poster

Mission: Impossible - Ghost Protocol

  • USA

    Mission: Impossible - Ghost Protocol

  • Slovensko

    Mission: Impossible 4

Akční / Dobrodružný / Thriller

USA / Spojené arabské emiráty / Česko, 2011, 127 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    ****

    Co do vizuálu spolu v současné kinematografii soupeří čtyři tendence: film, digitál, 3D a Imax. Film i digitál tvoří párovou dvojici, protože mají přes četné odlišnosti společný dvourozměrný základ, kdežto párová dvojice 3D a Imax je třírozměrná (i klasický Imax bez 3D vytváří výrazný dojem prostorovosti) - rozdíl je akorát v tom, že ve 3D vystupuje obraz vně z plátna k nám, zatímco Imax vynikajícím rozlišením a detaily ponouká diváky spíše ke vstupu dovnitř. Celkem příznačný je i fakt, že tak jako se vedly v posledních několika letech vášnivé spory mezi zastánci filmu a digitálu, vede se dnes obdobný spor mezi zastánci 3D a Imaxu. Tento spor se dá ovšem velmi snadno rozseknout konkrétními čísly: jestliže před nás ve 3D vystupuje obraz maximálně o pár metrů, velkoformátové imaxové záběry v MI-4 z věže v Dubaji nabízejí více než 800 metrů velmi intenzivního pohledu směrem dolů. To dává až stonásobnou účinnost Imaxu oproti 3D. Čísla jsou zde tedy jasná. Zajímavé je také to, že každé z těchto čtyř vizuálních tendencí v soudobé kinematografii - filmu, digitálu, 3D a Imaxu - odpovídá svým pojetím a koncepcí jedna ze čtyř velkých akčních scén v MI-4: filmu honička v písečné bouři (paralela mezi zrnky písku a filmovým zrnem je zjevná), digitálu útěk z vězení (systém bezpečnostních HD kamer), 3D závěrečné zápolení (pohyby objektů, aut či postav, v prostoru továrny) a Imaxu potyčka v Dubaji (hitchcockovské pády do nekonečných hloubek). P.S. Nevím přesně, jakou gáži a kolik procent z tržeb/zisku Cruise za roli vyinkasoval, ovšem za to „mám ocelový koule“ poletování stovky metrů nad zemí na ocelovým lanku bez dubléra si zaslouží i ten poslední cent. Je to bourák.(14.12.2011)

  • Enšpígl
    *****

    Tak tohle je nejmilejší akční mazlík co jsem za posledních x let viděl. Akční scény jsou jak kdyby je dělal bůh osobně a akce na Burj Khalifa vejde do dějin a to především díky snový práci kameramana, ať už to udělali amíci jak chtěli, jak se kamera postupně přibližuje k Tomovi, jako by se překulí přes jeho záda a hodí pohled dolu z Burj Khalifa, tak ty vole nevím zda to bylo tím že jsem si tohle dopřál v Imaxu, ale prostě to by vzalo dech i čerstve udělané nynfomance. Posun oproti předchozím dílům byl v daleko větší sázce na tým, tohle nebyla mise Ethana Hunta, ale týmu a dalo to filmu novej mnohem napínavější a dynamičtější náboj. Dřív šlapalo samotný provedení akce jak čerstvě vyrobený švýcarský hodinky, tady výser stíhal výser a dynamiku filmu to násobí jak svině. O akčních scénách jsem už mluvil na začátku, ty už v MI3 patřily do akční výkladní skříně, ale tady i fight Cruise vs Nyqvist působí naprosto reálně, kdo by tohle kdy řek, když tyhle kluky vidí vedle sebe na nějaký fotce. Herecký výkony taky paráda, tenhle tým by si klidně pohl prospěvovat někde u Kremlu song od Michala Davida "my sme ten správnej tým", protože fakt, ty přiject do Nagana tak naši hokejisti maj konečně adekvátního soupeře. Trošku jsem se bál jak svou roli zvládne Paula Patton, ale když ladným krokem divoké šelmy napochodovala na milionářskou party v zelených šatech z rozparkem až po prdel, začal jsem z toho mluvit japonsky. Po všech stránkách totální akční dokonalost.(22.12.2011)

