poster

Baader Meinhof Komplex

  • Německo

    Der Baader Meinhof Komplex

  • Francie

    La bande à Baader

  • Slovensko

    Baader Meinhof Komplex

  • Nový Zéland

    The Baader Meinhof Complex

  • Velká Británie

    The Baader Meinhof Complex

  • USA

    The Baader Meinhof Complex

  • Austrálie

    The Baader Meinhof Complex

  • Irsko

    The Baader Meinhof Complex

  • Kanada

    The Baader Meinhof Complex

Akční / Drama / Krimi / Životopisný

Německo / Francie / Česko, 2008, 144 min

Režie:

Uli Edel

Předloha:

Stefan Aust (kniha)

Scénář:

Bernd Eichinger

Hrají:

Martina Gedeck, Moritz Bleibtreu, Johanna Wokalek, Nadja Uhl, Stipe Erceg, Niels-Bruno Schmidt, Vinzenz Kiefer, Simon Licht, Alexandra Maria Lara, Daniel Lommatzsch, Sebastian Blomberg, Heino Ferch, Jan Josef Liefers, Hannah Herzsprung, Tom Schilling, Bruno Ganz, Hans-Werner Meyer, Katharina Wackernagel, Anna Thalbach, Volker Bruch, Jasmin Tabatabai, Thomas Thieme, Susanne Bormann, Michael Gwisdek, Hubert Mulzer, Alexander Held, Bernd Stegemann, Annika Kuhl, Patrick von Blume, Sandra Borgmann, Michael Schenk, Hannes Wegener, Johannes Suhm, Christian Schmidt, Stephan Möller-Titel, Andreas Tobias, Jona Mues, Elisabeth Schwarz, Britta Hammelstein, Christian Blümel, Peter Schneider, Jakob Diehl, Wolfgang Pregler, Leopold Hornung, Christian Näthe, Hassam Ghancy, Martin Glade, Andreas Schröders, Nina Eichinger, Sunnyi Melles, Rainer Reiners, Ralf Tempel, Joachim Paul Assböck, Kirsten Block, Andreas Borcherding, Leonie Brandis, Willy Brandt (a.z.), Ben Braun, Frank Engster, Samir Fuchs, Aaron Hildebrand, Christian Hoening, Norbert Hülm, Christian Kerepeszki, Ralph Kretschmar, Karl-Heinz Köpcke (a.z.), Robert Lehmann, Carlo Ljubek, Bettina Lohmeyer, Jim McKay (a.z.), Smaïl Mekki, Esther Niko, Muhammad Rezá Pahlaví (a.z.), Leon Palamarciuc, Sebastian Rüger, Frank-Otto Schenk, Tesie Tellmann, Henrike von Kuick, Martin Walch, Farah Pahlaví
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lynn
    *****

    Jsou filmy, které jsou prostě "jen" velmi dobré. A pak jsou filmy, které s vámi trhnou, navždy vámi pohnou. Právě do té druhé škatulky patří Der Baader Meinhof Komplex. Zatímco Andreas Baader byl pouhý primitivní násilník a k jeho postavě nešlo od počátku cítit špetku sympatie, Ulrike Meinhof byla (nevím jak ve skutečnosti, ale ve filmu určitě) obětí ideálů, katalyzátorem tragédie, vrahem a zavražděným zároveň. Většinou to u mě s hrdiny bývá tak - buďto se s nimi ztotožním a hned od počátku jim držím palce, a nebo (třeba i záměrem tvůrce) mi sympatiční nejsou, a pak mám od nich odstup. Ale režisér Uli Edel na to šel od lesa - Ulrike Meinhof je postava, která vás na začátku uhrane a vy s ní chtě nechtě musíte v lecčems souhlasit. Jak se postupně radikalizuje její okolí, radikalizuje se i Ulrike - a vás prvně napadá, jak by to bývalo mohlo skončit, kdyby... A pak nastane zlom - a vy už jí prostě nemůžete dál odpouštět a omlouvat činy, které spolu s dalšími páchá... Posledních 30 minut snímku je pak už jen smutným dovětkem. Ještě jednu zásluhu tenhle film má - právě proto, že jej natočili Němci (a určitě v tom bylo i hodně osobních vzpomínek), máme jedinečnou šanci nahlédnout přímo pod povrch a pochopit, jak nevyhnutelný dějinný vývoj bývá.(18.5.2009)

  • boshke
    *****

    O takových událostech, dějících se v době nedávno minulé, prakticky za humny, u zákeřných imperialistů, se v dějepise nedozvíte. Tam vám povědí o tom, jestli se oheň začal používat před dvěma či třemi miliony lety a kolikrát byla Perská říše větší a mocnější než ta Asyrská. S trochou štěstí s vámi ještě stihnout probrat druhou světovou... O RAF jsem až do shlédnutí BMK neměl ani tušení. V kině před léty jsem pro ně neměl ani špetku porozumění, teď jsem alespoň z počátku chápal jejich pohnutky. Nic to však nemění na faktu, že způsob prosazování jejich názorů a vůbec styl smýšlení se mi nezamlouvá vůbec. Za neúměrnou stopáž deset procent dolů, jinak se dá vytknout málo co... 90%(12.7.2011)

  • k212
    ****

    Já bych to ještě víc rozjela ... takto pouze cítím, že autoři byli opatrní až běda, chtělo to víc psychologické exprese, větší zamyšlení nad tím, proč ta bandička rádoby levičáků -ve skutečnosti nabubřelých anarchistů- tak upřímně a umně využívala demokratického systému k páchání atentátů, chtělo to více rozvést vazby na zahraniční financování a podporu jiných extrémistických skupin. Ale i tak je to jímavá sondáž. 80%(28.12.2010)

  • Crocuta
    *****

    Tomu říkám film o historii - byť nedávné. Námět je zpracován tak nestranně jak to jen bylo možné a i přes krátký časový odstup od událostí si tvůrci zachovávají potřebnou objektivitu. Za nezpochybnitelný klad pokládám prostřednictvím postavy policejního šéfa Herolda (výborný B. Ganz) několikrát opakovaný fakt, že dokud nebudou odstraněny příčiny z nichž terorismus vyrůstá, nelze jej pochopit a tím méně porazit. Po technické i herecké stránce je snímek zvládnutý bravurně, největší pozornost na sebe zaslouženě strhává Johanna Wokalek coby Gudrun Ensslinová, mě osobně udělala radost A. M. Lara v jedné z menších rolí. Mimochodem - nevím jak vy, ale sebevraždě (byť jedna z nich se "nepovedla") všech čtyř klíčových vězňů , ke které dojde najednou a ve chvíli pro spolkovou vládu velmi příhodné jsem nikdy příliš nevěřil a po shlédnutí "Baader Meinhof Komplex" se na tom nic nemění - spíš naopak, zejména u sociopata Baadera. Myslím si že ten se měl na podobný konec moc rád... Navíc střelit se do zátylku je krajně nezvyklé...(4.5.2010)

  • Aidan
    ****

    Jak to, že právě intelektuálově jsou tak často schopni propadat těm nejhorším formám kolektivního šílenství? Ho-ho-Ho-Či-Min... skandovalo se na německých univerzitách konce šedesátých let. Mládí se hněvali na imperialistickou Ameriku, na pokrytecký Západ, na upjaté mravy svých rodičů. Revoluční opojení květinových dětí však skončilo v následující dekádě vystřízlivěním a kocovinou, anebo jako v případě RAF zoufalým příklonem k násilí. O teroristických činech páchaných v Západním Německu rudými ratolestmi převážně buržoazních rodičů se u nás, myslím, málo píše a málo ví. Tento film mapuje osudy radikální levice s téměř dokumentaristickým puntičkářstvím. Nesoudí, spíš ukazuje. Jeho největší klad je však i největším záporem - jak postupně přibývá výbuchů, únosů a vražd, ztrácí se v proudech krve vedle dramatického náboje i to, co by mě jako diváka zajímalo nejvíce: totiž odpověď na otázku, jak vlastně vzniká revolucionář, co se asi děje v jeho hlavě, k jakému přerodu dochází na cestě od idealismu k politické vraždě. Nicméně i s touto výhradou se jedná o dobře natočený snímek se značnou vypovídací hodnotou.(21.4.2009)

  • - Scénárista Bernd Eichinger a režisér Uli Edel za sebou mají dvě úspěšné spolupráce: My děti ze stanice ZOO (1981), příběh podle skutečné události o mladistvé dívce závislé na heroinu a Poslední útěk do Brooklynu (1989) s Jennifer Jason Leigh a Burt Youngem v hlavních rolích. (POMO)

  • - Frakce Rudé armády, o níž pojednává tento film, ukončila svoji teroristickou činnost v roce 1998 a už nikdy ji neobnovila. (claudel)

  • - Publicistka Bettina Röhl film tvrdě zkritizovala v listu Die Welt. Jde prý o technicky dokonalý film, ale nepřináší nic nového, jen opakuje staré mýty a klišé. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace