poster

Ghost in the Shell

  • Česko

    Duch ve stroji

    (festivalový název)
  • USA

    Ghost in the Shell

  • Nový Zéland

    Ghost in the Shell

  • Kanada

    Ghost in the Shell

  • Irsko

    Ghost in the Shell

  • Velká Británie

    Ghost in the Shell

Akční / Drama / Sci-Fi / Thriller

USA, 2017, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eldrick
    ***

    The Shell without a Ghost není průser, ani zázrak. Prostě komerční produkt bez emocí. Zápletka je chabá a předvídatelná a konec příliš zkratkovitý. Rupert Sanders má cit pro vizuál (jméno si udělal na reklamách a má degree in graphic design from Central Saint Martins, a London art school), ale jeho vypravěčský schopnosti jsou tristní. Film postrádá jakýkoliv náznak hloubky animované předlohy a plotem připomíná spíš poslední remake RoboCopa než původní anime Ghost in the Shell. Hloubku v sobě naopak nese velmi povedený cover Enjoy The Silence, jenž byl nahrán speciálně pro tento film, ale bohužel byl použit pouze u traileru, a ne u závěrečných titulků. https://www.youtube.com/watch?v=E_1-oylPHjs(31.3.2017)

  • Pepinec
    *

    Jedno veliké nic, které nenaplní ani Scarlettin zadek nebo předek. Její sípavý hlas, neurotické pohyby a pohled pacienta po lobotomii; to měly být největší zbraně, akorát asi nikdo nečekal, že zabijí film. Pochválit můžu tak akorát efekty, a to ani ne tak proto, že by mě dostaly do kolen, ale protože na tom guláši byly tím nejlepším. O kousek dál se tady kritizuje Život, protože čtyřicet let před ním jsme tu měli Vetřelce, ale že tahle pohádka o nahaté bojovnici je výjimečná asi jako teplo v létě, to nikomu neva.(13.4.2017)

  • Marigold
    ***

    Shell without the ghost. Scénografie, design, audivoziuální provedení výtečné, obsazení sympatické, ale z komplexního ducha předlohy zbyla jenom předvídatelná a šablonovitá skořápka o naivních duších, které zneužila korporace. Je celkem jedno, že scénář doslovně cituje některé myšlenky, když z původní meditace o "bytí stroje" nezůstalo vlastně nic, jen tuctová revenge story. Ale to bych oželel. Nikdo nečeká, že si blockbuster za 180 mega vystačí s bezeslovnými záběry na posmutnělé fasády a tváře lidí. Co neoželím, je rozvleklá druhá polovina a to, že Sanders je sice režisér s citem pro efekt a hladkou texturu, ale jeho stylu chybí esence, která by tuhle hezkou cyberpunkovou tapetu přivedla k životu. Mohlo to být horší, souhlasím. Ale mohlo to být lepší, to si člověk uvědomí vždycky, když ve filmu skutečně zableskne duch – ať už v kolébavé chůzi Takeši Kitana nebo smutných očích Pilou Asbæka. Kdyby takhle vypadala adaptace Deus Ex, budu vlastně celkem spokojený. Ale Ghost in the Shell je prostě víc než jenom pozlátko.(29.3.2017)

  • honajz
    odpad!

    Že někdy dám jakékoliv scifárně odpad, to bych nikdy nevěřil. Takhle povrchní a hloupý film ale aby pohledal. Všechna klišé znásobená hnusnou optikou a nedotaženým nápadem, vizí, pointou, zkrátka čímkoliv, čím chtěl film zaujmout. Ani nevím, odkud začít. Třeba hlavní představitelkou. Skutečně nechápu, když dáte mozku robotické tělo, tak za a/ proč tak hnusně neforemné (velký zadek, malé kozy, tlustá stehna), a za b/ jak by mohlo takové robotické tělo kurnik reagovat na lidská sedativa?! Námět vykradený z Univerzálních vojáků, Blade Runnera nebo Cely (té s J. Lo) a kdoví čeho ještě, kdy se nám strašně důležitě sleduje, že my lidé jsme lidé. Pak se to tedy popře a řekne se, že naše vzpomínky jsou ale vlastně k ničemu, protože nás tvoří činy. Ale už se neřeší, že naše činy vznikají a jsou ovlivněny i a někdy především našimi vzpomínkami. Nebo ta výpravná stylizace velkoměsta - rušné a přelidněné bulváry versus osamělé uličky a zavodněné plácky? A ty obří postavy měly značit co? Vždyť by byly takové úleťárny hned kvůli bezpečnosti provozu zakázány. Ale i tak - jakou měly velké holografické postavy běžících, stojících, něco někam lijících lidí mezi mrakodrapy, jakou měly významotvornou funkci, co to mělo naznačit nebo říct? Obávám se, že nic, že prostě se vzaly jen ingredience odjinud, doplnily tím, co tvůrce napadlo při výletu po houbičkách, a už se vařilo a mísilo. Celkově naprosto plochý, hloupý, povrchní a klišovitý film celkem o zajímavém tématu, ale podaném podobně, jako by o teorii Velkého třesku během vaření dortu sem tam něco na půl tlamičky naznačili pejsek s kočičkou.(23.5.2017)

  • Niktorius
    ***

    Rupert Sanders to věru neměl lehké, protože navzdory své kultovnosti není Ošiiho Ghost in the Shell vhodnou látkou pro hollywoodský remake. Chybí mu totiž silný a poutavý příběh (tedy základní kámen remakovacího potenciálu i hollywoodské tvorby jako takové) a jeho kouzlo spočívá hlavně v precizní práci s prostředky filmového stylu, která z něj dělá mimořádně náladotvorné a evokativní dílo. Není tedy divu, že američtí tvůrci svůj film postavili hlavně na vizuálních citacích a odkazech, přičemž příběh výrazně pozměnili (vypomohli si u toho prvky z Innocence a Stand Alone Complex). Sandersově odlišnému stylistickému uchopení se podařilo zůstat na úrovni originálu co do čistě estetické působivosti jednotlivých obrazů, ale vytratil se z nich právě onen "duch". A s ním i jedna z ústředních myšlenek celého cyberpunku, kterou je stírání hranice mezi lidským a technologickým. Bohužel se filmu tyto ztráty oproti svému předobrazu nedaří ničím kompenzovat. Výraznější dramatický oblouk nic nespasí, pokud je samotný příběh poměrně otřepaný a významově banální - z Majorky se zde stává tak trochu RoboCop s kozi, který je ovšem očesaný o širší satirický rozměr odkazující na konkrétní společensko-politické reálie v žitém světě. Výsledek tedy není vyloženě špatný, nepovedený či jakkoli urážející, jen bohužel poněkud prázdný. Silná trojhvězda.(5.4.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace