poster

TRON: Legacy 3D

  • Česko

    TRON: Dědictví

    (festivalový název)
  • USA

    TRON: Legacy

  • Slovensko

    Tron: Dedičstvo

  • Velká Británie

    TRON: Legacy

Sci-Fi / Akční / Thriller / Dobrodružný

USA, 2010, 125 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bestlama
    *****

    Vždycky jsem chtěl zažít, aby mi nakopal prdel vlastní počítač, než aby to udělalo 6 maníků v temné chodbě. Mám takový zvláštní pocit, že je to lepší když mě probodne kilobajt křížený s ASUS základní deskou než dvoumetrové hovado s prasečím ksichtem. A tak vzpomínám na dobu hodně starých PC. V té době se ještě buřily tyhle lehce barevné sračky, kdy se hry přehrávaly na MC pásce a v ruce jste měli joystick ve tvaru dilda. Staré Atari a 5,5 palcové diskety. To byla jiná doba. S pokročilými technologiemi se tvoří různé virtuální možnost. A tak jen přemýšlím, kdy budu souložit online, vložím sperma do CD Semeníku a pošlu. Kdy budu žrádlo tisknout ve 3D tiskárnách. Kdy si hlasovým ovládáním poručím vyklepat po záchodě. A tak jsem docela rád za dnešek. A až tohle budou řešit za 100 let mí praprapraparchanti, tak mi to bude jedno a jen si tiše frknu pod vousy: "No jo, za naších mladých let!" Zatím budu tenhle modrooranžový sqost sledovat na televizi a říkat si, jojo, není to žádná další nudná scifi píčovina, jakých se tvoří mraky!(16.12.2010)

  • Shit
    *****

    Původní film je podle mě nuda, nejenže tehdy na takovej film prostě nebyly technologický možnosti, ale ještě to bylo o ničem, nicméně Legacy už je o poznání lepší, parádní audiovizuál, super akce, slušnej příběh, kterej možná neni geniální, ale v jednoduchosti je síla, obzvlášť když film musí být dynamickej a celkově to působí fakt skvěle.(19.3.2011)

  • woody
    *****

    Vypravěčský fail, na blockbuster dokonce olbřímích rozměrů; Dude válí, ale kazí mu to nějaké mladé dřevo a navíc Dude samotný (omlazený); i Daft Punk se mohli víc odvázat; logika si rovněž dala svátek a všetečná zenová moudra mě chvílemi neskutečně iritovala ... Ale ono je to tak hrozivě podmanivé, působivé a strhující, že to TRONovi všechno odpustím a vzhledem ke všeobecnému rozdělení publika na dva nesmiřitelné tábory jemně nadhodnotím, přičemž výtkám protistrany rozumím a vesměs s nimi i souhlasím - ozajstná schizofrenie, viem, ale vážně by si měl člověk v tomhle případě udělat vlastní názor, více než u kteréhokoliv jiného letošního filmu ... (po rozležení přehodnocuji na plný počet s vědomím, že půjde o mé guilty pleasure)(21.12.2010)

  • viperblade
    *****

    Zhlédnuta 3D verze (bohužel ne v IMAXU). Na Trona jsem se těšil už od chvíle, co jsem zhlédnul první trailer. Ta hudba, ty efekty a Olivia Wilde… no hned jsem věděl, že na tohle musím jít do kina. Naštěstí mi to vyšlo a já těch peněz nelituju. Tron: Legacy se zpočátku může zdát jako hloupoučký film plný skvělých efektů (Oscar zaručen) a dokonalé hudby (tady bude na Oscarech boj, ale kdyby to vyhrál Daft Punk, vůbec bych se nezlobil) ale to není ani tak pravda, protože ke konci to začíná nabírat nového rozměru (řeč o dokonalosti je toho příkladem). Je to varování před dokonalou společností, je to jiná verze budoucnosti… Zkrátka, tohle není hloupý film. ____ Casting se taky povedl na výbornou. Jeff Bridges je jednoduše sympaťák, i ta jeho zlá verze má určité charisma, Garrett má něco do sebe a určitě by z něj mohl být dobrý herec no a Olivia… to je dokonalost sama, ať už má dlouhé, či krátké vlasy. Holt třináctka je třináctka (fanoušci House určitě chápou). A mně nezbývá než tenhle film doporučit každému, kdo chce vidět něco, co se nevidí každý den. Ale pozor, pokud to neuvidíte v 3D, tak sami sebe připravujete o dokonalý zážitek.(22.1.2011)

  • Lavran
    ****

    Vysoká míra sebereflexivity (stavění na odiv neomezených možností digitální kinematografie, tematizace procesu tvorby fikčních světů, deformace obrazu a zmnožení rámů jako zdůraznění iluzivnosti digitálního světa i filmu samotného), 3D sloužící vyprávění, opozice pevné, stálé hmoty (klasického umění) a tvárnosti, nestálosti a proměnlivosti forem (moderního umění), opojný tanec barev, světel a tvarů připomínající avantgardní, futuristické filmy, hra a divák-hráč (či lépe uživatel), videoherní principy, které však nenarušují soudržnost filmu, harmonie v nedokonalosti, mýtus o stvoření a vyhnání z ráje, vzpoura proti Bohu, pozitivní poselství (vítězství reality, skutečného světa a žitého prostoru nad simulací a simulakry), Daft Punk, rytmizace střihu na jejich geniální hudbu a otázka nebývalé autonomie hudby a zvuku jako taková, vtahující, nesmírně originálně pojaté akční scény, které se mnohdy odehrávají na několika úrovních prolínajících se prostorů, kde se navíc neočekávaně mění gravitace, důmyslná a mnohovrstevnatá práce s odkazem prvního dílu (do jisté míry naznačená již v podtitulu "Legacy"), která zachází daleko za pouhé odkazování na konkrétní scény, situace, rekvizity a vizuální prvky, ačkoli i to je přítomno v míře více než vrchovaté (konkrétní příklad: podoba/grafika kyberprostoru v původním TRONovi odrážela tehdejší strop možností digitálních triků, který vylučoval snahy o fotorealističnost, stejně tak podoba současného TRONa ukazuje soudobé technické maximum, které již fotorealističnost, ba hyperrealističnost umožňuje, což mezi oběma filmy vytváří jednak silnou vazbu uplynulého, prožitého času, ale vypovídá i o proměně filmového média se vstupem do digitální éry, vývoji techniky, filmových vyjadřovacích prostředků atd. V tomto zrcadlení se zároveň zjevuje i zmnožování a tvárnost, které v novém TRONovi charakterizují nejen budování prostoru a přecházení mezi jeho jednotlivými vrstvami, ale především celkové uchopení dědictví předchůdce)... Ve výsledku úchvatná fúze videoherního a filmového světa, jejíž jediný výrazný problém spočívá v nechutně stereotypním zobrazení a postavení ženy, které mi pilo krev od začátku do konce.(16.12.2010)

  • - Samotné natáčení filmu zabralo pouze 64 dní, ovšem postprodukce si kvůli masivním speciálním efektům vyžádala 68 týdnů. (Caszidy)

  • - Kamera, kterou Sam oslepí v budově Encomu, se velmi nápadně podobá Mickey Mousovi. (HellFire)

  • - Nokia N8, kterou na začátku filmu používá Sam Flynn (Garrett Hedlund) pro otevření 'velkých dveří', nedisponuje NFC technologií, která by teoreticky umožňovala bezdotykovou konektivitu s rozhraním dveří. Touto technologií se pyšní až její nástupci nebo „kolega“ Nokia C7. Dveře by pravděpodobně nebylo možné otevřít ani s 'rozšířením', které je ve filmu použito, protože v části telefonu, kde se nachází, jsou pouze konektory HDMI a 3,5 mm jack. (necisty)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace