curious Case of Benjamin Button (2008), bola poverená zabezpečiť vizuálne testy, vďaka ktorým by mali biele postavy ázijský vzhľad, hoci boli výsledky po preskúmaní údajne hneď zamietnuté. Petíciu proti filmovému obsadeniu "DreamWorks: Stop Whitewashing Asian Characters!" ("Stop bieleniu ázijských postáv") podpísalo 104,000 ľudí. (nirvana91)

  • - Scarlett Johansson dostala za hlavnú úlohu 10 miliónov amerických dolárov. (Zdroj: comicbox.eu) (Chochi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace