Režie:
Rupert SandersKamera:
Jess HallHrají:
Scarlett Johansson, Michael Pitt, Pilou Asbæk, Chin Han, Juliette Binoche, Takeši Kitano, Lila Fukušima, Kaori Momoi, Chris Obi, Joseph Naufahu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Major (Scarlett Johansson) je velitelkou Sekce 9, speciální policejní jednotky, která bojuje proti těm nejhorším kyberzločinům. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy je svět závislý na moderních technologiích ještě víc než dnes a každé narušení technologického řádu může mít nedozírné následky. Koneckonců i hrdinka filmu je hi-tech produktem, dokonale vyváženou kombinací robota a člověka. S lidským mozkem a vyspělou robotickou schránkou se Major snaží dopadnout zločince, jehož cílem je zničení společnosti Hanka Robotics, lídra ve vývoji umělé inteligence. Major se však nepotýká pouze se zlem, ale také s vlastními pochybnostmi, když ji začíná zrazovat jediná nedokonalá část jejího jinak dokonalého těla – mozek. Čím dál častěji se jí v hlavě vynořují nesrozumitelné vjemy, které se zpočátku snaží potlačovat, ale posléze podněcují její zvědavost a přirozenou touhu přicházet záhadám na kloub. Tyto vjemy by mohly být otisky její předchozí existence, mohly by být klíčem ke vzpomínkám na její lidské Já, mohly by být klíčem k otevření její osobní Pandořiny skříňky, po němž se už na svět nebude dívat stejnýma očima. Protože všechno je jinak... (CinemArt)
(více)Videa (15)
Recenze (780)
Scarlett Johansson by si měla začít sakra hlídat, do jakých projektů se pouští. Asijská manga a anime jdou úplně mimo mě. Blockbustery v posledních letech chtě nechtě hloupnou, kolikrát se smíří s průměrem, tady to není jinak. Zápletku moc neřeším, respektive jsem se (asi svou chybou) ztrácel a spíš se soustředil na akci než na děj. Scarlett tak má na kontě další fádní roli, divák pohled na nejmodernější vizuální efekt, ale ten se lehce omrzí. Chybí nadhled, chybí humor, místy je to až moc umělé. Ale zmiňovaná akce si sedla, častokrát doslova lahodí oku. Tři hvězdy jsou tak akorát. ()
Vizuálně nejinspirativnější film za posledních několik let, co hollywoodem prošel a není to jen tam, kde kopíruje původní film okénko po okénku (a řekněme si na rovinu, jsem obrovskej fanda původního anime a snad se konečně dostanu k manze). Kamera, výtvarné návrhy města, kostýmů, tady se někdo obrovsky vyřádil a hrozně ho to bavilo, už dlouho jsem neviděl tak zábavně podvratné filmování. Jeden příklad? Víceméně v každém filmu vypadají záběry odpalování dveří výbušninou podobně, záběr na lepení výbušniny na dveře, střih na hrdiny, výbuch... Skoro všude stejně - tady ne, tady se vše řeší jedním záběrem z ptačí perspektivy a to je nebývale osvěžující a takových perliček tam ještě pár je. Kéž by ale někdo věnoval stejnou péči scénáři, první polovině filmu se ještě daří držet atmosféru špinavého cyber-punku v kombinaci s myšlenovým přesahem, jako u prvotního filmu, ale změny, které jsou provedeny především ve druhé polovině a šestákové padoušství stahují druhou půlku kvalitou dolů. A Scarlettka sice nemá charisma animované Majorky Motoko, ale své si uhraje. A není tu žádný robot, co má chapadla. To je škoda, prosím pěkně. ()
Viděl jsem x-tý výluh z předlohy. A ne, že bych si skoro prodojil jégry, což by odpovídalo čtyřem hvězdám, ale nadhodnocuji. Protože jsem se konečně dočkal téměř čistého ztvárnění příběhu, osekaného o všechny ty orientální krávoviny, kterými si cizozemci z míst tam někde za Pardubkami koření jakýkoliv film nebo seriál. Zbytečné obrooké postavy, předvádějící ,,humory" na úrovni Laurela s Hardym, filozofické záseky v ději, které mají za cíl přivést diváka k úžasným a neopakovatelným zjištěním, kupř. že čas hojí rány, není vše černé nebo bílé etc., a další extempore. ()
|73%| Viděno v kině. Na Ghost in the Shell jsem se velmi těšil. Očekával jsem akční a zábavný sci-fi výplach. Ve výsledku jsem dostal trochu něco jiného, ale zklamaný nejsem. Pravda, čekal jsem ještě o ždibec více, ale i tak mě to neurazilo a bavilo od začátku do konce. Tempo filmu je zpočátku pomalejší, ale postupem času se začne rozbíhat. Oceňuji, že to nebylo přeplácané jen akcí a klasickým klišé. Nešlo jen o hlavní hrdinku, ale poukázalo nám to na pohled moderně zřízeného světa mezi ony roboty. Vizuál byl opravdu vydařený, spojen s temnější atmosférou. Scarlett Johansson to zvládla dobře, přitažlivá jako vždy. S ostatními herci nemám problém. Tak co mi vlastně chybělo? Já si opravdu nemůžu nijak výrazně stěžovat. Natočeno to bylo téměř bezchybně, jen tomu trochu chyběla šťáva. Celkově už bylo natočeno dost filmů, tak je jasné, že určité scény člověka už tolik nechytnou – poukazuje to na obdobné filmy. Co se týče akce – nemám s ní problém, mohlo jí ale být buď více, nebo měli být akční sekvence delší. Taky bych více prohloubil minulost robotické hrdinky a jejich útočiště s ostatními uprchlíky. Také finále mi přišlo takové utnuté, čekal jsem, že se vyhrotí víc. No, dost kritiky. Mě to bavilo. Kdo má rád filmy s roboty, tak by mu to mělo sednout. A na nějaké srovnávání s Matrixem apod. se tu může zapomenout. Možná, že se to tak tváří, ale ve skutečnosti se jedná o klasický moderní sci-fi, který si jde svou vlastní cestou. Za zmínku ještě stojí vydařená hudba, která se do vizuálu a atmosféry hodila. Těším se na další shlédnutí. ()
Rupert Sanders to věru neměl lehké, protože navzdory své kultovnosti není Ošiiho Ghost in the Shell vhodnou látkou pro hollywoodský remake. Chybí mu totiž silný a poutavý příběh (tedy základní kámen remakovacího potenciálu i hollywoodské tvorby jako takové) a jeho kouzlo spočívá hlavně v precizní práci s prostředky filmového stylu, která z něj dělá mimořádně náladotvorné a evokativní dílo. Není tedy divu, že američtí tvůrci svůj film postavili hlavně na vizuálních citacích a odkazech, přičemž příběh výrazně pozměnili (vypomohli si u toho prvky z Innocence a Stand Alone Complex). Sandersově odlišnému stylistickému uchopení se podařilo zůstat na úrovni originálu co do čistě estetické působivosti jednotlivých obrazů, ale vytratil se z nich právě onen "duch". A s ním i jedna z ústředních myšlenek celého cyberpunku, kterou je stírání hranice mezi lidským a technologickým. Bohužel se filmu tyto ztráty oproti svému předobrazu nedaří ničím kompenzovat. Výraznější dramatický oblouk nic nespasí, pokud je samotný příběh poměrně otřepaný a významově banální - z Majorky se zde stává tak trochu RoboCop s kozi, který je ovšem očesaný o širší satirický rozměr odkazující na konkrétní společensko-politické reálie v žitém světě. Výsledek tedy není vyloženě špatný, nepovedený či jakkoli urážející, jen bohužel poněkud prázdný. Silná trojhvězda. ()
Galerie (121)
Zajímavosti (18)
- V závěrečných titulcích hraje píseň z původní verze filmu Ghost In The Shell (1995). (Nathaniell)
- Produkcia filmu sa stretla so značným odporom pri voľbe obsadenia hlavnej (pôvodne japonskej) postavy bielou herečkou Scarlett Johansson. Protesty cez online začali v apríli 2016, po tom ako Paramount Pictures zverejnilo prvé promo so Scarlett v kostýme. Hnev z jej obsadenia len stúpol po správach o tom, že spoločnosť Lola VFX, v minulosti zodpovedná za efekty v The Curious Case of Benjamin Button (2008), bola poverená zabezpečiť vizuálne testy, vďaka ktorým by mali biele postavy ázijský vzhľad, hoci boli výsledky po preskúmaní údajne hneď zamietnuté. Petíciu proti filmovému obsadeniu "DreamWorks: Stop Whitewashing Asian Characters!" ("Stop bieleniu ázijských postáv") podpísalo 104,000 ľudí. Na margo toho sa Mamoru Ošii, režisér originálu, nechal počuť, že Scarlett Johansson je do role Majora pre neho najlepšou voľbou. (nirvana91)
- V čase 1:35:25 můžeme vidět Tsuen Wan Chinese Permanent Cemetery – autentický hongkongský hřbitov ze 60. let. Jedná se o jeden z mála záběrů bez CGI. (bymatt)
Reklama