  • JFL
    *****

    Jak příznačné, že potřebný svěží vítr do akčního žánru propadajícího post-bourneovskému stylu kinematografie chaosu, přinesl režisér, který předtím působil na poli animace. Birdovy pixarovky oplývají úžasnými akčními sekvencemi, které staví na přehlednosti scény, dlouhých záběrech a provázání akce s prostředím a jeho elementy. Stejné kvality Bird přináší i do "Ghost Protocol". Vystřídání animace za hraný film pak vede jen k umocnění předností média, což znamená navrat atrakce fyzické akce. V době, kdy blockbustery představují spíš animáky s naklíčovanými tvářemi živých herců, tak Bird nechal Toma Cruise lézt po průčelí nejvyšší budovy světa. Podobně zdejší bravurně rozvržená a neustále prostorově přehledná honička v písečné bouři představuje výmluvný protipól vůči nepřehlednému bordelu scén skládaných z enormně krátkých záběrů roztřesených kamer, které v posledních letech zaplavily vysokorozpočtovou akční produkci. Navíc oproti potemnělosti, vypjatosti a sofistikovanosti konkurence v čele s komiksovými bijáky, přináší "Ghost Protocol" kýženou velkou dávku nadsázky a odlehčení. Bird navíc všechny řečené elementy dokáže spojit do bravurních sekvencí hýřících nápaditostí, šarmantním humorem, fyzickou akcí, hravou interakcí herců i nevážným nadreálným upgradem technologických hračiček. Jestliže ze třetí "Mission Impossible" v paměti diváků zůstaly hrátky s očekáváními a budování napětí, ale naopak žádné akční sekvence, čtvrtý díl se sice neuchytí svými zvraty či peripetiemi, ale všechny jeho akční pasáže (nejen Burj Dubai a robotické parkoviště, ale i sekvence z vězení či chodby v Kremlu) náleží k naprostým špičkám žánru.(27.8.2015)

  • Djkoma
    ****

    Nejen série, která s díly kvalitou roste, ale také přehlídka krásných lidí (žen, mužů), krásných věcí (hitech hračky, dokonale padnoucí obleky od drahých módních domů) a velmi dobré zábavy. Kvalitně odvedená práce, která se konečně dostává do humornější roviny a nebere sama sebe tak vážně. Scény v Dubaji si zaslouží druhé shlédnutí, zbytek doplním brzy, ale ten film mě tak nějak nabil pozitivní energií...a to nejen díky precizně televizním open titles:).(8.1.2012)

  • Lateef
    ****

    Tato akční série zraje jako víno. Pokaždé jiný režisér, jiný styl, jiný díl. Tak se mi to líbí a možná proto si M:I udržuje svěží a neokoukaný odér. V tomto díle je ohromující především akce. I když by se dala v pohodě zařadit do kategorie ´over the top´, klade se maximální důraz na to, aby vše vypadalo co možná nejvíc realisticky. Takže téměř žádné digitální kejkle, ale poctivá práce kaskadérů a herců. Cruise si znovu vydobyl právo účastnit se všech náročných scén osobně a upřímně by mě zajímalo, jakou tepovku měl jeho pojišťovací agent, když viděl, jak jeho klienta bombarduje zdivo Kremlu nebo jak si hraje na Spider-mana či na testovacího jezdce automobilky BMW. Co se osobních soubojů týče, znovu palec nahoru, i když fyzično Bourneových deathmatchů je o velký kus dál. Docela mě překvapil Renner, hlavně právě v bitkách, Pegg se zase postaral o decentně komediální vložku. Trochu naivně už působí to, jak všechno vychází do detailu, do poslední vteřiny, úplně všechno je okamžitě po ruce. Hlavní záporák se s tím ze třetího dílu nemůže rovnat a i ten děj ustupuje trochu do pozadí... protože v popředí je především AKCE, která se odehrává v atraktivních lokacích, v parádních záběrech, má atmosféru a nápaditost. Tečka. Za tři roky nashle u dalšího dílu, teď si jděte po svejch a tato zpráva se zničí za 5 sekund... 145 miliónů dolarů(rozpočet)/693 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(7.4.2012)

  • - Názov filmu sa objaví až v 10. minúte. (marciano)

  • - Vedle Prahy filmaři v České republice využili k natáčení také prostory bývalé věznice v Mladé Boleslavi. (Respex)

  • - Simon Pegg používal notebook od firmy Apple. (AngelusCZ)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace